Lachen om scorende 'kiloknaller' Labyad: Lastige maanden achter de rug

Lachen om scorende 'kiloknaller' Labyad: "Lastige maanden achter de rug"

maandag 20 maart 2017 om 10:20

Zakaria Labyad voelt zich goed bij FC Utrecht. De aanvaller, die zaterdagavond zijn eerste goal maakte voor de club tijdens het uitduel met NEC (0-3), kende een moeizame start in de Domstad. Dat had onder te meer te maken met zijn fitheid. Labyad was aanvankelijk véél te zwaar. 

Volgens het Algemeen Dagblad deed de oud-speler van onder meer PSV en Vitesse tijdens zijn entree in stadion Galgenwaard denken aan een 'kiloknaller'. Spits Sébastien Haller zegt dat zijn collega 'alle kenmerken van een topspeler vertoont'. "Althans, zolang Zakaria zijn shirt aanhoudt", lacht de Fransman. 

"Natuurlijk heb ik lastige maanden achter de rug. Ik wil zo graag voetballen. Als het dan niet lukt, vreet dat aan je", zegt Labyad zelf. "Het optrainen is zwaar geweest, omdat ik constant op de rem moest trappen om blessures te voorkomen. Maar ik voel me inmiddels prima."

"De stijl van voetballen van Utrecht en de spelers die er rondlopen, spreken me aan. Ik ken trainer Erik ten Hag uit mijn PSV-tijd. Hij rust niet voor hij uit een speler het maximale heeft gehaald. Liefst maakt hij allemaal toppers van ons. Deze voetbalomgeving, in mijn eigen stad ook nog, is op dit moment prima voor mijn carrière."

Plaats een reactie

darmianto +2574
maandag 20 maart 2017 om 11:22
Haha die titel op de homepage, pun intended VP?
Vind ik leuk
jaja_PSV +6495
maandag 20 maart 2017 om 11:36
Kiloknaller staat toch veelal gelijk aan de plofkip?
Ach van mij mag Labyad wel als "plofkip" verder door het leven gaan :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:24
je zal maar zo kop hebben als luka de jong hihihi
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:39
Labyad, een mooi voorbeeld van carrière planning. Met dank aan zijn zaakwaarnemers.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:11
haha neem aan dat dit sarcastisch is?
Vind ik leuk
BS +274
maandag 20 maart 2017 om 11:47
Labyad is nog jong genoeg om zo weer een paar stappen omhoog te maken. Hij had inderdaad beter nog een paar jaar in Nederland kunnen spelen, maar zaakwaarnemers zien dat anders. Nu heeft Utrecht er profijt van dat het allemaal niet zo gelopen is als was gepland, dat is weer een voordeel voor Utrecht, een topper binnen halen gratis met een 3,5 jaar contract.
Vind ik leuk
jaja_PSV +6495
maandag 20 maart 2017 om 12:36
Je bent wel heel voorbarig...een topper met een lichaam van een plofkip?
Vind ik leuk
BS +274
maandag 20 maart 2017 om 15:08
Zit Psv supporters nog steeds hoog dat hij daar destijds gratis de deur is uitgelopen. Voor Utrecht begrippen is het een topper, en Ten Hag kan goed met dit soort jongens omgaan, krijgt ze allemaal weer aan het voetballen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:34
Mijn bierbuikje schudde bij het lezen van deze headline.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:32
Oké.
Vind ik leuk
Cookee +1393
maandag 20 maart 2017 om 18:38
"Als je zo lang niet speelt dan vreet dat aan je".
Nou hoeveel zat er dan aan voor ze aan je begonnen te vreten?
Zonder dollen.
Dit toont wel dat de man alles doet om te slagen in het voetbal.
Maar wat zal Ten Hag geschrokken zijn toen hij hem weer terugzag.
Opmerking van Haller is wel leuk trouwens.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lachen om scorende 'kiloknaller' Labyad: "Lastige maanden achter de rug"