Rutjes: 'Ik zei: dat is de toekomstige aanvoerder van het Nederlands elftal'

Rutjes: 'Ik zei: dat is de toekomstige aanvoerder van het Nederlands elftal'

maandag 20 maart 2017 om 11:22

Nathan Rutjes wist het jaren geleden al: Kevin Strootman wordt één van de beste voetballers van Nederland. In zijn periode bij Sparta maakte cultheld Rutjes de doorbraak van Strootman - tegenwoordig in dienst van AS Roma - van dichtbij mee. 

De twee spreken elkaar regelmatig. "We zien elkaar nog steeds. Ik ben twee keer in Rome geweest, maar helaas kwam het er toen niet van om een wedstrijd van hem te bekijken", vertelt Roda JC-middenvelder Rutjes aan Metro. 

"Weet je wat een mooi verhaal is? Kevin debuteerde als achttienjarig jochie bij ons. In zijn tweede seizoen was hij al aanvoerder. Ik weet het nog goed dat we tijdens de voorbereiding met zijn allen in de kleedkamer zaten en de toenmalige coach Foeke Booij naar Kevin wees en zei: voor velen van jullie zal het ongetwijfeld als een schok komen, maar hij is de nieuwe aanvoerder."

"Ik keek om me heen en zag de verbazing op de gezichten van de ervaren spelers en dacht: dit wordt interessant. Maar al op de eerste training verdeelde Kevin het spel, hij bepaalde het tempo, gaf aanwijzingen. Iedereen pikte het, omdat-ie gelijk had. Ik weet nog goed dat ik thuiskwam en zei: dat is de toekomstige aanvoerder van het Nederlands elftal."

Plaats een reactie

Bengelino +1653
maandag 20 maart 2017 om 11:32
Rutjes in Oranje, Gauw!
Vind ik leuk
Tafkaz +3086
maandag 20 maart 2017 om 11:34
Als mental coach !
Vind ik leuk
Romario9 +3008
maandag 20 maart 2017 om 11:43
als mascotte misschien
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:41
Was bij sparta zeker al goed!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:41
Zijn er misschien nog meer mensen die niets met het Nederlands elftal hebben?
Vind ik leuk
BassieN +2512
maandag 20 maart 2017 om 11:51
Ik vind het wel leuk allemaal, maar niet middenin een titelstrijd
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:57
Middenin een titelstrijd? De titel is toch na gisteren beslist?
Vind ik leuk
BassieN +2512
maandag 20 maart 2017 om 12:10
Dat hoop ik zeker, maar ik juich niet te vroeg..
Vind ik leuk
DubRtd +3813
maandag 20 maart 2017 om 12:11
Die hele interland periode kan me gestolen worden.
Dan gaat het me nog niet eens om het Nederlands elftal maar de dagen/tijdstippen waarop wordt gespeeld.

Deze 2 weken eigenlijk maar 1 voetbalwedstrijd waar ik naar uitkijk, Argentinië - Chili en die is komende vrijdag/zaterdag nacht.
En dan een heel weekend zonder behoorlijk voetbal.

Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:19
Kijk je toch lekker een dvd met hoogtepunten van jou club.....
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:54
Als Rutjes bij Ajax speelde zat hij nu ook bij Oranje.
Vind ik leuk
ronnieron +1362
maandag 20 maart 2017 om 12:17
Dan was Rutjes ook veel beter geweest
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:02
Waar blinkt Strootman nou echt in uit, zo geweldig vind ik hem niet. Het is geen Sneijder/Robben/Van Persie niveau toentertijd.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:26
ik vind hem heel goed in het wijzen van spelers naar posities..
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:08
Dalai Rutjes heeft gesproken!
Vind ik leuk
Cookee +1617
maandag 20 maart 2017 om 18:24
Geweldige kerel die Nathan.
Had Foekie Booij goed gezien dan, want hij maakte een stormachtige carriere.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rutjes: 'Ik zei: dat is de toekomstige aanvoerder van het Nederlands elftal'