Van Hanegem ziet opvallende Vilhena-vervanger tegen Ajax: 'Hij is hen voorbij'

Van Hanegem ziet opvallende Vilhena-vervanger tegen Ajax: 'Hij is hen voorbij'

maandag 20 maart 2017 om 14:08

Willem van Hanegem denkt dat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst tegen Ajax kiest voor Bart Nieuwkoop als vervanger van Tonny Vilhena. Voor de Feyenoord-middenvelder dreigt namelijk een schorsing voor de Klassieker.

Nieuwkoop viel ook tegen sc Heerenveen (1-2 winst) al in bij de Rotterdammers. 'Van Bronckhorst zet zonder met zijn ogen te knipperen ook de populairste spelers op de bank', verwijst De Kromme in zijn column voor het Algemeen Dagblad naar het gedoe rond Miquel Nelom, die mocht blijven spelen. Lucas Woudenberg bleef daarom op de bank zitten in Friesland.

Op het middenveld moet Van Bronckhorst ook wekelijks belangrijke keuzes maken, als iedereen fit is. Zo werd Dirk Kuyt onlangs het slachtoffer. 'Ik denk daarom ook dat Bart Nieuwkoop tegen Ajax speelt als Vilhena eventueel geschorst is. Die jongen heeft het afgedwongen, hij is de aankopen Renato Tapia en Marko Vejinovic voorbijgestreefd', vindt de clubicoon van Feyenoord.

Poll

Denk je dat Nieuwkoop tegen Ajax de vervanger wordt van Vilhena?

(785 stemmen)

Plaats een reactie

BassieN +6951
maandag 20 maart 2017 om 14:11
Toptalent! De nieuwe Iniesta!
Vind ik leuk
Olfie +2477
maandag 20 maart 2017 om 14:28
Misschien even met Aardwolf gaan praten. Ergens zit er een verschil in inzicht xD
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:28
Ik vind het een leuke en nuttige speler waar nog veel rek in zit. Maar overdrijven is ook een vak
Vind ik leuk
BassieN +6951
maandag 20 maart 2017 om 14:32
Hahaha ik was ook niet helemaal serieus
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:11
Dit is alleen opvallend voor iemand die nooit naar Feyenoord kijkt...
Vind ik leuk
666 +5065
maandag 20 maart 2017 om 14:16
Valt idd al weken prima in.
Heeft ook veel diepgang in zijn spel, meer dan Vilhena denk ik.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:21
Aan zijn inzet zal het niet liggen, ik hoop alleen dat van Bronckhorst hem niet zoals afgelopen twee invalbeurten op de nummer tien positioneert, daar mist hij hij de techniek en en het inzicht van een Toornstra voor. Met zijn werklust wel een prima alternatief voor de positie waar Vilhena nu speelt, als hij zichzelf in zo'n grote wedstrijd maar niet voorbij loopt.
Vind ik leuk
Olfie +2477
maandag 20 maart 2017 om 14:28
Misschien even met BassieN gaan praten. Ergens zit er een verschil in inzicht xD
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:25
Tegen Ajax is Elia gewoon weer fit. Dan speelt Feyenoord met Elia en Berghuis op de flanken en met Kuyt, Toornstra en El Ahmadi op het middenveld. Een discussie om niks dus!!
Vind ik leuk
Tafkaz +3943
maandag 20 maart 2017 om 14:30
Ik neem aan dat Elia weer fit is en dat Toornstra met Kuyt en El Ahmadi t middenveld zal vormen?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:53
Misschien vindt gio dat te aanvallend en wil hij de bezetting ong gelijk houden. Nieuwkoop kijkt qua spel en type natuurlijk erg op vilhena. Beiden veel gif, loopvermogen en drang naar voren.
Vind ik leuk
Hammie +604
maandag 20 maart 2017 om 14:31
100% zeker dat hij speelt
Vind ik leuk
DubRtd +13712
maandag 20 maart 2017 om 14:49
Vilhena speelt gewoon.
De knvb\aanklager hebben gewoon weer zitten koekenbakken
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:50
iemand die me 100% in positieve zin opvalt.
Ik volg de jeugd niet, want ik kan daar geen wedstrijden van zien. Dacht altijd dat hij een RB was.
Maar hij laat zien toch lekker te kunnen ballen. Heeft inzicht loopt op de juiste momenten en heeft vermogen om te lopen. Technisch prima volgens mij (geen technisch wonder maar dat hoeft niet). en kan ook nog strijden en fysiek niet verkeer. Vind het een leuke speler.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:07
Hij was in de jeugd net als karsdorp een middenvelder.....omgeturnd tot rechtsback.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:10
Ok, bedankt voor de toelichting.
Dat is dus een goede zet geweest. Hij kan Karsdorp volgens mij binnen 10 wedstrijden doen vergeten. Aangezien die nu (terecht) aardig gewild is, kunnen ze hem voor een flink bedrag, met een gerust hart verkopen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:28
Ik geef Van Hanegem helemaal gelijk. Hoe Nieuwkoop ook inviel tegen PSV was erg goed, precies zoals El Ahmadi en Vilhena spelen; fel en agressief. Qua positie centraal op het middenveld zal hij gewoon simpel over de bal in moeten leveren, maar je zal hem qua strijd heel goed op die positie kunnen gebruiken!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:42
Leuke speler, hoop dat ie een kans krijgt. Zou goed zijn om weer een talent een kans te geven
Vind ik leuk
feyeniels +15712
maandag 20 maart 2017 om 16:28
Het zou zeker terecht zijn als deze jongen hoger in de pikorde staat dan Vejinovic, Tapia en Gustafson. Wat mij betreft mogen die drie ook vertrekken komend seizoen en dan De Guzman voor hen in de plaats.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem ziet opvallende Vilhena-vervanger tegen Ajax: 'Hij is hen voorbij'