Geflopte Feyenoord- en Chelsea-trainer: 'Ik denk dat ik een goede trainer ben'

Geflopte Feyenoord- en Chelsea-trainer: 'Ik denk dat ik een goede trainer ben'

maandag 20 maart 2017 om 17:35

Hoewel zijn trainersloopbaan bij lange na niet kan tippen aan zijn spelerscarrière, meent Ruud Gullit dat hij wel degelijk een goede trainer is. Na korte dienstverbanden bij onder meer Chelsea en Feyenoord staat hij sinds 2011 al niet meer langs de lijn.

"Ja, ik denk het wel, ik heb verstand van voetbal, zie het spel en weet echt wel wat trainen en coachen is", reageert Gullit op de vraag van Helden Magazine of hij een goede trainer is. "Ik weet ook wat ik tekort kom, heb naast mij een zogenaamde leraar nodig, iemand die het kan overbrengen en trainingen kan uitzetten."

"Ik moet alleen maar letten op de details die het verschil kunnen maken en die zie ik heel goed", vervolgt Gullit, die het laatst werkzaam was bij het Russische Terek Grozny in 2011. Hij heeft nog wel wat tips voor Nederlandse clubs. "Door de ruzie tussen Louis van Gaal en Johan Cruijff zijn er twee kampen ontstaan en daar moeten we vanaf. Johan had niet helemaal gelijk, maar Louis ook niet."

"Louis ging alleen maar leraren aannemen en Johan wilde dat alleen ex-topvoetballers de top zouden trainen", aldus Gullit. Hij haalt twee voorbeelden aan. "Giovanni van Bronckhorst doet het goed bij Feyenoord, maar had toch even Dick Advocaat nodig. Hetzelfde geldt voor Phillip Cocu bij PSV, die had Guus Hiddink even nodig. Wat is daar op tegen?"

Poll

Zie jij in Gullit een goede trainer?

(266 stemmen)

Plaats een reactie

Sil Meijer +12110
maandag 20 maart 2017 om 17:50
Nou ja als Ruud denkt dat hij een goede trainer is dan zijn er zeker mensen die hier op VP zitten die ook goede trainers zouden kunnen zijn ;)

Maar nu serieus. Denkt hij nou echt dat hij een goede trainer is? Je hebt overal gefaald man. En het verbaasd me dat 33% hier hem een goede trainer vinden.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:52
Zijn wss Ajacieden en alles wat een haat heeft aan Chelsea
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
maandag 20 maart 2017 om 20:39
Heb niet perse een haat aan Chelsea, maar ben gewoon een erge Spurs supporter, dus hoop wel dat ze zoveel mogelijk verliezen, maar haten is iets anders.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:32
Volgens mij won hij in 97 gewoon de FA cup (of was je toen nog niet geboren?).
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
maandag 20 maart 2017 om 20:42
Klopt ik was nog niet geboren, maar weet wel met hoeveel kwaliteit die ploeg had en dat hij met die kwaliteit veel teweinig gewonnen heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:51
Als je toen nog niet geboren was moet je dit soort dingen al helemaal niet zeggen, want dat weet je dus gewoon niet (niet erg hoor, alleen een beetje bijdehand).
Ik help wel even: In 95 t/m 2001 was er in Engeland een team dat het behoorlijk goed deed genaamd Manchester united met ene A Ferguson. Als jij zo goed op de hoogte bent van de kwaliteit van het team van Gullit dan weet je dat hij hier nooit tussen kon komen. Enkel Arsenal met ene Bergkamp is het gelukt.

Het Chelsea (van jou tijd) is niet het Chelsea van toen.
Volgende keer gewoon kritiek op een de Light hebben, dat is schijnbaar meer jouw ding/generatie ;-)
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
dinsdag 21 maart 2017 om 20:46
Jamaar hebben wel oude standen terug gezien en dat is gewoon heel slecht. 3/4 plek moest sws tedoen zijn in die tijd.

En ook bij Feyenoord niks bereikt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:55
Ik kan hem als analist altijd wel goed hebben. Hij ziet het spel echt wel.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:18
Hij geeft zelf aan dat hij iemand naast zich nodig heeft die de trainingen kan uitzetten en het kan overbrengen. Dan kan hij dus best een goede manager, coach, assistent, analist, etc zijn, maar dus geen goede trainer.
Vind ik leuk
derksen +6246
maandag 20 maart 2017 om 18:07
Ruud wat men ook zeurt op jou slaat nergens op
Toen niemand van chelsea had gehoord ging jij daar voetballen en trainer zijn
Bij chelsea heb je het prima gedaan en werd je er in geluisd!
Bij newcastle maakte je mega fout door shearer op de bank te gooien om niks de populaire speler nota bene, maar van foute leert men
Bij feyenoord heb je ook niet slecht gedaan
Dus laat men maar lullen!
Vind ik leuk
FSCeara +2250
maandag 20 maart 2017 om 18:11
Ik denk als je Gullit met Dick samen voor Oranje zet dan kom je een stuk verder.
maar oals hij zelf zegt niet alleen !!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:30
Ruud Gullit heeft werkelijk waar nergens als trainer iets gepresteerd. Ook op tv vind ik hem altijd maar langdradig overkomen. Tuurlijk kon die man fantastisch voetballen, maar Gullit is altijd het voorbeeld wat ik geef als ik zeg dat een goede voetballer niet automatisch een goede trainer is.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:31
Als je wil afzeiken check dan wel je feiten. Volgens mij won hij in 97 gewoon de FA cup (of was je toen nog niet geboren?).
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:37
Nee je hebt gelijk. In 9 a 10 seizoenen als trainer 1 prijs winnen is inderdaad van hoge klasse! Daarnaast, de cup kan iedereen met een beetje geluk winnen. Kijk naar FC Groningen :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:43
:-) :-)

Wanneer won Groningen als laats de FA cup?? Als je het Engels voetbal niet begrijpt laten we deze discussie meteen stoppen.

FA cup met de ED cup vergelijken, moet niet gekker worden.

En ook meteen mijn vraag beantwoord.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:06
De FA cup vergelijk ik met de beker in Nederland die Groningen een paar seizoenen terug won. Weet je het nog? :)
Het zijn beide bekertoernooien, ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn.

Zoals je misschien wel weet, wordt een bekertoernooi namelijk gespeeld met losse wedstrijden. Geen competitie. Zo kan je een keer geluk hebben door het toernooi te winnen, dat was mijn punt.

Waarom kan je trouwens niet inhoudelijk reageren? Het ging over Ruud Gullit.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:41
Ik reageerde toch inhoudelijk? Jij stelt: "Ruud Gullit heeft werkelijk waar nergens als trainer iets gepresteerd." (niet aangepast).
En ik wees jou er terecht op dat nergens iets gepresteerd gewoon niet klopt.

Jij begon vervolgens een zwam verhaal over dat een cup niks voorstelt en dat de oudste en een in een veel hogere competitie (daarom hebben ze meer CL plaatsen) FA cup van hetzelfde niveau was als onze ED cup (anders snap ik jouw FC Groningen link niet hoor)

En ik schrijf "zwamverhaal" omdat je onder die noemer ook gewoon de amateur scholencup had kunnen noemen.
Ik vond dat terecht appels met peren vergelijken. Ik wil al helemaal niet ingaan op jouw "Geluk" argument want dat kan niet inhoudelijk want daar zit geen inhoud in.Als jij nu schets dat een bekercompetitie geen competitie is.

Losse wedstrijden?? Lees even de definitie van een competitie aub.

Resume: Ruud Gullit heeft wel degelijk iets als trainer gepresteerd, al is het niet veel.

Happy?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:22
Blijf maar analyseren, Ruud! Trainersloopbaan is niet eeg succesvol geweest op een FA cup na.
Vind ik leuk
Teo Smith +12430
dinsdag 21 maart 2017 om 07:24
Ruud heeft het uigevonden. Geweldige speler en gewoon een slechte trainer. Klaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Geflopte Feyenoord- en Chelsea-trainer: 'Ik denk dat ik een goede trainer ben'