'Ik heb ook met Van Dijk gewerkt. De Ligt is nú al verder, vind ik'

'Ik heb ook met Van Dijk gewerkt. De Ligt is nú al verder, vind ik'

maandag 20 maart 2017 om 19:32

Matthijs de Ligt gaat een grote toekomst tegemoet. Dat zegt Robert Maaskant. De jonge verdediger van Ajax imponeert en wordt zelfs vergeleken met de Premier League-top.

"Ik heb geen énkele twijfel bij De Ligt", zegt Maaskant op FOX Sports. "Ik heb er geen twijfel over dat dit een absolute Nederlands elftal-speler gaat worden. Ik heb ook met Virgil van Dijk gewerkt; De Ligt is nú al verder, vind ik. Althans, op die leeftijd dan."

"Ik vind het een uitstekende speler. Hij is echt een persoonlijkheid. Ik vergelijk hem ook wel eens met Vincent Kompany (van Manchester City, red.). Ik heb Kompany gezien op zijn zeventiende. De Ligt doet daar zéker niet voor onder", oordeelt Maaskant. 

Zondag beleefde De Ligt een middag van uitersten. In het duel met Excelsior blonk hij uit met een fantastische tackle, maar was hij even later de schlemiel na fataal balverlies

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 19:37
Nou Maaskant hij is al opgeroepen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
maandag 20 maart 2017 om 19:40
"De jonge verdediger van Ajax imponeert en wordt zelfs vergeleken met de Premier League-top."

Lezen jullie jullie eigen berichten? Hier klopt helemaal niks van hij vergelijkt de 17 jarige De Ligt met de 17 jarige Van Dijk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 09:31]
Vind ik leuk
2cents +36120
maandag 20 maart 2017 om 20:03
Je hebt het zelf ook niet helemaal begrepen volgens mij. Hij vergelijkt namelijk De Ligt met de Van Dijk waar hij zelf mee gewerkt heeft. Dat is dus niet de 17 jarige Van Dijk maar de 21 jarige Van Dijk.die aan het eind van dat seizoen naar Celtic ging.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
dinsdag 21 maart 2017 om 04:48
"De Ligt is nú al verder, vind ik. Althans, op die leeftijd dan."
Vind ik leuk
2cents +36120
dinsdag 21 maart 2017 om 07:23
Op die leeftijd dan dat hij (Maaskant) met Van Dijk werkte.

En dus niet de Van Dijk van nu. Maaskant heeft helemaal geen kennis van de Van Dijk van 17. Daarbij slaat in jouw uitleg de term "nu al" helemaal nergens op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 07:30]
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
dinsdag 21 maart 2017 om 09:32
Dat is niet mijn uitleg dat zijn Maaskant zijn exacte woorden volgens VP.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 09:33]
Vind ik leuk
2cents +36120
dinsdag 21 maart 2017 om 09:53
Grappig dat je dit blijft volhouden.

Maaskant werkte niet met de Van Dijk van 17. Hij heeft het over de Van Dijk waar hij mee gewerkt heeft, want dat zegt hij specifiek.

Ik snap dat het hogere begrijpendleeskunde is, maar het "nu al verder zijn" dan een andere verdediger op z'n 17e is totaal geen "nu al".

Er staan dus twee dingen in de tekst die jou ongelijk geven. "Ik heb met hem gewerkt" en "nú al verder". Nogmaals, begrijpend lezen.

De enigen die hij wél op dezelfde leeftijd vergelijkt zijn Kompany en De Ligt.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
dinsdag 21 maart 2017 om 12:44
"De Ligt is nú al verder, vind ik. ALTHANS OP DIE LEEFTIJD DAN"
Vind ik leuk
2cents +36120
dinsdag 21 maart 2017 om 12:52
Je kunt nog grotere letters typen, maar je uitleg wordt er niet beter op.

"Die leeftijd" slaat op de leeftijd van Van Dijk toen Maaskant met hem werkt.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
dinsdag 21 maart 2017 om 15:04
"slaat op de leeftijd van Van Dijk toen Maaskant met hem werkt."

Dat zie ik toch echt nergens staan.
Vind ik leuk
2cents +36120
dinsdag 21 maart 2017 om 15:10
Dat heet nu precies begrijpend lezen.

Hij heeft het over dat hij met Van Dijk gewerkt heeft om naar die speler in die periode te refereren. Hij beweert nergens dat hij de 17 jarige Van Dijk kende.

Dat zegt hij wel over Kompany.

Als je het niet snapt houdt het op, beter kan ik het niet voor je uitleggen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
dinsdag 21 maart 2017 om 15:28
"Hij heeft het over dat hij met Van Dijk gewerkt heeft om naar die speler in die periode te refereren." Je kan zoveel begrijpend lezen als je wilt maar dit staat nergens en dat wordt ook nergens gesuggereerd.
Vind ik leuk
2cents +36120
dinsdag 21 maart 2017 om 15:33
Oh nee? "Ik heb met Van Dijk gewerkt"
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:45
Ongelofelijk ... deze jeugdspeler maakt gigantische fouten en wordt gehyped als de sodemieter. Nou Maaskant, ik heb van Dijk enkele jaren zien voetballen en hem nimmer kunnen betrappen op die gigantische fouten. 3 wedstrijden van de Ligt waarvan hij in twee gigantisch in de fout gaat.... door hem positief te vergelijken met van Dijk zet je jezelf wel enorm voor schut. Anderzijds is van Dijk nooit goed op waarde geschat in Nederland omdat hij 'maar' bij Groningen speelde.. en ja, dan weet je het wel met de kortzichtige focus hier in Nederland.
Ontwikkel ruggengraat Maaskant en durf een eigen mening te vormen zonder de verplichting te voelen met de meute en media te moeten meepraten.
Deze jongeling heeft nog niets bewezen maar maakt wel cruciale fouten. Hypen noemen we dat.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 19:47]
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 19:55
Amen, Virgil van Dijk speelde geweldig bij Groningen, en werd door menig scout ook gelinkt aan grotere clubs, dat de nederlandse top-3 het nooit in hem heeft zien zitten, snap ik nog steeds niet. Hij is de Noordzee overgestoken, en elke club waar hij daar gespeeld heeft, heeft hij geimponeerd, was hij een basiskracht, en pikte hij ook nog met regelmaat een doelpunt mee: best knap voor een verdediger.

Toen Danny Blind onze Frankrijk-kwalificatie al om zeep had geholpen(door voorbereidend werk van Hiddink) werd van Dijk nog eens opgeroepen.....nadat Blind. .geloof ik al heel de A1 van Ajax had afgezocht...

Precies zoals je zegt "Hij komt maar bij Groningen weg'...

Ach, Suarez en Robben komen ook 'maar' bij Groningen weg, en dat zijn ook maar niemendalletjes van voetballers he.
Markus Berg was ook een goeie spits bij Groningen, en als bv Erik Nevland 2-3 jaartjes jonger was geweest, had Groningen hem voor gróf geld kunnen verkopen aan 'de wereldtop'. Andreas Granqvist...... .. the list goes on...

Wie is De Ligt? O ha, dat snotjochie dat nét om de bocht komt kijken......BIJ AJAX...

Toen van Dijk werd opgeroepen voor de kwalificatie, was ook Kenny Tete aan de beurt: Toen hadden we hier de hype over Tete... 'Neerlands hoop in bange dagen' etc.. wat voor superlatieven hebben we nog niet gehoord...En nu is het De Ligt.. Die hele 'anti-Ajax' gedachte wordt ook gewoon gevoerd op deze manier: Waarom krijgen mensen zo'n hekel aan Ajax: Nou om DIT soort overdreven gedoe, snotjochie die nog de domste fouten maakt, wordt opgehemeld tot en met, want hij komt VAN AJAX!! OOOOOH!! wauwie de pauwie...... pffff.

Nee, je hebt groot gelijk, ik erger me minstens zo aan die subjectieve 'Ajax-hysterica' hier. Alles wat bij Ajax speelt is een godheid ofzo? en alles wat dr niet wegkomt is toch maar B-keus?
Ha...Een triestere grap bestaat er niet. Met alle respect voor de kwaliteit van Ajax dan.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 19:58]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:05
Je maakt er een pro Groningen bericht van, je laat zien wat de intentie is van vele om hier selectief verontwaardigend te doen. Ja haal meteen een andere Ajax speler erbij, Tete, want ja het is allemaal weer de schuld van de Ajax hysterie, ow ow teveel Ajax spelers erbij hoor, ja meteen een pro Groningen bericht ervan maken, omdat v Dijk oud Willem II speler toevallig bij Groningen vandaan komt, wat Berg ermee te maken? Ja bij Grunn goed verder nergens, wat heeft dat met De Ligt te maken?

Tete is verdedigend heel goed, ow maar Bosz kiest voor Veltman dus Tete was maar niks? Kortzichtig!

2 fouten van De Ligt in al die wedstrijden, ow ow hij is over hyped!! Kortzichtig! De Ligt heeft nooit bekend gestaan om zijn fouten, hiervan leert hij weer, hij is een beer van gozer maar geen robot, al jaren ver voorals zijn leeftijdsgenoten maar hij is geen robot. Mentaal sterk! Na zijn fout in Kopenhagen, thuis tegen ze perfect gespeeld! Zeer sterk gespeeld, na zijn fout tegen Excelsior,, daarna geen fout gemaakt, en voor zijn fout voorkwam hij een goal, maar ley maar vooral op de fouten, tip word nooit scout! Daar ben je niet voor in de wieg gelegd, wat een kortzichtige kijk op spelers, niet te filmen..
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:22
Selectief Verontwaardigend? Nah,,, dat 'verontwaardigd' heeft een zeer duidelijke en logische reden, die ik ook beschreven heb.

Dat zie je niet, of wíl je niet lezen. Er lopen VEEL meer goeie spelers en talenten rond, dan alleen bij Ajax, en deze hele De Ligt-hype, is gewoon WEER een schoolvoorbeeld.

Van Dijk wordt er bij vergeleken, nou, dan zoek je ook dé gevoeligste vergelijking uit; Van Dijk werd al maanden(jaren!) aan Oranje gelinkt, maar pas toen de Kwalificatie zga over was, werd van Dijk nog eens opgeroepen,, samen met Kenny Tete: De media stond vooral VOL over Tete.. maar... Tete is zn 'basisplaats bij Oranje' al láng kwijt he.. en Virgil van Dijk? Das de beste verdediger die we hebben voor t Nederlands elftal: Hadden we die 4 jaar eerder maar gehad bv! of de HELE kwalificatie!
Maar ga vooral door met je ruimdenkende visie over weer dat ene talentje van Ajax!

Wij zijn maar kortzichtig etc...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:41
Heel kortzichtig als je niet kan zien hoe goed De Ligt is, ik zie hem al jaren, staar jij je maar blind op die fouten, te kortzichtig voor woorden..
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:36
Die jongen de Ligt heeft geen tot nauwelijks ervaring op niveau .... waar beoordeel jij hem eigenlijk op. ..

Dat heet hypen

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Farmer +6102
dinsdag 21 maart 2017 om 00:37
'Je ziet hem al jaren'...en op welk niveau? 1e divisie bij de A1? of de jeugddivisies?

Leuk hoor, knap ook wel, maar dat is nog steeds geen Internationaal/Interland niveau. Bij lange na niet. Ja hij ontwikkeld zich goed, maar hij ís nog niet zo goed als jij hier overdrijft. Laat die jongen rustig zitten daar, Hij mag nog rustig een dozijn van zulke fouten maken aankomend seizoen: wordt ie alleen maar beter van. Paar harde tackles: krijgt ie haar van op zn borst etc..

En als ie dát goed volhoudt. dan... wellicht dán wil wel met je praten over een 'nieuwe Frank de Boer' oid. Maar nu is hij nog steeds 17 en heeft hij nog veel om te leren en te laten zien.

En vooral daarom vind ik hem, nog láng niet 'Oranje Waardig'. Maar hij zit er dicht tegenaan als ik zn blunder tegen Excelsior niet mee tel. Maar nogmaals: hij is jong, en heeft nog veel te leren, dus zou ik zón fout, niet al te zwaar meetellen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:56
In al die wedstrijden? Vijf ofzo? Dan is twee fouten best veel. Maar goed, jij hebt net zo'n bril op natuurlijk.
Verder ben je best een zeikerd bluffie.
Vind ik leuk
darmianto +7842
maandag 20 maart 2017 om 23:10
Huilbak
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:55
Wat een kortzichtig bericht! Ja natuurlijk maakt hij fouten, die benadrukke mensen zoals jij liever dan de goede dingen die hij nu al op deze leeftijd laat zien! En moet ik jou de blunders van v Dijk bij Celtic laten zien? Is hij trouwens beter van geworden. Dus omdat hij een foute bal gaf tegen Excelsior is hij overhyped? Bij studio voetbal lieten ze zien dat hij op die fout na de beste man was bij Ajax, veel goede verdedigende acties, aanvallend goedmeer kwam vaak goed mee naar voren. Ja het was een fout, maar als dat jou blind maakt om niet de goede kwaliteiten van hem te kunnen zien, en daardoor niet te kunnen zien dat wat hij op 17 jarige leeftijd laat zien indrukwekkend is!
Maar benadruk vooral de fouten, fouten maak je, je moet daar weer beter van worden, elke top speler weet wat fouten maken is.

En grote jongen hoor met anti Oranje, zeker alleen maar in goede tijden..

Zelden zo'n kortzichtige kijk gezien op hetde beoordelen van talenten..
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:02
'Bij studio voetbal lieten ze zien dat hij, op die fout na, de beste man was bij Ajax'.. Ja, daarom kwam Ajax ook niet verder dan 1-1 bij Excelsior. En dankzij De Ligt zn fout is er gelijkgespeeld.

Hij is nog jong, en 'mag zulke fouten nog maken'.. gezien zn leeftijd, niet gezien het niveau waar hij op uitkomt. Maar dat is niet de schuld van De Ligt, die jongen moet zich gewoon doorontwikkelen.
Feit blijft wel dat deze jongen, gewoon helemaal overdonderd wordt in een media-hype. Precies zoals met Kenny Tete, toen híj werd opgeroepen voor t Nederlands elftal... 'Kwam ook nét om de bocht kijken' waar, in de vergelijking, Virgil van Dijk al JAREN goed bezig was in Engeland, en Schotland, en tóen pas zn eerste oproep kreeg...

Slaat dus nergens op, en onderstreept nogmaals, hoe zo'n smerige voorkeur Danny Blind heeft voor Ajax-spelertjes. Hoe graag we het allemaal ook willen ontkennen: Scholletje is een schoftje die ERG aan vriendjespolitiek doet, en De Ligt zn selectie is daar weer een schoolvoorbeeld van.

Veels te vroeg, Laat die jongen gewoon ballen daar bij Ajax, en laat hem ontwikkelen, Nu leg je té veel druk op hem neer, en kan je hem alleen maar verpesten. Kijk naar Tete: Ook zo opgehyped.. en nu? Half afgeschreven.. Waar is 'Neerlands hoop in bange dagen' nu dan? (wanbt zo werd hij zo'n beetje neergezet toen Tete werd opgeroepen..)

Dat bedoel ik.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:06
Zie mijn bericht hierboven, je bent te kortzichtig voor woorden, brabopsv niveau laat je zien, en geloof me dat is echt geen compliment
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
maandag 20 maart 2017 om 22:06
Triest figuur, dat ben je.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:09
Rustig ademhalen maar. Uitroeptekens maken je bericht heus niet krachtiger.
Van Dijk wad in twee wedstrijden tegen Ajax superieur tov zijn tegenstander en heeft niet een cruciale fout gemaakt.

Ik heb niets tegen de Ligt, ik ken die beste jongen niet eens maar het gaat mij om de ongelijkheid. Wanneer hij bij een andere club had gespeeld was hij afgebrand en bestempeld als 'niet goed genoeg'. Nu is hij alleen maar jong en moet hij nog leren. De wedstrijden die hij gespeeld heeft geven allerminst reden tot een selectie en doet geen recht aan andere goede/betere spelers in de eredivisie. Ongelijkheid.

Kortzichtigheid? De pot verwijt de ketel.
Nee, de kortzichtige en met name hoofdstedelijke focus heeft ervoor gezorgd dat ik vele jaren geleden mij al niet meer verbonden voel met Oranje. Ook tijdens de WK finale al. Dat noem je een mening vormen. Moet je ook eens proberen ipv te schreeuwen.
Dus nogmaals: -- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:35
precies. hij schreeuwt dat wij kortzichtig zijn, waar wij, als voetbalsupporters ZONDER ajax-bril, gewoon schijtzat zijn van dat voorkeursbeleid. Elke 'drup water' die bij Ajax uit de regenpijp komt, mag naar Oranje, en vooral dan Virgil van Dijk, die tijdenlang gelinkt is voor een oproep(en tijdenlang is genegeerd: niet nodig etc...bullshit...).

Van Dijk heeft járen (championsleague) ervaring en PL ervaring, dat weegt nooit op tegen Tete en De Ligt samen.

En De Ligt doet het best goed hoor, maar... hij komt nét om de bocht kijken, laat hem dit seizoen doortrekken, ne het volgend seizoen herhalen, dán kijken we wel weer.

Maar ja, we zijn gewoo nkortzichtig he.. Ondanks het feit dat die Virgil van Dijk onze onbetwiste 'verdedigingsleider' is voor Oranje, en die 'genoemde talentjes van Ajax'... tja, dat valt nog te zien.

Ik vind Tete ook een prima voorbeeld van 'hoog opgehemeld, en hard gevallen'. Hetzelfde gebeurt met de Ligt nu. Het vervelende voor een niet-ajax voetbalsupporter is, dat het wél ten kóste gaat van andere goeie spelers, die geen kans krijgen, wánt die Ajax-polonaise moet eerst..

Ergens zeg ik nog steeds: van Dijk had er bij moeten zijn in Brazilïe, als standin voor Vlaar desnoods: hij wás toen al goed genoeg om ook speelminuten te maken.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:40
Een anti Ajax bril, want inhoudelijk slaat helemaal nergens op wat je zegt, tip word nooit een scout!
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:53
De niet-ajacieden hier zien het duidelijk, maar ook enkele wel-ajacieden zijn, (en met Tete; waren) het eens, dat Danny Blind wel een Ajax-bril opheeft met zn selectiebeleid. En Virgil van Dijk is daar een van de beste voorbeelden van. Deze hele hype rond De Ligt is van precies hetzelfde laken een pak,..

Maar blijf vooral je kop in het zand steken als een echte calimero 'Want zij zijn fout en ik is gelijk, en dat is niet eerlijk'....

hahahaha jij bent echt lachwekkend als je probeert te argumenteren,

1 tip; ga niet discussieren, je zet jezelf enorm voor schut met je 'Calimero' uitspraak.
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
maandag 20 maart 2017 om 22:09
Het is dat Groningers zich in Nederland sowieso al achtergesteld voelen. Triest volk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:46
Domme opmerking Groningers worden ook achtergesteld ja jarenlang profiteerde het westen van het Groningse gas en nu is er stront aan de knikker en laat je die mensen gewoon in de kou staan
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
maandag 20 maart 2017 om 23:01
Hoezo in de kou staan? Er is toch gas genoeg om het warm te houden?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:30
Je reageerd naar dat je verstand hebt .........................
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 23:56
Ik geloof dat de drol, die ik net doorspoelde, nog meer potentie had, dan jij met je domme opmerking nu.
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
maandag 20 maart 2017 om 22:10
Je loopt nu een heel zeik verhaal te houden om een speler die geblesseerd is. Snap je dat wel?
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
maandag 20 maart 2017 om 23:21
Je hebt wel een bril, een anti-Ajax bril. Idioot.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:45
Jullie lijden aan een Ajax fobie, ik moet echt lachen om jullie berichten, heeft totaal niks met inhoud te maken, jij kent De Ligt idd niet, en kan zijn kwaliteiten totaal niet op waarde schatten, want ow ow hij speelt bij Ajax en ow ow bij een andere club zou hij afgebrand zijn, en.ow ow ik moet steeds anti Oranje zeggen,

Calimero
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:57
Wij lijden aan realisme vriend..

Wij zien in De Ligt ook een zeer potentieel talentje, maar meer ook nóg niet: Kan nog wel... Komt ook nog wel...

Maar zoals jij hier 'met een stijve piet' die jongen tot godheid zit te verwensen, dát is gewoon lachwekkend.

17 jarig ventje; waar PRAAT je over? Alsof JIJ dé opperscout van de wereld bent ofzo? Zo hey, Meneer de Dominee. Heeft U Uwzelf in Aller Zaligheid verwolven?

Ik weet het al:

Jij hebt het Ligt gezien!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:59
Realisme hahaha
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 21:00
Tja,, een meerderheid beweert een beetje wat ik zeg, en jij zegt als enige dat wij kortzichtig zijn... Waar zal de waarheid liggen denk je?

(Nee, das een retorische vraag, daar hoor je geen antwoord op te geven!)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:03
Haha de meerderheid lol dat leid je af van een paar man hier?

Lol
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 21:11
Als je verder kijkt dan alleen het wereldje in jouw Ajax- zeepbel, dan zúl je ongetwijfeld gelezen en gehoord hebben, dat er best veel voetballiefhebbers zijn in Nederland, die een vergelijkbare mening hier op na houden.

Maar je begrijpt dus al niet wat een retorische vraag is...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:18
Ajax fobie?
Ik heb helemaal niets tegen Ajax en/of de Ligt. Zou niet weten waarom.
Ik heb wel wat tegen opportunisme, kortzichtigheid en ongelijkheid.

Ja dat "Calimero" heb ik vaker gelezen van mensen die moeite hebben met inhoud en dan maar inhoudsloos maar wat roepen. Geeft verder niet.


-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
maandag 20 maart 2017 om 23:20
Een hele kortzichtige reactie van jouw kant. Maar dat kan ook niet anders gezien jouw brilletje. Je hebt je mening al klaar liggen voordat er ook maar iets besloten wordt. Welke spelers zou je er liever hebben staan dan?

Typisch gevalletje van alle schapen over een kam scheren.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 06:45
?? Ik begrijp jou opmerking niet...
Er is toch iets besloten?
Hoezo scheer ik alle schapen over een kam?

Alle andere verdedigers die meer ervaring hebben krijgen mijn voorkeur. De Ligt krijgt zeer onterecht een kans terwijl hij grote fouten maakt en geen ervaring heeft. Slaat nergens op deze uitnodiging van Blind. Alle andere spelers in de eredivisie verdienen eerder een kans dan de Ligt.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
dinsdag 21 maart 2017 om 06:56
nee duidelijk. Je bent waarschijnlijk überhaupt anti-voetbal want met jouw beleid zouden er alleen maar een paar oude gasten op het veld staan omdat ze veel ervaring hebben. Dat terwijl De Ligt 2 klassen beter is dan de meesten.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 08:33
Je bent weer te kort door de bocht.
Op basis waarvan kan jij bepalen dat deze onervaren jongen van 17 die grote fouten maakt überhaupt kan tippen aan de meeste anderen in de ere-divisie... laat staan dat hij beter is. Op basis waarvan? Die drie wedstrijden dat hij op niveau mocht meedoen en waarin hij blunderde?
Onderbouw het eens en probeer je emotie er eens buiten te laten.

Je andere opmerking laat ik voor wat het is omdat het kant noch wal raakt.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
dinsdag 21 maart 2017 om 08:35
Dat doet hij door te laten zien dat hij nu al beter is dan de meeste anderen. Blijf lekker hangen in 1 fout terwijl hij verder foutloos speelt.

Noem jij dan concreet maar wat namen die je er neer zou zetten?
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:19
Je laat weer na te onderbouwen. Waarom is deze jongen beter? Ik zie hem grote foutEN maken..,
-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
dinsdag 21 maart 2017 om 13:27
Ik heb inmiddels al 2x gevraagd betere spelers te benoemen maar dat kun je niet. Blijkbaar zijn er dan toch geen betere in jouw ogen.

Ik heb hem 1 fout zien maken tegen Excelsior, verder geen. Hij is snel, sterk, kan goed koppen en sliden. Een complete verdediger die alleen nog maar beter kan worden.
Vind ik leuk
woensdag 22 maart 2017 om 19:18
Nou de laatste x dan. Ik ben volgens mij vrij duidelijk geweest dat ELKE andere speler op die positie eerder een kans verdient te krijgen. Elke andere speler omdat de Ligt he-le-maal niets extra brengt met al eerder genoemde argumenten. Verder werkt je ontwijk-techniek niet bij mij. Je kan het dus niet onderbouwen. Enkel wat schreeuwen, zo simpel kan een leven zijn.
Je korte termijn geheugen laat je blijkbaar ook al in de steek daar je voor het gemak het lachwekkende verdedigen tegen Kopenhagen achterwege laat.
Ik meen dat ik jouw naam zag staan bij een opmerking over de aardbevingen. Te schandalig voor woorden maar het sluit wel aan op je niveau van discussiëren hier. Ik weiger on nog een woord met je te wisselen omdat je over sommige zaken geen grapjes hoort te maken als weldenkend mens. Zelf heb ik geen last van bevingen maar als je het intellectuele vermogen hebt om je in de materie te verdiepen, dan zou je je kapot schamen.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 maart 2017 om 19:21]
Vind ik leuk
Simon1989 +2308
woensdag 22 maart 2017 om 21:29
Fijn dat je toch nog zo'n kansloze reactie dan aan mij verspilt, stumpert.

Daarnaast maakte hij tegen Kopenhagen nou niet bepaald een "fout". Lekker makkelijk zeiken op een forum. Het feit dat ik het nog een keer vraag is dat ik die reactie totaal niet serieus kan nemen. Als je geen voetbalverstand hebt blijf dan alstjeblieft heeeeeel ver weg van deze site.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 maart 2017 om 21:33]
Vind ik leuk
feyeniels +17878
maandag 20 maart 2017 om 21:22
Heel leuk allemaal, maar uiteindelijk word je in de top afgerekend op dit soort fouten. Dan boeit het niet dat je de rest van de wedstrijd goed speelt maar verlies je de wedstrijd op dit soort foutjes. De Ligt is zeker een talent, maar hij is nog lang niet zo ver als jij wilt laten lijken.
Vind ik leuk
murmur27 +1445
maandag 20 maart 2017 om 21:10
Ik zag maar 1 fout, en dat was afgelopen weekend.

Een kop duel verliezen van iemand die 193cm is noem ik geen gigantische fout, maarja zal mijn ajax bril wel zijn gok ik?

Oh en in mijn mening is iedere goal die de tegenstander maakt een fout van de verdediging, als er perfect verdedigd werd zou er geen goal vallen.

Over het hypen ben ik het wel met je eens, maar daar leg ik de schuld bij de media neer.

en leg mij eens die laatste zin van je uit?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:29
Ik tik en kijk tussendoor maar wat op m'n iPhone dus heb wat moeite om te zien welk bericht waar op volgt murmur. Als je deze bedoelt: "-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --"...
vele/tientallen jaren erger ik mij enorm aan de makkelijke selectie van spelers van de topclubs en met name die van Ajax. Die hoeven in sommige gevallen niets te bewijzen terwijl spelers van andere clubs steltselmatig genegeerd worden. Daardoor kan ik mij totaal niet identificeren met Oranje, sterker... ik heb een antipathie opgebouwd. Dat is niet moedwillig gebeurd maar in de loop der jaren ontwikkeld. Ik ken er wel meer trouwens.


Nog even over de Ligt, hij liet zich als een kleine jongen wegzetten. Ook al is de tegenstander 1.93 dan nog mag hij niet zo gemakkelijk kunnen knikken.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
murmur27 +1445
maandag 20 maart 2017 om 22:25
Okay, nu begrijp ik de gedachte achter de zin.

Heb het idee dat het deels te maken heeft met het in mijn ogen amateuristische beleid in voetbal.
Bondscoaches selecteren spelers op basis van hun status en niet hun kwaliteiten.
Die gedachte zie je ook vertaald in alle voetbal spelletjes die er in omloop zijn, een transfer naar een grote club staat gelijk aan een flinke kwaliteit injectie bij desbetreffende speler.

Dat vond ik zo mooi aan Ome Louie, ik had het idee dat die man echt probeerde met een wetenschappelijke benadering zijn team te leiden, en zoals we weten waren er veel hier niet van gediend.( en het feit dat die vent af en toe knettergek deed)

Ik vind het als Ajacied stiekem natuurlijk leuk dat de Ligt geselecteerd is, maar behalve het argument dat je als bondscoach probeert te investeren in de toekomstige generatie zet ik er ook mijn vraagtekens bij.




Vind ik leuk
Farmer +6102
dinsdag 21 maart 2017 om 00:25
Dat De Ligt met zn ontwikkeling, best snel tegen een Oranje-selectie aan zou zitten, zal niemand ontkennen, maar k denk dat het meerendeel het wel eens is, dat dit gewoon té vroeg is.
Timing is ook een argument, vind ik; Ajax zit nu in dé belangrijkste fase/weken van de competitie met de beslissende thuiswedstrijd tegen Feyenoord, voor (de laatste kans op) de Landstitel, en. het tweeluik tegen Schalke voor een halve finaleplek in de EL.
Waarom juist NU komt die domme Danny Blind dan met een selectie voor zo'n jong ventje? Waarom laat ie dat 'jochie' niet gewoon rustig bij Ajax, zich op Ajax concentreren, daar zijn alle partijen het meest bij gebaat toch?

T is weer een stukje pure onkunde van onze bondscoach. Maar ergens: t is weer een Ajax-talentje dat de voorkeur krijgt van een voormalig Ajax speler: 'de bondscoach'
Vind ik leuk
TilRik +231
maandag 20 maart 2017 om 20:04
Hij heeft OOK met van Dijk gewerkt, werkt hij nu met de Ligt dan. Deze beste man is een gladjanus eerste klas. Kan hem nooit serieus nemen. Vindt overigens dat de Ligt een groot talent is en denk ook wel de juiste instelling maar snap niet dat Blind hem nu al oproept.
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:06
Ja, als Groninger kan ik je iig vertellen dat we een STUK meer gecharmeerd waren van van Dijk, dan van Maaskant.....

Om het maar even netjes en zacht uit te drukken dan.... hehe

T is geen publiek geheim dat Maaskant's periode als Coach bij Groningen, geen succes was...
Vind ik leuk
TilRik +231
maandag 20 maart 2017 om 20:18
Hij heeft ons wel Europees voetbal bezorgt, door de finale van de beker te bereiken maar is uiteindelijk ook via de achterdeur naar buiten gegaan. Ik heb weinig sympathie voor hem
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:48
Met die selectie waren er genoeg coaches die dat ook wel gelukt was. Zulks 'degelijk voetbal' hadden we niet, onder Maaskant: het publiek werd niet echt verwend.

En idd: achterdeur dr uit...Hij heeft zn werk gedaan, meer ook niet. Zal niet herinnerd worden als een 'groot trainer' in mijn ogen. Alle respect.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:13
Dat zeiden ze ook over Bazoer......eerst eens een 2 jaar uitblinken voordat je een oproep voor Oranje verdiend. Ik kan me Ron Vlaar nog herinneren tegen Luca Toni. Zo'n jong broekie is geen partij voor een ervaren spits.
Vind ik leuk
PSVKRK +373
maandag 20 maart 2017 om 20:19
Dat de Ligt en groot talent begint echt waan de dag te worden en iedereen lult mee, zelfs de bondscoach doet mee. Laat hem eens wat meer minuten maken in het eerste. Zou niet de eerste zijn die gehyped wordt en vervolgens valt, ongeacht welke club.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:29
Als de meesten hier ook echt denken dat de Ligt geen toptalent is. Dan hebben jullie echt geen verstand van voetbal.
Tuurlijk valt het meer op als een verdediger een fout maakt. Maar alsof Kluivert geen fouten maakt. Ik zou zeggen kijk alle wedstrijden eens terug, de Ligt word gewoon echt een Topper. Belangrijkste ook zijn goede mentaliteit. Dus
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 20:38
Tuurlijk is hij een talent, maar laat hem dit eerst maar eens een jaartje volhouden, dan heeft hij een selectie voor Oranje verdiend. Niet na '2 blauwe maandagen, en een cruciale fout' bij Ajax. Dat slaat gewoon nergens op: Pure hypen omdat hij bij Ajax wegkomt.

Mensen worden er schijtziek van, zoals je leest. En dat is jammer, want dat is niet nodig.

Helemaal zoals die kwalster van een Robert Maagkramp er mee aan komt zetten...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:09
Dat snap ik ook wel, dat mensen die hem niet volgen zo denken. Want idd de talenten worden veel te snel geprezen. Maar ik volg de Ligt langer dan vandaag en geloof me hij is echt goed en maakt hele grote stappen.
Vind ik leuk
Farmer +6102
maandag 20 maart 2017 om 21:12
Daarom juist; laat em met rust: Hij is bezig met een kwartfinale EL, en een (vergeven)hoop op een Landstitel: 'He's got enough shit on his plate'.

Hij is 17, dít is al een waanzin voor hem. Ik vind het wat dat betreft juist van onkunde getuigen dat Blind hem oproept: Wat een druif; laat dat jochie met rust, en zich lekker op zn voetbal bij Ajax concentreren: Dat is het beste voor hem nu, toch?

Ps ik volg hem niet, maar ik had al wel vaker gehoord dat De Ligt wel opviel als een goeie speler, maar: hij laat het nog maar 'eventjes' zien op dít niveau. En als je echt wilt aanhaken en doorontwikkelen, moet je dat wel iets langer kunnen. Naast 'groeien' moet hij nu, vooral ervaring krijgen.

En realistisch gezien: de puinzooi waar het Nederlands elftal in zit, is alles behalve een goede omstandigheid voor een jong talent om zich te ontwikkelen, helemaal als ie zn 'rugzak al vol heeft' met een 2luik tegen Schalke, en een belangrijke seizoensontknoping.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 21:24]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:33
@erismaar 1club

Dat zou kunnen maar op dit moment is hij er nog lang niet en is ook zijn uitnodiging voor Oranje niet uit te leggen. Een discutabele traditie wordt anno 2017 rustig voortgezet.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:36
Het zegt niets wie op 17-jarige leeftijd beter is. Toen was castillion beter dan huntelaar. Het zegt niets maar de ligt heeft natuurlijk de potentie de top te halen. Van dijk is voorlopig samen met de vrij by far de beste NL verdediger en heeft zich gigantisch ontwikkeld na groningen. Het is de vraag of anderen zich ook zo ontwikkelen! Ik hoop het iig!
Vind ik leuk
cj_fey +2572
maandag 20 maart 2017 om 20:36
De Ligt is een jongen die, mits rustig gebracht, een (hele) mooie toekomst heeft. Dat geloof ik oprecht.
Wat nu gebeurt is gewoon vreemd, de jongen is 17, nog volop in ontwikkeling, Daar hoort fouten maken bij. Daarom hoort hij nog niet in het NL team, daar neem de je beste spelers MET ruime ervaring op. Alleen talent is niet genoeg.

Sterker nog, als Ajax zijnde zou ik niet direct blij zijn. Hoe nuchter hij misschien ook is, het kan een vervelende negatieve uitwerking op zijn ontwikkeling hebben.

Op voorhand voor de notoire (negatieve) reageerders, het is gewoon mijn mening.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 20:37]
Vind ik leuk
mylife +463
maandag 20 maart 2017 om 21:44
Laten we maar gewoon afwachten. Drenthe was ook een groot talent die het niet heeft gered. En zo zijn er wel meer geweest.............
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:06
Blufke neigt naar pedofilie. Die kent al die Ajax talentjes iets te goed.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:51
Ik vind dit echt al overdreven hoor te snel van de hoge daken roepen is niet goed .
Vind ik leuk
Gerro +3658
dinsdag 21 maart 2017 om 00:22
Dat lijkt me Logisch
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:54
Het enige dan de Ligt voor heeft op van Dijk is het spelen bij de favoriete club van bondscoach Blind. Als van Dijk destijds bij Ajax en niet bij Groningen gespeeld had, was het een vaste waarde geweest in oranje.
Vind ik leuk
Farmer +6102
zaterdag 25 maart 2017 om 21:03
Nou,, GoldenGloves... en je hele 'de Ligt-Polonaise'... .5 minuten staat ie dr........ en hoppa.. Waar ben je nu met je grote waffel dan? 'Kortzichtig'... sjonge jonge jonge jonge.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik heb ook met Van Dijk gewerkt. De Ligt is nú al verder, vind ik'