'Ik schaam me niet dat ik rook, ik kon me niet langer verstoppen'

'Ik schaam me niet dat ik rook, ik kon me niet langer verstoppen'

maandag 20 maart 2017 om 21:47

Radja Nainggolan maakt inmiddels weer deel uit van de Belgische selectie, nadat hij tijdens de vorige interlandbreak werd gepasseerd door bondscoach Roberto Martinez. Onder meer het rookgedrag van de middenvelder werkte tegen hem.

Dat Nainggolan is teruggekeerd bij de nationale ploeg, betekent niet dat hij veranderd is. "Ik schaam me niet omdat ik rook", laat de speler optekenen door Het Laatste Nieuws. "Ik heb mij nooit achter mijn rookgedrag verstopt. Ik weet dat ik normaal het goede voorbeeld moet geven, ik heb ook kinderen... Maar ik moet ook gewoon mijn job doen. Ik ben voetballer en dat is wat ik moet doen: presteren op het veld."

"Mijn rookgedrag is nu toch al bekend geraakt bij iedereen, ik kan het niet langer verstoppen. Ik schaam me er niet voor", vervolgt de Belg. "Ik vond het heel teleurstellend om te zien dat ik na mijn goede EK niet meer geselecteerd werd. Ik ben iemand die gewoon zegt hoe hij zich voelt, dus heb ik er ook geen geheim van gemaakt dat ik teleurgesteld was. Zo ben ik nu eenmaal. Maar ik vermoed dat de bondscoach wel zijn redenen zal gehad hebben om me niet op te roepen. Ik kijk nu vooruit."

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 21:51
Roken geeft energie, kijk maar naar zijn spel
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:49
Ken je nagaan als hij een wit lijntje naar binnen zal werken :P
Vind ik leuk
Santi +1747
maandag 20 maart 2017 om 21:52
Ondanks dak roken echt bizar dom vind is het ook gewoon niet ok om hem daardoor te passeren
Niks met vbal temaken tis aan hemzelf om te bepalen of ie wilt roken of niet
Vind ik leuk
kerel +280
maandag 20 maart 2017 om 22:03
niet helemaal mee eens.. profs horen niet te roken.. voorbeeldfunctie, krijgen bizar veel geld.. topsport en roken horen niet bij elkaar.. maar toch moet hij beoordeeld worden op zijn voetbalkwaliteiten.. lastige kwestie..
Vind ik leuk
Exitium +179
maandag 20 maart 2017 om 23:24
Niet zo heel lastig. Roken is een privézaak, ook als je topsporter bent. En heel simpel, als hij als roker beter is dan alle niet-rokende middenvelders van België, verdient hij het op sportieve gronden gewoon om deel uit te maken van de nationale selectie.

Als sporter dien je beoordeeld te worden op je prestaties en niet op dit soort randzaken.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 03:33
Helemaal mee eens. Slim is het niet, maar ik denk dat het een understatement is als ik zeg dat niet elke profvoetballer erg slim is. Zolang die jongen het conditioneel allemaal prima kan bijbenen lijkt het me geen enkel probleem.
Vind ik leuk
Farmer +1634
dinsdag 21 maart 2017 om 00:52
Onzin. Roken is niet bij de wet verboden, dus moet hij helemaal zelf weten of hij dit doet of niet.
En het hoort helemaal al geen reden te zijn voor wel of niet selecteren of spelen.
Ergens is het pure discriminatie, maar de 'hype tegen roken' is nu eenmaal zo opgezet, dat alles en iedereen braaf meeblaat als een groep domme schapen.

Maar heb vooral een grote afkeer naar roken, en let niet op de corrupte en veel grotere problemen in de samenleving zoals bv de reden dat deze man niet geselecteerd werd. De aandacht gaat al volledig weg naar ROKEN!! ooh moord-brand-paniek-peeuw!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 00:53]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:42
ik vind het bizar dat rokers met de nek aangekeken worden terwijl degene die het hardste klagen wel met het autootje de kinderen naar school brengen en met het vliegtuigje op vakantie gaan . ik rook , maar ik rij geen auto en ga niet op vakantie met het vliegtuig , dus van mij heeft niemand voor de rest last en ik stoot in ieder geval geen kankerverwekkende stoffen uit waar anderen last van hebben .
Vind ik leuk
chicken +2231
maandag 20 maart 2017 om 23:05
Ergens moet die zelf uitmaken wat die doet. Hoeveel hij rookt zeggen ze er niet bij. Als de er na de wedstrijd een neemt om tot rust te komen van de adrealine zodat hij goed slaapt is er toch niks mis mee..beter dan na een wedstrijd pizza vreten en bier drinken!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:08
en dan nog moet hij dat zelf weten vind ik . zolang hij maar presteert moet dat niet uitmaken . de ene komt al bij van een half beschuitje en de ander kan elke dag langs mcdonald zonder een gram bij te komen . het is zijn leven en hij moet zich prettig voelen . er wordt al eeuwen en eeuwen gerookt .
Vind ik leuk
chicken +2231
maandag 20 maart 2017 om 23:17
Klopt...ik ben er zo een die elke dag langs de Mac kan zonder aan te komen. Heb zelf in het verleden fanatiek gefitnest. En voor een sporter is de juiste voeding veel belangrijker dan dat sigaretje waardoor je je goed voelt. Maar is wat je zegt, als je maar goed presteerde maakt die peuk niks uit.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 23:18]
Vind ik leuk
Jozef +8548
dinsdag 21 maart 2017 om 11:13
Dus als je rookt laat je niemand meeroken?
Netjes.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 11:45
qua " kankerverwekkende " stoffen is het echt helemaal te verwaarlozen . wat denk je wat ik voor last heb als ik op het niet-roken terras zit en jij komt met je autootje voorbij ? 24 uur per dag mag ik dat inademen , het zit in de lucht , in ons eten , in ons drinken , overal in . wat gebeurt er met die banden van jullie die elke 2 jaar vervangen moeten worden ? denk je dat dat wat van die bandjes afkomt dat dat oplost in het niets ? maak je maar eens kopzorgen om de echte problemen en kankerverwekkers , maar dat komt die automobilisten niet zo goed uit hé ? kun je beter op de rokers liggen zaniken . tijd dat alle binnensteden autovrij worden , pak maar het openbaar vervoer of ga maar lopen .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 11:47]
Vind ik leuk
Jozef +8548
dinsdag 21 maart 2017 om 13:08
Pfffff, wat maak jij je druk zeg.

Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 13:21
je hoeft het toch niet te lezen ?
Vind ik leuk
Jozef +8548
dinsdag 21 maart 2017 om 18:54
Soms heb je zomaar ineens helemaal gelijk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:01
Opzich kan het ook niet tegen hem of zijn spel gebruikt worden, want deze man is wel één van de conditioneel sterkste spelers die we momenteel rond hebben lopen
Vind ik leuk
J Kiprich +2985
maandag 20 maart 2017 om 22:57
Hij is dus weer opgenomen in de selectie? Goed nieuws, dan steken we er nog eentje op!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:52
wat rookt hij dan? crack?!
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 06:56
Sommige mensen stoppen met roken en met drinken ... gaan gezond eten.
Maar vervolgens wel lawine skiën, parachutespringen en een bergbeklimmen. Tja ... Het leven is een en al risico. Zo zit ik zelf lekker achter de geraniums een shaggie te roken. Lekker veilig met een helm op. Wat kan mij gebeuren.
Het risico van leven ... is dat je dood gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:04
Wat maakt dat nou uit ? Wat hij privé doet moet hij toch weten. Boer Janssen rookt ook
Vind ik leuk
Jozef +8548