Hoedt: 'Als ik aan Oranje denk, dan komt de finale in 2010 in mij op'

Hoedt: 'Als ik aan Oranje denk, dan komt de finale in 2010 in mij op'

maandag 20 maart 2017 om 22:07

Wesley Hoedt is een van de nieuwe gezichten in het Nederlands elftal. De Lazio-verdediger meldde zich maandag voor het eerst in Noordwijk en zou tegen Bulgarije en Italië zomaar een duo kunnen vormen met zijn maatje Stefan de Vrij.

Voor Hoedt is zijn oproep door bondscoach Danny Blind een mooie bevestiging dat hij het goed doet in de Serie A. "Ik heb heel hard moeten knokken voor deze kans. Ik wil me deze week laten zien. Bij Lazio gaat het erg goed. Vorig seizoen al, dit seizoen gaat het beter. Oranje is prachtig. Als ik aan Oranje aan denk, dan komt de finale in 2010 in mij op", straalt de verdediger in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Hoedt hoopt zaterdag in Bulgarije vooral te genieten van zijn eerste optreden. "Ik ben erg trots dat ik er nu bij ben. Of ik ga spelen, dat is niet aan mij om te beantwoorden. Dat is aan de bondscoach. De Bulgaren ken ik nauwelijks. Manolev? O ja, maar we zullen deze week precies horen hoe ze spelen.''

Poll

Verdient Hoedt een basisplaats bij Oranje?

(319 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 22:10
op dit moment hebben we het zelfs tegen Luxemburg nog moeilijk , Bulgarije is nog iets beter
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:14
Als Luxemburg 3 x weet te scoren tegen Bulgarije dan zou ons dat ook nog wel moeten lukken lijkt me, zelfs met deze matige selectie.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:39
Zo'n jongen als Hoedt hebben we meer nodig in Oranje! Iemand die vecht voor zijn basis plaats en niet verwacht dat hij het zomaar krijgt, ik hoop echt dat Blind hem een kans geeft!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:48
Idd helemaal mee eens. Hij verdient het gewoon, zo niet dan is Blind helemaal gek!
Vind ik leuk
bits +2532
maandag 20 maart 2017 om 23:45
WK 2010, dat werd toch niet gespeeld?....
Vind ik leuk
FSCeara +1975
dinsdag 21 maart 2017 om 02:21
Voor dit Nederlands elftal is geen enkel land een makkie.
Is helaas de trieste waarheid. Generatie hiervoor zouden hierom lachen en weddenschappen aangaan met hoeveel goals verschil je zou winnen. We moeten hopen op de talenten die er nu allemaal zitten aan te komen. als dat niets is dan speel je voor het eerst pas weer mee ergens na 2030
Vind ik leuk
Itsese +812
dinsdag 21 maart 2017 om 07:14
Zoet, Blind, Hoedt, Stefan, Karsdorp, Strootman, Wijnaldum, Sneijder, Memphis, Dost, Robben. Het valt allemaal best wel mee, maar volgens mij zodra het Nederlands elftal weer moet voetballen is er altijd kritiek op het team.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 13:18
Precies, als je goed naar het elftal kijkt, Strootman die heel consistent loopt te voetballen in Italië, de Vrij en Hoedt staan allebei in de verdediging in Lazio die op 4de plek staat. Wijnaldum speelt elk weekend in de basis bij Liverpool. Memphis gaat eindelijk weer lekker in Lyon en Dost staat op 3de plek met de meeste goals in Europa. Waarom zou dat geen goed elftal zijn?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hoedt: 'Als ik aan Oranje denk, dan komt de finale in 2010 in mij op'