'Voor mij is die actie van Berghuis de reden dat Feyenoord het kon ombuigen'

'Voor mij is die actie van Berghuis de reden dat Feyenoord het kon ombuigen'

dinsdag 21 maart 2017 om 22:08

Kenneth Perez vond dat Steven Berghuis zondag tegen sc Heerenveen een actie had die typerend was voor de wilskracht van Feyenoord. Vlak voor rust voorkwam de aanvaller puur op karakter een grote kans van de Friezen.

Bij een uitbraak, geleid door Morten Thorsby, gingen vijf Heerenveen-spelers op drie Feyenoord-verdedigers af. Met een enorme sprint - en overtreding - voorkwam Berghuis dat het een kans werd. "Voor mij is dit waarom Feyenoord die wedstrijd misschien kon ombuigen", zegt Perez bij Natafelen op FOX Sports.

"Een vijf tegen drie-situatie dreigt, 1-0 achter in de 41ste minuut, en wie zie je erachteraan sprinten? Berghuis. Hij maakt een overtreding waardoor het gevaar weg is. Je zal maar op 2-0 achter komen net voor rust. (...) Ik vond het een opvallend moment. Het is een buitenspeler, meestal verdedigen buitenspelers niet echt mee, maar hier zag je écht dat hij ten koste van alles dit wilde voorkomen. Ik vond dit cruciaal in deze wedstrijd."

Plaats een reactie

dinsdag 21 maart 2017 om 22:29
Het heeft met veel meer dan slechts 1 actie te maken.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12533
dinsdag 21 maart 2017 om 22:30
Ben ik mee eens! Na Jørgensson de beste speler van Feyenoord had hem graag aan onze rechterkant gezien, maar wij moeten het doen met een of andere rare Burkina Fasaan.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 23:10
Dat is hij echt niet. Hij is enorm wisselvallig maar 2e helft was hij erg goed zondag. Toch ben ik blij met hem aan de rechterkant want veel betere opties zijn er ook niet in NL.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 22:32
Iedereen bij Feyenoord werkt zich een slag in de rondte dit jaar. Ziet er goed uit en de wilskracht is er, nu nog het geloof in een (stunt) kampioenschap.
Elke wedstrijd weet je dat Feyenoord nog kan scoren en winnen, dat is bijzonder knap.
De goals van Kramer, de inzet van Kuyt en de weergaloze reddingen van Jones zullen er voor zorgen dat Feyenoord eindelijk weer eens kampioen wordt. Volledig terecht overigens!
Zou willen dat Ajax ook kerels neerzet die 95minuten kunnen beuken, schoppen, werken en knallen...
Nee, wij komen aan met slappe Sinkgraven, trage Tete, slordige Veltman, malote Traore, voorspelbare Younes, laffe Viergever!
De enige helden van Ajax dit jaar zijn Dolberg, Ziyech, Klaassen, Schone, Sanchez, De Ligt en Onana.
Niet genoeg dus om kampioen te worden, hopelijk wel om 2e te worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 22:36]
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 22:43
De Ligt een held?
Nou nie overdrijven
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 23:09
17 jaar, een beest, scoort goals, maakt geweldige slidings, heeft een topsport mentaliteit, is beleefd tegen de journalisten, is slim en nu al bij NL-elftal.
Die paar foutjes vergeef ik hem.
Kortom; een HELD.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 23:31
We gaan het zien.
Vind ik leuk
woensdag 22 maart 2017 om 08:49
Ajax heeft 1 echte held en dat is Schone. Keer op keer afgeschreven en knokt zich elke keer keihard terug. Dat is mentaliteit, dat is topsporter zijn.

Wat betreft de ligt, ontzettend groot talent, maar over 'topsportmentaliteit' kunnen we nog niks zeggen, eerst maar kijken of zn hoofd op hol slaat als het grote geld voor zn deur staat.
Vind ik leuk
woensdag 22 maart 2017 om 09:03
Bedankt voor je bericht Jeroen!
Ik zeg er stiekem toch iets over.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
dinsdag 21 maart 2017 om 23:51
Dat was mij ook al opgevallen, Berghuis oogt altijd wat lui zonder bal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Voor mij is die actie van Berghuis de reden dat Feyenoord het kon ombuigen'