'Guardiola vond PSV een goede plek voor mij, maar ik zit zelf achter het stuur'

'Guardiola vond PSV een goede plek voor mij, maar ik zit zelf achter het stuur'

vrijdag 24 maart 2017 om 12:24

Veel speelt hij niet, maar Oleksandr Zinchenko heeft geen spijt van zijn overstap naar PSV. De Oekraiënse stilist wordt dit seizoen gehuurd van Manchester City.

Zinchenko traint naar eigen zeggen bikkelhard om beter te worden. Zo hard, dat de technische staf van PSV regelmatig op de rem moet trappen. "Om iedere dag een stap dichter bij mijn einddoel te komen moet ik een goede professional zijn, ook al op mijn leeftijd. Ik mag geen dag verliezen", vertelt hij aan ELF Voetbal Magazine.

"Ik ben iemand die altijd het maximale nastreeft", vervolgt Zinchenko, die afgelopen zomer bewust koos voor een huurtransfer van Manchester City naar PSV. "Toen ik in de zomer bij Manchester City tekende heb ik een gesprek gehad met Pep Guardiola. Hij vond PSV een goede plek voor mij om me te ontwikkelen. Maar ik zit zelf achter het stuur."

Zinchenko staat op elf Eredivisie-optredens sinds zijn komst in Eindhoven. Twee weken geleden in de gewonnen competitiewedstrijd tegen Roda JC deed hij voor het laatst mee, als invaller.

Plaats een reactie

Savior +1379
vrijdag 24 maart 2017 om 12:27
Wie is dit nou weer??
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 13:16
Als je (nagenoeg) geen Eredivisievoetbal volgt, waarom zou je dan zoiets vragen? Ik weet niet hoe de linksback van VV Staphorst heet, maar ja, ik zie ze ook nooit en zodoende boeit het mij ook geen ene reet.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: Het is een gehuurde linksbuiten van ManCity, wat opzich op te maken was uit de tekst. Als hij speelt is het niet onaardig, maar toch ziet Cocu het niet zitten in hem en stelt liever middenvelders als Siem De Jong en Bart Ramselaar op zijn positie. Zonde. Want dit is een echte linksbuiten die nog voetballen kan ook
Vind ik leuk
Savior +1379
vrijdag 24 maart 2017 om 15:30
Sarcasme ooit van gehoord?
Deze vent was een dikke miskoop/ mishuur
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 18:51
Wat een grap zeg ! Net of iedere gast van 19 basis speelt. Je kunt er maar 11 opstellen wezel
Vind ik leuk
Savior +1379
zaterdag 25 maart 2017 om 09:31
Van neres mag iedereen nu al zeggen dat het een miskoop was en als we het over een psvr hebben ho maar! Beetje kinderachtig vind je ook niet? En als je iemand huurt met een man city salaris laat je hem ook wel spelen als hij goed genoeg is

[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 maart 2017 om 09:33]
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 13:23
Zolang Cocu meer in Pereiro ziet dan in Zinchenko, zullen de wantvertoningen blijven volgen. Sorry Zinchenko, ik gun het je écht, maar die slapjanus staat aan het roer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 15:18
Ik vind Periero ook niet altijd best spelen, maar ik snap wel dat Cocu hem opstelt. Hij is de meest scorende speler van je selectie dit seizoen. En scoren gaat al niet zo makkelijk dit seizoen, dan is het logisch als je topscorer mag blijven spelen.
Vind ik leuk
pikkebaas +1365
vrijdag 24 maart 2017 om 12:36
Speelt een paar klassen beter dan S.de Jong, maar spelen ho maar !!
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 12:38
Helaas voor hem is cocu trainer
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 13:25
Na de winterstop is hij door zijn ondergrens gegaan naar mijn mening, het zou niet terecht zijn als hij nu zou spelen. Al zou het Cocu wel sieren om hem wat minuten te gunnen , maar Cocu is een dramatische trainer voor de rest van de selectie die buiten de 1e 13 vallen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 19:51
Toen vorig jaar bekend werd dat hij naar PSV kwam, heb ik op een ander forum gezegd dat je geen jongens moet huren en zeker geen oostblokker. Reden: er loopt in jong PSV ook talent en dat dit Zichenko nu in de weg. Denk aan gudmondson. Meerderheid was het toen met mij ineens. Ben destijds de weddenschap aangegaan dat ET eerder terugkomt dan dat Zichenko een succes zou worden. Wordt ooit een goede misschien wel heel goede voetballer. Nu is hij dat nog niet. Niet meer doen PSV. Huren is goed. Maar danwel niveau Guardado.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Guardiola vond PSV een goede plek voor mij, maar ik zit zelf achter het stuur'