Waterreus schuift nieuwe naam naar voren: Een enorme fan van

Waterreus schuift nieuwe naam naar voren: "Een enorme fan van"

woensdag 29 maart 2017 om 08:23

Louis van Gaal, Frank de Boer en Phillip Cocu als duo of Fred Rutten - dat zijn wat Ronald Waterreus de beste opties voor Oranje. De oud-doelman en huidig analist vertelt dat in Voetbal International. 

Waterreus kent de momenteel clubloze Rutten goed. "Daar ben ik een enorme fan van. Mits hij een entourage heeft die hem in zijn rug dekt. De KNVB zou in dat geval invloed moeten hebben op de samenstelling van de staf. Want als je Fred al zijn eigen mensen laat uitkiezen, krijg je het verhaal van de meelopers. Terwijl je in de staf van Oranje mensen moet hebben die elkaar aanvullen en uitdagen", vertelt hij. 

Van Gaal is voor veel mensen dé topfavoriet. "Hij voldoet natuurlijk aan veel eisen. Zijn enige nadeel is dat Van Gaal polariserend werkt. Terwijl er juist nu behoefte is aan stabiliteit", betoogt Waterreus. Hij heeft ook een ander plannetje.

"Ik zou De Boer en Cocu een uitstekend duo vinden bij Oranje. Zij staan bij niemand ter discussie, ze vertrouwen elkaar, ze vullen elkaar aan en ze hebben inmiddels de nodige ervaring opgedaan. Bovendien hebben ze al eerder succesvol samengewerkt bij Oranje, als assistent-coaches met Bert van Marwijk. Cruciaal is wel dat ze zich voor langere tijd zouden committeren aan het Nederlands elftal."

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Is Rutten een geschikte bondscoach?

(365 stemmen)

Plaats een reactie

harryp +752
woensdag 29 maart 2017 om 08:30
Mwah. Een bondscoach moet ook naar buiten uit goed zijn. Rutten is niet al te sterk met de pers. Bovendien is hij een redelijke faalhaas geweest richting het einde van competities. Als assistent zie ik hem evt wel zitten!
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 08:33
Hij kan wel eenheid maken en maakt spelers individueel beter alleen weet ik niet of dat werkt bij nederland omdat je daar niet dag in dag uit met de spelers bent om te trainen dus ik twijfel
Vind ik leuk
2cents +25243
woensdag 29 maart 2017 om 08:51
Zodra de druk hoog werd haakte Fredje af. Dat kan niet bij Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 09:04
Je kunt Fredje ook veldtrainer maken, zoals onder Hiddink bij Psv.
Vind ik leuk
2cents +25243
woensdag 29 maart 2017 om 09:27
Uiteraard kan dat, maar daarmee zijn we nog geen stap verder richting een nieuwe bondscoach. Wie willen er allemaal met Fredje werken? En mogelijk nog veel belangrijker, voor wie wil Fredje het vuile werk opknappen?
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 09:54
Misschien met Gullit, maar verder zou ik het niet weten.
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 08:52
Valt mee dat hij ze eigen niet naar voren schuift
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 09:11
Gullit met Rutten? Gutten, Rullit? Het klinkt wel lekker.
Vind ik leuk
darmianto +3891
woensdag 29 maart 2017 om 09:12
Waterreus is fan van Rutten...

Ik van beide niet en aan de pol te zien een hoop andere mensen ook niet.
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 09:42
Van mij mogen ze die Waterreus ook snel van de buis afhalen en t liefst ook geen interviews meer laten doen.

Kan hij niet gewoon ergens keeperstrainer worden ofzo?

En Rutten zou ik echt nooit van mijn leven als bondscoach willen zien van Nederland zeg, zou 1 groot fiasco worden denk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 29 maart 2017 om 09:43]
Vind ik leuk
Toppert +806
woensdag 29 maart 2017 om 09:13
Rutten is een ideale trainer voor een subtopper. Werken met jonge jongens, die beter maken en klaar stomen voor de top. Die jongens zijn nog leergierig en weet hij te raken. Bondscoach wordt een absolute faal.
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 09:46
Ik ben geen fan van hem. Heeft geen charisma voor een bondscoach
Vind ik leuk
Foebele +21877
woensdag 29 maart 2017 om 10:18
Ik wil ook een idee naar voren schuiven, Waterreus moet niet meer gevraagd worden om in de media z'n mening te gevenz
Vind ik leuk
DubRtd +5589
woensdag 29 maart 2017 om 10:43
Met Rutten sta je tot 80% van de kwalificatie bovenaan met goed voetbal om het vervolgens helemaal te vergooien.
Doe dus maar niet.
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 11:01
Rutten hahahaha.
Vind ik leuk
zwollie +1871
woensdag 29 maart 2017 om 11:01
Dat je een grote fan van rutten bent, geeft al goed weer, dat je weinig verstand ervan hebt waterkneus.
Vind ik leuk
woensdag 29 maart 2017 om 11:42
Is Rutte niet meer het type vakidioot (met respect gesproken), die inhoudelijk heel sterk is, maar de persoonlijkheid mist om grote ego's hard te laten werken? Hij heeft nooit een club getraind waar ik emotioneel bij betrokken ben, dus ik weet niet of mijn inschatting klopt. Maar op mij kwam hij over als een beetje kleurloze, weinig inspirerende kerel. Benieuwd wat de PSV-, Feyenoord- en Twentefans van hem vinden. Vooruit, en die van Al-Shabab.
Vind ik leuk
michelhx +1455
woensdag 29 maart 2017 om 11:54
Alsjeblieft geen Rutten!!!
De Boer en Cocu zou ik prima mee kunnen leven.
Vind ik leuk
Zultkop +1320
woensdag 29 maart 2017 om 12:39
Fredje doet het in het begin vaak aardig, maar halverwege haakt ie altijd af zodat er nooit meer om de prijzen gespeeld kan worden. Maar iemand anders..... ik begin een steeds sterkere voorkeur voor een buitenlandse trainer te krijgen. De goede Nederlandse coaches willen niet of kunnen niet en de rest is het allemaal niet gewoon.

Liefst wel een trainer die het 4-3-3 uit faseert samen met knvb. Hier hebben we gewoon de juiste spelers niet meer voor. Oranje blijft maar rondbreien achterin bij 4-3-3, dodelijk saai en dodelijk ineffectief zonder de juiste spelers.
Vind ik leuk
Tsja +129
woensdag 29 maart 2017 om 18:16
Cocu en De Boer. Geen slecht idee echter 2 kapiteins op 1 schip
Vind ik leuk
Teo Smith +7682
donderdag 30 maart 2017 om 07:17
Ronald ga nou eens wat anders doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Waterreus schuift nieuwe naam naar voren: "Een enorme fan van"