Ajax zadelt UEFA met probleem op bij zege op Schalke: Amsterdam weigert duel

Ajax zadelt UEFA met probleem op bij zege op Schalke: Amsterdam weigert duel

donderdag 20 april 2017 om 07:35

Als Ajax zich ten koste van Schalke 04 voor de halve finale van de Europa League plaatst, wordt de UEFA met een probleem opgezadeld. De gemeente Amsterdam houdt vanwege Dodenherdenking een duel in de Arena op 4 mei tegen.

Dat meldt De Telegraaf. De speeldata voor de halve eindstrijd van de Europa League zijn normaal gesproken 4 en 11 mei. De UEFA is op de hoogte van de beslissing van burgemeester Eberhard van der Laan, die niet tienduizenden voetbalfans in het centrum van Amsterdam wil als de dodenherdenking op de Dam plaatsvindt.

Alle supporters uit het stadshart weren, is vanwege een capaciteitsprobleem bij de politie evenmin een optie. Mocht Ajax zich bij de laatste vier voegen, dan zal de UEFA voor vrijdag 13.00 uur – het moment van de loting – met een oplossing moeten komen. De kans is groot dat de bond ervoor kiest om de equipe van coach Peter Bosz eerst uit te laten spelen en op 11 mei thuis.

In dat geval heeft Ajax echter op voorhand al een voordeel. Een andere mogelijkheid is dat de wedstrijd een dag eerder, voor de Champions League, wordt gespeeld. "Wij zijn er totaal nog niet mee bezig, omdat er eerst moet worden gevoetbald", stelt een woordvoerder van de club in de ochtendkrant.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 07:43
Jullie zijn er nog niet.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 07:47
Wie zegt van wel?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:16
Ik.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:17
Dat is dan geweldig nieuws. :-)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:18
Sorry wattenstaafje, maar ik begrijp die tekens altijd niet achteraan een zin. leg uit als je wilt, lach je mij nu uit of lach je mij nu toe?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:21
Wanneer ik ze gebruik is het altijd positief.
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 10:59
Het is gewoon een smiley. Je weet wel een lachend gezichtje. Draai je beeld maar eens een kwartslag naar rechts. ( of draai je hoofd een kwartslag naar links.)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 07:47
is ook niet ajax die de uitspraken doet

en is touwens bij elke club de ellende dat pers of buitenstaanders wat roepen en schrijven en clubs en suporters er op aan gesproken worden
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 07:48]
Vind ik leuk
PimNEC +20
donderdag 20 april 2017 om 07:50
Ik citeer: "Wij zijn er totaal nog niet mee bezig, omdat er eerst moet worden gevoetbald."
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 07:49
Gewoon een dag eerder.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:00
Als ik zie wat er met Dortmund gebeurde, dan denk ik dat het de UEFA geen drol interesseert wat de gemeente ervan vindt...
Vind ik leuk
Sazzz +5957
donderdag 20 april 2017 om 08:42
Ik denk het toch wel. Want als de gemeente het echt verbiedt, wat dan?
Vind ik leuk
DubRtd +3979
donderdag 20 april 2017 om 10:03
Reglementaire 3-0 nederlaag.
Ik zie de uefa er wel voor aan.
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:10
Zou wel een flinke naaistreek zijn maar ik denk wel dat het opgelost kan worden door ze gewoon eerst uit te laten spelen en dan pas thuis.
Vind ik leuk
DubRtd +3979
donderdag 20 april 2017 om 11:20
Ja.... en de tegenstander gaat daar dan maar zo meer akkoord?
Als er 2 clubs uit dezelfde stad meedoen, is de regel en verzetten van uit/thuiswedstrijden simpel en geaccepteerd.
Maar je hoeft buiten Nederland niet aan te komen met; "We kenne vanavond effe niet, mag niet van de burgemeester"

Dat er een hele politiemacht nodig is bij de dodenherdenking zet je natuurlijk ook aan het denken.
Hoe zou dat nou toch komen......
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:35
Ja is toch ook voor de veiligheid van anderen. Je weet wat er in het verleden is gebeurt dus moet je je daar op voorbereiden.

Maar wat je zegt klopt, dan moeten ze het maar een dag eerder doen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:42
Als je gemeente de Uefa wat geld toe schuift is het echt geen probleem om die wedstrijd oper een ander moment te spelen
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:11
Met geld kan je alles bij de Uefa, kijk maar naar Spanje.
Vind ik leuk
Foebele +18880
donderdag 20 april 2017 om 08:00
Nou dan weten we het wel, we vliegen er uit vanavond...
Vind ik leuk
HJR +2008
donderdag 20 april 2017 om 09:26
Haha eerste wat ik dacht: de scheidsrechter krijgt nog even andere instructies toe gemaild ;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:17
Die is sowieso al tegen Ajax vanavond
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:11
Een Roemeense thuisfluiter.
Vind ik leuk
2cents +23402
donderdag 20 april 2017 om 08:04
Iedere ploeg speelt liever eerst uit dus zomaar bepalen dat Ajax eerst uit speelt kan natuurlijk niet.

Er worden wel vaker wedstrijden uit de EL verplaatst naar de woensdag. Geen probleem dus.
Vind ik leuk
Korm +12322
donderdag 20 april 2017 om 08:21
eerst maar plaatsen ;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:27
Zo is dat! Kreeg vandaag weer een pijnlijke herinnering @FB Hehe van exact een jaar terug ;-)
Vind ik leuk
Korm +12322
donderdag 20 april 2017 om 09:16
FB moet proberen om alleen leuke herinneringen weer te geven ;)
sommige wil je niet meer weten :)
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:12
4x kampioen voldoende? :)

Edit: ooh sorry ik dacht dat jullie het over Frank de Boer hadden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 11:13]
Vind ik leuk
HanV +947
donderdag 20 april 2017 om 09:27
Of het "Haben Sie eine Stunde" in een grijs verleden direct na de eerste gewonnen wedstrijd.
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:12
8 mei bedoel je?
Vind ik leuk
2cents +23402
donderdag 20 april 2017 om 08:38
Ja, duh
Vind ik leuk
frankn27 +2120
donderdag 20 april 2017 om 08:15
Laat dat maar aan de Uefa over de loting naar wens regelen
Vind ik leuk
Dee79 +872
donderdag 20 april 2017 om 08:17
En terecht alcohol, feest en herdenkingen gaan niet goed samen..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:22
Helemaal eens. Voetbal is fantastisch, maar sommige zaken overstijgen het.
Vind ik leuk
Gu3rilla +6956
donderdag 20 april 2017 om 08:38
Heeft daar niks me te maken heeft te maken met teveel mensen op verschillende plekken wat betekent dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden door een tekort aab politie.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:55
In Rotterdam lukte dat aardig goed nadat Pim Fortuyn was vermoord.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:29
UIteraard volstrekt logische beslissing.. maar had dit niet beter direkt nadat Ajax zich gekwalificeerd zou hebben gecommuniceerd kunnen worden? Ik zou de UEFA liever na kwalificatie voor een blok zetten dan voordat de wedstrijd nog gespeeld moet worden..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:40
Ik denk vooral dat het misschien al wel meteen na de poulefase gecommuniceerd had moeten worden... maar meer in de trend van "stel dat" zeg maar.. dan was het in ieder geval al bekend geweest...
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:14
Dan wisten ze ervan idd.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:54
Als United op een woensdag mag en kan spelen waarom Ajax dan niet?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:18
Wanneer hebben die op een woensdag gespeeld?
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:16
22 februari tegen Saint-Etienne.
Vind ik leuk
Kevinm +561
donderdag 20 april 2017 om 10:33
Lijkt me een legitieme reden. Nu hopen dat Ajax het redt vanavond!
Vind ik leuk
michelhx +1329
donderdag 20 april 2017 om 10:49
Dan laat je maar uitschakelen.
Of andere optie: Donderdagavond spelen in de Kuip.

De keus is aan jullie.
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 11:17
De Kuip is een optie. Weet alleen niet of de Rotterdammers daar blij van worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 11:18]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:06
Ik denk dat de Amsterdammers hier ook niet op zitten te wachten..gewoon lekker op woensdag spelen, hebben jullie ook weer een dag extra rust voor de competitie
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 12:07
Als het dan nog zin heeft :P
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:09
Jaa dat kunnen we nu nog niet weten!
In ieder geval succes voor alle ajaxieden vanavond!
Op naar de volgende ronde!

Ik zeg het nu maar alvast ben de rest van de dag aan t werk!
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 12:11
Thanks ik hoop het ook!

Werkse!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:55
Van mij mogen ze, gunnen we hen ook eens een sfeervol stadion.
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 10:57
Dan lijkt me het heel simpel. Gewoon eerst uit laten spelen en dan thuis zoals al in het artikel staat. (wel even 2 minuten stil zijn)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:53
Wat een paniek om misschien niks! Er vanuit gaande dat ze doorgaan na vanavond eerst de loting afwachten. Als je eerst uit loot is er geen enkel probleem. Vanavond de wedstrijd morgen loting, je weet t snel genoeg toch?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:54
Ik zie de UEFA er wel voor aan om toch af te dwingen dat er een thuisduel gespeeld gaat worden op die dag. Die gasten hebben totaal geen besef van dat de wereld niet alleen om hen draait.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax zadelt UEFA met probleem op bij zege op Schalke: Amsterdam weigert duel