Hand van Bosz zichtbaar bij Ajax: 'Daar staan wij als team vol achter'

Hand van Bosz zichtbaar bij Ajax: 'Daar staan wij als team vol achter'

donderdag 20 april 2017 om 13:30

Nick Viergever beseft dat de returnwedstrijd tegen Schalke 04 absoluut geen gesneden koek is. De verdediger van Ajax zegt dat er negentig minuten vol geknokt moet worden, ondanks de 2-0 voorsprong.

"Gemakzucht, denken dat we er al zijn en slap de wedstrijd ingaan", somt Viergever in gesprek met Ajax Life een aantal gevaren op. "Dat mag absoluut niet gebeuren. Schalke zet ongetwijfeld alles op alles in de hoop om snel te scoren. Wij mogen ons niet laten afbluffen door de passie die ze in de wedstrijd stoppen."

Viergever denkt dat Schalke het over een andere boeg gaat gooien. "Schalke gaat het anders aanpakken, misschien gelijk met Huntelaar erbij. Of lange ballen, dat werkte donderdag nog het beste. Wij moeten gewoon de duels aangaan en vanuit daar gaan voetballen. Schalke zal ook wel bang zijn, ze hebben ook gezien dat wij aardig kunnen voetballen en snelheid voorin hebben. We moeten goed aan de wedstrijd beginnen en laten zien dat we komen om een doelpunt te maken en te winnen."

De linkspoot ziet ook dat Ajax onder Peter Bosz een vast spelletje speelt. Zonder veel wisselingen. Daardoor weten spelers wat er van ze verwacht wordt. "Dat is de kracht van dit team. We hebben een idee en staan daar vol achter, als ploeg zijnde. Dat proberen we altijd uit te voeren, waar dan ook. Wel met in ons achterhoofd wat er wordt gevraagd: druk zetten en goed positiespel laten zien."

Poll

Gaat Ajax de halve finales halen?

(228 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 13:38
Vanaf minuut 1 meteen Schalke onder druk zetten en zorgen dat die ene goal binnen het half uur achter Fährmann in de goal ligt. Dan is het direct over en uit en kan Ajax zich op gaan maken voor de halve finale.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 13:41]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:46
Ander verhaal...

Gerucht:

De nieuwe trainer van Barcelona is al bijna 2 weken bekend...
Niemand weet dit.
Uit zeeer betrouwbare bron heb ik via een relatie van Overmars en Cruijff jr. vernomen dat:
Peter Bosz de nieuwe trainer van Barcelona wordt...
Geloof het of niet...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:56
Broodje Aap van de dag...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:14
hahahaha was het maar waar mochten ze hem gratis hebben hahaha
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:27
Want?

Bosz laat leuker voetbal zien als dat we de laatste vijf jaar gezien hebben, en dat in zijn eerste seizoen... de hand van Bosz wordt inderdaad elke week meer zichtbaar en dat doet me goed.

ja het is ten koste gegaan van sommige jonge spelers, maar daar zijn ook weer nieuwe jonge spelers voor in de plaats gekomen.. kwestie van doorselecteren.

Het enige waar ik nog steeds niet bij kan is dat Tete niet speelt;)
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:19
Waarschijnlijk gaat Veltman weg en laat hij hem daarom spelen. Volgend seizoen wordt het seizoen van Tete.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:28
Grappenmaker!
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:18
Al dus de lachende bal.
Vind ik leuk
Zultkop +904
donderdag 20 april 2017 om 13:50
Ik heb zo'n gevoel dat Ajax dit vanavond gaat laten lopen. Viergever refereert al aan gemakzucht, die valkuil is best reeël. Ik gun Ajax overigens gewoon een ronde verder en EL winst.

*in de strijd om het kampioenschap moeten ze dan wel even afhaken, dat lijkt me duidelijk.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:57
Nee man Ajax gaat dit niet laten lopen en zal er alles aan gaan doen om de halve finale te bereiken. De sportieve eer staat voor Ajax en Nederland op het spel en ook nog eens een financiële meevaller voor Ajax wanneer ze de halve finale gaan bereiken. Premie plaatsing halve finale en de bijkomende recettes van de kaartverkoop gaat Ajax minimaal 4 miljoen opleveren, Ajax is dus gebrand om de halve finale te gaan bereiken en dat gaan ze ook doen! :D
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 13:57]
Vind ik leuk
Zultkop +904
donderdag 20 april 2017 om 14:21
Ik hoop het voor Ajax en de Cof punten.

Ajax moet dan wel gaan verliezen van PSV.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:31
Eens! Het blijft wel profvoetbal en Ajax is zo dichtbij de halve finale dat ze dit nooit mogen laten lopen. Sportief, financieel en prestige staat op het spel! 1 goaltje en Ajax is door vanavond!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:25
laten lopen.... in je voetbalcarrière krijg je niet vaak de kans om een Europese halve finale te spelen... hier doe je het voor als professional...
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:20
Wie zegt dat ze van PSV gaan verliezen? Ze hebben een brede selectie die ook tegen PSV gewoon kan winnen!
Vind ik leuk
Zultkop +904
donderdag 20 april 2017 om 15:35
Ik heb eerder gezegd dat ik Ajax de winst op schalke gun en ook het winnen van de EL. De tegenprestatie van Ajax moet dan wel zijn dat ze niet meer mee blijven doen voor het kampioenschap. Dat betekent o.a. dat ze van PSV moeten gaan verliezen. ;)
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:36
Ooh zo sorry! Ja dan begrijp ik wat je bedoelt.
Vind ik leuk
Zultkop +904
donderdag 20 april 2017 om 15:39
Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen! Met een lach en een lach geschreven.
Vind ik leuk
Zooitje +287
donderdag 20 april 2017 om 14:48
"Schalke zal ook wel bang zijn"

Is die Viergever stiekem bang...?
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:23
Schalke scheet m anders rood met wit kleuren vorige week.
Vind ik leuk
_AJAX_ +200
donderdag 20 april 2017 om 15:02
Gaan zeker door! En als wij aan het einde van de week bovenaan staan in de competitie, dan ga ik helemaal uit m'n dak!
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:23
Laten we het hopen! Ik heb al zin in vanavond!
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:17
We moeten winnen!!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:22
Als Ajax hier vanavond wint, dan spijt het me voor iedereen die het hoopt maar, dan winnen we ook van PSV!

Helaas zal Feyenoord niet verliezen van Vitesse dus schieten we er niet veel mee op, maar we houden het spannend tot de laatste speeldag.
Vind ik leuk
gs +22
donderdag 20 april 2017 om 19:14
Bosz het beste wat Ajax kon overkomen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hand van Bosz zichtbaar bij Ajax: 'Daar staan wij als team vol achter'