Clubs grijpen naast Ajax-vleugelspits: 'Je hart volgen en je niet laten verleiden'

Clubs grijpen naast Ajax-vleugelspits: 'Je hart volgen en je niet laten verleiden'

donderdag 20 april 2017 om 14:31

Topclubs uit de Eredivisie hebben naast Mees de Wit gegrepen. De jonge vleugelaanvaller van Ajax heeft van de Amsterdamse directie te horen gekregen dat ze graag met hem verder gaan.

De Wit werd lange tijd gevolgd door PSV, AZ, FC Groningen, FC Twente, Sparta, FC Utrecht en Vitesse, meldt Weespernieuws, maar geeft de voorkeur aan een langer verblijf bij Ajax. "Je moet altijd je hart volgen en je niet laten verleiden", vertelt zaakwaarnemer Stefano van Delden in gesprek met het eerdergenoemde medium.

De Wit begint in de zomer aan zijn elfde seizoen bij Ajax en sluit aan bij Jong Ajax, waar Marcel Keizer momenteel de leiding heeft. Daardoor is De Wit per komend seizoen te bewonderen in de Jupiler League, waar de beloftenploeg van Ajax momenteel tweede staat. Twente, een club die naast De Wit greep, versterkte zich eerder wel al met doelman Jeffrey de Lange.

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 14:34
20 - April - 2017, een dag om nooit meer te vergeten.....;)
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 15:09
Precies.
Man met typische snor zijn geboortedag.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:13
?????
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 16:21
Die Duitser met die snor is geboren op 20 april

Wordt er dan helemaal niet meer opgelet tijdens de geschiedenis lessen op school?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:23
AH?......Misschien?
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 16:25
Die ja.
Vind ik leuk
chicken +2231
donderdag 20 april 2017 om 17:57
Alsof dat belangrijk is...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:41
Is gewoon een interessant feitje om te weten
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:17
Had albert heijn een snor?
Vind ik leuk
Beulen +161
donderdag 20 april 2017 om 17:52
4/20 baby!! Blaze up
Vind ik leuk
Ginovanni +10610
donderdag 20 april 2017 om 14:38
Altijd te zeiken over de (eigen) Jeugdopleiding van Ajax, maar zodra er een jeugdspeler van Ajax dreigt af te vallen dan staan de (ED) clubs in de rij!;-).

Ook jouw club!;-).
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:43
Een slimme jongen die Mees de Wit. Je gaat toch niet naar de subtop toe als jeugdspeler wanneer je bij de beste jeugdopleiding van Nederland speelt :D
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:00
De beste jeugdopleiding zit wat verder in noord-westelijke richting.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:03
Wanneer je naar de resultaten en prestaties kijkt klopt die uitverkiezing niet. Ik kan ook wel zeggen dat mijn auto beter is dan de buurman terwijl ik maar in een Golf rijdt en de buurman in zijn Mercedes.
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 15:11
Dat maakt zijn auto vooral duurder maar niet per se beter.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:13
Het onderzoeksbedrijf CIES heeft onderzocht welke 100 Europese clubs de beste jeugdopleidingen hebben. Van alles Europese clubs was AFC Ajax de club met de meeste opgeleide spelers die nu in door heel Europa spelen. Een prestatie van formaat aangezien Ajax alle topclubs het nakijken geeft.

AJAX VERSLAAT FC BARCELONA

Van alle Europese spelers die nu rondlopen op de velden, heeft Ajax er verreweg het meeste opgeleid. Liefst 77 spelers zijn afkomstig uit de jeugdopleiding van de Amsterdammers en daarmee blijven zij Partizan Belgrado (74) en FC Barcelona (57) voor.

De top 10, wordt gecomplementeerd door:

4. Dinamo Zagreb (50)
5. Shaktar Donetsk (50
6. Hajduk Split (49)
7. Real Madrid (47)
8. Sporting Club Portugal (47)
9. Crvena Zvezda (47)
10. Sparta Praag (46).

Een andere Nederlandse club die erg goed cijfers laat zien in deze lijst is Feyenoord. De Rotterdammers vallen net buiten de top 10 en staan met 45 spelers op een 11e positie
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:13
Ben benieuwd naar de uitgangswaarden. Als een speler 1 of 2 jaar in de opleiding van een van deze clubs heeft doorgebracht dan vind ik het namelijk geen zelf-opgeleide speler.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:22
Hoeveel van de genoemde 77 spelers spelen in de top competities ?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 20:14
beetje korreltje zout werk lijkt me... dat zelfse onderzoek team stelt dat ajax tussen oktober en maart maar 27% van de minuten in de eredivie geeft aan spelers die tussen de 15 en 21 minstens 3 jaar bij ajax hebben gezeten.... daarmee staat ajax op de 90ste plaats in europa
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:14
Simpel toch? Wanneer je de beste opleiding in Europa hebt heb je automatisch ook de beste opleiding van Nederland :D
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:22
Dat is een wel heel erg makkelijke conclusie.
Vind ik leuk
Jozef +8599
donderdag 20 april 2017 om 15:26
Misschien wel omdat hij niet zo moeilijk is om te trekken...
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 15:24
Ja... kwantiteit is niet hetzelfde als kwaliteit.


A: Wat hebben ze als norm aangehouden voor eigen opgeleide jeugd? Want ik kan een Eriksen en een Fisher alweer opgevoerd zien worden. Die kwamen ongeveer met hun eigen auto naar Ajax toe, zo oud waren ze al.

B. Leuk dat die spelers overal in Europa aan het spelen zijn maar als dat vrijwel nergens in de top is, lever je dus wel veel af maar is het ook gewoon middelmaat.

Rinus Michels award vertelt ook een iets ander verhaal.
Vind ik leuk
United +9573
donderdag 20 april 2017 om 15:57
http://voetballoopbaan.nl/nieuws/in-deze-lijst-staan-voetbalclubs-met-de-beste-jeugdopleiding-van-de-wereld
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 16:17
"De Rotterdammers staat op plek 37. Ze leverden in totaal 13 spelers die momenteel actief zijn in een Europese topcompetitie. Ajax staat op plek 50 met 11 spelers"

En dat bedoel ik dus met kwaliteit en kwantiteit.

Onze vriend hierboven heeft een copy/paste job gedaan, vermoedelijk op ajax.nl dat bericht gevonden. Het gebruik van AFC sterkt me in dat vermoeden.
En daarom is het een wat gekleurd verhaal geworden waarbij "veel" verward wordt met "goed"
Vind ik leuk
United +9573
donderdag 20 april 2017 om 16:19
Daarom zocht ik ook even verder :P
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:37
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/699596/ajax-opleiding-hofleverancier-in-europese-voetbal-ook-feyenoord-in-top-twintig.html

Ajax staat op de eerste plaats en niet op plek 50 :D
Vind ik leuk
United +9573
donderdag 20 april 2017 om 17:44
Ja dat weet ik. Qua hoeveelheid spelers staat Ajax op 1. Maar in de top 5 Europese competities niet. En DubRtd had het over kwaliteit en niet over kwantiteit. Maar we doen het goed!
Vind ik leuk
Mall00t +3455
donderdag 20 april 2017 om 14:51
@ Ginovanni

Volgens mij beweert vrijwel niemand dat spelers bij Ajax niet goed worden opgeleid.
Dus dan is het zo raar dat clubs belangstelling hebben voor spelers die bij Ajax buiten de boot lijken te vallen.

Welk groot onrecht wil je dus aan de orde stellen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:51
beetje vreemd dat psv mees de wit aan het volgen was... nog geen jaar geleden werd er door die art wel even erg gefrustreerd gezegd dat de Ajax jeugd alleen maar arrogante spelers heeft en daar niks mee heeft.. en nu wilden ze opeens zo'n arrogante jeugdspeler ophalen om naar psv te laten komen... vreemde lempkes daar in eindje..
Vind ik leuk
Ginovanni +10610
donderdag 20 april 2017 om 16:17
Vorig jaar hebben de floeperts dat al gedaan met Damian van Bruggen....

Art keek toen al met argusogen naar jeugdspelers van Ajax. Als PSV en met name Art daar beter van wordt dan maakt dat 'arrogante' plots niet meer uit, Amstelveen.;-).
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:22
die arrogantie daar is groter als in Amsterdam.. alleen die jeugdopleiding heeft niks om arrogant op te zijn.. daarom snap ik dat niet dat ze daar zo arrogant op Ajax praten... :p
Vind ik leuk
Dee79 +529