Van Hooijdonk: 'Zag er eerst niet uit, maar speelt nu vele malen beter bij Ajax'

Van Hooijdonk: 'Zag er eerst niet uit, maar speelt nu vele malen beter bij Ajax'

donderdag 20 april 2017 om 15:50

Pierre van Hooijdonk ziet dat Ajax steeds beter begint te draaien. De voormalig voetballer vond het aan het begin van het seizoen niet om over naar huis te schrijven, maar is nu van mening dat Ajax een geoliede machine is.

"Misschien is het een kwestie van vorm, dat is dan vaak het makkelijkst om te roepen. Neem een speler als Bertrand Traoré. Die werd regelmatig bekritiseerd wegens te weinig rendement. Maar ook bij hem vallen de puzzelstukjes nu op hun plaats", aldus Pi-Air tegen RTL. "Dat Justin Kluivert erbij is gekomen, speelt zeker een rol. Die heeft een flinke dosis bluf en flair meegebracht. Dat zie je ook terug aan het publiek, dat soms op het puntje van zijn stoel gaat zitten als hij aan de bal is."

Soms heeft het ook met toeval te maken, zegt de analist. "Traoré kwam in de spits terecht tegen Excelsior doordat Dolberg geblesseerd was. Dat zag er eerst niet uit, maar even later speelde hij ineens vele malen beter dan wat we tot dan toe van hem gezien hadden. Traoré wordt nooit een spits van dertig goals per seizoen, maar hij had waarschijnlijk nog steeds niets laten zien als Dolberg niet geblesseerd was geraakt."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Heeft Van Hooijdonk gelijk?

(266 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 15:54
Tjonge jonge zeg, nu wordt zelfs van Hooijdonk geil op Ajax.
Vind ik leuk
Zeus +3354
donderdag 20 april 2017 om 15:56
Bij sommige duurt het even. Jou tijd komt ook nog wel.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:58
Het liefst gisteren nog.....
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:13
Hou hem in de broek!
Vind ik leuk
Lemon +567
donderdag 20 april 2017 om 15:57
PvH is wel erg fan van Justin Kluivert, iets teveel krediet voor een 17-jarige. Hij doet het goed, boven verwachting, maar PvH heeft al eerder laten ontvallen dat Kluivert de reden is dat Ajax zo goed speelt. Volgens mij ligt dat maar aan één man, en dat is: Peter Bosz.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:04
Dat zijn andere woorden dan ik aan het begin van het seizoen uit het Ajax-kamp hoorde komen. Voetbalsupporters zijn net zo veranderlijk als het weer.... ;-))
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:11
Ben ik effe blij dat ik alleen maar een Feyenoord supporter ben...;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:14
Daar hebben wij gelukkig geen last van ;-))
Vind ik leuk
Guust +1235
donderdag 20 april 2017 om 17:35
Dat ben jij niet, jij hebt helemaal geen tijd voor Feyenoord, jij zit alleen maar op Ajax topics.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:37
Maar van Hooijdonk is toch een Feyenoorder geweest?
Vind ik leuk
Guust +1235
donderdag 20 april 2017 om 17:39
Ja maar gaat over Ajax toch!
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:17
Valt wel mee toch. Hij zegt toch verder niet dat hij super goed is of speelt? Maar dat hij met meer bluf en flair op het veld stapt. Dat zie je wel een beetje terug in het spel.
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:14
Je moet soms ook geluk hebben. En in dit geval heeft Ajax er geluk mee dat het nu beter gaat met Traore.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:17
Ajax en Geluk dat is niet soms, dat is wel heel vaak soms!
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:20
KNJB KNJB
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:21
Moet jij niet eens gaan werken joh?
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:31
Ik ben vrij.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:32]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:33
Uit welke gevangenis dan?
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:34
Uit welke gevangenis? Waar zie je me voor aan?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:35
Waaaaaw.........hebbie honger?
Vind ik leuk
United +13650
donderdag 20 april 2017 om 16:37
Hap hap hap dat zal lekker smaken nu niet langer praten... Eet maar op... Eet maar op.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 20:02
Ha, ha, wie had het geluk dat het balletje van Zoetje gesignaleerd werd, omdat de apparatuur daar toevallig was?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hooijdonk: 'Zag er eerst niet uit, maar speelt nu vele malen beter bij Ajax'