Euforische Klaassen 'kan wel huilen': 'Niet normaal, dit is zo bizar'

Euforische Klaassen 'kan wel huilen': 'Niet normaal, dit is zo bizar'

donderdag 20 april 2017 om 23:55

Ajax plaatste zich donderdagavond op heroïsche wijze voor de halve finales van de Europa League. Er werd met 3-2 verloren bij Schalke 04 en die uitslag, na twee late goals in de verlenging, bleek genoeg voor een plek bij de laatste vier. Aanvoerder Davy Klaassen 'kan wel huilen'. 

"Dit is zo bizar, ik weet het allemaal niet", zei Klaassen na de wedstrijd voor de camera van RTL7. "Niet normaal. We speelden niet lekker en kregen snel achter elkaar twee goals tegen. Dat was klote. Maar dit is zo bizar."

Ajax bleef er volgens de middenvelder in geloven, ook nadat het in de verlenging met 3-0 achter was gekomen. "We zeiden in de rust van de verlenging dat we het nog vijf minuten zó gingen proberen, daarna zouden we alles of niets gaan spelen. Iedereen bleef maar rennen en gaan. Nick Viergever kon niet meer lopen, maar maakt die goal nog. Iedereen die een bal schoot, kreeg kramp. En tóch bleven we gaan. Echt, ik kan wel huilen."

Naast Ajax plaatste ook Manchester United, Celta de Vigo en Olympique Lyon zich voor de halve finales. Vrijdagmiddag om 13.00 uur wordt het geloot. 

Plaats een reactie

royco88 +802
vrijdag 21 april 2017 om 00:01
Viergever held van de dag. Wat een baas hoppaaa
Vind ik leuk
Savior +933
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
Op linksback is hij de beste
Vind ik leuk
Lubje +425
vrijdag 21 april 2017 om 00:03
En wat een zwakke verdediger!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:37
Ze waren allemaal ondermaats vandaag.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:09
Europees speel je een heel ander spelletje en zeker uit. thuis kan je wel leuk het spel maken maar uit moet je toch echt dat extra geven en meer met power en strijdkracht spelen. Ik denk dat iedereen dat nu ook wel weet na legia, kopenhagen en schalke
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 02:14
Ja dat is ook lastig! Net als hun het lastig hadden bij ons thuis. Maar over 2 wedstrijden ben je dan toch de beste en dat geeft gewoon een enorme boost vertrouwen aan de jongens. Vind dat Bosz het heel erg goed doet jongens. Jonkies laten debuteren en laten spelen in de EL. Goed voor de ontwikkeling.
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 00:04
Klaassen HELD!
Viergever vandaag TOP!
Ajax KARAKTER!

Halve finale!!
YEEESSSSS!
Vind ik leuk
bits +1609
vrijdag 21 april 2017 om 00:27
Even buiten alles om, ik zag alleen het karakter bij Viergever. Pas op het eind bij de rest. Klaassen was slecht, Younes, Veltman en de Ligt ook dramatisch. Maar dat telt nu niet meer, Ajax door!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:38
Collectief falen was het inderdaad. Maar dan nog even met 10 man is dan nog wel karakter tonen.
Vind ik leuk
bits +1609
vrijdag 21 april 2017 om 00:44
Als ze dat karakter vanaf minuut 1 lieten zien ipv na de 3-0 was je klaar na 90 minuten.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:46
Ja had het ook gehoopt. Je weet dat het lastig is daar met een volle bak publiek. (andersom idem dito)
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 00:58
Ze hebben idd in 1ste instantie het negatieve resultaat (3-0 achterstand) absoluut zelf (+ onnodig!!) in de hand gewerkt.

En dan zo terugkomen (3-2 + daarmee kwalificatie!) met een mannetje minder dan doe je dat 'op karakter.'

Dat kan Viergever nooit alleen bewerkstelligen, dat is een collectieve prestatie.

Dat sommige spelers van Ajax niet in de wedstrijd zaten en Viergever absoluut de man of the match was staat buiten kijf, ondanks dat Viergever de 3 de goal van Schalke had moeten voorkomen!;-).
Vind ik leuk
bits +1609
vrijdag 21 april 2017 om 01:26
Alle ballen werden op hoop van zegen naar voren gepompt, ik zag alleen bij Viergever het geloof nog en de goal typeerde dat. Na die goal zag ik pas bij de rest dat ze het gras op wilde vreten.
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 01:28
Zonder meer MOTM!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:10
Klaassen was na viergever de beste. En het karakter bij schalke kwam ook pas na de 1-0 . Het balletje kan raar rollen
Vind ik leuk
Savior +933
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
De beste aanvoerder met gevoel die ik ooit heb mee gemaakt
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:17
Ondanks dat iedereen zegt dat ie weggaat, hoop ik dat zijn Ajax hart nog 1 jaartje door wilt voetballen voor onze club...
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:39
Hij wil sws kampioen worden als aanvoerder van Ajax. Er is dus hoop mochten we geen kampioen worden.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:38
Proost Savior!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
Klaassen een echte supporter van Ajax!
Zie je niet vaak meer in deze voetbal wereld,

Viergever! Wat is hij belangrijk geworden!
Younes!!!

AJAX!!!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:13
Wat een ontlading bluf, gewoon genieten!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:14
Zeker een ontlading Ajacied!!!!

Heb er gewoon bijna geen woorden voor! Ben zo fcking blij!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:12
younes was ook niet al te best maar hij maakt als een echte Duitser in de laatste minuut nog een goal. Had liever die andere back gezien want deze was sterker maar we zijn door!!!
Vind ik leuk
oke dan +1850
vrijdag 21 april 2017 om 00:03
Yessss we hebben ze verSchalkt
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:39
Proost!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:06
Hij kan voor geen meter voetballen die viergever maar stond precies op de juiste plek
Vind ik leuk
Bullet +667
vrijdag 21 april 2017 om 00:13
jou neemt niemand meer serieus
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:17
dat lijkt me ook niet slim om dat te doen maar ja weerleg het maar eens. Voetballen kan ie niet ,wel een tomeloze inzet.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:40
Dat geeft vanavond de doorslag!!
Vind ik leuk
darmianto +2610
vrijdag 21 april 2017 om 00:41
Beetje net als bij PSV laatste tijd, alleen die tonen minder inzet
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:12
Haha als je denkt dat voetballen alleen met een bal is dan snap je er niet veel van
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:14
Je hebt je zin gekregen met verlenging :D

Viergever heeft dit seizoen wel vaker laten zien dat ie belangrijk is geweest voor Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:16
tja vraag het de kenner...........
Viergevertje had er trouwens ook niet meer op mogen staan maar ja who gives a f......
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:18
Klopt dat was rood, maar ach het is tegen de Duitsers en dan kan ik er helemaal van genieten! En nee geen haat aan de Duitsers, maar meestal hebben die het geluk aan hun kant en nu wij :D
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:20
alle duitsers liggen eruit , ik denk dat niemand daar echt een minuut minder van zal slapen
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:24
Ik ook niet. Mooi om eindelijk eens zo ver te komen, jullie hadden vorig seizoen een prachtige CL waar Nederland van heeft kunnen genieten en nu wij met Ajax in de EL. Hopelijk het nieuwe seizoen zowel Ajax, PSV en Feyenoord weer samen een mooi Europees seizoen :D
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:41
Wat een heerlijk gevoel!! Zit nog steeds te genieten. Voel het door heel m'n lijf.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:54
Haha ik denk bij iedereen wel :D
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:57
We gaan door we gaan door we gaan door!!! haha :D
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:11
Gewoon belangrijk, niet alleen voor Ajax maar voor het hele Nederlandse voetbal!

Punten voor Nederland scoren en Ajax de sportieve en financiële '' klapper '' maken, Ajax kan zo in ieder geval het mislopen van de CL in een klap weer goedmaken, mooi voor de club. De halve finale gaat Ajax toch zo'n kleine 4 miljoen euro extra opleveren :D
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:16
Ja geweldig mooi is dit! Heeft Ajax met deze stand in de competitie geen CL play offs dan?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:30
Dat wel, dit seizoen zijn we die inkomsten toch misgelopen, dat is nou goedgemaakt, punten voor Nederland en de misgelopen euro's voor Ajax, wat wil je nog meer :D
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:36
Nice!! Ja dit voelt gewoon super goed. Ben ook blij dat Ajax eindelijk weer in de halve finale staat van de Europa League. Hoppa Ajax laat gewoon even zien wat ze moesten doen voor Nederland.

Ik was hier nog even in discussie met een paar Feyenoorders, toen het 2-0 stond. En die zeiden van Amsterdamse bluf dit dat... Ze gaan niet door. En dan toch flikken ze het. Dat voelt ook wel goed haha ;) :D :D
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:22
Terwijl we de laatste weken zien hoevaak Viergever veel voetballend oplost, en vaak goed mee naar voren gaat. Dus voor geen meter kunnen voetballen, nee straat, niet mee eens.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:26
lul niet bluf hij doet alles op inzet en werklust.
Ik snap dat je blij bent maar doordat ze een bal tegen zijn scheenbeschermers aanschieten die er dan in gaat maakt geen goede voetballer van m.

Sterker nog :als de scheids zijn plicht had gedaan dan had ie hem er ook afgestuurd met rood en had iedereen inclusief jij hem de pokken vol gescholden zoals met veltman het geval was.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:31
Vooral op de back positie, ook in de eerste helft te zien, loste hij veel voetballend op, hij is niet de beste voetballer, maar om te zeggen hij kan voor geen meter voetballen, ja dat liet hij veel zien in zijn begin jaren bij Ajax, maar dit jaar niet.

Geweldige karakter idd, einde 2de hekft was hij op, kon niet meer, maar 2de helft verlenging bleef hij maar gaan op karakter, geweldig!

En ik heb Veltman niet verrot gescholden, en Viergever raakte hem niet vol, het was onbeholpen, dat wel.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:33
Hij was de enige die bleef gaan inderdaad maar het was gewoon rood bluf
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:37
Sanchez, Younes, Ziyech, Klaassen, iedereen bleef gaan op het eind!

En nu ga ik verder feesten! Heerlijke avond voor mn club!

Hopen op Celta,
Lyon en United over 2 wedstrijden, is dat moeilijk winnen van ze, één wedstrijd kan nog wel, met ook het geluk aan je zijde, dus doe één van die twee maar in de finale;)
Waarbij ik zeg dat Celta geen makkie is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:46
ziyech was samen met sanchez schone en veltmannetje de slechste aan ajax kant , ik hoop dat je in je euforie dat ook gezien hebt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:55
Heb je helemaaaaaaal gelijk in, alleen ik had het over de 2de helft verlenging, waar Ziyech er ook vol voor ging, en nu wel de kracht vond om te pressen.

Ziyech is nu op, denk dat het goed is om hem in de 2de helft te brengen tegen Psv,

Maar ach, ik zit nu nog teveel met deze wedstrijd in mn hoofd.

Als we niet winnen tegen Psv, begin ik niet over dat het de 7de wedstrijd in 3 weken was, vind ik onzin. Met 2-0 plus rood, en 3-0 dacht ik alleen maar, pfff als we niet doorgaan kom ik pas over die teleurstelling een beetje heen, als we tegen Psv winnen, en dat Vitesse punten verspeeld.. nu ga ik als supporter anders deze wedstrijd in.

Jij had het over hoogst haalbare pingels voor Ajax, ik was aan het reageren op je dat ik daar voor zou tekenen, maar toen kwam de 3-0, uit teleurstelling mn mobiel weggelegd en het bericht niet afgemaakt hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:02
dit was een hele merkwaardige wedstrijd
eerste helft was er helemaal niks aan de hand en dan die tweede wat was die slecht.
Sanchez die werkelijk iedere keer uit zijn positie liep, ziyech die continu zijn man liet lopen ,veltman die ging schutteren, klaassen en schone werden bedolven onder de duitse diesel en de ligt die maar weer eens aantoonde er toch nog niet helemaal klaar voor te zijn.

Na de 3-0 leek het over en uit en dat het zo nog uit pakt mag een mirakel worden genoemd.

Er zullen er wel weer velen komen die over mijn reactie zullen vallen maar als je als buitenstaander naar de wedstrijd gekeken hebt heb je dit wat ik hier net op som gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:08
Was zeker een mirakel, in de rust schreef je nog dat Ajax 100% door zou gaan, ik kon dat niet zeggen omdat de spanning blijft als het om je club gaat. Maar 2de helft, wist niet wat ik zag, onnodig ja, maar ook slecht veel van onze spelers waren minder scherp, tja zo gaat dan een wedstrijd moeilijk te zeggen hoe dat kwam,

Ik hoopte nog op die goal, maar ik rekende er niet meer op, dus ja ook al is het verdiend als je beide wedstrijden hebt gezien, een mirakel was het..
Vind ik leuk
bits +1609
vrijdag 21 april 2017 om 00:40
Heeft ook te maken met dat ie nu wel het vertrouwen krijgt en niet word uitgefloten word voor die ook maar een bal heeft geraakt. Ik weet overigens dat jij één van de eerste Ajacieden was die andere Ajacieden aansprak dat ie gewoon prima speelde en dat ze liepen te zeiken om niks.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:44
Begin van zijn Ajax tijd, was het niet goed, maar dit jaar zie ik een Viergever die echt goed ontwikkeld!

Proost Bits!!

Psv vorig jaar goed in de ChamL, nu wij goed, wij Nederland kunnen het nog steeds, het zit er nog altijd in eens in de zoveel tijd eente top prestatie, Cruijff zei dat ook.

Hopelijk onze top 3 volgend jaar samen knallen in Europa!
Vind ik leuk
bits +1609
vrijdag 21 april 2017 om 00:41
Had Willems die instelling maar binnen het veld hè.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:47
wie?
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:00
Die donkere jongen met die dikke billen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:03
ons jetrooke?
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:04
Ja die ja.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:05
jetrooke gaat er zondag zijn dikke kont eens lekker tegenaan gooien....
Vind ik leuk
Sanders +322
vrijdag 21 april 2017 om 01:27
met die dikke billen hahahhah
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:40
Ze waren allemaal niet best! Toch toont Viergever wel karakter! Proost pik!
Vind ik leuk
Zooitje +390
vrijdag 21 april 2017 om 00:07
Mooi die emotie bij Klaassen echt een clubhart. Het is hem gegund om een mooie transfer te maken.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:43
Ja hij is echt een Ajacied mooi om te zien net dat interview.
Vind ik leuk
Zooitje +390
vrijdag 21 april 2017 om 00:53
Ja echt geweldig. Naast speler is hij gewoon voor de volle 100% fan. Heerlijk avondje zo
Vind ik leuk
Lubje +425
vrijdag 21 april 2017 om 00:07
Hoe zo huilen? Wat een geluk. En wat was Ajax verschrikkelijk slecht vanavond.
Vind ik leuk
Zooitje +390
vrijdag 21 april 2017 om 00:14
Uiteindelijk staan ze in de halve finale en daar gaat het om. Vanavond was niet goed, maar over twee wedstrijden is dit verdiend. Voor het Nederlands voetbal is dit alleen maar goed
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:16
Wat had je dan verwacht? dat Ajax ze uit van de mat ging spelen? In Europa wint geen enkele ploeg uit zomaar en als het is gebeurd dan flikken ze het niet nog een keer. Uitwedstrijden zijn ontzettend moeilijk. kijk maar is naar de uitslagen van de EL
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:16
Wat had je dan verwacht? dat Ajax ze uit van de mat ging spelen? In Europa wint geen enkele ploeg uit zomaar en als het is gebeurd dan flikken ze het niet nog een keer. Uitwedstrijden zijn ontzettend moeilijk. kijk maar is naar de uitslagen van de EL
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:16
Wat had je dan verwacht? dat Ajax ze uit van de mat ging spelen? In Europa wint geen enkele ploeg uit zomaar en als het is gebeurd dan flikken ze het niet nog een keer. Uitwedstrijden zijn ontzettend moeilijk. kijk maar is naar de uitslagen van de EL
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:11
Was die achterstand en rode kaart om het spannend te maken??? Vonden jullie het zielig voor sgalleke om ze het geloof Af te nemen??? Of krijgen jullie provisie op basis van het aantal meldingen op de spoedeisende hulp van hartfalen bij Ajacieden ?!

Mij hadden jullie bijna gefopt jongens. Wat een klasbakken!!
Over de streep met die handel !!
Wij zijn Ajax ....!!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:43
Proost!
Vind ik leuk
FSCeara +1724
vrijdag 21 april 2017 om 00:12
maar die keeper van Schalke dat is echt een goede keeper. zou een goede zijn voor PSV mocht zoet vertrekken. Al zou ik deze als elke andere club eerder aantrekken dan Zoet. En viergever heeft als 1 van de weinige een ruime voldoende gehaald over de hele wedstrijd gezien.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:44
Als die te halen valt. Kan zo mee bij een topclub.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:17
Heerlijk dit! Bizar inderdaad.
Vind ik leuk
Hyena +10956
vrijdag 21 april 2017 om 00:26
Ik kan ook wel janken. Wat een ongekende spanning.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:44
Gewoon laten gaan maat!!
Vind ik leuk
Hyena +10956
vrijdag 21 april 2017 om 00:52
Ik moet nog even proberen wat samenvattingen in mijn kop te stampen. Morgenochtend een tentamen om half 10. Mijn planning is volledig in de soep gelopen door dit gekkenhuis!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:55
Aah meen je!! Naja je dag kan gelukkig niet meer stuk. Je gaat het wel halen maat! Succes morgen. :D
Vind ik leuk
Hyena +10956
vrijdag 21 april 2017 om 01:06
Hahaha dank, ik trek hem vast zoals Ajax vanavond net over over de streep!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:08
Komt goed pik!
Vind ik leuk
North +512
vrijdag 21 april 2017 om 01:12
Wat zijn jullie een stel helden! Geweldig doorgegaan! Geweldig Ajax!
Vind ik leuk
Farmer +1722
vrijdag 21 april 2017 om 06:20
Een blauwtje lopen is 1, dit is 'het Königsblauwtje' van Schalke... deze zullen ze toch niet gauw vergeten daar....

Maling aan de rest van de wedstrijd inmiddels: 110 minuten 'hun er in laten geloven' om daarna met 1 goaltje, hun 3, ongedaan te maken... hoh.. dat is best een harde dreun!

Loting vanmiddag, zal me benieuwen,... zijn geeen zwakke broeders meer nu.. Celta 'lijkt' wellicht het best te doen, maar ook díe zijn gegroeid: Andersom is het hetzelfde verhaal voor hun tov Ajax: in de eerste ronde leek Ajax nog 'een makkelijke prooi', maar nu... hmm..

K denk dat Mourinho liever Ajax ontloopt, al gún ik juist díé kromleuter een 'Königsblauwtje' in de halve finale. :P
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Euforische Klaassen 'kan wel huilen': 'Niet normaal, dit is zo bizar'