In het kort: Maatregelen rondom degradatiekraker, Schilder blijft bij Cambuur

In het kort: Maatregelen rondom degradatiekraker, Schilder blijft bij Cambuur

vrijdag 21 april 2017 om 20:40

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Extra maatregelen rondom degradatiekraker
Rondom de degradatiekraker tussen Achilles '29 en FC Dordrecht zijn vrijdagavond extra veiligheidsmaatregelen geldig. De burgemeester houdt rekening met ongeregeldheden door de 'emoties, spanningen en belangen'. Er wordt een speciaal uitvak geplaatst, er is extra politie aanwezig en er is constant overleg met de politie in Dordrecht. Dat weet het Algemeen Dagblad te melden. 

Taakstraf voor Jol na mishandeling en bedreiging
Oud-scheidsrechter Dick Jol heeft een taakstraf van 150 uur opgelegd gekregen van de rechtbank in Den Haag. Dat weet Omroep West te melden. Jol moet zijn slachtoffer ook €250 aan smartengeld betalen. Eind 2015 deed een drietal personen aangifte tegen Jol, omdat laatstgenoemde hen mishandeld zouden hebben met een metalen steigerdeel van ruim 1,5 meter lang. Jol krijgt het steigerdeel wel terug. 

Schilder blijft bij SC Cambuur
Robbert Schilder blijft bij SC Cambuur. Het contract van de verdediger is met één jaar verlengd. Ook is er een optie opgenomen voor nóg een seizoen in Friesland. "Robbert is één van onze meest geroutineerde krachten en met zijn rust, coaching en spelinzicht een absolute meerwaarde. Hij past bovendien als persoon gewoon heel goed bij onze club, dus wij zijn hier heel blij mee", aldus de technisch directeur van Cambuur. 

Ruim 2 miljoen kijkers voor Ajax
Ruim twee miljoen tv-kijkers hebben Ajax donderdagavond de halve finales van de Europa League zien bereiken. De wedstrijd tegen Schalke 04 was te zien op RTL7 en was het best bekeken programma van de avond, meldt Stichting Kijkonderzoek. De Amsterdammers ontsnapten op miraculeuze wijze in Gelsenkirchen door in extremis twee keer te scoren (3-2).

Twee fans en agent gewond bij Ajax-Schalke 
Rond de wedstrijd van Ajax tegen Schalke 04 zijn twee supporters en een agent lichtgewond geraakt. De politie van Gelsenkirchen kan niet zeggen of het om Duitse of Nederlandse fans gaat. De politie is desondanks zeer tevreden over het verloop van de avond. 'Ondanks enkele incidenten en opstootjes in de aanloop naar de wedstrijd hebben de vreedzame supporters van de beide clubs laten zien hoe een geweldloze en sfeervolle kwartfinale in de Europa League eruit kan zien.'

Bastia verbannen uit eigen stadion
Bastia moet zijn eerstvolgende thuisduel in de Ligue 1 zonder toeschouwers en op neutraal terrein afwerken. Dat is de eerste straf die de Franse bond heeft opgelegd na de ongeregelheden van zondag rond het duel met Olympique Lyon. Spelers van de bezoekers, onder wie Memphis Depay, werden tijdens de warming-up aangevallen door een groep fans van Bastia. Het duel begon met vertraging en werd definitief gestaakt bij rust toen het opnieuw misging.

Plaats een reactie

2cents +36435
vrijdag 21 april 2017 om 08:56
@VP als je het bericht verwijdert dan kun je natuurlijk ook beter de reactie op dat bericht verwijderen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:39]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:08
Bastia 1 wedstrijd verbannen???? Eruit met die gasten.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:09
De Europese autoriteiten doen echt alles om Rusland bij het grote publiek zwart te maken. F*ck Navo, Love Russia.

(ben nederlander maar hekel het politiek beleid!)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:13
Dus je denkt aan complot theorie? Moet je niet je aluhoedje niet op?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:04
Heeft niks met een complottheorie te maken. Het is gewoon zo, geloof jij zomaar de media dan? Ben jij een volger en kan jij niet zelf denken?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:30
Riiighht.. Het politieke beleid in Rusland past natuurlijk veel beter bij jou. Europese autoriteiten hoeven trouwens niet zoveel te doen als je alleen al de MH17 crisis bekijkt.

leeghoofd
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:03
Geloof jij maar de Westerse media blindelings. Succes daarmee! En ja ik ga voor het Russisch beleid!

Makkelijk om iemand zomaar een leeghoofd te noemen. Zegt meer over jou dan over mij. Unsheep yourself!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:05]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:16
Wie zegt dat ik geen Al-Jazeera volg, wie zegt dat ik geen CNN FOX en NOS volg? Waar baseer jij je claim dat ik media blindelings volg op? Jij bent degene met de bizarre statement "Het is gewoon zo" En ja het is heel makkelijk om jou een leeghoofd te noemen.

Als jij Rusland steunt terwijl je met je vrije-denken weet hebt van een MH17 ramp, Syrië conflict en stelselmatige onderdrukking van oppositie in Rusland is er over jouw hoofd maar één juiste conclusie.. namelijk dat ie tamelijk leeg is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:22
Hahaha jij weet echt niet wat er speelt in de wereld man. Als er landen zijn die Syrië kapot maken dan is dat wel Amerika. Er spelen helen andere belangen in Syrië. Rusland is gevraagd om Assad te helpen en vechten legitiem tegen IS (creatie van de VS) Overal waar Amerika democratie brengt is het dood en verderf. Zoek maar eens op waarom Amerika Assad wil weg hebben! Pijpleiding naar Europa! MH17 is ook bullshit, geloof maar in de leugens van de staat.

Al die zenders die jij opnoemt kloppen van geen kant. Probeer zelf eens te denken of ga opzoek naar alternatieve media. Het zit niet zo in elkaar als ze jou vertellen op die zenders en de Nederlandse tv. Al die zenders verspreiden de meeste leugens.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:23]
Vind ik leuk
Cookee +4790
zaterdag 22 april 2017 om 11:45
Ik geloof de Westerse media nooit alleen! Je moet meer kanten horen om te weten hoe het zit, nieuws wordt gemanipuleerd bij de vleet! Als er geen top-journalisten meer zijn, moeten we het zelf doen. Wie gelooft wat wij te horen krijgen is erg dom.
Dit land is regelmatig selectief verontwaardigd, terwijl ze zelf geen haar beter zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 12:01
Met jou eens!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:10
Gelukkig krijgt Jol zijn steigerdeel terug ;)
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
vrijdag 21 april 2017 om 23:21
Goede zaak dat Schilder bijgetekend heeft. Goede en rustige speler achterin.
Vind ik leuk
Cookee +4790
zaterdag 22 april 2017 om 11:48
Schilder past bij Cambuur, geen kapsones maar kwaliteit, topgozerd. Nu nog een paar verlengen graag. Geen van die anderen zijn van wereldniveau om naar een andere club te gaan maar samen zijn ze een team.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

In het kort: Maatregelen rondom degradatiekraker, Schilder blijft bij Cambuur