Cocu sluit zich aan bij Bosz: 'Maar dan heb je minder last van vermoeidheid'

Cocu sluit zich aan bij Bosz: 'Maar dan heb je minder last van vermoeidheid'

vrijdag 21 april 2017 om 14:18

Phillip Cocu is het eens met de wens van Peter Bosz om in het Eredivisie-programma standaard rekening te houden met Europese inspanningen. Dat zegt de PSV-trainer vrijdag.

Cocu is groot voorstander van meer rust na een Europees duel en pleit ervoor dat de KNVB hier van tevoren beter over nadenkt. Ajax, de tegenstander van PSV aanstaande zondag, speelde donderdag 120 minuten tegen Schalke en heeft wat dat betreft een nadeel. "Maar mijn ervaring is dat je na een succesbeleving veel minder last hebt van vermoeidheid", zegt Cocu tijdens het persmoment van vrijdag.

De PSV-coach kijkt uit naar het treffen met Ajax in Eindhoven, hoewel er nog maar weinig op het spel staat. "De teleurstelling heerst bij spelers en staf en fans. Dat gevoel kunnen we niet weghalen, wel verminderen. Dit soort toppers moet je altijd willen winnen", zegt hij. Over het 'media-rumoer' van deze week. "Ik houd me veel afzijdig. Als je succes hebt, is alles goed. Heb je het niet, dan faal je snel."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Plaats een reactie

Senn +1328
vrijdag 21 april 2017 om 14:35
Kom op PSV!!!!
Maak Feyenoord kampioen!!!!!!
Vind ik leuk
Mad Max +2216
vrijdag 21 april 2017 om 14:39
Kansloos.
Vind ik leuk
Grijs +227
vrijdag 21 april 2017 om 14:48
Elk jaar krijgt iedere club en gemeente een competitievoorstel voorgeschoteld. Wellicht is het handig om dit soort commentaar op dát moment te maken in plaats van 10 maanden later, wanneer alle afspraken al lang en breed zijn vastgelegd.

Zomaar een ideetje hoor...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:24
denk jij dat trainers en clubs dit voor de eerste keer voorstellen bij de bond dan?
Vind ik leuk
Grijs +227
vrijdag 21 april 2017 om 15:50
Ja, anders zou je ze aan het begin van het seizoen wel horen protesteren i.p.v. aan het einde.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:51
daar zijn ze al een paar jaar mee bezig maar in zeist zijn ze oost indisch doof
Vind ik leuk
United +25113
vrijdag 21 april 2017 om 16:10
Niet alleen oost Indisch doof...
Vind ik leuk
Farmer +2892
vrijdag 21 april 2017 om 20:00
Wordt al tijdenlang door de clubs aangegeven dat de speelschema's een 'slag om de arm' moetne houden ivm eventuele Europese wedstrijden.

Het is geen eens een discussiepunt, maar een feit, dat te weinig rust, de spelers, en het spel, dus: de competitie zelf, níet ten goede komt. Het is eerder de (domme) vraag, waarom de Bond zelf niet met dit soort initiatieven komt, om hun eigen competitie, en europees spelende teams, zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:56
''Er hangt altijd een mooie sfeer'' Ben benieuwd wat Cocu dan uit zijn hoed tovert, om dat te krijgen!
Vind ik leuk
Mitchy10 +1140
vrijdag 21 april 2017 om 15:35
Mocht Ajax winnen dan verwacht ik dat Cocu ontslagen gaat worden. Ondanks dat hij twee keer kampioen geworden is heb ik het idee dat de supporters niet meer 100% achter hem staan en meestal is een clubleiding hier erg gevoelig voor.
Vind ik leuk
inimini +786
vrijdag 21 april 2017 om 15:44
Dan kunnen ze ook gelijk de selectie op de schop gooien. Het selecteren op ervaring en Nederlandse talenten was een leuk idee, maar duidelijk is geworden dat dit ook niet de juiste weg is.

Zitten nu met duurbetaalde spelers die niets extra's brengen en ook niet meer beter gaan worden.

Vind ik leuk
United +25113
vrijdag 21 april 2017 om 16:11
De motivatie is ook weg. Volgens mij is dat ook al een aantal weken.
Vind ik leuk
United +25113
vrijdag 21 april 2017 om 16:09
Het is voor PSV een voordeel! Maar wel goed dat hij dit aangeeft.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 18:36
Op maandag spelen willen ze volgends mij al een behoorlijke tijd. Helaas zijn de gemeente en media een te grote factor in dit geheel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu sluit zich aan bij Bosz: 'Maar dan heb je minder last van vermoeidheid'