Lacazette zit in Lyon-lappenmand: Ajax mag hopen op enorme meevaller

Lacazette zit in Lyon-lappenmand: Ajax mag hopen op enorme meevaller

vrijdag 21 april 2017 om 17:58

Ajax-tegenstander Olympique Lyon heeft Alexandre Lacazette in de lappenmand zitten. In Frankrijk vragen ze zich af of de spits het treffen met de Amsterdammers haalt.

Lacazette viel donderdag tegen Besiktas uit met een hamstringblessure. Hij maakte in reguliere speeltijd het enige doelpunt voor Lyon. De topschutter zag zijn ploeggenoten winnen na een strafschoppenserie.

Volgens L'Équipe mist Lacazette de komende twee competitiewedstrijden tegen AS Monaco en Angers. De vraag in Lyon is vooral of hij inzetbaar is tegen Ajax. De Fransen spelen woensdag 3 mei het eerste duel in het tweeluik van de halve finale van de Europa League. De return is een week later in Frankrijk.

Zijn afwezigheid zou een grote meevaller zijn voor Ajax. Lacazette maakte in zes Europese wedstrijden vier doelpunten. In 27 competitiewedstrijden was hij maar liefs 24 keer trefzeker. De 25-jarige spits speelde in zijn carrière enkel voor Lyon.

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 18:32
Zou schelen als hij niet mee doet tegen ajax.
Vind ik leuk
Sanders +1030
vrijdag 21 april 2017 om 18:34
Neem maar lekker de tijd laca
Vind ik leuk
Johan_D +2663
vrijdag 21 april 2017 om 18:59
Een weekje of 6 out vind ik prima.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:44
Lyon is de zwaarste tegenstander die je in de halve finale kon treffen. Lacazetta is een topspits! Nog niet te vergelijken met Dolberg of Traore. Maar mocht Laca echt niet kunnen meedoen dan nemen de kansen voor het bereiken van de finale voor Ajax toe. Een beetje geluk heb je dus hierbij nodig. Als je echter reëel bent dan maakt Ajax niet veel kans. Lucky Ajax misschien wel ..
Vind ik leuk
Hoogeveen +2813
vrijdag 21 april 2017 om 20:32
Zeg je nou werkelijk dat Lacazette niet te vergelijken is met Dolberg en Traore omdat laatstgenoemden beter zijn?

Of lees ik het verkeerd en bedoel je dat het een ander type spits is?
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:42
Hij bedoelt het andersom mag ik hopen haha
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 20:52
Lacazetta is een topspits. Dolberg en Traore (nog) niet ..
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 20:00
Waarom mag je dat hopen ? Je wilt toch tegen de sterkste spelen of niet ?
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:43
Waarom niet! Aan de ene kant heb je gelijk maar het is wel hun gevaarlijkste man.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:41
Nou hopen dat hij er langer uit ligt! Dat is echt een meevaller als die niet meespeelt. De gevaarlijkste man aan de kant van Lyon.
Vind ik leuk
Zilt +15
vrijdag 21 april 2017 om 21:52
Een wereldspeler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lacazette zit in Lyon-lappenmand: Ajax mag hopen op enorme meevaller