Veltman reageert op Europa League-loting: 'Lijkt op het Leicester-verhaal'

Veltman reageert op Europa League-loting: 'Lijkt op het Leicester-verhaal'

vrijdag 21 april 2017 om 19:21

Joël Veltman heeft gereageerd op de loting van Ajax in de Europa League. De Amsterdammers werden vrijdagmiddag gekoppeld aan Olympique Lyon. Ajax wacht een zware klus, aldus de verdediger.

"Mijn eerste reactie? Het is de sterkste van de drie", zegt Veltman tegen Ajax TV. "Europees doen ze het heel goed. Het lijkt misschien wel een beetje op het Leicester-verhaal. In de competitie minder goed, maar in de Champions League wel. We gaan genoeg informatie inwinnen. Ik denk dat ik Babel ook nog wel even een berichtje stuur, hoe of wat."

Veltman geeft een update over zijn fysieke gesteldheid. "Met mij gaat het prima, maar voor die andere jongens..die zaten er echt doorheen. Het is wel een mentale boost. We hebben allemaal van: tegen PSV gaan we voor die break nog een keer gas geven. Maar je merkt wel klachten bij de jongens die 120 minuten speelden."

Zondag moet er in de strijd om de landstitel nog negentig minuten geknokt worden tegen PSV. Het wordt niet makkelijk. "Zij vechten voor hun laatste kans met het oog op het tweede plek. Ik verwacht dat PSV beter en agressiever gaat spelen. Dat wordt een heel andere wedstrijd."

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 19:29
Kijk jij de wedstrijden tegen Lyon maar gewoon toe vanaf de bank. Drie rode kaarten in de EL is wel genoeg!
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 21:16
Ja daar wordt je niet vrolijk van. In de competitie kan je hem prima gebruiken. Maar hier zie ik dan toch liever Tete. Die verdedigend ook beter is. Al is het voor hem natuurlijk ook moeilijk als je weinig speelt en weinig ritme hebt.
Vind ik leuk
Johan_D +2662
vrijdag 21 april 2017 om 19:32
Och Veltmannetje heeft weer wat te vertellen.

Was beter dat hij z'n mond eens dicht hield en niet van die domme gele kaarten pakt.

Het liep nu goed af , volgende keer kom je er niet mee weg.
Daarbij werd Schalke ook gevaarlijk omdat je je man weer eens uit je rug liet weglopen, je bent gewoon een hele matige verdediger.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:37
Als je dat maar in de gaten hebt. We spelen je van het VELT MAN
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:39
Tete.... jij bent veel beter dan die Veltman....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:58
Off topic!

Ik denk dat we er zeker vanuit kunnen gaan dat er vanaf dinsdag daadwerkelijk gezegd kan gaan worden dat Ajax voortaan in de Johan Cruijff Arena gaat spelen. Amsterdam laat trouwens ook een groot kunstwerk maken om Johan Cruijff te eren.

3 Mei 2017, gaat er door de speakers luid keels geroepen worden, welkom in de Johan Cruijff Arena ! :D

21-04-2017
- De Amsterdam ArenA zal dan mogelijk toch naar Johan Cruijff vernoemd gaan worden. Volgens Barbara Barend, ambassadeur van de Cruyff Foundation, is die kans aanzienlijk, gezien de woorden die een andere ambassadeur van de Foundation gisteren sprak in gesprek met All Sports Radio. Daarnaast zal er een gigantische muurschildering gemaakt worden van Cruijff.

De muurschildering van Cruijff zal gemaakt worden op de hoek van de Anfieldroad en Wembleylaan .'We waren op zoek naar een goede plek en zijn hier uitgekomen. Op het terrein van het oude Ajax-stadion en tegenover Betondorp', zegt Peter van Boesschoten, voorlichter van AkzoNobel. Het kunstwerk zal gemaakt worden door de Braziliaanse schilder Paulo Consentino, een groot voetbalfan. Het wordt nog geheim gehouden hoe het kunstwerk eruit komt te zien, maar het is al goedgekeurd door de Cruyff Foundation. 'Ik heb veel oranje gezien, een kenmerkende pose en een gezicht', verklapt Van Boesschoten nog wel in gesprek met AT5.

Barend gelooft dat de Amsterdam ArenA vanaf dinsdag verder gaat onder de naam van Johan Cruijff. 'Je gaat niet zeggen dat je iets bekendmaakt als je gaat bekendmaken dat het geen Johan Cruijff Arena heet. Dus ik ga daarvan uit.' Op diezelfde dag vindt ook de Cruijff Run plaats, nog een mooi initiatief ten nagedachtenis aan Cruijff. 'Het is geweldig dat zo iets gedaan wordt', vertelt Swart, waarna Barbara Barend hem bijvalt. 'Het is natuurlijk mooi dat je veertien kilometer gaat lopen langs allemaal belangrijke punten in het leven van Johan. Van het Olympisch Stadion naar de Arena.'
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 20:01]
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 21:35
Nice Florian! Eindelijk.

Maar zou toch ook mooi zijn als er bij de Arena een standbeeld van hem komt. Zoals Bergkamp bij Arsenal bijv.
Vind ik leuk
FSCeara +1953
vrijdag 21 april 2017 om 20:10
Veltman zou gewoon de nieuwe waterzak drager moeten worden. wat een kneus is dat
Vind ik leuk
Hammie +498
vrijdag 21 april 2017 om 20:23
Veltman zo domme voetballer bahbah
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 21:14
Gelukkig ben jij daar de eerste wedstrijd niet bij!
Vind ik leuk
John M. +2212
vrijdag 21 april 2017 om 21:53
Ik hoop dat het in de eerste wedstrijd zo goed loopt dat zelfs Bosz inziet dat hij Veltman helemaal niet nodig heeft.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 22:01
Ja dat zou natuurlijk wel mooi zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:24
Even zonder negativiteit; deze vraag meen ik oprecht. Is er iemand die zich ergens kan voorstellen waarom Bosz Veltman boven Tete prefereert? Ik kan zelf met een groot vraagteken maar 1 punt bedenken en dat is dat Veltman misschien iets wendbaarder is. Graag jullie input
Vind ik leuk
United +40394