Cocu liet jeugdspelers bewust op de bank: Het is hier geen speeltuin

Cocu liet jeugdspelers bewust op de bank: "Het is hier geen speeltuin"

zondag 14 mei 2017 om 17:56

Phillip Cocu voelde er niets voor om extra jeugdspelers in het veld te brengen bij PSV in het duel met PEC Zwolle. De trainer van de Eindhovenaren liet Sam Lammers de hele wedstrijd staan, maar daar bleef het ook bij.

Tot het debuut van meer jeugdspelers kwam het niet. "Ik wil de wedstrijd winnen. Daar gaat het om als je bij PSV speelt, het is hier geen speeltuin", zei een duidelijke Cocu na afloop van de 4-1 overwinning in gesprek met het Eindhovens Dagblad.

"Lammers heeft niet voor niets gespeeld", aldus Cocu tegen FOX Sports met het oog op komend seizoen. "Zo konden we hem aan het werk zien. Hij maakte een goede goal. Ook hij zal z'n stappen moeten maken. Ik verwacht wel dat er het een en ander gaat veranderen binnen de selectie. Ik hoop dat het vroeg gaat gebeuren, zodat we er op tijd op kunnen anticiperen en de spelers kunnen benaderen die we op onze lijst hebben staan."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

zondag 14 mei 2017 om 18:00
Het is wel duidelijk dat er wat moet gebeuren binnen het team. 1e helft was weer als een dweil phillip
Vind ik leuk
PredatorA +5638
zondag 14 mei 2017 om 18:58
Wat een debiele opmerking over de 'speeltuin'..

Deze wedstrijd was dé kans om jeugdspelers te laten debuteren en aan het werk te zien!
Er viel niks meer te halen of te verliezen, plek 3 stond vast..
Vind ik leuk
Bertus +2436
zondag 14 mei 2017 om 19:00
Er moet ook een nieuwe coach voor de groep. Na 4 jaar Cocu is toch wel duidelijk dat hij geen spelers beter maakt en dat er totaal geen idee achter het spel zit. Cocu is geen topcoach en zal het nooit worden. Twee kampioenschappen verbloemen alles. Deze zijn niet behaald dankzij Cocu maar ondanks Cocu. Verder geen enkel probleem met deze man maar hij is te soft. We hebben een dramatisch seizoen achter de rug waarbij overduidelijk te zien was waar we kwaliteit missen. Het wordt een zware zomer voor Brands want voor geen enkele basisspeler staat er een topclub te wachten en zonder CL inkomsten in gaan kopen valt ook niet mee. Er zullen dus nog eens een paar verrassende konijnen uit de hoge hoed moeten worden getoverd. Maar ook de scouting schiet al jaren te kort.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:02
Waar slaat dat nou op: "...het is hier geen speeltuin..."? "Gaat om de wedstrijd winnen, als je bij PSV speelt"!!! Pffffff.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:04
Oftewel jeugd krijgt amper een kans
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:18
Als de jeugd zo exceptioneel goed was hadden ze echt wel gespeeld denk je niet?!
Vind ik leuk
United +39113
zondag 14 mei 2017 om 18:35
Ja maar als je nooit een kans geeft ga je dat ook nooit weten.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 20:06
Die mensen werken elke dag met die jongens ik denk dat hun iets beter zicht erop hebben dan jij met alle respect natuurlijk
Vind ik leuk
United +39113
zondag 14 mei 2017 om 20:13
Ja dat begrijp ik wel. Maar waarom heb je dan een jeugd elftal? Gewoon wat meer durven dat is het denk ik. Er lopen daar toch vast wel jongens rond die in potentie meer kunnen bereiken. Als je in Jong PSV al kan zeggen dat ze niet in het eerste komen dan kan je net zo goed stoppen. Maar ik snap je punt.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 20:32
Ik heb soms ook mijn irritaties over het beleid zoals hendrix die bijna het hele seizoen plaats moet maken voor huurlingen maar dat iemand in de jupiler league 19 goals maakt (gudmundsson) wil nog niet zeggen dat hij het ook goed doet in de eredivisie
Vind ik leuk
United +39113
zondag 14 mei 2017 om 22:11
Dat snap ik! Maar als je iemand geen kans gunt dan kan je het ook niet weten. Kijk ik snap best dat niet iedereen het gaat halen in Jong PSV maar ze moeten zich daar wel meer op gaan richten. Iedereen kan leren en zijn talent ontwikkelen. De 1 gaat daar in sneller als de ander. Maar de gene die er bijv langer over doet kan ook ineens veel beter worden. Dat zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden. Maar Cocu of wie er volgend seizoen ook bij PSV aan het roer staat moet gewoon echt gaan mixen met de jeugd. Veel voordeliger. En ook beter voor je eigen club. Je kan wel steeds spelers huren maar die maak je niet beter voor je eigen club. Want aan het einde van het seizoen zijn ze weer weg. Heb je vrij weinig aan. Als voorbeeld hoe Ajax het doet is gewoon de beste manier.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
zondag 14 mei 2017 om 18:42
Lijkt me logisch ja.
Beetje te gemakkelijk om te stellen dat de jeugd geen kans krijgt.
Je gaat niet een betere speler op de bank plaatsen, met de reden om kostte wat kost jeugd erin te zetten. Dat zal ook desastreus aflopen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9901
zondag 14 mei 2017 om 18:11
Maar wel Lammers erin zetten om hem aan het werk te willen zien. Hoe tegenstrijdig kun je zijn in 1 bericht?
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 20:09
Als je goed had gelezen had je gezien dat hij zegt "hij speelt niet voor niks" dus denkt philip waarschijnlijk dat lammers op het moment de enige is die het niveau aankan
Vind ik leuk
JCJWZ +9901
maandag 15 mei 2017 om 01:47
En de rest zet je wel op de bank maar kunnen het niveau niet aan? Wat een onzin
Vind ik leuk
Sil Meijer +12679
zondag 14 mei 2017 om 18:02
Cocu is echt ongeschikt!
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:04
Typerend!
Vind ik leuk
Noudyo. +10445
zondag 14 mei 2017 om 18:05
Wat een onzin. Je liet wel Pereiro een uur erin staan, die er niks van bakte. Hetzelfde geldt voor Hendrix.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:06
Zegt genoeg!
Vind ik leuk
PSVKRK +373
zondag 14 mei 2017 om 18:06
Wat een bs-verhaal om jezelf goed te praten. Dit seizoen niks gepresteerd, dus wat Philip nu zegt, slaat kant noch wal.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:07
Wat een belachelijke vergelijking met de speeltuin. Duidelijk signaal naar de jeugdspelers dit. Dit seizoen heeft Cocu laten zien hoe achterhaald en tactisch zwak hij is. Het voetbal is al 3 seizoenen niet om aan te zien, hij heeft geluk gehad dat hij 2 jaar de beste selectie heeft gehad. Tactisch even sterk als een dweil. PSV ligt mij bij mijn hart, maar iedere wedstrijd kijk ik met moeite aan hoe slecht er word gevoetbald. Sommige jeugdspelers zouden dan juist een kans verdienen, maar Cocu vertikt het. Wegwezen, en zo snel mogelijk!
Vind ik leuk
RW1913 +1139
zondag 14 mei 2017 om 18:10
Ieder keer wanneer ik zo weinig jeugdspelers zie spelen bij PSV, maar wel bij Ajax vraag ik mij af of het ooit zal gebeuren. Dit heeft met durf te maken en Philip durft dus niet. Je kunt blijven kopen en doorverkopen, maar waarom zou de jeugd nog moeten geloven in spelen in het eerste elftal?

Waarom heb je überhaupt een jeugdteam als de hoofdcoach dit soort uitspraken doet? Misschien tijd voor een nieuwe coach want PSV verliest straks goede jeugdspelers die ook, zoals Bazoer, naar Ajax willen.
Vind ik leuk
Cfc +900
zondag 14 mei 2017 om 18:38
Dit slaat nergens op. De beste moeten spelen niet de jongste of de meest jeugdige. Als de jeugd zo goed was dan zouden ze wel spelen.
Vind ik leuk
RW1913 +1139
maandag 15 mei 2017 om 12:01
De signalen zijn duidelijk. Frenkie de Jong koos voor Ajax evenals Bazoer. Brands was toch degene die riep dat de jeugd meer kansen zou krijgen, maar nee hoor. Dat gebeurd dus niet. Zelfs een wedstrijd waar het nergens meer over ging, is er geen plek voor goede talenten. Hoelang moeten ze nog wachten terwijl ze zien dat er elders wel snellere doorbraak mogelijk is.

Ik zeg alleen maar dat dit geen goede zaak is voor PSV.
Vind ik leuk
Zooitje +1444
zondag 14 mei 2017 om 18:10
Gemiste kans Phillip....
Vind ik leuk
Gu3rilla +14252
zondag 14 mei 2017 om 18:15
Ik zeg het al heel het seizoen Cocu is totaal ongeschikt en dit bewijst het weer.

Wat is dit nou weer voor een onzin Cocu wilt winnen Cocu wint niet en het vertrouwen naar alle jeugdspelers is nu volledig de grond in geboord want Cocu zegt nu ook dat hij niet kan winnen met jeugdspelers zonder het te proberen dat hij maar snel op straat staat want een drama van een vent.
Vind ik leuk
United +39113
zondag 14 mei 2017 om 18:38
Ik denk dat Cocu best wel een egoist is helemaal als hij het niet meer aan kan.
Vind ik leuk
RW1913 +1139
maandag 15 mei 2017 om 12:01
Same here...
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:16
Nou gudmundson kom maar terug jonge, bij ons had je allang gespeeld
Vind ik leuk
Morris +14789
zondag 14 mei 2017 om 18:20
ultiem moment om jeugd te beoordelen hoever ze zijn..

Ik begin nu te geloven dat Cocu ongeschikt is om jeugd in te voegen.
Vind ik leuk
Drobtine +1926
zondag 14 mei 2017 om 18:21
Blijkbaar zijn de jeugdspelers niet goed genoeg om de trainer het gevoel te geven dat hij de wedstrijd met jeugd kan winnen. Een gheel andere situatie dan in Amsterdam waar de trainer wel genoeg talenten heeft en de kloten om het te doen.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 18:30
[x] Ongeschikt
[ ] Geschikt...
Vind ik leuk
United +39113
zondag 14 mei 2017 om 18:35
Lekker Cocu ;) Wordt volgend seizoen een top jaar ;)
Vind ik leuk
Vp128 +503
zondag 14 mei 2017 om 18:49
Ik sta achter je Phillip, laat de rest maar lullen.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 19:09
Phillip stuurt me zojuist een mailtje :

"Beste PSV-supporter,
Voor de televisie, online of in de kroeg. Dit seizoen leefde jij opnieuw mee met de wedstrijden van PSV, en dat waarderen we enorm.

Helaas hebben we de titel niet weten te prolongeren. Het vizier gaat nu op volgend seizoen, en ook dan zetten we alles op alles om samen de kampioensschaal weer in Eindhoven te krijgen. Dat verdienen jullie.

Bedankt voor jouw steun! Hopelijk kunnen we ook volgend seizoen weer op je rekenen.

Eendracht maakt macht,

Phillip Cocu "

Vind ik leuk
tikkietoe +3013
zondag 14 mei 2017 om 19:44
Het was leuk om Ramselaar weer eens op het veld te zien en te zien scoren.
Benieuwd of hij volgend seizoen meer basisplaatsen gaat afdwingen.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 19:46
Speeltuin, nee cocu een Doolhof !!
Vind ik leuk
Bizzy +8641
zondag 14 mei 2017 om 19:47
Vol voor de latino's gaan !! Als er maar 1 jeugdspeler pj doorbreekt so be it. Wij zijn geen Ajax maar Psv. In Amsterdam maakt men zich meer zorgen om de psv jeugd dan op de Herdgang zelf.
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 20:02
Opstelling was weer dramatisch. Een middenvelder op linksbuiten, een pereiro op rechts. Geen snelheid geen voorzet. Alles doet hij met links. Bovendien is hij meer in de spits te vinden dan op rechts. Als ik Brands was zou ik nog eens nadenken om toch met Guardado te verlengen. Zijn opvolger Hendriks speelde weer belachelijk slecht. Bovendien speelt Jorrit alles terug of breed.
Vind ik leuk
Butsbal +4969
zondag 14 mei 2017 om 20:47
Flikker toch op Cocu. Wat geef jij nou voor een signaal af aan de eigen jeugd door een huurling die zeker weggaat erin te brengen ipv een eigen jeugdspeler ? Ik geef er geen ruk om of er wel of geen jeugdspelers in staan, ik wil gewoon winnen. Maar ga dan niet zo liggen zeiken. "Ik wil winnen" wat is dan een speeltuin ? Opbokken en gauw slap geslachtsdeel
[Reactie gewijzigd op zondag 14 mei 2017 om 20:54]
Vind ik leuk
Hulsink +117
zondag 14 mei 2017 om 22:03
Die opmerking had Cocu beter niet kunnen maken. Ik denk dat zijn opvatting over de jeugdspelers hem niet overal in dank zullen worden afgenomen!
Vind ik leuk
zondag 14 mei 2017 om 22:57
Mee eens, bezem der doorheen. Verkoop : moreno swaab mirin guardado de jong. Vervangers hebben we al
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu liet jeugdspelers bewust op de bank: "Het is hier geen speeltuin"