Rotterdam verstuurt NL-alert: niemand kan er meer bij, 200.000 fans

Rotterdam verstuurt NL-alert: niemand kan er meer bij, 200.000 fans

Gepubliceerd: maandag 15 mei 2017 om 11:23ma 15-05-2017 om 11:23

Rotterdam is vol. De gemeente en politie doen maandagochtend een dringend beroep op fans die nog onderweg zijn naar de binnenstad om huiswaarts te keren.

De politie heeft er zelfs een amber-alert uitgegooid om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Om de veiligheid te kunnen blijven garanderen zijn de toegangswegen naar de Coolsingel en het Stadhuisplein afgesloten. Niemand kan er meer bij. Als dat wel gebeurt, ontstaat er kans op verdrukking en dat willen de veiligheidsdiensten hoe dan ook voorkomen.

Volgens RTV Rijnmond zijn er 200.000 mensen in de Rotterdamse binnenstad. Mensen die niet meer bij het bordes terecht kunnen komen, zoeken hun heil onder meer bij de vijver op het Hofplein. De spelers zullen rond 12.00 uur op het bordes verschijnen. Het programma begint iets eerder, om 11.30 uur.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Cazzy +1967
maandag 15 mei 2017 om 11:30
Yep kreeg ook het bericht xd.
Vind ik leuk
Liwwadder +3942
maandag 15 mei 2017 om 11:38
ik niet maar daar woon ik te ver voor weg neem ik aan. ;-) Van harte gefeliciteerd Feyenoord..terechte kampioen!!!
Vind ik leuk
United +35427
maandag 15 mei 2017 om 11:48
Hij is voor PSV...
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6685
maandag 15 mei 2017 om 11:32
altijd overdrijven die media met hun 200.000 het als het er maa 198.548 zjin
Vind ik leuk
United +35427
maandag 15 mei 2017 om 11:48
Is gewoon mooi afgerond toch.
Vind ik leuk
Greenwhite +379
maandag 15 mei 2017 om 11:38
200.000 werklozen of ben ik de enige die mijn vrije dag vorige verprutst heeft?
Vind ik leuk
666 +4662
maandag 15 mei 2017 om 11:46
Heb jij maar 1 vrije dag in het jaar???

Klinkt als werk voor amnesty international....
Vind ik leuk
Greenwhite +379
maandag 15 mei 2017 om 12:10
Komen die ook op voor onderdrukten in een huwelijk?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 mei 2017 om 12:10]
Vind ik leuk
Senna +6245
maandag 15 mei 2017 om 11:42
Lekker die politie vier het elders .Stond ik net helemaal uitgedost in Feyenoord
Kleren op het Leidseplein .Werd mij verzocht om hier beter te vertrekken.raaar
Vind ik leuk
fr1963 +4694
maandag 15 mei 2017 om 11:47
Geen humor die Amsterdammers!
Vind ik leuk
Nick Kools +12132
maandag 15 mei 2017 om 11:46
Kippenvel !!!
Vind ik leuk
Senna +6245
maandag 15 mei 2017 om 11:48
heb je het koud Nick
Vind ik leuk
Nick Kools +12132
maandag 15 mei 2017 om 11:51
Het is vrij warm maar dit is echt mooi om te zien.
Wat moeten die spelers zo niet voelen als ze t bordes oplopen :)
Vind ik leuk
Senna +6245
maandag 15 mei 2017 om 11:53
Ja geweldig Als Elia maar geen statement gaat maken.
Vind ik leuk
Nick Kools +12132
maandag 15 mei 2017 om 12:04
LOL.
Vind ik leuk
United +35427
maandag 15 mei 2017 om 11:46
Het wordt echt heel groots gevierd! Wat een mensen.
Vind ik leuk
Zeus +3433
maandag 15 mei 2017 om 11:47
200.000 op een maandag ochtend is wel indrukwekkend.
Vind ik leuk
Senna +6245
maandag 15 mei 2017 om 11:50
Maar wel kut muziek.
Vind ik leuk
Zeus +3433
maandag 15 mei 2017 om 11:51
Moeten wij wat van onze Amsterdamse muzikanten jullie kant op sturen?
Vind ik leuk
Senna +6245
maandag 15 mei 2017 om 11:52
Als je het naar mij stuurt gaat het de verkeerde kant op zeus.
Vind ik leuk
Jozef +45046
maandag 15 mei 2017 om 11:55
Het besef is werkelijk groot...

Once in a lifetime. Sorrug dat je dr bij komt....
Vind ik leuk
michelhx +4684
maandag 15 mei 2017 om 12:09
Ik heb om 13.00 in afspraak in centrum van Rotterdam voor m'n werk. Weet iemand waar ik het beste kan parkeren?

Bedankt allen voor de serieuze reacties! :)
Ik hoop dat de grap duidelijk was.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 mei 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 12:35
nergens
Vind ik leuk
spartaanD +490
maandag 15 mei 2017 om 12:45
in blijdorp en dan lekker een stukje lopen :)
Vind ik leuk
Johan.l +4039
maandag 15 mei 2017 om 12:22
Ik zit in de zon,niks kijken me ergerenzeker!
Vind ik leuk
Pjøtr +1
maandag 15 mei 2017 om 13:59
Een amber-alert is iets anders dan een NL-alert. Gelieve de pagina aan te passen
Vind ik leuk
maandag 15 mei 2017 om 14:30
Wat een heerlijke sfeer! Zelf uit Wezep (Zwolle) gekomen om het meetemaksn! Dit vind je nergens anders
Vind ik leuk
giomenin +180
maandag 15 mei 2017 om 17:17
Respect dat er zoveel mensen op de been zijn en zeker een verdiend kampioenschap. Alleen jammer van al die tienduizenden glory hunters die uit heel het land komen zonder enige binding met Rotterdam e.o..

Weet nog jaren 80 en begin 90 toen we met Den Haag naar de kuip gingen was die niet eens voor n derde gevuld. Hele tweede ring dicht. Nou weet ik wel dat we niet de grote publiekstrekker zijn maar Toen gingen al die succes supporters nog niet zo massaal naar Rotterdam of ook Amsterdam.

Ik zou zeggen tegen al die zogenaamde top club supporters uit het hele land:
Support your local team, ook al hebben ze weinig gewonnen zoals wij hier in DH.
Vind ik leuk
Farmer +14989
maandag 15 mei 2017 om 20:29
Ergens snap ik dit niet... 200k... en 't is vol'..

Hoezo vol? Vorige keer waren er 300k mensen op de Coolsingel: wat hebben ze de afgelopen 18 jaar daar wel niet mee gedaan dan?
(Of heeft Voetbal is passie gewoon zo'n grote bierbuik gekregen? :P)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 mei 2017 om 20:30]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws