'Tottenham Hotspur zoekt versterking: twee Ajacieden op Londens lijstje'

'Tottenham Hotspur zoekt versterking: twee Ajacieden op Londens lijstje'

donderdag 18 mei 2017 om 00:15

Tottenham Hotspur heeft belangstelling voor Ajacieden Joël Veltman en Davy Klaassen. Dat meldt de Britse krant The Telegraph woensdagavond. Spurs wil de selectie flink gaan versterken in de zomer. 

Manager Mauricio Pochettino heeft behoefte aan meerdere aankopen. De Argentijn hoopt in elke linie één of twee nieuwe spelers te kunnen begroeten, weet The Telegraph. Klaassen (24) kan in Noord-Londen gaan concurreren met spelers als Christian Eriksen en Dele Alli. De aanvoerder van Ajax heeft een contract tot 2019 in Amsterdam. De verwachting is dat Klaassen in de zomer een stapje hogerop gaat maken. Hij werd eerder gelinkt aan Everton en SSC Napoli.

Ook de 25-jarige Veltman is dit seizoen diverse keren gescout door Tottenham. Hij wordt door de nummer twee van de Premier League gezien als een 'veelzijdige verdediger'. Bij Ajax werd Veltman in de afgelopen seizoenen ingezet in zowel het centrum als op de rechtsbackpositie. Zijn contract loopt na dit seizoen nog één jaar door. 

Veltman en Klaassen zijn zeker niet de enige namen die aan Spurs worden gelinkt. Ook spits Patrik Schick (Sampdoria), verdediger Harry Maguire (Hull City), buitenspeler Wilfried Zaha (Crystal Palace) en Everton-middenvelder Ross Barkley staan op een shortlist. Tottenham en Ajax deden in de afgelopen jaren vaker zaken. Naast Eriksen maakte ook Jan Vertonghen de overstap van Amsterdam naar Londen. 

Poll

Is Tottenham een mooie club voor Klaassen?

(2250 stemmen)

Plaats een reactie

mening +260
donderdag 18 mei 2017 om 00:27
Veltman strik erom heen en doei!
Vind ik leuk
dhrwobo +2706
donderdag 18 mei 2017 om 09:10
Sow... als je daar een paar miljoen voor kan vangen zeker doen, zijn we in Nederland meteen van hem af. Voor Klaassen daarentegen groot respect. Ik vraag me alleen wel af of de Spurs voor hem de juiste club is. Zie hem nog eerder naar Liverpool gaan qua werklust.
Vind ik leuk
Ricklek +891
vrijdag 19 mei 2017 om 17:16
Of everton
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:11
En dan Peter Bosz tegen Tete : " Ik heb altijd in je geloofd, jij bent mijn nummer 1 ."
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 11:11]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:27
Vanaf komend seizoen hhh
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 00:28
Ik vind Klaassen verreweg de beste Ajacied. Engeland of Duitsland ligt hem denk ik wel.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 06:22
Je weet dat ze in Engeland veel meer wedstrijden spelen dan in Nederland en dat ze vrij regelmatig 2 wedstrijden binnen 72 uur moeten spelen? Daar heeft Klaassen zich dit seizoen in Nederland meerdere keren over beklaagd. Als ik hem was zou ik Engeland links laten liggen. Ik denk dat hij dat helemaal niet aan kan.
Vind ik leuk
BigBoi +1780
donderdag 18 mei 2017 om 07:10
Het ging er meer om dat Ajax hier in de 2e seizoenshelft als enige nadeel aan heeft. Aangezien de rest uitgeschakeld was. In Engeland heeft bijna de gehele top die last. Chelsea wordt nu kampioen omdat ze en goed zijn maar ook omdat ze alle rust hebben in hun programma. Spurs uitgeschakeld in 1e sezoenshelft en 2e foutloos. Ook in Engeland heb je dus voordeel met een rustiger programma.
Vind ik leuk
Savior +1209
donderdag 18 mei 2017 om 09:42
Klopt klaassen kan het wel aan, dat was zijn punt inderdaad
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 10:18
Dat is inherent aan Europees voetbal daar kan je niks aan doen.
En om wedstrijden te verplaatsen ligt dan weer gevoelig ivm competitie vervalsing.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 00:31
Als die wilt versterken had ik niet bij veltman uitgekomen... van mij mag die hem wel kopen hoor daar niet van
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 00:47
Ssst!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 00:31
Hahahaha veltman... dat is geen PL speler. Misschien is duitsland of italie wat voor m. Middenmoot dan. Tete is echt veeeel beter.
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 00:48
Daar gaat het niet om toch? Als Ajax hem maar kwijt is aan het einde. Tenzij Sanchez weggaat dan mag hij van mij wel blijven. Kan Tete in ieder geval rechtsback en Veltman desnoods CV.
Vind ik leuk
14forever +1759
donderdag 18 mei 2017 om 03:23
Jij lult ook maar met de.wind mee dus.
Vind ik leuk
Arbee +127
donderdag 18 mei 2017 om 00:32
Ja, kom ze maar halen. Davy omdat ik hem de stap naar een Engelse topclub wel gun en Spurs een mooie club voor hem vind, en Veltman omdat Bosz hem dan niet meer boven Tete kan verkiezen.
Vind ik leuk
Sanders +509
donderdag 18 mei 2017 om 00:34
Ze zitten momenteel met eriksen en dele alli die daar uit de voeten kunnen. Lijkt me dat het daar bankzitten is voor klaassen, tenzij er natuurlijk een van hen weg gaat.
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 00:49
Zou kunnen dat Eriksen naar Barca gaat? Lijkt me wel wat voor hem eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
BigBoi +1780
donderdag 18 mei 2017 om 07:14
En ze spelen maar een wedstrijd of 60 in een seizoen daar. Dus 3 spelers voor 2 plekken lijkt mij geen overbodige luxe. ze zullen die Son wel willen verkopen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 08:30
Maar dan krijg je een beetje hetzelfde verhaal als met Jansen. Mag je alleen de onbeduidende potjes mee doen. zolang die 2 daar spelen zou ik als ik Klaassen was daar niet heen gaan.
Vind ik leuk
BigBoi +1780
donderdag 18 mei 2017 om 09:01
Je wil Klaassen toch niet vergelijken met Jansen? Klaassen gaat net zo belangrijk worden als Eriksen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:24
En toen werd je wakker?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:20
In het huidige elftal van Tottenham komt Klaassen gewoon op de bank te zitten. Klaassen met Jansen vergelijken doe ik niet want het zijn 2 totaal verschillende spelers.
Vind ik leuk
BigBoi +1780
vrijdag 19 mei 2017 om 10:37
De positie van de speler maakt niet uit. Klaassen is al minimaal 10 jaar ajacied met een opleiding die het beste van de wereld is en daarbij al jaren een vaste waarde in ajax 1 en nu ook aanvoerder. Jansen is in geen enkele manier vergelijkbaar met Klaassen. Klaassen gaat het gewoon maken in de subtop van Europa. Hij heeft de drive mentaliteit en kwaliteiten.
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 00:47
Veltman is gratis af te halen! Haha nee gekheid. Mooi voor hem als hij daar heen kan. En dat is ook een goed teken voor Tete.
Vind ik leuk
14forever +1759
donderdag 18 mei 2017 om 03:22
Veltman kost gewoon 8-10miljoen
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 07:05
Hahahahaha sorry jou neem ik niet meer serieus.
Vind ik leuk
BigBoi +1780
donderdag 18 mei 2017 om 07:15
Thaise Baht
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 07:15]
Vind ik leuk
14forever +1759
donderdag 18 mei 2017 om 13:58
Gelukkig neem je jezelf wel serieus dan!
Vind ik leuk
LarsNL16 +1206
donderdag 18 mei 2017 om 07:53
Mooiste is dat Marc Netto hem voor zo'n 20 miljoen gaat verkopen
Vind ik leuk
Sanders +509
donderdag 18 mei 2017 om 08:08
Neem veltman mee en dan geven wij nog wat geld erbij ook
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 09:58
Precies :P
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 01:10
Als Tottenham dan gelijk ff Nelom en Vejinovic van Feyenoord koopt. Dan zijn ze gelijk uitgewinkeld. Spelers genoeg.
Vind ik leuk
14forever +1759
donderdag 18 mei 2017 om 03:21
Ze.zijn op zoek naar versterkingen, niet naar afval!!
Vind ik leuk
bits +2054
donderdag 18 mei 2017 om 05:22
Hoe kwamen​ ze dan bij Veltman?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 05:24
Zo vroeg en dan toch nog 1 minuut eerder. Haha.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 05:23
Maar net als Ajax, moet ook Feyenoord van zijn afval af.
Vind ik leuk
14forever +1759
donderdag 18 mei 2017 om 03:20
Mooie club voor Veltman. Zien ze.toch goed daar bij de spurs!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 05:28
Wat zien ze goed? Hebben ze wel gekeken dan? Je hersenen zien soms dingen, die je met je ogen niet kunt bekijken. Zoals de stelling van Pythagoras.
Dus hun moeten vast iets bekeken hebben, wat er totaal niet op leek. Misschien zagen ze Veltman voor Sanchez aan ... En toen dachten ze vast ... 2 miljoen maar? Maar zelfs voor die 2 miljoen zullen ze zich bekocht voelen. Afval kost veel geld tegenwoordig. Maar 2 miljoen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 05:31]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 05:59
Tegen een op papier betere tegenstander zou ik voor tete kiezen en tegen een slechtere tegenstander voor veltman omdat veltman veel meer druk naar voren zet. Maar voor de pl komt hij fysiek tekort tenzij hij deze hele zomer in de sportschool blijft hangen
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 06:00
Mooie club voor Klaassen! Niet aan Spurs vertellen dat Tete veel beter is! Mooie package deal van 40M!
Vind ik leuk
Mölby +475
donderdag 18 mei 2017 om 06:07
De concurrentie aangaan met Eriksen en Alli, gaat Davy niet doen. Die haal je voor de basis en anders blijft ie gewoon bij Ajax.
Vind ik leuk
Johan_D +1555
donderdag 18 mei 2017 om 06:32
Als je 35/40mil. voor Klaassen neer telt dan krijg je Veltman er gratis bij ...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 06:49
Dit wordt een heerlijk zomertje. Finale winnen en ze zijn helemaal goud waard.
Vind ik leuk
Korm +12322
donderdag 18 mei 2017 om 08:56
zou zonde zijn als ajax leeggeplukt wordt, ik denk dat als het team intact blijft dat er nog wel mooie dingen kan gebeuren en dan raak je de spelers ook gewoon kwijt voor een topbedrag
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 10:03
Veltman en Klaassen mogen van mij voor een gezamenlijke 45 mil vertrekken.
Vind ik leuk
Paul1982 +1179
donderdag 18 mei 2017 om 07:01
Ik wil Veltman best naar Schiphol brengen en een enkeltje naar Londen voor hem betalen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 07:02
Ze hebben nog een bankzitter nodig zo te zien
Vind ik leuk
Paul1982 +1179
vrijdag 19 mei 2017 om 18:13
Om Vincent gezelschap te houden natuurlijk
Vind ik leuk
Olfie +1607
donderdag 18 mei 2017 om 07:04
Ze hebben zat wedstrijden daar om ook klaassen veel te laten spelen. Hij zal misschien ook spurs boven everton verkiezen ivm deelname aan CL. Ik gun deze jongen een mooie overstap om vervolgens tussen zijn 30e en 32e terug te keren.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 07:33
Hoppa daar gaat Veltman voor 20 miljoen en Kenny kan lekker gaan ballen winwin.
Vind ik leuk
Zooitje +657
donderdag 18 mei 2017 om 08:11
Mooie club voor allebei lijkt me.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 08:12]
Vind ik leuk
MD83 +74
donderdag 18 mei 2017 om 08:15
Veltman? Als waterdrager of wat?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 08:20
Klaassen zal het moeilijk krijgen bii de Spurs. Spurs heeft een ijzer sterk middenveld, moeilijk om daar een plaats af te dwingen
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 08:40
Om blind werd ook gelachen toen doe naar united ging.
Vind ik leuk
Korm +12322
donderdag 18 mei 2017 om 08:56
nog steeds....
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:36
Je hebt er altijd die minder verstand van voetbal dan ik hebben. Best lastig maar het is blijkbaar zo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 18:47]
Vind ik leuk
Korm +12322
donderdag 18 mei 2017 om 23:04
Ik zeg niet dat ik het ben he ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:07
Dat zeg ik ook niet
Vind ik leuk
goofy +52
donderdag 18 mei 2017 om 08:52
Veltman zou geweldig zijn,ik heb weer hoop dat Kenny blijft.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 08:58
veltman?hahaaaa,c niveau legia,kopenhagen,schalke,luik, is net te doen voor hem,met kunst en vliegwerk!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:35
De zoveelste club.....pfhhhh
Bij de eerste wedstrijd van Ajax dit volgende seizoen staat veel Ajax liefhebbers een behoorlijke teleurstelling te wachten, ze komen aan bij de ingang van de Johan Cruijff Arena, staat er een groot bord; UITVERKOCHT !
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:51
Ik snap die keuze Veltman niet, worden ze nou echt beter met een Veltman in je team als Tottenham zijnde.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:38
Shhhht straks bedenken zij zich!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:09
Ja ik zou hem ook zo wegdoen hoor
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:32
En dan zul je net zien.
Gaat hij naar Tottenham word hij in de centrale verdediging gezet, groeit hij ineens uit tot 1 van de betere spelers van hun team xD
Al heb ik meer het gevoel dat dit net niet bij hem gebeurd haha.
Vind ik leuk
Foebele +18864
donderdag 18 mei 2017 om 10:27
Jaaaaaa!!! Doe Veltman, Alsjeblieft!!!
Vind ik leuk
Cookee +1651
donderdag 18 mei 2017 om 13:09
Zou wel sneu zijn als een Engelse club een harde werker als KLaassen moet halen, hebben ze die in Engeland niet dan? Hard lopen en prima mentaliteit. Er zit wel een goede kop op dat wel, maar kom op Brittannia.
Het land dat het voetbal uitvond zit te wachten op Veltman en Klaassen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:37
Koop of haal Veltman gratis op plsssss!!!!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:25
Veltman gaat het nooit halen bij Spurs, paar miljoen voor vangen en hij mag weg.
Spurs is voor Klaassen een mooie club, zit veel strijd in. Met een speler als Klaassen voor Spurs die veel weg heeft van Alli, Altijd op de juiste plek om te scoren en met veel techniek kan hij misschien wel een mooie opvolger worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Tottenham Hotspur zoekt versterking: twee Ajacieden op Londens lijstje'