In het kort: eventuele huldiging Ajax op donderdag, mediaverbod bij Heerenveen

In het kort: eventuele huldiging Ajax op donderdag, mediaverbod bij Heerenveen

donderdag 18 mei 2017 om 21:26

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Datum voor huldiging Ajax
Wint Ajax volgende week de Europa League, dan worden de Amsterdammers donderdagavond 25 mei om 19.00 uur gehuldigd op het Museumplein. Dat heeft de gemeente bevestigd volgens AT5. Als het feest doorgaat, is dat de eerste keer sinds 2011. Door ongeregeldheden verbood de gemeente Amsterdam sinsdien alle huldigingen, tot dit jaar dus.

Landstitel kost Rotterdam geld
De festiviteiten rond het kampioenschap van Feyenoord kosten meer dan dat ze opleveren. Dat zegt econoom Michiel de Nooij tegen RTV Rijnmond. Het feest kost de gemeente Rotterdam zo'n anderhalf miljoen euro. Toch is de waarde niet alleen in cijfers uit te drukken. "Een kampioensfeest maakt heel veel mensen gelukkig", zegt De Nooij.

Radiostilte bij Heerenveen
SC Heerenveen heeft zijn spelers verboden om in de aanloop naar het cruciale play-offduel met FC Utrecht met de pers te praten. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De club wil dat de volledige focus op de return tegen Utrecht wordt gericht. De ploeg van trainer Jurgen Streppel traint daarom ook weer besloten. Heerenveen moet zondag een 1-3 nederlaag zien weg te poetsen in Utrecht.

Feyenoord niet akkoord met boete
Feyenoord gaat niet akkoord gegaan met een schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal. De Rotterdammers kregen te horen dat er een boete van 10.000 euro moet worden betaald voor het afsteken van vuurwerk door supporters, voor en tijdens de clash met PSV op 26 februari 2017. 'De aanklager is van mening dat Feyenoord onvoldoende maatregelen heeft getroffen om het vuurwerk te voorkomen of te beëindigen', schrijft de KNVB. 'De zaak wordt nu voorgelegd bij de tuchtcommissie betaald voetbal.'

ADO laat Schouten vertrekken
Jerdy Schouten vertrekt bij ADO Den Haag. De aanvallende middenvelder vervolgt zijn loopbaan bij Telstar. Dat meldt ADO donderdag via de officiële kanalen. Schouten maakte in december 2016 zijn debuut in de Eredivisie namens de residentieclub. Hij heeft voor één jaar getekend bij Telstar. 

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 16:26
Zelfs daar gaat Feyenoord nog tegen in beroep... Schandalige club!
Vind ik leuk
BassieN +2804
donderdag 18 mei 2017 om 16:32
Haha doe eens normaal joh.
Vind ik leuk
Hoogeveen +1495
donderdag 18 mei 2017 om 17:03
Al een gegooide aansteker geen straf vanuit Zeist oplevert dan is het logisch dat je in beroep gaat.

Dit vuurwerk heeft niemand schade berokkend, die aansteker wel.
Vind ik leuk
Feye1908 +2498
donderdag 18 mei 2017 om 18:25
Dus als jij een boete gewoon betalen voor iets waar je niets aan kon doen of juist alles hebt gedaan wat kon om het te voorkomen? Die naaiers uit Zeist moeten zich eens bezig gaan houden met de echte problemen ipv hun hetze tegen Feyenoord op ieder mogelijke manier voortzetten.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:44
Ach flikker toch op ~WIJSneus
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:45
Ach flikker op WIJSneus
Vind ik leuk
_AJAX_ +543
vrijdag 19 mei 2017 om 01:18
Ofniet dan?
Vind ik leuk
HanV +953
vrijdag 19 mei 2017 om 07:05
Laten we in ieder geval het verweer afwachten. Misschien hebben ze de daders een stadionverbod gegeven, dat schijnt een goede reden te zijn om de club niet te straffen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:29
Geen echt nieuws mbt Feyenoord...wij gaan vaker niet akkoord met de knvb ;)
Vind ik leuk
Senna +3703
donderdag 18 mei 2017 om 16:43
De KNVB probeert echt ook overal een slaatje uit te slaan.
Ik stel voor dat de KNVB zelf er wat aan gaat doen .
de KNVB politie als ze iets onregelmatigs zien pakken ze die personen op/aan
Die personen benadelen de club en met de KNVB politie worden ze zelf aangepakt.
Vind ik leuk
mcmodd +634
donderdag 18 mei 2017 om 16:46
Nou, ik heb er ook wel eens naast een stelletje daar gezeten. Maar eerlijk gezegd, vorig jaar met de bekerfinale Fey-FcU waren het onze eigen minkukels die dwars door ons vak met rolstoelers heen stuiterden, de rolstoelen kieperden en ze bleven maar proberen bij de Feyenoordfans binnen te dringen. Elke club moet blijkbaar zijn eigen ellende bestrijden, zelfs bij uitwedstrijden. Er zijn toen gelukkig wel een paar Utrechtse eencelligen gepakt en met een behoorlijke straf opgezadeld.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:04
We don,d care nobody likes us.........;-)
Vind ik leuk
North +931
donderdag 18 mei 2017 om 21:50
You don't seem to care about education either... ;-)
Vind ik leuk
035 +602
donderdag 18 mei 2017 om 22:11
D
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 22:12]
Vind ik leuk
Andreh +763
donderdag 18 mei 2017 om 17:20
Snap niets van ADO, Jerdy Schouten een zeer groot talent, daar gaan we nog van horen
Vind ik leuk
DubRtd +3979
donderdag 18 mei 2017 om 19:26
Valt me al weer mee dat ze geen boete kregen voor die knuffels die de ADO fans gooiden in De Kuip
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:36
Of voor het kwijtraken van de schaal.
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 08:36
Was tie kwijt?
Lettertjes waren er toch alleen vanaf gevallen?
Waarschijnlijk omdat ze er met een pritt stift door een stagiair er op waren geplakt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:30
Ze waren de schaal zondagavond kwijt. En de letterjes waren er idd af. Feyenoord heeft een nieuwe schaal gekregen voor het museum en de weer gevonden schaal tourt met Dirk door Nederland ;)
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 09:32
Oh, ok.
Kan toch niet zeggen dat ik weinig gelezen heb over de titel maar die was me ontgaan
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:36
Giovanni vertelde het tegen de nos toen hij voor de Rotterdam stond. Met al het Feyenoord nieuws kan je natuurlijk weleens iets missen ;)
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 09:42
Ik heb veel gelezen. Zien zat er niet echt in voor me aangezien ik niet in nederland zit en dus niet effe de NOS op kan zetten.

En de streams die ik heb voor de wedstrijden, stoppen vrijwel altijd op het moment dat er afgefloten is.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:48
Het waren mooie beelden. Misschien you tube? Waar woon jij dan?
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 10:10
Ik zit in het meest westelijke deel van de EU.

Ja, Feyenoord kanaal op youtube heeft volop clips.
Ik hoef ook niet echt alles te zien. Het gaat mij om het voetbal.
Oprechte blijdschap kan ik wel waarderen maar op een gegeven moment wordt het allemaal een beetje te geforceerd voor me.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:15
Ja de ontlading was niet normaal. Maandagavond had ik geen stem meer en kon niet meer lopen. Nu lekker aan het bijkomen en nagenieten.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:08
Zonde om Schouten te laten gaan; groot talent!
Vind ik leuk
yuuup +2952
donderdag 18 mei 2017 om 22:02
Als Ajacieden vuurwerk langs de beveiligers smokkelen en in het stadion afsteken houden ze hun handje op, maar als hun eigen lievertjes het flikken is het iemand anders z'n schuld.
Vind ik leuk
13 +441
vrijdag 19 mei 2017 om 01:26
Ajacieden hebben toen wel meer gedaan dan dat, bijvoorbeeld toiletten vernield. Het stadion was op dat moment de verantwoordelijkheid van de KNVB en die presenteren dan een rekening bij Ajax. Heel logisch.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

In het kort: eventuele huldiging Ajax op donderdag, mediaverbod bij Heerenveen