Viergever: Ik dacht eigenlijk meer van: kut, deze bal mag er niet in gaan

Viergever: "Ik dacht eigenlijk meer van: kut, deze bal mag er niet in gaan"

donderdag 18 mei 2017 om 17:24

Het wordt een bijzondere, maar vooral gekke week voor Nick Viergever. De verdediger leeft met Ajax toe naar de Europa League-finale van woensdagavond. Zelf speelt Viergever vanwege een schorsing niet mee tegen Manchester United. In de halve finale kreeg hij namelijk rood. 

Op bezoek bij Olympique Lyon (3-1 verlies) kreeg de linkspoot zijn tweede gele kaart. "Bij die overtreding dacht ik al meteen dat hij geel zou geven, dus ik dacht eigenlijk meer van: kut, deze bal mag er niet in gaan. Het is een mooie positie voor een vrije trap. En dan was het echt voor niks geweest", blikt hij terug met Ajax Life. "Dan hadden we die wedstrijd niet meer overleefd, denk ik."

"Dus ik dacht eigenlijk meer: shit, die bal mag er niet in. Daarna moest ik nog een stukje lopen en toen dacht ik op een gegeven moment wel: balen, de finale mis je nu ook. Maar wel met het gevoel: beter houden we het vast en wordt er niet meer gescoord."

Viergever heeft zijn schorsing inmiddels 'een plekje gegeven'. "Natuurlijk is het gewoon zonde dat ik zo'n mooie wedstrijd mis, daar wil je graag staan. Maar ja, het gaat niet gebeuren. Je kunt het ook niet meer terugdraaien, dus dan moet je gewoon door."

Poll

Wie gaat de EL-finale winnen?

(5933 stemmen)

Plaats een reactie

Maronk +145
donderdag 18 mei 2017 om 17:34
Dat hij kan denken?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:36
Opmerkelijk hè. Even opmerkelijk als dat jij nog geen ban hebt ..
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 17:36]
Vind ik leuk
< Niels > +10496
donderdag 18 mei 2017 om 17:36
Hadden de speler van jou cluppie maar de mentaliteit en de winnaarsdrang wat Viergever heeft dan zouden jullie nu niet gedegradeerd zijn :) Ik denk dat Viergever bij zijn eigen denkt wat maakt Viergever het uit dat Maronk denkt dat Viergever niet kan denken :)
Vind ik leuk
United +34244
donderdag 18 mei 2017 om 17:40
Dat kan jij toch ook?
Vind ik leuk
royco88 +1785
donderdag 18 mei 2017 om 17:49
Maronk zielepiet. Viergever held voor altijd!!!
Vind ik leuk
Andreh +777
donderdag 18 mei 2017 om 17:43
Meest onderschatte speler uit de ED, heeft alles gegeven, en door zijn geel, waarschijnlijk een doelpunt voorkomen. Hoezo Maronk, kan hij denken? Misschien heb jij een antipathie tegen Ajax , en denk je een leuke opmerking te plaatsen, maar ... kan jij wel denken?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:16
Viergever en onderschat?
Een behoorlijke slechte speler is het. Dit is trouwens niet zijn 1e en de laatste blunder geweest.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:45
Nog een 20 topics te gaan......
Vind ik leuk
Arvin +351
donderdag 18 mei 2017 om 17:51
Het lijkt me wel ongelofelijk zuur. Mist hij waarschijnlijk zijn enige kans op een EL finale. Dat is voor elke sportman een klap.
Vind ik leuk
Paul1982 +2698
donderdag 18 mei 2017 om 18:10
Ik ben sinds dit seizoen een heel klein beetje Viergever fan geworden. Ik was vorig seizoen kritisch, maar ik vind hem als linksback met zijn werklust en toch wel vrij veel goede voorzetten wel echt een paar klasse beter dan Sinkgraven.

Als centrale verdediger zie ik toch veel liever De Ligt voetballen.
Vind ik leuk
14forever +4411
donderdag 18 mei 2017 om 18:25
Nickie Nickie Nickie bedankt!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Viergever: "Ik dacht eigenlijk meer van: kut, deze bal mag er niet in gaan"