Hoop voor Europa League-finale Ajax: Nog geen idee of ik in de basis sta

Hoop voor Europa League-finale Ajax: "Nog geen idee of ik in de basis sta"

donderdag 18 mei 2017 om 18:29

Donny van de Beek kijkt uit naar de Europa League-finale met Ajax tegen Manchester United. De twintigjarige middenvelder staat volgende week woensdag tegenover grote namen.

Paul Pogba, Juan Mata, Wayne Rooney: het zijn spelers die de jonge honden van Ajax tot voor kort alleen tegenkwamen met FIFA. Van de Beek vertelt aan AT5 dat hij als kind met Ajax weleens de finale van een Europees toernooi bereikte op de PlayStation. "Nu is het werkelijkheid, maar dat heb ik zeker gedaan als kleine jongen."

Van de Beek hoopt over zes dagen in Zweden in de basis te starten, maar weet dat de keuze aan trainer Peter Bosz is. "Ik heb nog geen idee of ik in de basis sta, dat wordt duidelijk in de tactische trainingen. Lasse (Schöne, red.) is natuurlijk ook een hele goede speler", aldus de middenvelder. Van de Beek is de laatste weken de vaste vervanger van Schöne.

Poll

Wie hoort in de Ajax-basis in de Europa League-finale: Van de Beek of Schöne?

(926 stemmen)

Plaats een reactie

14forever +4411
donderdag 18 mei 2017 om 18:34
Schone zal gaan spelen, aangezien iedereen verwacht dat MU verdedigend gaat spelen!!
Vind ik leuk
< Niels > +10496
donderdag 18 mei 2017 om 18:34
Que sera sera
whatever will be will be
we're coming from Amsterdam
we're going to win the cup
Que sera sera
Vind ik leuk
Bien +6017
donderdag 18 mei 2017 om 18:34
Ik zou Beek in de basis zetten Schone kan het tempo niet bijbenen en komt niveau te kort.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:37
Daar was sie weer... op de playstation bla bla..
Vind ik leuk
feyeniels +9818
donderdag 18 mei 2017 om 18:42
Ik vind Schöne in grote wedstrijden vaak een van de zwakke schakels. Ik zou dan ook kiezen voor Van De Beek. Ook zou ik Veltman eruit halen i.p.v. Tete, maar om de een of andere reden blijft Bosz vasthouden aan Veltman.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:20
De trainer wil laten zien dat ie ook eigenzinnig kan zijn denk ik... echt iedereen ziet dat Tete beter is namelijk, behalve Bosz. je ziet het met name aan de manier waarop hij overtredingen maakt: Veltman krijgt meestal sneller heel omdat het er nogal lomp uitziet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:20
geel
Vind ik leuk
Niellie078 +12705
donderdag 18 mei 2017 om 18:42
Donny moet zoiezo in de basis schone is leuk voor de Nederlandse competitie maar Europees gewoon de zwakste schakel
Vind ik leuk
Mallerd +566
donderdag 18 mei 2017 om 19:21
Schöne hoort gewoon in de basis, United zal verdedigend gaan speler waardoor er minder druk zal zijn op Schöne dan in voorgaande wedstrijden. Mensen die zeggen dat Schöne niveau tekort komt hebben waarschijnlijk nooit naar champions league wedstrijden van een paar jaar geleden gekeken als er 1 iemand altijd wel was die een goed niveau haalde was het Schöne wel.
Vind ik leuk
Paul1982 +2696
donderdag 18 mei 2017 om 19:29
Je zegt het goed, een paar jaar geleden. Ik had ooit ook een heel strak lichaam, een paar jaar geleden.

Schöne wordt gewoon vroeg en snel oud. Het is geen Dirk Kuijt die op zijn 40ste nog 3 marathons in de week kan lopen. Ik zie liever Van de Beek. Hij is veel dynamischer. Juist omdat United verdedigend zal spelen, zullen ze proberen heel snel om te schakelen met lange ballen. Schöne kan dat niet meer belopen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:03
Schone was 4 maanden geleden nog de beste tactische omzetting van bosz volgens jullie, en vaak de beste van het veld. En nu zou die bankje moeten omdat van de beek 3 leuke wedstrijden heeft gespeeld??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hoop voor Europa League-finale Ajax: "Nog geen idee of ik in de basis sta"