Klaassen wijst belangrijkste Ajax-wapen aan: 'Nog geen slechte ploeg natuurlijk'

Klaassen wijst belangrijkste Ajax-wapen aan: 'Nog geen slechte ploeg natuurlijk'

donderdag 18 mei 2017 om 21:56

Davy Klaassen staat voor een hoogtepunt in zijn loopbaan. De 24-jarige middenvelder stapt volgende week woensdag als aanvoerder van Ajax het veld op in de Europa League-finale tegen Manchester United.

"Dit is de belangrijkste wedstrijd tot nu toe, er is geen grotere geweest", zegt Klaassen tegen RTL7. Met de spanning valt het desondanks nog wel mee. "Nu is het nog wel rustig, want in principe is dit nog een gewone week. Alleen vanaf maandag of dinsdag gaat het natuurlijk wel even anders worden dan we gewend zijn."

Klaassen denkt dat Ajax het Europese succes te danken heeft aan het feit dat het altijd van eigen kracht uitgaat. "We hebben een heel eigen speelstijl die weinig teams hebben en daar volharden we ook in. We zijn niet bang dat het een keer mis kan gaan. Het is vaak goed gegaan dit seizoen", grijnst de Oranje-international. De eigen filosofie moet ook tegen United succes opleveren. "Als wij iets anders gaan doen, wordt het heel moeilijk. Het is dan nog geen slechte ploeg natuurlijk."

Klaassen wordt gevraagd of Old Trafford een mooie bestemming voor hem is komende zomer. "Dit is niet het moment om daar over na te denken. Dat leidt alleen maar af." Hij erkent wel dat het een 'hartstikke grote club' is. "Je hoort wel eens wat van Daley (Blind, red.). Ajax is groot, maar dat is nog vele malen groter. Over de status van de club hoeft niemand te discussiëren."

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 22:10
Beste speler van Ajax. Sympathiek en gedreven.
Vind ik leuk
Youri99 +2207
vrijdag 19 mei 2017 om 11:07
Ik denk dat het predicaat voetballer die het verst in zijn ontwikkeling is van Ajax hem meer eer toebedeelt. Davy is een goede slimme voetballer maar bij de beste speler van Ajax denk ik eerder aan voetballende kwaliteiten en die hebben Ziyech en Dolberg ongetwijfeld meer.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:22
Ajax heeft veel goede spelers: Onana Sanchez Dolberg Ziyech De Ligt Schone. Maar ik persoonlijk vind dat Klaassen echt de spil van Ajax is. Gedreven slim. Misschien streeft de rest hem wel voorbij, maar ik vind hem echt heel goed.Hij maakt ook veel doelpunten en laat de rest van het team beter spelen. Net zoals Eriksson dat ook deed.
Vind ik leuk
Youri99 +2207
vrijdag 19 mei 2017 om 11:34
Functioneel is hij het beste inderdaad samen met sanchez.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:11
Bedoel je met status geld?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:14
Nee hoor, M.U. heeft een zeer rijke geschiedenis maar het is jammer dat ze qua visie stil zijn blijven staan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 22:19
"Als wij iets anders gaan doen" spreekt boekdelen.....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:31
Graag enkele citaten uit je eigen werk dan ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
vrijdag 19 mei 2017 om 21:12
Ha ha, sorry, als mijn meninkjes overkomen als citeren, wie ben ik ? Ik geef slechts mijn mening in de heilige overtuiging dat ik het weet, tot het moment wanneer blijkt dat dat niet zo is....en stel het e.a.dan graag bij.
Ik ben totaal blij verrast met het fantastische Ajax spel, zoals velen,
graag zie ik dat ze nog wat stappen maken en ook leren een wedstrijd te controleren wanneer nodig. Aanvallen is slechts 1 aspect van het mooie spel.
Het alles of niets aspect moet er uit m.a.w. ( 4-1 winst / 1-3 verlies en het slechts 1 helft leuk voetballen )
In feite moet je dus twee systemen kunnen spelen, zoals het grote Ajax van weleer wel kon.
Onze vriend Klaassen maakte daar een opmerking die mij uit hart gegrepen was, vandaar mijn bescheiden bijdrage, ha ha nogmaals mijn excuses en knal er op als ik helemaal mis zit, nooit te oud om te leren.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 14:51
Ik reageerde op boekdelen ;-)
Dank voor je uitleg. Begrijp je punt. Ja, stabiliteit is ondergewaardeerd :-). Hoewel, ik neem waar dat het team dit jaar mentaal aanzienlijk weerbaarder is geworden. Lichaamstaal. De heren laten bij tegenslag niet zo snel meer de koppies hangen. Meert tactisch vernuft op het veld. Volgend seizoen op beide vlakken verder vooruitgang boeken. Dan komt dit team nog ergens ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
zondag 21 mei 2017 om 23:25
Bedankt voor je reactie.
Zoals Klaassen ook stelde " ze kunnen niets anders dan...," dus dat koppies hangen heeft meer te maken met onkunde over "hoe een wedstrijd te controleren" dan met onwil.
Als ze die tweede stap nu maar maken gaat Ajax het geweldig doen, blijven ze alles of niets spelen, dan kan je ook overeenkomstige resultaten verwachten....
[Reactie gewijzigd op maandag 22 mei 2017 om 05:37]
Vind ik leuk
Gerro +1695
donderdag 18 mei 2017 om 23:11
Als Ajax een Engelse club was geweest waren ze velen malen groter geweest dan Man U. Geloof dat we ook iets meer gewonnen hebben europees dan Man U.en dat deden we met veel minder geld,met meer geld hadden we er nog wel een paar bekers bij gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 06:40
Met alle respect natuurlijk maar de Eredivisie lijkt zo gemakkelijk voor de topclubs, de wat kleinere clubs hebben veel moeite met aansluiten helaas. Ik heb me ook altijd al afgevraagd waar ajax zou staan als we in de Premier League zouden spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:10
Geen 2e natuurlijk ;)
Maar zo rond de positie waar Everton staat,daar zou Ajax dan eindigen!
Vind ik leuk
Gerro +1695
zaterdag 20 mei 2017 om 00:25
Met dezelfde filosofie zouden ze daar denk ik bovenin staan,ze zouden bijv de huidige ploeg met het geld van daar jaren bijeen houden.De ploeg van 95 was dan ook veel langer bijeen gebleven en het opleidingsniveau had zich daar normaal gesproken ook weer aan opgetrokken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Klaassen wijst belangrijkste Ajax-wapen aan: 'Nog geen slechte ploeg natuurlijk'