Kuyt kreeg direct transferverzoek: 'Of ik me op de eerste training kon melden'

Kuyt kreeg direct transferverzoek: 'Of ik me op de eerste training kon melden'

vrijdag 19 mei 2017 om 07:07

Nadat Dirk Kuyt bekendmaakte dat hij een punt zet achter zijn spelersloopbaan, kreeg hij direct een belletje uit Katwijk. Zijn oude club Quick Boys polste hem voor een terugkeer op sportpark Nieuw-Zuid, de club van waaruit hij de transfer naar FC Utrecht maakte.

"Of ik me op 11 juli bij de eerste training van Quick Boys kon melden", lacht Kuyt in gesprek met het Algemeen Dagblad. De 36-jarige routinier voelt daar echter niets voor. "Ik moet na een carrière van twintig jaar echt tot rust komen. Feyenoord biedt mij een afscheidswedstrijd aan. Ik kijk ernaar uit om straks nog een keer op het veld te staan met allemaal spelers met wie ik in binnen- en buitenland heb samengespeeld."

Kuyt gaat zich richten op het technische vlak van het voetbal. "De laatste jaren heeft Martin van Geel mij al bij veel dingen betrokken. Samen met de club heb ik Steven Berghuis kunnen overtuigen voor Feyenoord te kiezen. Tonny Vilhena tekende gelukkig bij, ik had een prima band met hem en zijn vader. Ik ben blij dat er voor beide partijen een perfecte oplossing is gekomen."

"Feyenoord kwam zelf met de naam Brad Jones toen Kenneth Vermeer geblesseerd raakte. Ik kende Brad uiteraard goed en heb met hem gesproken. Ik ben blij dat ik de kwaliteit heb om bepaalde mensen te verbinden en dat ik over heel veel contacten beschik in de voetballerij", aldus Kuyt.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 07:12
Dirk regelt het allemaal
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:12
DIRKteur Kuyt...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:06
ja wordt (is) al een goeie veel clubs zullen jaloers zijn op onze Dirk ,maar wij hebben en houden hem
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:14
Dirk kan alles. Fijn ook om 's morgens, bij het krieken van de dag, als eerste die heerlijke markante blonde kop van Dirk te zien. Dank daarvoor, VP, een goede start van de dag.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:27
Kuyt heeft ook de spelersbus gemaakt
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:45
Net al Louis!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:10
nee in Eindhoven maken of hebben ze de platte kar!! Bij Ajax de inmiddels beroemde Sticker bus ,en wij staan normaal op de Cool-singel als er iets gevierd moet worden !!!! En wat zijn ze hier op VP toch jaloers op onze Dirk
Vind ik leuk
JCJWZ +9116
vrijdag 19 mei 2017 om 10:31
Dirk heeft zelfs zijn eigen supermarkt
Vind ik leuk
buddha +4875
zaterdag 20 mei 2017 om 00:02
met zeer weinig vlaggen de laatste tijd :)
Vind ik leuk
J Kiprich +8538
vrijdag 19 mei 2017 om 11:04
Ik wist niet eens dat die kapot was????
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 07:13
mals ik dit zo lees vraag ik me eigenlijk af wat van Geel nog heeft gedaan de afgelopen 2 jaar ....
Vind ik leuk
J Kiprich +8538
vrijdag 19 mei 2017 om 07:20
In de weg van Dirk lopen?
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 07:25
zoiets Kip. Kan beter wat meer tijd aan z'n vrouw besteden. Lekker Dirk laten gaan...
Vind ik leuk
J Kiprich +8538
vrijdag 19 mei 2017 om 07:39
Ik hoorde in de wandelgangen al iets over het afscheid van Van Geel. Schijnt dat de afscheidswedstrijd die ze gaan organiseren ook helemaal niet voor Dirk is.
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 07:57
Laat Dirk maat alle TD'S regelen om die wedstrijd te spelen. :)
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:46
Overmars kan vast nog wel een aardig balletje trappen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:13
de hemel zijn dank als dat zo is Kiprich
Vind ik leuk
DubRtd +14886
vrijdag 19 mei 2017 om 08:38
Als hij alleen maar met Jorgensen is bezig geweest was het het waard.
Vind ik leuk
Beulen +931
vrijdag 19 mei 2017 om 09:24
Gasten als tapia en vejnovic halen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:12
Truuske in bad doen , en bellen met Dirk je ziet van Geel toch niet anders als met een telefoon aan zijn oor !!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:14
Ga me nou niet vertellen dat alle sterkhouders van dit seizoen allemaal gekomen zijn door dirk?
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 07:16
Jones niet. maar de rest wel....
Vind ik leuk
2cents +35091
vrijdag 19 mei 2017 om 07:28
Jörgensen ook niet. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:16
Jones kwam op advies van Dirk en de rest waren miskopen van van Geel maar die kwamen voor 2cents graag naar ons toe ,naar wat later bleek de kampioenen ,dus zeg het maar voor 2cent op de eerste rang ha ha ha
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:15
Ik denk dat Dirk inderdaad een prima jongen is om spelers te binden en te overtuigen.
De nieuwe TD
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:20
Sommigen zien dit als een zwakte van van Geel, ik zie dit juist als een sterk punt. Weten wie jou kan helpen, dirk in dit geval, om je doelen te bereiken....verder komt jorgensen echt op het conto Martin en de scouting
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 07:24
Ik zie dit als Kuyt die zichzelf op de borst klopt dat hij dit heel goed al kan.
Vind ik leuk
666 +5059
vrijdag 19 mei 2017 om 09:20
Kun je moeilijk omgaan met iets dat riekt naar arrogantie maar niet uit je hoofdstadje komt??
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 11:33
Heb jij moeite om niet direct bij elk topic een verwijzing te maken naar de hoofstad en haar club? Je zal er maar de hele dag zo geobsedeerd mee bezig zijn zeg....
Vind ik leuk
666 +5059
vrijdag 19 mei 2017 om 13:35
Haha mss moet je eens in de spiegel kijken dan.
Je zou er nooit zo opgesprongen zijn als het over klaassen ging.
Maar ik snap dat het niet leuk is er telkens op gewezen te worden.

Grappig :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:32
Sinds hij de tanden van Joling heeft gejat spat hij van het scherm af.....
Vind ik leuk
Senna +5658
vrijdag 19 mei 2017 om 07:32
Ik denk dat het wederom weer een goede beslissing is om Dirk Kuyt opnieuw in dienst te nemen.en wel op een technische functie.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:44
Zo bescheiden die Dirk, siert hem!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:33
Praat gewoon teveel omdat zijn mond niet meer dichtgaat
Vind ik leuk
kcim +2029
vrijdag 19 mei 2017 om 07:50
Dirk zal ongetwijfeld zijn bijdrage gehad hebben in het aantrekken en overtuigen van spelers. En ik geloof ook dat hij, als modelprof, respect afdwingt.

Echter niet slim van hem om het nu al zo nadrukkelijk te gaan roepen. Had gewoon lekker afscheid kunnen nemen, af kunnen kicken vh voetbal en in de luwte starten aan zijn nieuwe carrière.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:10
klinkt toch eng dat er iemand overtuigd moet worden voor het spelen bij deze club? Zou een eer moeten zijn. Al met al gaan de meeste gewoon voor de zak met geld hoor en maak je geen illusie. Enkel heel jeugdige spelers kiezen vaak nog voor de beste springplank omdat ze anders op zeker bank zitten of niet verder ontwikkelen. Maar ik vind het triest dat zovele gewoon kiezen voor geld en hun talenten niet optimaal benutten. Kijk naar Depay deze jongen was echt vele malen beter geweest als hij eerst een tussenstop had gemaakt. Vroeger bleven ze wat langer en slaagde er echt veel meer. Ook is het Nederlands elftal daardoor slechter als vroeger omdat onze manier van ballen te vroeg verloren gaat. Het is nu jaren opleiden en dan na een of twee seizoenen weg. Clubliefde en dankbaarheid??? enkel de bankrekeningen worden gespekt. Maar dat overhalen om bijvoorbeeld voor Feyenoord te kiezen is een vieze zin. Extra motiveren ok maar overhalen nee blijf dan maar weg!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 08:11]
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:51
Maar veel spelers worden ook uit de jeugd van andere clubs gehaald.. Kan me voorstellen dat je dan niet echt de clubliefde voelt, wanneer je maar 2 seizoenen of je hele jeugd al bij een club speelt zit wel verschil in. Daarom is het beste om spelers uit eigen jeugd op te leiden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:10
Kom is onder die steen vandaan.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:51
Voor iedereen die zich afvraagt wat Martin van Geel de afgelopen twee jaar heeft gedaan, nou hij heeft Dirk Kuyt gehaald en dat was toch echt wel HET startpunt van alles. En bovendien zich niet te groot gevoeld om Kuyt bij zijn taken te betrekken.
Vind ik leuk
HWET +876
vrijdag 19 mei 2017 om 07:58
Maat Dirk heeft zichzelf gescout man.
Vind ik leuk
Teo Smith +13078
vrijdag 19 mei 2017 om 07:54
Een prima toekomstige td in mijn ogen.
Vind ik leuk
Rafael +477
vrijdag 19 mei 2017 om 08:01
Nu Robin van Persie nog overhalen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:27
Not!
Vind ik leuk
Polleke +705
vrijdag 19 mei 2017 om 08:36
Het schijnt dat Dirk destijds ook ene JC heeft overgehaald om naar Feyenoord te komen...
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:52
Wraak op Ajax!
Vind ik leuk
Janjan +315
vrijdag 19 mei 2017 om 08:56
Mag ik even kotsen.....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:04
Die laatste zin... Mag ik even kotsen?
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:54
Wat is daar kotsen aan. Is toch juist goed dat hij dit over zichzelf weet. Anders begin je hier niet aan.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:38
Kots kots
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:44
Laat dat maar aan Dirk over.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:56
Dirk, van harte en het beste voor altijd. maar is het nou klaar met dit gedoe, er stopt wel vaker een topper toch. Ik zal in de toekomst graag lezen over hoe zijn nieuwe uitdaging hem afgaat, maar nou gewoon weer even ophouden. hij was dan wel belangrijk dit seizoen, maar ik vindt dat als je dan zo graag een week lang over feyenoord wilt schrijven, het team als geheel wel heeeeeeel erg buiten beschouwing wordt gelaten
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:31
Je moet het anders zien. De media vraagt aan alle kanten hem de aandacht, ze stellen vragen en daar geeft hij antwoordt op. Vervolgens komen al die interviews in stukjes en beetjes overal terecht, waar V.P ze dan ook weer hier plaatst.
Vind ik leuk
5697956 +1534
vrijdag 19 mei 2017 om 09:59
Beste mensen,

Dirk is geweldig, maar laten we nuchter blijven. Aron Winter en Wim Jonk waren ook bazen. Vergeet dat nooit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:59
Ik dacht altijd dat Suarez naar Ajax zou terugkeren, Robben naar Groningen of Psv Sneijder naar Utrecht maar nu is de kans groot dat ze allemaal voor Feyenoord kiezen....;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:39
Ze komen tegenwoordig niet meer, gaan te vroeg weg en komen niet meer terug.... 1 op de 3 voetballers is voor hun 50ste alweer blut geld hebben ze nodig zakken met geld. Ze kunnen beter een cursus krijgen hoe om te gaan met geld. Maar ja als een jongen van 18 al een miljoen per jaar krijgt komt het niet meer goed! Geld heeft de sport geen goed gedaan. Ik vind het jammer dat Heitinga geen eerlijke kans kreeg, hij toonde tenminste nog clubliefde! Kuyt is in dat opzicht wel een held al is hij van de vijand!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:47
Ja Heitinga scoorde toch ook gelijk in de beker toen hij werd opgesteld? Heitinga had idd meer kansen moeten krijgen. Een echte Ajacied. Maar Huntelaar is dat ook en die zie ik wel naar Ajax komen en belangrijk zijn.
Giovanni is net als Kuyt ook een held. Mooi als spelers hetzelfde voelen als supporters!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:57
Het is jammer dat echte clubliefde niet meer belangrijker is dan nog meer geld. Als je als kleine jongen mag gaan spelen bij Ajax dan wil je daarna toch nog wat laten zien. Dan wil je toch Ajax en zijn fans bedanken. Wie zegt dat je het anders ook had gered? De meesten gedragen zich als filmsterren terwijl het sporters zijn. Als je zo leeft heb je heel veel geld nodig en dat is maar weinigen gegeven. Ik vind Giovanni de held van Feyenoord, ik ben Ajacied maar vond hem echt een hele goede speler en als trainer ook echt petje af! Een voorbeeld is hij!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:01
Ja ben ik het helemaal mee eens. Clubliefde is het mooiste wat er is :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:23
Leuk, Steven Gerrard in de Kuip.
Vind ik leuk
Gerro +3235
zaterdag 20 mei 2017 om 00:33
Een mooie afscheidswedstrijd verdiend hij zeker.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt kreeg direct transferverzoek: 'Of ik me op de eerste training kon melden'