Van der Sar: 'Bemoedigende schouderklopjes, een soort medelijden. Vreselijk'

Van der Sar: 'Bemoedigende schouderklopjes, een soort medelijden. Vreselijk'

vrijdag 19 mei 2017 om 07:11

Voor Edwin van der Sar is de Europa League-finale van Ajax tegen Manchester United extra speciaal. De voormalig doelman heeft een verleden bij beide clubs. Dat betekent echter niet dat het een eventueel verlies iets draaglijker maakt.

"Hou op. Een finale is alleen mooi als je hem wint", zegt Van der Sar in het Algemeen Dagblad. Hij ziet dat het beeld rond Ajax in negen maanden tijd is veranderd. Aan het begin van het seizoen bekeek hij het duel bij FK Rostov (4-1) vanaf de UEFA-burelen. "Er was een barbecue, maar ik kreeg tijdens de wedstrijd steeds minder trek. Ontving van collega-bestuurders bemoedigende schouderklopjes. Een soort medelijden was het. Vreselijk. Dat is het laatste dat ik wil."

Inmiddels is er vooral bewondering voor de jonge equipe van coach Peter Bosz. "Dat is misschien wel het mooiste compliment: dat Europa weer praat over Ajax. Dat gevoel moet woensdag bekroond worden met die beker. Prijzen, daar gaat het om", aldus Van der Sar, die niet durft te zeggen of het seizoen hoe dan ook al geslaagd is.

"Wat hoe dan ook blijft staan: we hebben op de Ajax-manier mooie dingen laten zien in Europa. Dat is de laatste jaren te weinig gebeurd. Aan ons de komende jaren te bewijzen dat het geen incident is. Maar eerst woensdag", besluit de ex-international.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 07:14
Hij geeft dus bij deze een sneer naar Frank de Boer?
Vind ik leuk
2cents +35263
vrijdag 19 mei 2017 om 07:19
Dit heeft De Boer zelf ook al lang erkend. Is dan ook geen sneer, maar een feit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:30
Was het Frank de Boer zijn schuld dat er nu een veel betere selectie staat?
Ik hoor het Edwin niet zeggen en geloof het zelf ook niet.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
vrijdag 19 mei 2017 om 09:05
Denk dat vooral het onaantrekkelijke, risicoloze voetbal onder Frank de Boer een rol speelt
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:58
Daarvoor moet je bij Overmars wezen.
Vind ik leuk
Youri99 +5546
vrijdag 19 mei 2017 om 11:01
Manchester heeft ook een betere selectie maar speelt slaapverwekkend voetbal, daar heeft het dus niets mee te maken.
Vind ik leuk
HanV +2043
vrijdag 19 mei 2017 om 07:33
Door dat medelijden tegen Rostov? Dat was dit seizoen, dus onder Bosz.
Vind ik leuk
luccerd +2368
vrijdag 19 mei 2017 om 07:26
Ook al ben ik geen Ajacied, het is zeker een hele goede prestatie wat ze leveren! Hopelijk winnen ze de EL en zijn er komend jaar 2 teams verzekerd in de CL! Dat is alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal in Europa!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:59
Geen sneer enkel naar hem, er waren ook een aantal heel belangrijke jongens nog niet. En je slaagt werkelijk enkel met winst helaas. Bij verlies komen ook de verliespartijen meer naar boven. Voor Nederland en het voetbal op zich zou het goed zijn dat Ajax wint!. MANU is in mijn ogen zo diep gezonken en die Mourinho zou een stadionverbod voor het leven horen te krijgen. Je kan ook verdedigend goed voetbal spelen kijk naar Juve en Atletico. Wat deze gek met de spelers doet niemand weet het. Als hij deze prijs wint gaat hij nog stoer doen ook let maar op!! Ajax verdient het en dan te hopen dat ze allemaal nog ff blijven!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 08:00]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:45
Omdat Elvis Manu voor feyenoord is ?
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 19 mei 2017 om 08:41
hahaha eigenlijk wat veel supporters hadden bij feyenoord dit jaar, laten ze maar kampioen worden ;)
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 09:57
Ajax kan in ieder geval trots zijn op het spel in de tweede seizoenshelft! Hopelijk trekken ze die lijn door naar volgend seizoen. Want Ajax is gewoon weer leuk om naar te kijken. Onder FdB was het vaak niet meer om aan te gluren. Dat is de verdienste van Peter. Hopelijk wint Ajax de Europa League dat zou wel een mooie bekroning zijn voor het spel wat ze nu spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van der Sar: 'Bemoedigende schouderklopjes, een soort medelijden. Vreselijk'