Ajax-transfer verwacht: Ja, die voorspel ik de grootste toekomst van de twee

Ajax-transfer verwacht: "Ja, die voorspel ik de grootste toekomst van de twee"

vrijdag 19 mei 2017 om 07:31

De Britse pers keek donderdag haar ogen uit tijdens de internationale persdag van Ajax. Veel journalisten kregen de kans om spelers van de Amsterdammers voor de camera te krijgen. Onder wie Steve Crossman van de BBC.

Hij denkt dat Ajax na dit seizoen leeggekocht gaat worden, vertelt hij in de Volkskrant. "Treurig, maar ik denk het wel. Weet je wat ik er vooral zo erg aan vind: dat het ook effect heeft op het nationale elftal. Jullie Oranje lijkt het wel verleerd om de zogenoemde 'Hollandse school' te spelen."

Crossman krijgt ook de vraag wie de grootste toekomst tegemoet kan zien: trainer Peter Bosz of aanvoerder Davy Klaassen. "Dan ga ik voor Peter Bosz. Hij heeft iets... uhm... inspirerends! Ik kan me voorstellen dat als ik een jonge voetballer zou zijn, dat ik goed naar hem zou luisteren. Dat hij je net dat duwtje kan geven om nog iets beter je best te doen. Dat zien buitenlandse clubs ook. Ja, die voorspel ik de grootste toekomst van de twee."

Journalist Ian Hawkey krijgt dezelfde vraag. "Dan ga ik voor Davy Klaassen. Bosz zal ook mooie aanbiedingen krijgen. Ik bedoel: de Nederlandse trainers staan er goed op in het buitenland. Ronald Koeman is nu erg populair in Engeland. Maar Klaassen straalt iets uit dat ook jongens als Frank de Boer, Mark van Bommel, Phillip Cocu hadden. Giovanni van Bronckhorst trouwens ook. Sterke jongens, die altijd meer dan honderd procent geven. Met die mentaliteit voorspel ik Klaassen een mooie toekomst."

Plaats een reactie

Savior +1345
vrijdag 19 mei 2017 om 07:35
WZAWZDB
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:51
ISNWJMDAWZ
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:36
In Engeland schrijven en spreken ze al een tijd lang erg positief over het Nederlands voetbal. Men begrijpt daar écht niks van dat gezeik van Nederlanders zelf over de Hollandse school. Die is namelijk verre van dood, maar voornamelijk compleet verkeerd uitgevoerd. Al jaren. Ook in Oranje bij gebrek aan echte buitenspelers buiten Robben.

We mogen in heel Nederland blij zijn met de prestaties van Ajax en het aantrekkelijke voetbal. De Hollandse school welke mede is vormgegeven door Johan Cruijff is verre van dood. We moesten zelf gewoon weer even onze roots vinden.
Ook Oranje komt ooit wel weer goed.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 07:45
Toch verlang ik een beetje naar 2 echte buitenspelers die de ene keer buitenom gaan en een goede voorzet afgeven en de volgende keer binnen door gaan en of op doel schieten of de combinatie aan gaan. Het is nu veel te vaak veel te voorspelbaar. En ik denk dat Dolberg ook gebaat is bij goede voorzetten vanaf de zijkanten.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:48
Ik ook maar dan zullen we moeten hopen op jongens als kluivert over een paar jaar. Meer talenten op depay, die al ouder is na kan ik eigenlijk niet noemen en dat is best triest.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 07:54
Ik vind het sowieso heel bedroevend als ik Traore en Younes alles met alleen maar hun goede been zie doen. Het is echt onvoorstelbaar dat een profvoetballer niet gewoon een voorzet kan geven met alle twee de benen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:55
Voorspel of niet: het heeft toch gewoon succes?
Dat hele gedoe rondom voorspelbaarheid is echt onzin en gehypet. Younes tikt iedere verdediger zoek. Meer kunnen we niet verwachten van een buitenspeler in de eredivisie.
Als ie ook nog eens 35 doelpunten maakte, speelde hij al bij Madrid of United.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 07:59
Younes heeft echt pas sinds de Wedstrijd thuis tegen Schalke 04 dat hij ook veel actie's buitenom maakt. Daarvoor was het constant naar binnen en schieten. Een buitenspeler in de eredivisie mag echt wel iets meer assists afleveren als Younes hoor.
Vind ik leuk
JCJWZ +7187
vrijdag 19 mei 2017 om 12:59
Ook een beetje hetzelfde verhaal als Ziyech, je kunt een hoop passes geven maar als ze het niet afmaken wordt het geen assist...
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 14:10
Younes gaat 9 van de 10 keer binnen door om daarna zelf te schieten. Dan kun je ook geen assists afleveren ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +1483
vrijdag 19 mei 2017 om 10:59
"Als ie ook" ...........ja; "als" : realiteit ; doet hij niet, fantasie en niet relevant dus als beoordeling.
Als hij "iedere verdediger zoek tikt" zou hij aan de lopende band scoren....dus dat klopt ook niet.
"Meer kunnen we ( wie is "we" ? ) niet verwachten" : Ajax verwacht / heeft een doelstelling van 9 doelpunten voor een aanvallende buitenspeler en 9 assists........"we" verwacht misschien niets meer maar Ajax wel........en daarom is Younes te koop voor een leuk prijsje.
Dat "wegtikken" wordt je niet op afgerekend, dat is je werk, maar zuiver en gewoon op de doelpunten en assists. Younes net niet goed genoeg en een harde werker met het voetbal hart op de goede plaats, jammer en dat meen ik.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:11
Ja ongelofelijk inderdaad. Geldt bij feyenoord ook voor elia en berghuis overigens. Dat is iets waar al in de jeugd op gehamerd moet worden. Als je het dan aanleert heb je daar toch levenslang profijt van. Clubs moeten hier op aandringen al lijkt het me sterk dat ze dit niet al doen.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 09:22
Nja, ik voetbal op het laagste niveau in Nederland, heb altijd maar bij een klein clubje gespeeld waar nou niet echt sprake is van hele goede jeugdopleiding of zo iets. Maar toch kunnen er in mijn team redelijk wat spelers met 2 benen overweg. Het lijkt wel of ze er juist helemaal niets aan doen en ook tijdens wedstrijden zo geforceerd alles met hun goede voet willen doen dat het er soms heel vreemd uit gaat zien.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:54
Ik ook. Maar weet je: Younes is toch echt zo'n type. Gaat gewoon in ongeveer 40% van zijn acties buitenom met succes.

Daarbij denken we veel te positief terug aan de buitenspelers van vroeger. Overmars zag je soms wedstrijden lang niet. En dat geldt voor vrijwel iedere goede buitenspeler uit het verleden. Als dat nu is het geval is, wordt er direct moord en brand geschreeuwd.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 08:01
Ik vind het bij Younes echt wel pas sinds de laatste 2 maanden ofzo dat hij echt met succes actie's buitenom ging maken. Daarvoor heeft hij veel te lang gezocht naar zijn eerste doelpunt in de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:02
Het buitenom gaan was er gewoon al. Alleen riepen enkele media van niet. Daar is in percentages uitgedrukt helemaal niks aan veranderd. Zijn gewoon statistieken en dus feitelijk.

Dat hij op zoek ging naar goals is natuurlijk iets compleet anders. Dat lukte dit seizoen voor de winter niet. Vorig seizoen wel.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:20
die komt er aan zo een speler ene justin kluivert. nog even een jaartje in ajax 1 en die staat in oranje
Vind ik leuk
Guust +2395
vrijdag 19 mei 2017 om 17:18
Dat was ook de sterkte van Feyenoord dit jaar.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 17:56
???
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:07
Het komt vast wel weer goed met Oranje.. Maar als ik naar de voorhoede van Ajax kijk, zie ik toch vooral veel jongens die geen Oranjehemd gaan aantrekken.. Met Kluivert is er eindelijk weer een buitenspeler doorgebroken waar we plezier aan gaan beleven.
Vind ik leuk
Garinsha +2040
vrijdag 19 mei 2017 om 09:15
Precies... die haalt gelukkig vaak genoeg die achterlijn met een voorzet of de combinatie.. willem2 was dat goed zichbaar.. het is maar willem2 zal je dan horen maar ook tegen Willem 2 moet je dit doen..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:46
Dat is logisch dat er bij Ajax geen spelers uit de voorhoede zijn die geen oranje hempje gaan aantrekken dan kluivert, want de rest is niet Nederlands, met younes, dolberg, cerny, neres, traore
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:02
Dat zeg ik, haha
Vind ik leuk
HWET +716
vrijdag 19 mei 2017 om 07:36
En ik verwacht dat dit heel erg meevalt. Veel jongens liggen nog 4 jaar vast en Ajax hoeft niet te verkopen. Kortom O malleijk zijn ze niet te krijgen.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 07:51
Inderdaad. En mocht de interesse heel groot zijn en de speler zelf ook willen dan kun je altijd de hoofdprijs vragen. In het buitenland bulken ze van het geld, dus waarom zouden we er niet van profiteren
Vind ik leuk
HWET +716
vrijdag 19 mei 2017 om 07:56
liever t team behouden 'dan centen.
Vind ik leuk
Paul1982 +5318
vrijdag 19 mei 2017 om 08:00
Inderdaad, maar soms zijn spelers onhoudbaar, omdat ze zelf echt weg willen. In dat geval liever een hele bak met geld dan een speler die een negatieve invloed heeft op de rest van het elftal.
Vind ik leuk
North +1451
vrijdag 19 mei 2017 om 07:42
Het komt niet goed met Oranje zolang je de verkeerde mensen op de belangrijke posities hebt.

Je gaat mij niet vertellen dat er geen talent rondloopt die een typische Hollandse buitenspeler kan worden... Toch lopen ze niet in de eredivisie en ook niet in Oranje.

Er wordt verkeerd gescout en verkeerd opgeleid. Mede dankzij de KNVB maar ook door de clubs, die liever een middelmatige buitenlander opstellen.
Vind ik leuk
Sil Meijer +10541
vrijdag 19 mei 2017 om 07:57
Kluivert? Een tweebenige buitenspeler kan een goede worden.
Vind ik leuk
North +1451
vrijdag 19 mei 2017 om 09:31
Ja absoluut. Maar dat is de eerste sinds Robben. Te weinig.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:16
Voetbal is feitelijk een simpel spelletje. Eerst kies je voor 1 of meerdere speelstijlen, dan werk je aan de organisatie en de discipline om het uit te voeren en als dat op de rit staat ga je vrijheden in het systeem brengen zonder dat het systeem aangetast gaat worden. Voorbeeld: voorin mogen ze doen en laten wat ze willen maar de bezetting moet zijn linker- en rechterspits + spits. Als spelers de organisatie en discipline hebben om alles uit te voeren zoals de coach wil en daarna vrijheden in het systeem krijgen ga je krijgen dat de spelers ontzettend veel plezier in het spelletje krijgen en plezier is ontzettend belangrijk in sport ook voor profs. Dat zie je nu terug bij Ajax en dat is prachtig om te zien.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:53
Was het maar zo simpel dan zou NL nog een rol spelen in het internationale voetbal. Wat als het niét op de rit komt? Blessures, transfers, ontevreden bankzitters, vormcrisis, en ga zo maar door. Bij Ajax valt nu alles op zijn plek maar na de (transfer)zomer kan alles weer anders zijn. En mogen we weer dromen van een overwintering CL of kwartfinale EL.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:11
ajax gaat de Europa league winnen met 3.0
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:50
'De wens is de vader van de gedachte' luid het gezegde.. Ik hoop het ook voor Ajax maar United gaat zeker wel een goaltje maken.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 19 mei 2017 om 10:05
Mag toch hopen dat die jongens bij elkaar blijven. Is toch juist nu mooi dat het zo goed gaat. Als er aan het einde van dit seizoen veel spelers vertrekken zou enorm zonde zijn. Want ze kunnen met dit Ajax meer gaan bereiken. Spelers kunnen zich blijven ontwikkelen. Ik hoop dat hier goed over gesproken wordt binnen de groep.
Vind ik leuk
jari_ +437
vrijdag 19 mei 2017 om 10:07
Ik hoop op een mooie Europese subtopper voor Klaassen. Napoli wordt al een tijdje genoemd, maar Liverpool of Tottenham Hotspur zouden ook een mooie stap zijn.

Bosz moet nog een jaar blijven, ik voorzie ook enkele uitgaande transfers, dus continuïteit op andere vlakken zal onwijs belangrijk zijn. Het inpassen van nieuwe (jeugd-)spelers zal al pittig genoeg worden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:23
Tottenham om de concurrentie aan te gaan met Deli Ali?
Doe maar niet. :) Die is daar stilletjesaan al een legende aan het worden.

Napoli zou wel mooi zijn. Elke Italiaanse club eigenlijk.
Klaassen kan volgens mij PERFECT mee in Italië bij de absolute top.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
Laat ze Ajax maar leegkopen. Zal hoe dan ook voor de volle prijs zijn.
Al helemaal moesten we erin slagen de Europa League te winnen.
In principe staat voor bijna elke sleutelspeler een vervanger klaar.
De Jong & Van De Beek centraal op het middenveld.
Kluivert, Cerny en Neres op de flanken
En zo kunnen we nog even doorgaan.
Er zijn ook spelers waarvan ik verwacht dat ze minimaal nog een jaartje zullen blijven. Denk dan aan De Ligt bijvoorbeld.
Tete kan volgens mij rekenen op een basisplaats vanaf volgend seizoen.
Als die belofte gemaakt is, blijft hij waarschijnlijk ook wel. Net als Riedewald. Dan schuiven zij automatisch op in de pikorde.
Sinkgraven is er tussenuit gevallen met een blessure, die zal ook nog een Ajax-shirt dragen volgend seizoen.

Jong Ajax is 2de geworden geloof ik in de Jupiler League.
Dat doe je niet als je lichting niet uit voldoende talent bestaat, dan zou je ergens onderaan bengelen.
Ik denk dus dat Ajax absoluut de transfermarkt NIET op moet deze zomer.
Met misschien een enkele uitzondering voor een routinier of een exceptioneel talent.

Dat in acht genomen met de mogelijke verkoop.
De bedragen die worden genoemd zijn om van te duizelen.
40M voor Sanchez
30-40M voor Dolberg
20M voor Younes
30-35M voor Ziyech

Zelfs moest elke speler voor 10M minder verkocht worden kan Ajax misschien nog steeds 100M scheppen deze zomer en toch nog een titelwaardige selectie op de been hebben voor volgend seizoen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 13:25]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-transfer verwacht: "Ja, die voorspel ik de grootste toekomst van de twee"