'KNVB weigert na Heitinga en Buijs ook ex-international Feyenoord op cursus'

'KNVB weigert na Heitinga en Buijs ook ex-international Feyenoord op cursus'

vrijdag 19 mei 2017 om 07:25

De KNVB heeft opnieuw een voormalig WK-international tegen zich in het harnas gejaagd. Ulrich van Gobbel, werkzaam in de jeugdopleiding van Feyenoord, is niet toegelaten tot de cursus Oefenmeester I.

Dat is niet het hoogste diploma, maar de oud-verdediger wil zich ontwikkelen binnen de Rotterdamse jeugdopleiding, meldt De Telegraaf. Hij heeft samen met Damien Hertog de leiding over Feyenoord onder 19. Hertog is op papier de hoofdcoach en daar wringt de schoen. Omdat Van Gobbel formeel niet op eigen benen staat, laat de KNVB-toelatingscommissie hem niet toe.

De toelatingscommissie, met daarin Gert Aandewiel en Frans Meijerman, deelde dat mee tijdens het verder goed verlopen toelatingsgesprek. Saillant detail is dat de KNVB wel een jongere collega van Van Gobbel, Davey van den Berg, heeft toegelaten op de cursus Oefenmeester I. Van den Berg is formeel hoofdtrainer in de jeugdopleiding van het hoogste pupillenteam.

Eerder dit seizoen hield de KNVB al de deur dicht voor Jong Ajax-assistent en 87-voudig international John Heitinga bij de cursus Coach Betaald Voetbal. Ook de meest succesvolle trainer in het amateurvoetbal en voormalig Feyenoorder Danny Buijs kreeg aanvankelijk geen groen licht. Na felle protesten werd hij alsnog toegelaten.

Lees meer over:Feyenoord

Poll

Snap jij de afweging van de KNVB?

(1006 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 07:33
De nieuwsberichten rondom wel of geen toelatingen vind ik altijd erg gekleurd.
De KNVB heeft naar mijn weten duidelijke toelatingseisen die zijn opgesteld en goedgekeurd.

'Omdat Van Gobbel formeel niet op eigen benen staat, laat de KNVB-toelatingscommissie hem niet toe.'
Van Gobbel is dus gewoon geen hoofdtrainer en daar wringt de schoen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:45
Formeel geen hoofdtrainer is toch ook een rare eis, hij heeft toch geen diploma dus logisch dat hij dat niet is. Maar ze zullen een omschrijving hebben van waar een oud speler aan moet voldoen lijkt me. Die twee pannenkoeken zijn vast heel rechtlijnig in de uitvoering en google even op de naam. Ze natuurlijk ook een X aantal plaatsen en het lijkt de laatste tijd wel of iedereen trainer wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:49
De omschrijvingen zijn gewoon heel helder.
Als je daar niet aan voldoet, heb je ook gewoon opleidingen die een stapje lager zijn en minder eisen benodigd hebben.

Voor deze opleiding heb je een opleiding Oefenmeester II nodig én een jaar werkervaring als hoofdtrainer. Mocht hij die Oefenmeester II hebben behaald, welke opleidt tot hoofdtrainer, zou je je kunnen afvragen waarom hij nog geen hoofdtrainer is.

Dit is zoals de wereld werkt. Niemand kan geneeskunde studeren zonder een VWO diploma.
Vind ik leuk
Morris +13040
vrijdag 19 mei 2017 om 07:53
Met bepaalde vakken als natuurkunde en biologie.. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:56
Wiskunde-B ook nog :p
Vind ik leuk
Morris +13040
vrijdag 19 mei 2017 om 08:19
nou nou dokter Arie... je legt de vinger op de zere plek ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:17
Blind heeft de cursus doorlopen en behaald. Wat voor een niveau moet deze cursus danwel niet hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 08:52]
Vind ik leuk
DubRtd +11903
vrijdag 19 mei 2017 om 08:50
Zoals Willem van Hanegem antwoordde nadat ie de cursus had moeten doen op de vraag "En Willem, nog wat opgestoken?
"Ja, 5 sigaretten"
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:51
Hahaha, die is nieuw voor mij. Lichtpuntje op een grauwe ochtend.
Vind ik leuk
DubRtd +11903
vrijdag 19 mei 2017 om 11:41
http://www.soccerforum.nl/news/311555/16_typische_uitspraken_van_Van_Hanegem

Hier dan. Nog een paar.
Vind ik leuk
DubRtd +11903
vrijdag 19 mei 2017 om 08:49
Je hebt geen ongelijk maar die hufters in Zeist knepen wel jarenlang een oogje toe als het ging om die trainersconstructie bij Twente.
Papieren hoofdtrainer en Schreuder die het echt voor het zeggen had zonder de juiste papiertjes.
En je dan nu druk gaan maken om een O19 trainer?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:34
Serieus Aandewiel en Meijerman ... wat hebben jullie vroeger gepresteerd om deze beslissing te nemen. Ze moeten alles waar knvb voor staat (personeel) eruit gaan knallen. Ongeloofwaardige club aan het worden. Wat een trieste beleving daar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 07:35]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:34
Totale onzin vind ik het schandalig , triest maar goed er zijn zoveel wegen die leiden naar Rome .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 07:36]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:35
KNVB het is nog erger dan de belastingdienst.
Vind ik leuk
Jozef +17953
vrijdag 19 mei 2017 om 08:24
Nou, mijn jaarlijkse contributie aan de belastingdienst is toch net een tikkie anders hoor.
Vind ik leuk
DubRtd +11903
vrijdag 19 mei 2017 om 09:16
Toen ik stopte met voetballen was ik zo van mijn knvb lidmaatschap af.
Toen ik uit Nederland vertrok krijg ik 3 jaar laten nog aanslagen van de belastingdienst. Van dat lidmaatschap ben je dus echt niet zo maar af.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:48
Cursus moet kunnen maar ik snap werkelijk niet wat Heitinga op tv doet . Hij heeft niets helemaal niets te vertellen praat zonder emotie en enorm saai ook. Het mooie is dat je er niet naar hoeft te luisteren. Zegt dingen die jezelf al weet en ziet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:51
Witte-boorden-tuig. Gijzelen de sport, die van de sporters en supporters is! Ik wil Johny en Ulrich langs de lijn zien, niet Davey van de fucking Berg! Doe even normaal zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:59
Goed bezig knvb
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:16
Dan maakt Feyenoord Damien Hertog toch "assistent" van van Gobbel...probleem opgelost..
Oh nee dat zal wel niet mogen want hij mag geen hoofdtrainer zijn want hij heeft nog geen diploma......

Vind ik leuk
Liwwadder +3258
vrijdag 19 mei 2017 om 08:58
KNVB ROT TOCH OP! Elke ex profvoetballer moet een kans krijgen natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:45
Kunnen wij geen polletje opstarten met een rijtje ex voetballers en de winnaar wordt toch toegelaten? Mijn stem gaat deze keer naar Van Gobbel ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:06
Gert Aandewiel tegenover Van Gobbel Mijn god !!!
Frans Meijerman [Wie kent hem niet?] tegenover Van Gobbel helemaal een drama !!!
Voor dit soort toelatingen en gesprekken gebruikt de KNVB totaal verkeerde mensen !
Gebruik hiervoor echte Nederlandse toptrainers en niet deze loosers !!
2 dagen per jaar deze gesprekken inplannen met deze top trainers en je hebt geen gezeur meer !!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:26
Gewoon naar het europeese hof, en die regel gewoon helemaal afschaffen dat je een diploma moet hebben om trainer te mogen zijn.

slaat echt helemaal nergens op dat diploma. een club mag toch zel wel bepalen wie ze voor de groep willen zetten of niet.

het is de enigste functie in het betaalde voetbal waarvoor je een diploma nodig hebt. ( ook makelaar geloof ik,maar bedoel bij de club zelf)

voor TD of Voorzitter misschien wel belangrijkere functies, heb je geen papiertje nodig.

nogmaals ik blijf het vreemd vinden dat je een diploma nodig hebt en dat je daar alleen maar voor bij de KNVB kan zijn.

Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:58
Tja als je ziet dat Gert Aandewiel in de commissie zit, deze man was even trainer van Sparta en maakte er zo n zootje van dat die daar op staande voet is ontslagen en dat dit soort figuren weer komen bovendrijven in van die lullige commissies die over jouw toekomst beslissen, echt om te kotsen dit soort nontalenten, maar doe als Buijs protesteer tegen deze losers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'KNVB weigert na Heitinga en Buijs ook ex-international Feyenoord op cursus'