'Feyenoord wilde me, maar toen krabden ze zich bij Ajax achter de oren'

'Feyenoord wilde me, maar toen krabden ze zich bij Ajax achter de oren'

vrijdag 19 mei 2017 om 07:48

Django Warmerdam werd donderdagmiddag gepresenteerd bij FC Groningen. De middenvelder annex verdediger kwam over van Ajax, de club waar hij op zevenjarige leeftijd door gescout werd.

"Ik speelde nog bij vv Foreholte, maar dat zullen niet veel mensen kennen hier in het Noorden", herinnert Warmerdam zich nog in gesprek met Dagblad van het Noorden. "Ajax scoutte me, maar daar werd ik in eerste instantie afgetest. Vervolgens kwam Feyenoord om de hoek kijken en volgde vanuit Rotterdam de vraag of ik daar een stage wilde doen. Daarna begonnen ze zich in Amsterdam toch achter de oren te krabben en was ik alsnog welkom bij Ajax."

Warmerdam hoefde niet lang na te denken. "Daar heb ik toen voor gekozen, want ik was altijd al fan van de club. Ik heb er veertien jaar gevoetbald, alle jeugdteams doorlopen, het Nederlands elftal gehaald en veel geleerd van trainers als Frank de Boer en Simon Tahamata."

Nu kan hij niet wachten om voor Groningen te spelen. "Ik heb er ontzettend veel zin in, helemaal als ik die lekkere grasmat hier zie liggen. Veel beter dan het kunstgras in Zwolle. Dat vind ik eigenlijk verschrikkelijk. Ik verwacht dat het hier helemaal goed gaat komen met mij."

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 07:53
Zou Bram kunstgras ook verschrikkelijk vinden als hij naar Groningen kon?
Vind ik leuk
2cents +23498
vrijdag 19 mei 2017 om 08:08
"Ik kan het naar PEC niet maken om tegen kunstgras te stemmen", stelt Van Polen in De Stentor.
Vind ik leuk
Savior +1225
vrijdag 19 mei 2017 om 08:20
Mee eens als aanvoerder van de club kun je dat niet maken want clubs als pec gaan falliet
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 08:45
Wat maakt pec anders dan een... GA Eagles, NAC, NEC (om er maar een paar te noemen), die wel in leven blijven met een echt veld?
Vind ik leuk
Savior +1225
vrijdag 19 mei 2017 om 08:54
Ik denk dat je dus niet weet dat pec lange tijd in categorie 1 zat.
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 08:59
Ja... Feyenoord ook.
En die hebben dat ook opgelost zonder het heilige gras te vervangen door een heuga tapijtje.
Vind ik leuk
Savior +1225
vrijdag 19 mei 2017 om 09:22
Vind je dit echt een eerlijke vergelijking ??? Want dan is deze discussie ten einde.
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 09:28
Ok... NAC, Twente, Eagles (twijfel maar hebben ook cat 1 gestaan meen ik)
Zo'n beetje alle clubs hebben wel een moeilijke tijd gehad na het Bosman verhaal en de talpa deal die plofte.
De meeste losten dit op door minder uit te geven aan salaris.
Geen idee of je werkt maar als je nu in een goed pand zit te werken en je werkgever heeft het wat moeilijk, wat doen ze dan? Zetten ze je in een portocabin op de parkeerplaats of gaan er wat mensen uit om kosten te besparen?

Voetballen doe je op gras, hockeyen op plastic.
Dus wat mij betreft kunnen die clubs kiezen. Gras of ga lekker hockeyen.
Er zijn maar 2 clubs echt onmisbaar in Nederland.... en PEC Zwolle is er daar niet 1 van.
Vind ik leuk
Savior +1225
vrijdag 19 mei 2017 om 09:31
Mee eens maar ik vind dat pec nu echt gras moet krijgen maar de keuze dat ze jaren terug naar kunstgras gingen kan ik begrijpen
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 09:40
Oh ik ook wel. Maar die clubs moeten nu niet beweren dat de competitie en de spelers geen last hebben van die flauwekulvelden.

Er kwam nog wat bij wat veel clubs heeft "geholpen" bij die beslissing en dat was de KNVB die op het geweldige idee kwam om fikse boetes te gaan geven als een wedstrijd afgelast ging worden.
En dat plastic is inderdaad makkelijker wedstrijd klaar te krijgen na veel sneeuw of regen dan een echt veld.

Maar het is echt nergens goed voor dat plastic.
Voor Heerenveen - Utrecht op een echt veld wil ik wel voor de tv gaan zitten hoewel beide ploegen me niet veel doen.
Maar Zwolle - Heerenveen\Utrecht kan me gestolen worden en dat is voor 99% te danken aan het feit dat er nog nooit 1 echt amusante pot op die rommel is gespeeld die niet nog beter op gras was geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:48
Ja. En?
Vind ik leuk
Guust +1235
vrijdag 19 mei 2017 om 09:50
Ik zit af en toe bij Volendam te kijken, maar wat een drama dat kunstgras, je ziet ook aan alles dat spelers heel anders handelen, een goeie sliding zie je bijna niet, het is te houterig allemaal. Is echt een wereld van verschil, ik ben er door gestopt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:05
En wat is er nou mooier dan een spijkerharde tackle op de bal en man tegelijk terwijl de plaggen gras omhoog schieten op een ietwat natte grasmat?!
Vind ik leuk
kvg29 +12
vrijdag 19 mei 2017 om 11:25
Wat ik vooral niet begrijp is dat clubs niet gewoon een grasveldje kunnen onderhouden. De clubs betalen allemaal kat en kogel voor de selectie, maar voor het veld ho maar. Hoe duur kan het zijn om een grasveld te onderhouden waar 1 á 2 keer per week op gespeeld wordt!? Er zijn zoveel amateurclubs in NL waar vaker op gespeeld wordt en waar het gras er perfect bijligt.
Vind ik leuk
El Lobo +354
vrijdag 19 mei 2017 om 12:12
Gaan we weer;-(

Wacht maar Django tot het winter wordt daar in Groningen, kijken of dat matje nog net zo 'lekker' is
Vind ik leuk
BassieN +2804
vrijdag 19 mei 2017 om 12:14
Haha nou, gelukkig heeft Feyenoord nu een linksback die twee klassen beter is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord wilde me, maar toen krabden ze zich bij Ajax achter de oren'