KNVB schorst Roda-middenvelder: “Vond het totaal geen rode kaart”

KNVB schorst Roda-middenvelder: “Vond het totaal geen rode kaart”

vrijdag 19 mei 2017 om 13:03

Roda JC-middenvelder Adil Auassar is door de KNVB voor twee wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, geschorst, zo meldt de officiële website van Roda JC. Hij mist daardoor de return tegen Helmond Sport in de nacompetitie.

Auassar reageerde vóórdat de de tuchtcommissie van de KNVB uitspraak deed nog verontwaardigd op de rode prent. "Ik heb de beelden nog eens teruggekeken, maar het is totaal geen rode kaart. Volgens mij was het ook pas mijn eerste overtreding van de wedstrijd. Het was mijn intentie om hem tegen te houden, en niet om hem iets aan te doen. Ik hoop dat de scheidsrechter er nog op terugkomt", zo meldde Auassar aan L1.

Dat laatste gebeurde dus niet, waardoor de Zuid-Limburgers het in de return van de halve finales van de play-offs zonder de vaste basisklant moeten stellen. Roda JC verdedigt zondagmiddag om 12.30 uur een 1-0 voorsprong in het eigen Parkstad Limburg Stadion.


Adil Auassar Red Card HD - Helmond 0-1 Roda 18... door football365life2

Plaats een reactie

mchollie +1916
vrijdag 19 mei 2017 om 13:14
Nou, je zal die schop maar zelf incasseren dan praat je wel anders, vol in de maag streek.
Vind ik leuk
mcmodd +4692
vrijdag 19 mei 2017 om 13:14
Wat opvallend eigenlijk, de snelle uitspraak van de KNVB. In de competitie kon een uitspraak zomaar een week op zich laten wachten en spelers soms nog twee wedstrijden spelen voordat hun straf inging. Is hier sprake van ongelijke behandeling?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
schikkingsvoorstellen naar aanleiding van rode kaarten kwamen altijd direct de volgende dag na het einde van de speelronde volgens mij. Schikkingsvoorstellen op basis van televisiebeelden laten wel langer op zich wachten, daar er eerst een vooronderzoek moest worden gestart.
Vind ik leuk
mcmodd +4692
vrijdag 19 mei 2017 om 13:28
Ok, dat wist ik niet, bedankt Brankovic.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:19
deze scheidsrechter heeft roda jc al eerder genaaid ,gaf NEC 2 onterechte strafschoppen waardoor ric verloor
Vind ik leuk
luccerd +1948
vrijdag 19 mei 2017 om 13:49
Hier wordt Roda niet genaaid, het is gewoon een idiote overtreding. In welke wereld zit Auassar zelf? Hij trekt niet eens zijn been maar een beetje terug... Hij is te laat, hoog been dus rood!
Ik snap niet wat de spelers van mijn Club bezielt...
Vind ik leuk
Niellie078 +12705
vrijdag 19 mei 2017 om 13:20
Donker rood en dan nog zeggen dat het niks is oetlul
Vind ik leuk
Assauer +123
vrijdag 19 mei 2017 om 13:24
Valt wel op dat als een roda spelers een overtreding maakt is het vaak meteen geel,de overtreding van gisteren kan ik de scheidsrechter begrijpen,maarja we hebben ja geweldige scheidsrechters in Nederland,zie volendam/mvv gisteren.
Vind ik leuk
Niellie078 +12705
vrijdag 19 mei 2017 om 13:29
Gebeurd in elke competitie en het overkomt elke club welleens
Ik kijk nooit roda want is niet om aan te gluren
Als ik deze video bekijk dan is rood de juiste beslissing
En die handsbal van gister zou naar mijn mening een schorsing voor de scheidsrechter moeten opleveren
Als je dat niet ziet ben je niet geschikt om scheidsrechter te zijn
Vind ik leuk
younited +3512
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
Als je dit geen rood vindt pleeg je echt een Breukeltje.. en dat gelul met eerste overtreding moet ook ophouden.. als ik de eerste keer met 150 over de snelweg wordt aangehouden krijg ik hetzelfde sanctiebedrag als de zesde keer..
Vind ik leuk
mcmodd +4692
vrijdag 19 mei 2017 om 13:29
Ik denk dat het bij de zesde keer niet alleen om een veelvoud gaat, maar dat je dan ook al wel je roze pasje hebt moeten inleveren.
Vind ik leuk
younited +3512
vrijdag 19 mei 2017 om 13:36
neen.. tot 30 km te hard wordt ie niet geregistreerd.
Vind ik leuk
mcmodd +4692
vrijdag 19 mei 2017 om 13:43
Ho wacht, lees nu eerst je vorige bericht terug. Ik lees daar toch echt zes keer 150 km per uur.
Vind ik leuk
younited +3512
vrijdag 19 mei 2017 om 13:44
ja.. 150-130 is toch echt 20 km te hard.. wordt dus niet geregistreerd..
Vind ik leuk
mcmodd +4692
vrijdag 19 mei 2017 om 13:57
OK, daar zul je een punt hebben. Overigens, dat doe je toch niet echt, zo hard?
Vind ik leuk
Grimes +283
vrijdag 19 mei 2017 om 13:51
Rood was terecht, het was een onbesuisde overtreding. Gewoon dom van hem. Het valt me wel mee dat hij maar 1 wedstrijd echt mist. Dat scheelt want we kunnen hem wel goed gebruiken.
Vind ik leuk
DubRtd +7255
vrijdag 19 mei 2017 om 13:59
Rode kaart zal niet niet voor de hardheid van die schop zijn, want dat valt allemaal wel mee inderdaad.
Hij is meer voor de domheid om die overtreding sowieso te maken.
Vind ik leuk
gs +185
vrijdag 19 mei 2017 om 14:47
vreemde manier van tegen houden
Vind ik leuk
Aramius +218
vrijdag 19 mei 2017 om 15:13
Hoop echt dat Roda degradeert, walgelijke club!
Ik kan ze nog herrineren dat ik naar een uitwedstrijd ging in Kerkrade, toen scoorde Roda en kwam er uit speakers/boxen geluid van juichende supporters, te triest voor woorden.

Buiten dat, gewoon een trieste club, zonder beleid, zonder geld en zonder een fatsoenlijk elftal.
Vind ik leuk
Assauer +123
vrijdag 19 mei 2017 om 15:20
Aramis,ben ik blij dat jouw club zo geweldig is maak je meer druk om jouw "leuk "clubje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

KNVB schorst Roda-middenvelder: “Vond het totaal geen rode kaart”