Zweedse lof voor Ajax: 'Goed genoeg op z'n 15e? Gewoon in het eerste'

Zweedse lof voor Ajax: 'Goed genoeg op z'n 15e? Gewoon in het eerste'

vrijdag 19 mei 2017 om 13:34

Kennedy Bakircioglu geeft juichadvies voor zijn landgenoten in Zweden. Volgens hem verdient niet Manchester United, maar Ajax alle steun in de Friends Arena.

Bakircioglu, die van 2007 tot 2010 onder contract stond in Amsterdam, is zéér gecharmeerd van Ajax, dat het met een jonge ploeg tot de finale van de Europa League heeft geschopt. "Bij Ajax geven ze talenten wel een kans. Als een speler goed is op zijn vijftiende, komt hij gewoon in het eerste", zegt hij met een knipoog tegen Ajax Life.

"Serieus, van hoe Ajax het doet, kunnen we in Zweden veel leren. Het is voor ons ook de enige manier om weer mee te doen in Europa. Ajax bewijst dat nu. En dus moeten we eigenlijk allemaal voor Ajax zijn tijdens de finale."

Bakircioglu refereert met zijn uitspraken aan de jeugdopleidingen in Zweden, waar weinig talent doorbreekt. "Clubs kijken veel te weinig naar de jeugd, geven talenten veel te weinig kans", vindt hij. "Daardoor gaan die talenten ook veel te vroeg naar het buitenland, waar ze veelal op de bank komen te zitten."

Plaats een reactie

younited +3495
vrijdag 19 mei 2017 om 13:40
Hij heeft er kijk op..
Vind ik leuk
mcmodd +9721
vrijdag 19 mei 2017 om 13:41
Om nou als FC Utrecht supporter te juichen gaat me wat ver. Maar goed, ik ben altijd bereid voor een goede deal. Ik ga juichen als dan in het volgend seizoen bij de eerstvolgende wedstrijd va Ajax in de Galgenwaard alle Ajaxieden juichen na elk doelpunt van FC Utrecht. Is dat afgesproken?
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 13:43
Is goed, mits het de 1-4 betreft in de 88e minuut.
Vind ik leuk
Degraaf +7527
vrijdag 19 mei 2017 om 14:17
Afgesproken, maar alleen als jij Ajacieden goed kan schrijven ;-)
Vind ik leuk
zwollie +3006
vrijdag 19 mei 2017 om 14:22
en ik zal niet juichen bij een doelpunt van utrecht. hihi
Vind ik leuk
Niellie078 +19671
vrijdag 19 mei 2017 om 13:43
Mooie woorden laat ze allemaal maar juichen voor Ajax in dat Zweden
Wij verdienen dat
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:52
Ik kan je nu al verzekeren dat heel Zweden voor Ajax is wellicht met uitzondering van Guidetti
Vind ik leuk
murmur27 +1443
vrijdag 19 mei 2017 om 14:07
Daar kunnen we mee leven :).
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 14:30
Guidetti wie?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:42
Alsof er Zweden in het stadion zitten... er zitten Bobo's en sponsors van de UEFA. Daarnaast geloof 10.000 supports van beide clubs en vol is de hut!
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 00:11
Er bestaat ook nog zoiets als tv.
daar waar heel china naar Ajax kijkt en heel zweden op quidetti na juicht voir ala ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:56
Voor Ajax?? De meeste Skandinaviærs kijken veel naar engels voetbal dus de voorkeur is duidelijk. Heb zelf veel collega's die lid zijn
van engelse supportersclubs waaronder Man.Utd.


Als het nou Feyenoord was geweest.......
Vind ik leuk
14forever +6506
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Precies!
Vind ik leuk
Foebele +30455
vrijdag 19 mei 2017 om 13:49
Hij deed me altijd aan Lambiek denken met zijn 3 sprieten haar op zijn hoofd!
Vind ik leuk
DubRtd +11903
vrijdag 19 mei 2017 om 13:52
Die foto bij dit artikel is volgens mij uit zijn G-elftal periode.
Ongelukkig moment van afdrukken geweest
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:41
Wat ben je toch belezen!
Vind ik leuk
Foebele +30455
vrijdag 19 mei 2017 om 15:30
Je moest eens weten, heb ook de hele donald duck collectie!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:52
Geweldig en daar kan die andere volgevreten Zweed Guidetti nog een voorbeeld aan nemen. Mijn God wat zal hij balen van de kans die hij in de allerlaatste minuut tegen United miste.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:15
Lees tip voor me mede-Ajacieden;
Stukje op Ajax Showtime over Noa Lang
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 14:29
Goed advies! Hopelijk volgen ze zijn advies op.
Vind ik leuk
mcmodd +9721
vrijdag 19 mei 2017 om 14:56
Goed dan, op verzoek van Mijnheer Degraaf: Ajaxieden schrijf je eigenlijk zo: Ajacieden. Sorry hoor, ik schrijf dat woord wat minder dan de naam van mijn eigen cluppie (clubje). Bij u zal dat juist andersom zijn, is't niet?
Vind ik leuk
Aramius +336
vrijdag 19 mei 2017 om 15:14
Mooi woorden van een ex Ajacied!
Vind ik leuk
Gerro +2598
zaterdag 20 mei 2017 om 00:50
Mooi dat hij dit zegt en dat kleine landen zich proberen op te trekken aan een club als Ajax. Dat geld niet alles bepalend is opleiding des te meer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zweedse lof voor Ajax: 'Goed genoeg op z'n 15e? Gewoon in het eerste'