'Napoli leert van fout en neemt andere clausule op in miljoenencontract Mertens'

'Napoli leert van fout en neemt andere clausule op in miljoenencontract Mertens'

vrijdag 19 mei 2017 om 13:55

Napoli zag topschutter Gonzalo Higuaín deze zomer verkassen naar concurrent Juventus. De club uit Napels lijkt te hebben geleerd van die fout, getuige een bijzondere clausule in het nieuwe contract van een andere ster, Dries Mertens.

In het nieuwe contract van de Belgische vleugelspeler is een clausule opgenomen waarin staat dat Mertens, die in Nederland uitkwam voor AGOVV, FC Utrecht en PSV en in de zomer van 2013 bij de Eindhovenaren voor negen miljoen euro weg werd geplukt, uitsluitend voor buitenlandse clubs op is te halen. Dat meldt La Gazzetta dello Sport. Voor 28 miljoen euro mag de Belgische vleugelspeler vertrekken uit Napels.

Higuain scoorde dit seizoen 25 doelpunten voor Juventus, dat mede daardoor opnieuw landskampioen van Italië werd. Napoli werd op vijf punten afstand derde. Mertens staat inmiddels al vier jaar onder contract bij de blauw-witten. Dit seizoen was met afstand zijn beste: in 33 optredens scoorde de Belg 25 keer.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 14:11
Ik vind 28 miljoen wel erg aan de lage kant in het hedendaagse voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:11
Ben dus niet de enige :D
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:21
Zeker niet :D
Vind ik leuk
United +34244
vrijdag 19 mei 2017 om 14:37
Kan je gerust 40 miljoen van maken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:58
Denk dat ze in Napels niet verwacht hadden dat Dries zich zo zou ontwikkelen. Vindt het zelf nogal riskant om zo'n tamelijk laag bedrag in iemand zijn contract op te nemen
Vind ik leuk
14forever +4411
vrijdag 19 mei 2017 om 18:00
Komt niet hoog boven de grassprieten uit....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:11
Ben ik de enige die 28M aan de lage kant vind?
Vind ik leuk
inimini +964
vrijdag 19 mei 2017 om 14:14
Mertens is inmiddels 30 jaar oud, hij zal dus niet meer doorverkocht worden met winst voor de eventuele volgende club. En wellicht heeft hij zelf ook aangegeven om open te staan voor een nieuw avontuur.

Dus dan is 28 miljoen wel een aardige prijs voor zo'n speler. Geen absolute top, maar net daaronder.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:18
30? Zeker?
ik dacht 27-28 op top van kunnen dus ook het duurst.
Vind ik leuk
inimini +964
vrijdag 19 mei 2017 om 14:27
Nou, ik was niet bij zn geboorte :) , maar volgende wikipedia:

Dries Mertens is een Belgische voetballer die bij voorkeur in de aanval speelt. Hij verruilde in 2013 PSV voor Napoli. In maart 2011 maakte Mertens zijn debuut in het Belgische nationale elftal.

Wikipedia
Geboren: 6 mei 1987 (30 jaar), Leuven, België
Lengte: 1,69 m
Gewicht: 61 kg
Begin carrière: 1996
Vind ik leuk
HJR +2637
vrijdag 19 mei 2017 om 14:37
Is hij 1,69 m :)! Dus een tv maakt je korter. Ziet eruit als 1,59 ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:59
Haha wilde net zeggen, ziet eruit als een manneke van 1,60
Vind ik leuk
Beulen +576
vrijdag 19 mei 2017 om 14:15
Ik geloof hier helemaal niets van. 28 miljoen is een lachertje tegenwoordig
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:16
ok maar juventus is nog geen landskampioen..en Napoli staat derde met 5 punten achter ..jullie moeten jullie huiswerk maken voor dat jullie iets publiceren
Vind ik leuk
United +34244
vrijdag 19 mei 2017 om 14:40
Kampioen gaan ze wel worden. Maar je hebt gelijk.
Vind ik leuk
HJR +2637
vrijdag 19 mei 2017 om 14:40
De laatste 2 wedstrijden worden niet meer gespeeld
Vind ik leuk
United +34244
vrijdag 19 mei 2017 om 14:36
Zou hij voor een vertrek gaan? Ben benieuwd waar hij naar toe gaat.
Vind ik leuk
Beulen +576
vrijdag 19 mei 2017 om 14:46
Misschien de opvolger van griezmann?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:57
Dries is inmiddels 30 jaar. Er zit geen groei meer in.
Al niet meer sinds zijn 10e jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:21
hahahaaa topper..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Ik weet niet hoor, maar we moeten nog 2 ronden spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:35
Ondanks dat dit niet het beleid van Ajax is en waarschijnlijk het salarisplafond niet toereikend zal zijn zou hij voor Ajax een speler zijn die ons de volgende stap zou kunnen laten maken. En die 28 miljoen vind ik goed te doen gezien het feit dat ik denk dat hij zeker ook weer met winst zal kunnen worden verkocht. Stel je voor een voorhoede met Mertens, Lozano, Dolberg en daarachter, Neres, Kluivert en Huntelaar.... hahaha... ach dromen mag toch wel. Maar echt, met die 2 aankopen zou je zo n 45 miljoen kwijt zijn maar dan heb je ook wel wat. uitgaande transfers van Klaassen, Veltman?, Tete?, Riedewald?, Dijks, Westerman, Fischer, Muric, Boer, is dat bedrag prima op te vangen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Napoli leert van fout en neemt andere clausule op in miljoenencontract Mertens'