Veel clubs strijden om Amrabat: waarom Feyenoord achter het Utrecht-talent aanzit

Veel clubs strijden om Amrabat: waarom Feyenoord achter het Utrecht-talent aanzit

vrijdag 19 mei 2017 om 14:00

Het is niet de vraag of, maar wanneer Sofyan Amrabat FC Utrecht gaat verlaten voor een nieuwe club. Watford (waar zijn broer Nordin speelt), RB Leipzig en Anderlecht worden net als Feyenoord serieus in verband gebracht met de talentvolle middenvelder. VoetbalPrimeur zet op een rij wat Amrabat Feyenoord te bieden heeft.

Wat voor een type speler is Amrabat?
Amrabat is een middenvelder zoals clubs hem tegenwoordig graag zien: onvermoeibaar, multifunctioneel en overal op het veld te vinden. De twintigjarige speler uit Huizen is een zogeheten box-to-box-middenvelder, een speler die het hele veld bestrijkt met een geweldig uithoudingsvermogen. Amrabat kan aan het begin van een aanval op zijn eigen zestien staan en aan het einde van een aanval rond de zestien van de tegenstander te vinden zijn. Met een goede pass, een goed fysiek en een uitstekend overzicht is Amrabat een type speler die elke ploeg, op welk niveau dan ook, nodig heeft.

Wat voor een rol kan hij vervullen bij Feyenoord?
Het middenveld van Feyenoord staat dit seizoen als een huis en dus lijkt er geen directe noodzaak voor het halen van een nieuwe speler in die linie. Kijken we echter verder dan Karim El Ahmadi, Tonny Vilhena en Jens Toornstra, dan is het kwaliteitsverschil te groot. Dirk Kuyt is gestopt en de rollen van Renato Tapia, Marko Vejinovic en Simon Gustafson zijn zo goed als uitgespeeld, dus heeft Feyenoord behoefte aan versterkingen in de breedte.

Levchenko over Amrabat als Toornstra-opvolger:

Amrabat lijkt daar een perfecte kandidaat voor. Jong met een grote doorverkoopwaarde als hij zich blijft ontwikkelen en goed genoeg om in de Eredivisie voor Feyenoord te spelen. Amrabat is niet de controlerende speler zoals El Ahmadi is, maar kan een goede back-up worden voor Vilhena, de box-to-box-man bij de Rotterdammers, of zelfs dieper, op de meest vooruitgeschoven positie op het middenveld van Toornstra. Eén jaar in die rol als back-up minuten opdoen en wennen en dan bij een transfer van een van de Feyenoorders klaar zijn om de kar te trekken, dat lijkt het ideale scenario voor Amrabat.

Compilatie van assists van Amrabat:

Waar moet Amrabat zich nog verbeteren?
Amrabat kan de volgende stap zetten als hij meer buiten zijn comfort zone probeert te voetballen. In zijn eerste volledige seizoen voerde hij zijn taken uitstekend uit, maar als hij meer durf en lef toont wordt hij de speler die een grotere competitie in de toekomst aankan. Een ander punt waar Amrabat verbetering in moet tonen is zijn aanvallende inbreng. Vaak genoeg komt hij rond de zestien, maar in 47 Eredivisie-wedstrijden heeft hij slechts één doelpunt gemaakt, afgelopen woensdag in de play-offs tegen sc Heerenveen.

Broer Nordin over wat Sofyan beter moet doen:


Zijn statistieken:

Poll

Wat is de beste club voor Amrabat?

(761 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +7760
vrijdag 19 mei 2017 om 14:04
Top prioriteit voor Feyenoord. Gelijk contract geven voor minimaal 5 jaar!
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 14:07
Lekker naar Feyenoord gaan en daar 3 jaar doorgroeien, kan je mooi CL spelen en ervaren wat het verschil is tussen een middenmoter en een topclub.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:10
Nou Dirk laat de schaal even los en rij naar Utrecht....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:57
Vergeet je steekwagen niet Dirk om die grote zak geld Galgenwaard binnen te brengen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:00
Fc Utrecht heeft best weinig voor Ramselaar gekregen. Ben benieuwd welk bedrag er gevraagd gaat worden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:13
Amrabat, van Persie, Haps en Larsson zouden wel wat zijn voor Feyenoord voor volgend jaar. Afscheid nemen van hooli kramer, gustaffson, nelom en Bilal.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:16
Ben het helemaal met je eens!
Vind ik leuk
TomN10 +89
vrijdag 19 mei 2017 om 14:17
En Vejinovic weg. Larsson moet je denk ik niet nemen. En kost ook heel wat neem ik aan.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:05
Gustafson zou ik toch nog eerst verhuren. Die begon écht heel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:19
Blijf nog maar een jaartje in Utrecht! Pas 1 volledig seizoen achter de rug.. nog een jaartje onder de vleugels van ten Hag!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:28
Ja balen voor jouw club. Ik krijg het idee dat jullie meer spelers kwijtraken dan Feyenoord Ajax en Psv. Vraagje wie vind je beter Ramselaar of Amrabat?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:46
Het is jet lot van een subtopper in NL. Ajax gaat het straks na de EL finale ook meemaken.. Amrabat en Ramselaar zijn niet te vergelijken. Amrabat legt veel meer meters en heeft veel meer poqer in zijn spel. Ramselaar kan op verschillende posities op het middenveld uit de voeten. Ramselaar heeft een prachtige steekpass en veel meer scorend vermogen. Amrabat kan verdedigend meer voor ren ploeg betekenen. Beide zij mooie spelers uit onze eigen opleiding. En hopelijk gaat Amrabat ook veel geld opleveren.
Vind ik leuk
Aramius +287
vrijdag 19 mei 2017 om 15:16
Hopelijk blijft hij in Nederland, leuke speler om naar te kijken.
Vind ik leuk
defons +668
vrijdag 19 mei 2017 om 15:42
Tja wat is wijsheid .

Meespelen om het kampioenschap in duitsland of nederland. Tja ik zou het wel weten.

Voetballen voor een bedrag tussen de 400 .000 en 600.000 of een bedrag boven de miljoen . Tja ik zal het wel weten .

En gezien de bezetting denk ik zelfs dat hij bij leipzig eerder in de bassis staat.

Nee jongen mooi als die verhalen over een tussen stap en stom om naar het buitenland. geef ik je het advies kiest lekker voor het buitenland.

Gelijk binnen wat geld betreft en bundesliga is een mooie tussenstap en als je dan gelijk naar leipzig kan zeg ik gelijk doen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:12
Zo krijg VP provisie van de familie Amrabat om deze naar Feyenoord te loodsen tjonge zoveel positiviteit over een speler die een paar keer bij Utrecht goed heeft gespeeld, maar 2 jaar geleden op VP stond ook zo n positiev verhaal over Venovic ook zo n TALENT nu 2 jaar verder en bijna 4 miljoen lichter zit die slome yoegoslaaf al 2 jaar op de bank en als die niet verkocht word zit die weer een jaar op de bank, tel uit je winst.
Vind ik leuk
berwi +47
vrijdag 19 mei 2017 om 17:44
watford betaald een hoger bedrag dan feyenoord vraagprijs is rond
de 6 miljoen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Veel clubs strijden om Amrabat: waarom Feyenoord achter het Utrecht-talent aanzit