Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef: Tactisch kan je veel doen

    Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef: "Tactisch kan je veel doen"

    vrijdag 19 mei 2017 om 14:26

    Ronald Koeman vindt dat veel trainers in de Eredivisie klassiek denken. Met Everton, waarmee hij dit seizoen op de zevende plaats eindigt, volgt hij zijn eigen filosofie én kijkt ondertussen naar managers als Pep Guardiola.

    Aanpassen is daarbij voor Koeman misschien wel het belangrijkste onderdeel, blijkt uit een interview met Voetbal International. "Tactisch kan je als trainer heel veel doen. Juist als jouw ploeg minder kwaliteit heeft dan de tegenstander. Dan red je het niet met alleen de Hollandse School. Dus denk ik na over manieren waarop we het die op papier betere tegenstander moeilijker kunnen maken door een tactische omzetting."

    Dat gaat met wisselend succes. Zo werd er bijvoorbeeld met 5-0 van Chelsea verloren, maar werd het Manchester City van Guardiola met 4-0 verslagen. Koeman volgt de aanpak van de Spanjaard, met wie hij jarenlang samenspeelde in het centrum van de Barcelona-defensie, nauwgezet. "Ik vind het heel interessant om te zien hoe hij het aanpakt in Engeland. Pep heeft natuurlijk een bepaalde filosofie. Daarmee heeft hij bij Barcelona en Bayern München veel prijzen gewonnen.”

    Plaats een reactie

    Senna +6331
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:32
    Ja Ronald wij zitten er allemaal naast .
    Ga eerst maar eens ergens landskampioen worden .
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:36
    Als je naar de BPL kijkt is 7e met Everton zo slecht nog niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
    Voordat Ajax de Europa league finale behaalde schreeuwden we dit allemaal, maar na 1 Europees succes met de Hollandse school snapt Ronald Koeman er opeens niks van.. Wat gaan we weer mee met de waan van de dag
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
    Met Everton 7e worden is geen stunt. Dat is waar Everton hoort te staan. Dat had Hans de Koning ook nog wel voor elkaar gekregen...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    14forever +7956
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:38
    Heeft toch een puntje hier hoor. Als je.de balcirculatie niet kan uitvoeren, dan zou aanpassingen je verder kunnen helpen, ipv oogkleppen op te hebben
    Vind ik leuk
    Splintair +1405
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:40
    Ik wist niet dat je alleen geloofwaardig was pas als je landskampioen ergens bent geworden.

    En ps, hij is twee keer landskampioen geworden met ajax en een keer met psv.
    Dusssssss...
    Vind ik leuk
    Senna +6331
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:13
    van de pl
    Vind ik leuk
    Splintair +1405
    vrijdag 19 mei 2017 om 17:26
    Oh want je schreef 'ergens' dus dat impliceert ook andere landen nl
    Vind ik leuk
    Ajaxia +118
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:37
    Een trainer zijn is meer dan de beste 11 opstellen en iedereen te vriend houden.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1956
    zaterdag 20 mei 2017 om 10:11
    wij hebben bij ajax nu een trainer die enkel zijn eerste 13 tevreden kan houden dat is ook niet echt een teken van een goede manager/trainer
    en ook te eigenwijs net zo als koeman en net zo net niet goed genoeg voor de top
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10344
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:42
    Ajax speelt eindelijk weer zoals het lang geleden ook speelde en past zich ook nooit aan aan de tegenstander. Maar toch best wel succesvol moet ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16011
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:51
    Aldus de coach van een middenmoot club in Engeland. Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef maar een baan in Zeist ziet hij niet zitten. Ronald had de kans om eea te veranderen. Triest figuur.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15556
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:56
    Ho....... Toen hij bij Feyenoord weg ging, na de wk, wilde hij niets liever dan bondscoach worden.
    Maar van gaal kwam met hiddink/blind op de proppen vooral om Koeman dwars te zitten.

    En ja.... Nu hoeft het niet meer. Wat zou hij te winnen hebben? WK haal je toch niet meer.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2311
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:58
    Zag laatst nog een opstelling van Ronald.Op rechts stond alleen een back.
    Tactisch hoor.Maar als v/d Brom dit had gezegd had ik het nog leuker gevonden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:11
    Ja dat viel mij ook al op. wat me uit zijn periode bij vitesse is bijgebleven is dat hij meestal rond de 70e minuut zijn 3e wissel al deed, waardoor we niey zelden met 10 man de wedstrijd moesten uitspelen na een blessure. Ook zo'n tactisch hoogstandje van dit meesterbrein
    Vind ik leuk
    DubRtd +15556
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:55
    Ik had met mijn filosofie ook veel prijzen gewonnen met barca en bayern.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 19:13
    Googelen op Hybris... ;-)
    Vind ik leuk
    BoomP +325
    vrijdag 19 mei 2017 om 19:23
    Waaauw wat een Nieuws
    Vind ik leuk
    Gerro +5373
    zaterdag 20 mei 2017 om 00:52
    Ja Ronald Pep heeft de Hollandse school als recept,bijgebracht door ene Johan Cruijff. Kennelijk heeft ie daar iets meer van opgestoken dan jij al presteer je naar behoren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef: "Tactisch kan je veel doen"