Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef: Tactisch kan je veel doen

Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef: "Tactisch kan je veel doen"

vrijdag 19 mei 2017 om 14:26

Ronald Koeman vindt dat veel trainers in de Eredivisie klassiek denken. Met Everton, waarmee hij dit seizoen op de zevende plaats eindigt, volgt hij zijn eigen filosofie én kijkt ondertussen naar managers als Pep Guardiola.

Aanpassen is daarbij voor Koeman misschien wel het belangrijkste onderdeel, blijkt uit een interview met Voetbal International. "Tactisch kan je als trainer heel veel doen. Juist als jouw ploeg minder kwaliteit heeft dan de tegenstander. Dan red je het niet met alleen de Hollandse School. Dus denk ik na over manieren waarop we het die op papier betere tegenstander moeilijker kunnen maken door een tactische omzetting."

Dat gaat met wisselend succes. Zo werd er bijvoorbeeld met 5-0 van Chelsea verloren, maar werd het Manchester City van Guardiola met 4-0 verslagen. Koeman volgt de aanpak van de Spanjaard, met wie hij jarenlang samenspeelde in het centrum van de Barcelona-defensie, nauwgezet. "Ik vind het heel interessant om te zien hoe hij het aanpakt in Engeland. Pep heeft natuurlijk een bepaalde filosofie. Daarmee heeft hij bij Barcelona en Bayern München veel prijzen gewonnen.”

Plaats een reactie

Senna +3703
vrijdag 19 mei 2017 om 14:32
Ja Ronald wij zitten er allemaal naast .
Ga eerst maar eens ergens landskampioen worden .
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:36
Als je naar de BPL kijkt is 7e met Everton zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
Voordat Ajax de Europa league finale behaalde schreeuwden we dit allemaal, maar na 1 Europees succes met de Hollandse school snapt Ronald Koeman er opeens niks van.. Wat gaan we weer mee met de waan van de dag
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
Met Everton 7e worden is geen stunt. Dat is waar Everton hoort te staan. Dat had Hans de Koning ook nog wel voor elkaar gekregen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:49]
Vind ik leuk
14forever +1839
vrijdag 19 mei 2017 om 14:38
Heeft toch een puntje hier hoor. Als je.de balcirculatie niet kan uitvoeren, dan zou aanpassingen je verder kunnen helpen, ipv oogkleppen op te hebben
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:40
Ik wist niet dat je alleen geloofwaardig was pas als je landskampioen ergens bent geworden.

En ps, hij is twee keer landskampioen geworden met ajax en een keer met psv.
Dusssssss...
Vind ik leuk
Senna +3703
vrijdag 19 mei 2017 om 15:13
van de pl
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:26
Oh want je schreef 'ergens' dus dat impliceert ook andere landen nl
Vind ik leuk
Ajaxia +36
vrijdag 19 mei 2017 om 14:37
Een trainer zijn is meer dan de beste 11 opstellen en iedereen te vriend houden.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:11
wij hebben bij ajax nu een trainer die enkel zijn eerste 13 tevreden kan houden dat is ook niet echt een teken van een goede manager/trainer
en ook te eigenwijs net zo als koeman en net zo net niet goed genoeg voor de top
Vind ik leuk
Paul1982 +1202
vrijdag 19 mei 2017 om 14:42
Ajax speelt eindelijk weer zoals het lang geleden ook speelde en past zich ook nooit aan aan de tegenstander. Maar toch best wel succesvol moet ik zeggen.
Vind ik leuk
Bizzy +949
vrijdag 19 mei 2017 om 14:51
Aldus de coach van een middenmoot club in Engeland. Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef maar een baan in Zeist ziet hij niet zitten. Ronald had de kans om eea te veranderen. Triest figuur.
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 15:56
Ho....... Toen hij bij Feyenoord weg ging, na de wk, wilde hij niets liever dan bondscoach worden.
Maar van gaal kwam met hiddink/blind op de proppen vooral om Koeman dwars te zitten.

En ja.... Nu hoeft het niet meer. Wat zou hij te winnen hebben? WK haal je toch niet meer.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:58
Zag laatst nog een opstelling van Ronald.Op rechts stond alleen een back.
Tactisch hoor.Maar als v/d Brom dit had gezegd had ik het nog leuker gevonden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:01]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:11
Ja dat viel mij ook al op. wat me uit zijn periode bij vitesse is bijgebleven is dat hij meestal rond de 70e minuut zijn 3e wissel al deed, waardoor we niey zelden met 10 man de wedstrijd moesten uitspelen na een blessure. Ook zo'n tactisch hoogstandje van dit meesterbrein
Vind ik leuk
DubRtd +3979
vrijdag 19 mei 2017 om 15:55
Ik had met mijn filosofie ook veel prijzen gewonnen met barca en bayern.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:13
Googelen op Hybris... ;-)
Vind ik leuk
BoomP +67
vrijdag 19 mei 2017 om 19:23
Waaauw wat een Nieuws
Vind ik leuk
Gerro +1170
zaterdag 20 mei 2017 om 00:52
Ja Ronald Pep heeft de Hollandse school als recept,bijgebracht door ene Johan Cruijff. Kennelijk heeft ie daar iets meer van opgestoken dan jij al presteer je naar behoren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman vindt manier van denken in Nederland naïef: "Tactisch kan je veel doen"