Mourinho sneert: Teams horen geen twee Europese toernooien in seizoen te spelen

Mourinho sneert: "Teams horen geen twee Europese toernooien in seizoen te spelen"

vrijdag 19 mei 2017 om 14:41

Manchester United-manager José Mourinho vindt het niet terecht dat teams die eerder in de Champions League uitkomen later nog mogen meedoen in de Europa League. Tegenstander in de finale Ajax speelde de voorrondes van de Champions League, maar werd uitgeschakeld door Rostov en daalde vervolgens af naar de Europa League.

Clubs die in de groepsfase van de Champions League derde worden stromen ook nog in de Europa League in. "Teams horen geen twee Europese competities in één seizoen te spelen", vindt Mourinho. Het zijn teams zoals wij die sind sde start al meedoen. We zijn vijfde geworden en stroomden direct in de Europa League in", aldus Mourinho.

Richting de finale tegen Ajax speelt Manchester United nog één competitiewedstrijd, tegen Crystal Palace. Paul Pogba speelt, maar verder zullen er vooral veel jongelingen speelminuten krijgen. Joel Pereira, Kieran O'Hara, Demetri Mitchell, Josh Harrop, Angel Gomes, Scott McTominay, de Amsterdammer Timothy Fosu-Mensah en Axel Tuanzebe gaan een kans krijgen. Mourinho maakte bovendien bekend dat Chris Smalling op tijd fit zal zijn voor het duel met Ajax.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 14:43
En het indekken gaat verder.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:37
Hij heeft wel gelijk....
Vind ik leuk
Top +25
vrijdag 19 mei 2017 om 16:47
Hij heeft helemaal geen gelijk. Hij is inconsequent. Klaagt hij ook als hij als winnaar van de EL de CL in mag? Klaagt hij ook over dat de nummers 2 tm 4 van de sterke landen de CL in gaan en niet alleen de kampioenen? Wel alles in beschouwing nemen en niet selectief zijn wanneer het goed uitkomt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:48
Hij heeft wel degelijk gelijk..... maar de hele opzet klopt van geen kanten..... en dat hij net nu, net dit zegt..... kan niet anders..... anders zou Jose geen Mourinho heten.
Vind ik leuk
Top +25
vrijdag 19 mei 2017 om 16:54
Bedoel ik ook. Het klopt niet maar daar nu over klagen en alleen dit eruit halen is fout.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:33
Niet fout.... willekeurig en logisch..... ;-))
Vind ik leuk
Top +25
vrijdag 19 mei 2017 om 18:37
Willekeur is fout. Nu klagen is niet logisch.
Vind ik leuk
younited +3495
vrijdag 19 mei 2017 om 14:45
..... next....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:48
"We zijn vijfde geworden....."

En dit seizoen? Zesde?
Da's niet best!

En dan ook nog zes punten achter op z'n grote vriend Wenger!
Vind ik leuk
Truth +2582
vrijdag 19 mei 2017 om 15:05
Buiten chelsea en Spurs hebben de rest gefaald ...United krijgt wel vaak het meeste kritiek vanwege José terwijl city evenveel of meer geld uitgeeft en de grote Pep als trainer heeft en daar lees ik weinig over .
Op skysports zag ik dit

United wint de CS , LC en mss de EL ....city , arsenal , spurs winnen niks ...heeft United dan een beter seizoen ?
Vind ik leuk
inimini +1417
vrijdag 19 mei 2017 om 15:11
Als ze de EL winnen hebben ze wat, maar de CS en LC zijn zelfs in Engeland geen prijzen.
Die laat men lopen voor de FA cup, competitie en Europa.
Vind ik leuk
Truth +2582
vrijdag 19 mei 2017 om 16:19
Vreemd dat men zo uit de bol gaat voor een prijsje van niks hé
Vind ik leuk
inimini +1417
vrijdag 19 mei 2017 om 16:30
Voor de winnaar is zo'n prijs altijd wat, maar de teams stellen er niet hun sterkste elftal voor op.
Dat zegt dan toch al voldoende.
Vind ik leuk
Truth +2582
vrijdag 19 mei 2017 om 16:55
Vreemd want ik zag toch door de jaren heen heel wat grote namen op dat podium staan ;-)
Maar heeft United nu een beter seizoen dan pakweg city dat ook een fortuin heeft uitgegeven ?
Vind ik leuk
inimini +1417
vrijdag 19 mei 2017 om 17:02
Ik denk dat voor die ploegen geld dat wanneer ze niet 1 grote prijs pakken, het een matig seizoen is.
Vind ik leuk
Truth +2582
vrijdag 19 mei 2017 om 18:13
zeker voor een clubje als city ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:37
Het probleem is dat United met dit spelersmateriaal gewoon veels te slecht presteerd.De rest van de ploegen hebben allemaal de intenie om aanvallend voetbal te spelen.Mourinho speelt afbraakvoetbal van het ergste soort,en het mooie is dat het bij United totaal niet loont.Van alle topclubs is United de ploeg die het slechtst presteerd,alle kritiek is terecht.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:49
Laat maar lullen..
Vind ik leuk
mcmodd +9704
vrijdag 19 mei 2017 om 14:50
Ze zijn vijfde geworden en stromen direct in bij de EL. Tja, in Nederland speel je, zelfs als je vierde wordt, gewoon eerst een play-offs. Beter dan dat de UEFA daar iets aan doet. Dus het verzoek aan deze Portugees: neem eens contact op met de UEFA. Vraag of ze ook in de UK eerst een play-offs mogen spelen.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 14:51
Wat een gelul weer van deze droeftoeter.
Vind ik leuk
lexy88 +1005
vrijdag 19 mei 2017 om 14:52
Wat zou het heerlijk zijn om deze man te zien verliezen, meldt je volgend jaar vanwege je 6de plek maar weer in de Europa League, gaan wij wel de CL league in.. Maar hopelijk maakt hij dat niet meer mee en wordt hij met pek en veren Manchester uitgejaagd. Wat een onuitstaanbare vent, moet je als fan ook niet blij mee zijn
Vind ik leuk
El Lobo +1036
vrijdag 19 mei 2017 om 14:52
Tot Mourinho zelf uitgeschakeld wordt in de voorronde CL en niet meer Europees mag doen
Dan roept de beste man om een tweede kans!
Vind ik leuk
tikkietoe +2329
vrijdag 19 mei 2017 om 14:54
Mourinho claimt om zo een drogreden als de overbekende opzet van de CL, nu alvast de beker?
Mag hopen als er straks gespeeld om word Ajax wint.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
Wat heb ik toch een enorme hekel aan die vent. De Special One, de toptrainer, die het in zijn broek doet voor een paar tieners van Ajax. Niets ten opzichte van Ajax, want heb zelf een voorkeur voor Ajax.
Vind ik leuk
Truth +2582
vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
Serieus José ...ik probeer je te begrijpen maar bij de uefa vinden ze dan iets anders ...dat vangnet is er gekomen omdat de grote clubs nog schrik hadden op inkomstenverlies na uitschakeling in de groepsfase van de CL
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:01
Ja en de nrs 2,3 en 4 horen ook niet thuis op het Champions League toneel
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:04
Ik vind dat hij wel gelijk heeft. Zodra de groepsfase begint moet je het met die teams doen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:04
Hij heeft wel een punt.....alleen verkeerde timing. Dit moet hij gewoon aan het begin van een seizoen zeggen.

Ook dat de nr3 van de CL poule nog naar de EL mag is raar. Je ligt eruit of niet.......klaar....

Ben overigens geen Mourinho fan.....en bovenstaand heeft ook niets met Ajax te maken, ik heb dit altijd al gevonden.
Vind ik leuk
Aramius +336
vrijdag 19 mei 2017 om 15:18
Houd toch lekker je bek dicht en richt je op je team man!
Dat eeuwige zeiken en indekken van een man die meer dan 200 miljoen uitgaf aan het begin van het seizoen begint wel echt heel erg triest te worden.
Vind ik leuk
14forever +6503
vrijdag 19 mei 2017 om 15:20
Ach iemand verbaast over deze uitspraak? Denk dat iedereen deze had kunnen zien aankomen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:20
Boehoe.... *pinkt traantje weg*
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:32
Ik begrijp niet waarom hij zich druk maakt over de samenstelling. Wie er aan meedoen is vooraf bepaald. En afvallers van de CL worden niet bevoorrecht
Vind ik leuk
Guust +3213
vrijdag 19 mei 2017 om 15:48
Dan wil hij denk ik ook geen voorronde CL spelen als dat zou kunnen. Ze moeten de CL voor de kampioenen maken en niet voor de nummer 2, 3 en 4 van Engeland.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:36
Exact. Helemaal eens.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:59
Ik snap dit indekken niet zo, je weet Ajax uit...bij Schalke stonden ze 3-0 achter, tegen Lyon verliezen ze met 3-1 en PSV uit werd ook verloren. Joh MCA vernederen die HAP...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:17
Het trieste hieraan is, is dat hij waarschijnlijk oprecht denkt dat Ajax een team is dat 3e is geworden in de groepsfase van de CL en daarmee in de EL zit.

De trainer van een van de grootste clubs ter wereld die elke dag excuses zoekt voor een finale tegen een ploeg met een team dat bij elkaar een fractie heeft gekost van je eigen duurste speler. Zielig.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:28
Ach ja wel terrecht dat de nummer 5 van Engeland direct de Europa league in mag en dat straks de nummer 4 direct de CL in mag, moeten we ook niet moeilijk over doen... José moet niet zeuren
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:40
Een beetje gefrustreerd dat je het niet beter doet dan van Gaal met een beter team? Het lag aan van Gaal dat ze geen CL spelen en hij presteert met een nog duurder elftal minder.

Wie bepaalt dat trouwens? Mourinho? Als het andersom was geweest had dit klein kindje niet geklaagd. Probeer eens iets te winnen lul met je peperdure teams. Dat is al geleden niet?
Vind ik leuk
rinirat +582
vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
Dit soort mensen loopt in de voetballerij rond.... zielig en alles maar doen om je tegenstander te irriteren op psychisch gebied.
Wat is het ook een sukkel.
Vind ik leuk
Dee79 +1680
vrijdag 19 mei 2017 om 17:53
Ik denk hetzelfde als zijn ma...had ik het maar doorgeslikt.
En maar blijven indekken heerlijk die angst
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:11
Als je het niet eens bent met de opzet van het toernooi doe dan niet mee, je bent nl niet verplicht als je, je plaatst. Er is vast wel een team dat in jullie plaats willen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 20:12]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:34
Haha wat een raar gelul weer van mourinho. En ajax heeft ook niet in het CL toernooi gezeten. Voorronde heb je nog niets, ook geen startgeld. Dus mourinho loopt weer eens de feiten zo te verdraaien dat het lijkt of hij benadeeld wordt. Wat een zielepoot!
Vind ik leuk
Gerro +2594
zaterdag 20 mei 2017 om 00:43
Ik hoop dat woensdag dezelfde foto kan worden geschoten,deze man begint nu toch wel erg zielig te doen. Topcoach onwaardig.
Vind ik leuk
Gerro +2594
zaterdag 20 mei 2017 om 00:47
Misschien kan Bosz counteren door hem te zeggen dat je dan als EL winna.ar dan ook niet in de cl hoort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourinho sneert: "Teams horen geen twee Europese toernooien in seizoen te spelen"