Mourinho: 'Als ik Ajax zie spelen, zie ik dat Bosz hard gewerkt heeft'

Mourinho: 'Als ik Ajax zie spelen, zie ik dat Bosz hard gewerkt heeft'

vrijdag 19 mei 2017 om 18:29

In aanloop naar de Europa League-finale heeft José Mourinho zich lovend uitgelaten over Ajax-trainer Peter Bosz. Op de persconferentie sprak de coach zich bewonderend uit over de keuzeheer van de Amsterdammers.

Mourinho vindt dat Bosz nu al bewezen heeft een goede trainer te zijn. "Ik ken Peter niet heel goed en ik praat niet graag over collega's die ik niet heel goed ken", begon de flamboyante Portugees tijdens de persconferentie in Manchester. "Maar als ik Ajax zie spelen, zie ik dat de trainer hard gewerkt heeft en daar kan ik alleen maar complimenten voor uitdelen. Ik moet zeggen: knap werk, heel goed gedaan."

De twee coaches ontmoetten elkaar in juli 2014 voor het eerst, toen Mourinho nog actief was bij Chelsea en Bosz voor Vitesse werkte. Destijds stonden de twee in het Gelredome al eens tegenover elkaar. Het betrof toen een oefenduel. Chelsea won met 3-1.

Poll

Gaat Ajax de Europa League winnen?

(6289 stemmen)

Plaats een reactie

Bien +5959
vrijdag 19 mei 2017 om 18:32
Mourinho heeft menselijk trekjes. De wonderen zijn de wereld nog nie uit.
Vind ik leuk
Paul1982 +6335
vrijdag 19 mei 2017 om 18:34
Of dit is weer een excuus om zich alvast in te dekken voor een eventuele nederlaag. En als Man United wint, dan heeft hij gewonnen van een team met een geweldige trainer ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:34
hoort allemaal bij het indekken bij verlies, ik denk dat hij wat slecht slaapt!
Vind ik leuk
Farmer +4588
vrijdag 19 mei 2017 om 19:54
Naah, dit is een van Don José zn psychologische truukjes om een wat minder beroemde trainer 'aan het zweven te krijgen'.

Andersom dekt hij zich stilletjes in; een aantal weken geleden mekkerde hij al dat zn selectie met motivatieproblemen zat voor 'een minder toernooi als de Europaleague'.

Als Manchester nu enigszins degelijk voetbal speelde, maar tis vooral 'tegenhouden en afbreken' en leunen op de individuele kwaliteiten van een paar spelers.
Dát vind ik nu niet bepaald getuigen van 'goed werk' als Coach.
Met een budget van 300 miljoen per jaar, kunnen jij of ik dat ook wel; 10 busschauffeurs opstellen, en 1 die gewoon pérfect vrije trappen kan nemen.
Vind ik leuk
royco88 +2838
vrijdag 19 mei 2017 om 18:34
Komt omdat wij ajax de allerbeste zijn!!!
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 22:06
Maar niet van de Mickey mouse competitie in Nederland...
Vind ik leuk
Noudyo. +8413
vrijdag 19 mei 2017 om 22:45
Ik zeg het opnieuw, hoezo Mickey Mouse competitie? We overwinteren in CL, Ajax heeft de finale van de EL gehaald en Feyenoord heeft thuis ook al gewonnen van Man United.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 11:06
De beste van wat?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:35
Ik volg die Mourinho echt helemaal niet. Eerst gaat hij zeggen dat hij zich niet lovend wil uiten over ajax. Dat stimuleert ze. Dan wil hij ook niet negatief doen. Dat stimuleert ajax. Hij wil niet praten over ajax. Dat stimuleert ajax. Zal wel iets te maken hebben met zn mindgames of zoiets, ieder zn ding,
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:37
Mourinho vliegt eruit als ManU geen CL speelt komend jaar.. door de zenuwen begint hij zelfs menselijke trekjes te vertonen!
Vind ik leuk
Johan_D +3076
vrijdag 19 mei 2017 om 18:39
Na woensdag hoor je de echte Mourinho pas.

Dan heeft het falen van United te maken met scheidsrechterlijke beslissingen , de vele blessures en het zware programma.
Vind ik leuk
14forever +6506
vrijdag 19 mei 2017 om 18:49
We kunnen natuurlijk nu al.zijn persconferentie van na de wedstrijd.schrijven. zal niet veel verschil in zitten
Vind ik leuk
Sigma +1491
vrijdag 19 mei 2017 om 18:43
koude oorlog voeren is begonnen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:03
Vreemde opmerking van Mourinho. Hij ziet heel weinig van Ajax en weet nagenoeg niks over Bosz...maar hij vindt hem wel een goede trainer....?
Scorebordjournalistiek...... "Ajax staat in de finale..dus zal de trainer wel ok zijn ".....
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 19:11
Reken maar dat Mourinho inmiddels heel veel van Ajax heeft gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:18
Inderdaad. Die laat zich door niets en niemand verrassen.

Alle Europese finales heeft hij ook gewonnen. Daar mag woensdag dan wel verandering in komen ;)
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 22:05
Andersom niet?
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 22:19
Andersom heeft Bosz zich toch niet zo uitgelaten?
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 22:21
Nee, ik bedoel José heeft veel van Ajax gezien.
Bosz vast veel van Man U. Denk je niet?
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 22:48
Uiteraard. Dat is toch hun werk? ;)
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 20:30
Misschien mag hij jou wel opvolgen bij United...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 20:31]
Vind ik leuk
Vak-DD +6741
vrijdag 19 mei 2017 om 21:08
Dat deden ze toen Bosz Vitesse trainde niet.
Vind ik leuk
tikkietoe +2329
vrijdag 19 mei 2017 om 21:19
Mourinho prijst Bosz de hemel in.
Zo denkt ie, als zijn miljoenenspelers ondanks resultaatvoetbal falen, toch nog gezicht te kunnen redden.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 22:04
83% denkt dat Ajax gaat winnen... we gaan t zien.

Ik herinner me nog een Ajacied die zei dat Ajax wel even de CL finale zou winnen van Juventus met 7-0 we weten hoe dat us afgelopen.

Ik hoop voor allen die Ajax een warm hart toedragen op t beste!
Vind ik leuk
glenn +658
zaterdag 20 mei 2017 om 20:10
als ik man united zie spelen weet ik dat mourinho ook zijn best gedaan heeft om de mensen daar in slaap te krijgen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourinho: 'Als ik Ajax zie spelen, zie ik dat Bosz hard gewerkt heeft'