Mourinho: 'Als ik Ajax zie spelen, zie ik dat Bosz hard gewerkt heeft'

Mourinho: 'Als ik Ajax zie spelen, zie ik dat Bosz hard gewerkt heeft'

vrijdag 19 mei 2017 om 18:29

In aanloop naar de Europa League-finale heeft José Mourinho zich lovend uitgelaten over Ajax-trainer Peter Bosz. Op de persconferentie sprak de coach zich bewonderend uit over de keuzeheer van de Amsterdammers.

Mourinho vindt dat Bosz nu al bewezen heeft een goede trainer te zijn. "Ik ken Peter niet heel goed en ik praat niet graag over collega's die ik niet heel goed ken", begon de flamboyante Portugees tijdens de persconferentie in Manchester. "Maar als ik Ajax zie spelen, zie ik dat de trainer hard gewerkt heeft en daar kan ik alleen maar complimenten voor uitdelen. Ik moet zeggen: knap werk, heel goed gedaan."

De twee coaches ontmoetten elkaar in juli 2014 voor het eerst, toen Mourinho nog actief was bij Chelsea en Bosz voor Vitesse werkte. Destijds stonden de twee in het Gelredome al eens tegenover elkaar. Het betrof toen een oefenduel. Chelsea won met 3-1.

Poll

Gaat Ajax de Europa League winnen?

(6289 stemmen)

Plaats een reactie

royco88 +3056
vrijdag 19 mei 2017 om 18:34
Komt omdat wij ajax de allerbeste zijn!!!
Vind ik leuk
Xtacy +282
vrijdag 19 mei 2017 om 22:06
Maar niet van de Mickey mouse competitie in Nederland...
Vind ik leuk
Noudyo. +9859
vrijdag 19 mei 2017 om 22:45
Ik zeg het opnieuw, hoezo Mickey Mouse competitie? We overwinteren in CL, Ajax heeft de finale van de EL gehaald en Feyenoord heeft thuis ook al gewonnen van Man United.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 11:06
De beste van wat?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:35
Ik volg die Mourinho echt helemaal niet. Eerst gaat hij zeggen dat hij zich niet lovend wil uiten over ajax. Dat stimuleert ze. Dan wil hij ook niet negatief doen. Dat stimuleert ajax. Hij wil niet praten over ajax. Dat stimuleert ajax. Zal wel iets te maken hebben met zn mindgames of zoiets, ieder zn ding,
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:37
Mourinho vliegt eruit als ManU geen CL speelt komend jaar.. door de zenuwen begint hij zelfs menselijke trekjes te vertonen!
Vind ik leuk
Johan_D +3216
vrijdag 19 mei 2017 om 18:39
Na woensdag hoor je de echte Mourinho pas.

Dan heeft het falen van United te maken met scheidsrechterlijke beslissingen , de vele blessures en het zware programma.
Vind ik leuk
14forever +6829
vrijdag 19 mei 2017 om 18:49
We kunnen natuurlijk nu al.zijn persconferentie van na de wedstrijd.schrijven. zal niet veel verschil in zitten
Vind ik leuk
Sigma +1631
vrijdag 19 mei 2017 om 18:43
koude oorlog voeren is begonnen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:03
Vreemde opmerking van Mourinho. Hij ziet heel weinig van Ajax en weet nagenoeg niks over Bosz...maar hij vindt hem wel een goede trainer....?
Scorebordjournalistiek...... "Ajax staat in de finale..dus zal de trainer wel ok zijn ".....
Vind ik leuk
2cents +35263
vrijdag 19 mei 2017 om 19:11
Reken maar dat Mourinho inmiddels heel veel van Ajax heeft gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:18
Inderdaad. Die laat zich door niets en niemand verrassen.

Alle Europese finales heeft hij ook gewonnen. Daar mag woensdag dan wel verandering in komen ;)
Vind ik leuk
Xtacy +282
vrijdag 19 mei 2017 om 22:05
Andersom niet?
Vind ik leuk
2cents +35263
vrijdag 19 mei 2017 om 22:19
Andersom heeft Bosz zich toch niet zo uitgelaten?
Vind ik leuk
Xtacy +282
vrijdag 19 mei 2017 om 22:21
Nee, ik bedoel José heeft veel van Ajax gezien.
Bosz vast veel van Man U. Denk je niet?
Vind ik leuk
2cents +35263
vrijdag 19 mei 2017 om 22:48
Uiteraard. Dat is toch hun werk? ;)
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 20:30
Misschien mag hij jou wel opvolgen bij United...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 20:31]
Vind ik leuk
Vak-DD +7794
vrijdag 19 mei 2017 om 21:08
Dat deden ze toen Bosz Vitesse trainde niet.
Vind ik leuk
tikkietoe +2802
vrijdag 19 mei 2017 om 21:19
Mourinho prijst Bosz de hemel in.
Zo denkt ie, als zijn miljoenenspelers ondanks resultaatvoetbal falen, toch nog gezicht te kunnen redden.
Vind ik leuk
Xtacy +282
vrijdag 19 mei 2017 om 22:04
83% denkt dat Ajax gaat winnen... we gaan t zien.

Ik herinner me nog een Ajacied die zei dat Ajax wel even de CL finale zou winnen van Juventus met 7-0 we weten hoe dat us afgelopen.

Ik hoop voor allen die Ajax een warm hart toedragen op t beste!
Vind ik leuk
glenn +806
zaterdag 20 mei 2017 om 20:10
als ik man united zie spelen weet ik dat mourinho ook zijn best gedaan heeft om de mensen daar in slaap te krijgen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourinho: 'Als ik Ajax zie spelen, zie ik dat Bosz hard gewerkt heeft'