Gerbrands voorziet extra miljoenen voor PSV: 'Is naar Nederlandse begrippen fors'

27 mei 2017 om 13:55

Toon Gerbrands denkt dat er bij PSV op commercieel gebied nog een hoop winst valt te halen volgend seizoen. Dat laat de algemeen directeur van de Eindhovenaren weten in gesprek met het Eindhovens Dagblad.

"De ruimte op de achterkant van het shirt is nog vrij en daarnaast gaat de gokmarkt in de toekomst open", aldus Gerbrands, die denkt dat PSV enkele miljoenen per jaar aan extra sponsoring kan opleveren. "We halen dan jaarlijks ongeveer tien miljoen euro uit ons shirt en dat is naar Nederlandse begrippen fors."

"Onze hoofdsponsor energiedirect.nl betaalt ongeveer zes miljoen euro per jaar en Philips drie miljoen euro voor de mouw en de naam van het stadion", vervolgt Gerbrands. De naam van Philips zal tot 2021 op de mouwen van de PSV-shirts prijken. Het stadion zal tot 2026 de naam van Philips dragen, laat de directeur weten. 

Gebrands reageert vervolgens op de vraag hoe PSV nog mee kan doen in het voetbal, met het hedendaagse 'transfergeweld' van de topclubs. "Door te kijken waar we in uitblinken en hoe we daar ons voordeel mee kunnen doen. Wij zijn goed in het opleiden van spelers. Kijk eens naar alle transfers van de afgelopen jaren. Strootman, Mertens, Wijnaldum en Memphis."

Lees ookPSV wekt interesse: 'Ook City, Chelsea en Tottenham staan open voor dit model'