Terugkeer 'Rekiki', opnieuw Mexicaan of Ajacied: 9 mogelijke Moreno-opvolgers

    Terugkeer 'Rekiki', opnieuw Mexicaan of Ajacied: 9 mogelijke Moreno-opvolgers

    dinsdag 13 juni 2017 om 16:45

    PSV moet op zoek naar een nieuwe centrale verdediger nu Héctor Moreno plotseling naar AS Roma is vertrokken. VoetbalPrimeur zet vier linksbenige (zoals Moreno) en vijf rechtsbenige centrale verdedigers op een rij die mogelijk een optie kunnen zijn voor de Eindhovenaren.

    Linksbenige centrale verdedigers
    Karim Rekik (Olympique Marseille)
    Rekik speelde tussen 2013 en 2015 al op huurbasis voor PSV en vertrok twee jaar geleden voor vijf miljoen euro van Manchester City naar Olympique Marseille. Daar mag de 22-jarige verdediger na een jaar waarin hij tot slechts tien Ligue 1-optredens kwam vertrekken. Hertha BSC zou drie tot vier miljoen euro voor hem over hebben, maar PSV kan zich in de strijd gaan mengen.

    Bram Nuytinck (Anderlecht)
    Linksbenig en basisspeler bij kampioen Anderlecht in België. Nuytinck, die in 2012 overkwam van NEC, wordt als een van de beste verdedigers in de Belgische competitie gezien en solliciteerde eerder al naar een oproep in Oranje. "Anderlecht is echt niet minder dan Ajax of PSV", zei Nuytinck eerder nog.

    Jaïro Riedewald (Ajax)
    Een transfer die op het eerste oog misschien onlogisch lijkt, maar als de aanstaande Ajax-trainer Marcel Keizer ook geen basisspeler ziet in Riedewald gaat de verdediger ongetwijfeld naar een andere werkgever kijken. Een avontuur vol risico's in het buitenland is dan een optie voor de verdediger, maar een vaste basisplaats in het hart van de PSV-defensie kan de pas twintigjarige Riedewald op termijn mogelijk een veel betere transfer naar het buitenland opleveren. Probleem is wel de transfersom en de bereidwilligheid van Ajax om aan een vertrek naar de rivaal mee te werken.

    Holger Badstuber (clubloos)
    Zijn blessuregevoeligheid maakt hem een risico, maar Badstuber heeft alles in zich om een uitstekende verdediger te zijn. Het aflopende contract van de 28-jarige Duitser wordt na een verhuurperiode aan Schalke 04 niet verlengd bij Bayern München en een nieuwe club heeft hij nog niet gevonden.

    Rechtsbenige centrale verdedigers
    Derrick Luckassen (AZ)
    Een van de grootste defensieve talenten op de Nederlandse velden. IJzersterk, snel en sterk aan de bal. Luckassen heeft bij AZ nog maar een contract tot medio 2018 en is daarmee een makkelijke prooi op de zomerse transfermarkt.

    Timo Letschert (Sassuolo)
    Een jaar na zijn vertrek bij FC Utrecht staat Letschert er niet goed op in Italië. Met slechts negen duels bij Sassuolo heeft de centrale verdediger een nieuwe club nodig om zijn carrière nieuw leven in te blazen. Een jaar geleden werd Letschert al in de wandelgangen gelinkt aan PSV, mogelijk dat het nu wel tot een transfer kan komen.

    Matt Miazga (Chelsea)
    De 21-jarige Amerikaan liet tijdens zijn huurjaar bij Vitesse bij vlagen zien een goede verdediger te zijn. Miazga staat nog tot medio 2020 onder contract bij Chelsea en kan mogelijk volgend jaar ervaring gaan opdoen in de Eredivisie-top.

    Jeremiah St. Juste (sc Heerenveen)
    Misschien wel de door fans meest genoemde naam in de zoektocht naar een Moreno-opvolger. Jong, veel Eredivisie-ervaring en nog betaalbaar. Kan op beide posities in het centruim uit de voeten.

    Diego Reyes (FC Porto)
    Reyes wordt al jaren in verband gebracht met PSV. Twee jaar geleden werd hij nog door FC Porto aangeboden aan de Eindhovenaren, maar toen probeerde PSV Rekik definitief vast te leggen, wat niet lukte. De 24-jarige Mexicaan speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Espanyol en kwam tot 34 wedstrijden in de Primera Division. Zijn contract bij FC Porto loopt nog één jaar door.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wie van deze negen is de beste optie voor PSV?

    (4441 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hunnie +613
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:50
    Reyes en Badstuber!
    Schwaab of Isimat verkopen, 1tje blijft als back-up. De Wijs ook back-up, zowel voor CV als linksback.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:13
    Gewoon Reyes halen Marcel. Als lozano komt zou de stap voor Reyes ook makkelijker zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:38
    of die Douglas?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:55
    of Mike van hoorn
    Vind ik leuk
    Eusebio +1460
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:51
    Gewoon Riedewald 14 miljoen, en we lullen nergens meer over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:50
    Die zijn dus allemaal duurder dan 6 miljoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:14
    Maakt dat uit? Dan moeten ze iemand met restwaarde kopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 23:47
    In mijn optiek moet je als Nederlandse club altijd met gemak een vervanger kunnen halen voor iemand die vertrekt.je verkoopt Moreno voor 5.7, een soortgelijke speler haal je dus nooit voor die prijs terug.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4786
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:51
    Dirk Marcellis terughalen Brands!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:51
    Riedewald zal het niet worden. Contract bij Ajax tot 2020, dus gezien de onderhandelingspositie van Ajax zal hij alleen voor de absolute hoofdprijs naar de concurrent vertrekken.
    Vind ik leuk
    2cents +47303
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:03
    Precies, onbetaalbaar.

    Ik mis trouwens Isimat en Schwaab...
    Vind ik leuk
    ronnieron +2101
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:53
    Is er nou echt niet een keer een jeugdspeler die doorgeschoven kan worden bij psv??
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21471
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:56
    Nee, kopen, kopen en nog veel meer kopen! Lege portemonnee zou PSV eigenlijk moeten dwingen om eigen jeugd op te stellen! Heeft Feyenoord een paar jaar terug geen windeieren gelegd!
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:59
    Veel kopen, teveel betalen en zelf te goedkoop de deur uit doen. Aparte strategie!
    Vind ik leuk
    isnake +1950
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:05
    Het beste zou zijn om een goede ervaren verdediger neer te zetten met daarnaast een jeugdspeler. Maar ik vraag me af of de huidige overgebleven CV's die rol kunnen invullen. Misschien dus Isimat ook nog verkopen, dan een goede ervaren CV met daarnaast de Wijs?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +9726
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:53
    Letschert heeft heel lang niet gespeeld door een langdurige blessure. Ook willen ze bij Sassuolo veel italianen zien in de basis dus is het lastig om je zomaar in de basis te knokken, heeft wel veel gespeeld op het eind dus volgend jaar zal hij wel meer spelen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21471
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:54
    Letschert is een kanjer. PSV had hem vorig jaar moeten halen en niet Ramselaar! Tijd om die fout terug te draaien! Of anders Badstuber. Mits fit en financieel haalbaar uiteraard. Is toch een Duits international en een heel stukje beter dan Westermann!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:23
    Badstuber verdient bij Bayern ongeveer 3,5 miljoen per jaar.. weet niet waar jullie dat geld vandaan gaan halen. Stel hij zou akkoord gaan met 2,5 per jaar, dan kost het je 2miljoen tekengeld en een tweejarig-contract. Samen 6,5 miljoen voor een speler die zoóó traag is en waarschijnlijk 1 van de 2 jaar geblesseerd zal zijn.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21471
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:59
    Jullie? Badstuber komt toch niet maar Utrecht ;) ik denk dat die voor PSV onhaalbaar is! Of alleen met een soort 'Elia-constructie'.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78314
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:54
    Badstuber al is het een risico.
    Vind ik leuk
    Matthijs95 +1176
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:58
    Riedewald haha, wanneer Marcel Brands naar Ajax belt voor Riedewald is het tuut tuut omdat ze bij Ajax de verbinding verbreken. Overmars en consorten hebben vorig jaar al aangegeven geen spelers te verkopen aan PSV.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:01
    Kunnen ze makkelijk daar verkopen, je verkoopt toch niet aan een concurrent
    Vind ik leuk
    stratumseind +134578
    dinsdag 13 juni 2017 om 16:59
    Ik mis in dit lijstje Sergio Ramos
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:03
    Hoeveel flesjes heb je al op?

    Dit is toch niet het niveau wat Psv moet nastreven ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    United +38660
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:59
    Misschien David Luiz van Heerenveen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 19:40
    Die is gelukkig niet van Heerenveen...... Werd voor een half jaar gehuurd van Anderlecht, toptalent daar volgens Jan Boskamp....
    Vind ik leuk
    United +38660
    dinsdag 13 juni 2017 om 19:48
    Aah okee haha! Wereld gozer is die Jan :D
    Vind ik leuk
    Eusebio +1460
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:53
    Gewoon Riedewald, 14 miljoen, en we lullen nergens meer over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:02
    Al die heisa. Moreno scoorde geregeld maar verdedigend zat hij er heel vaak volkomen naast. Ik geloof dat er voor ons niks aan de hand is. Luckassen halen en misschien letschert. De Wijs en Isimat houden en er is niks aan de hand.
    Gewoon meer Nederlanders in de basis.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14792
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:03
    Badstuber!
    Vind ik leuk
    michelhx +2925
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:04
    Reyes of Nuytinck.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11042
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:07
    Laat Miazga nog maar een jaar hier spelen. Dat Psv moet ook alles maar hebben en kopen.
    Vind ik leuk
    Zooitje +1519
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:07
    Is die de Wijs niet gewoon wat dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:10
    de wijs doorschuiven, heeft het toch goed gedaan bij Excelsior . Dan maar een tussenjaar maar geef talenten de kans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:11
    Ik vind het best wel een aardig realistisch lijstje
    Vind ik leuk
    JvdL28 +5
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:12
    Ik snap niet wat er mis is met Bram Nuytinck. Ervaren, sterk in de lucht, ook linksbenig, en niet eens zo heel traag. Nuytinck staat al jaren in de basis (ook CL en EL) en bewijst zich elk seizoen weer. Zal denk ik ook niet de duurste zijn
    Vind ik leuk
    Bizzy +16017
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:22
    Wie op de redactie bij vp verzint deze namen ? Kans dat PSV een eredivisie speler haalt is nihil. Spul wat nu rondloopt is minder dan Moreno dus waarom genoegen nemen met minder.
    Vind ik leuk
    United +38660
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:00
    Geld...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:31
    Uit dit lijstje lijken me Letschert, St. Juste en Nuytinck de meest haalbare / beste opties. Als PSV hem kan betalen natuurlijk altijd voor St. Juste gaan, beer van een gozer, op termijn zie ik hem of de Ligt in Oranje naast van Dijk het hart van de verdediging vormen.
    Vind ik leuk
    Kuip +5387
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:42
    St .Juste een beer van een gozer? Dan heb je zeker zijn broer zien spelen! St. Juste is veel te klein voor een centrale verdediger en wordt zwaar overschat.
    Ik zou voor Luckassen en Nuytink gaan. Dat is een mooi duo. Heel aardige spelers, die wel lengte en fysiek hebben.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:47
    Qua lengte niet nee (overigens valt dat ook wel mee 1.82, zo groot is bijvoorbeeld Veltman ook), maar qua spierkracht is het best een bonk, wint erg veel duels ook.

    Bovendien is St. Juste een voetballer, Nuytink en Luckassen zijn verdedigers die de boel op slot gooien, een combinatie van hem en een type Nuytink of Luckassen zie ik zeker werken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:32
    Wilfried kanon
    Vind ik leuk
    glenn +1051
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:40
    blijven dromen daar over badstuber.......zonder zever is Riedewald het minste risico en een zeer betrouwbaar persoon maar tja daar gaan we weer hé......hij verhuist dan van WERKgever Ajax naar WERKgever PSV en daar is toch niks mis mee als je iedere week de bank warm houd en Ajax er geen 5 op elkaar kan stapelen op die positie.
    Vind ik leuk
    jesseee +893
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:48
    Als psv betaalt is er geen probleem, maar als er grote clubs komen en meer bieden is psv geen optie
    Vind ik leuk
    GoldenGloves +11867
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:52
    Hey heb je die tip van mij overgenomen vp;-)

    Badstuber zou idd een buitenkansje zijn;)
    Vind ik leuk
    United +38660
    dinsdag 13 juni 2017 om 17:56
    Karim rekiki karim rekik karim rekiki karim rekik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:04
    Badstuber en Reyes
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:16
    Ik hoop op Heiko Westerman en Mike v.d. Hoorn. Deze 2 centrale verdedigers kunnen namelijk uitgerust aan het nieuwe seizoen beginnen omdat ze nauwelijks gespeeld hebben afgelopen. Bovendien zijn ze wellicht voor een appel en ei op te halen bij hun huidige werkgevers omdat men daar blij zal zijn wanneer ze van de loonlijst verdwijnen.
    Vind ik leuk
    meloen87 +704
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:31
    Luckassen, St. Juste en vooral Reyes zijn de beste keuzes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:31
    Met Keizer komen Tete en Riedewald wel in aanmerking. Veltman en klaasen gaan weg. Denk dat er kansen komen voor v Beek Nouri Tete en Riedewald. Zeker laatste. Die heeft toch europese ervaring. Traore is weg dus meer ruimte voor Kluivert en Neres.

    En de vraag is wie vertrekken er meer?
    Sanchez? Westermann? Viergever?

    Vergeet niet. De Ligt is nog geen 18!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:39
    Luckassen. Prima speler. Jong en atletisch. Maar ze halen waarschijnlijk een zuid mexicaantje psv kennende
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:39
    Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Guram Kashia niet in dit lijstje staat, lijkt me een erg haalbare optie (oké hij is erg geliefd bij de fans, maar eigenlijk al jaren toe aan een stapje hogerop), hij heeft een contract tot 2020 (afkoopsom van 5-6 miljoen lijkt me redelijk, toch al 29 jaar) en al bijna 200 Eredivisiewedstrijden in de benen. Hij kan bovendien een elftal leiden en je hebt direct een nieuwe aanvoerder.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3812
    dinsdag 13 juni 2017 om 18:58
    Liefst zie ik Rekiki en die andere geweldenaar 'Bruma'weer bij PSV terug keren, kunnen we tenminste weer eens lachen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2698
    dinsdag 13 juni 2017 om 19:04
    Ik zeg Montes halen .
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1316
    dinsdag 13 juni 2017 om 19:29
    Oh help, nu zit ik voor de rest van de avond met KARIM REKIK, KARIM REKIKI!!! in mijn hoofd...
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5697
    dinsdag 13 juni 2017 om 19:35
    wie er ook komt, het gaat moeilijk worden. Moreno, was een goede speler waarvan je niet precies door had hoe goed hij was.

    een stille kracht zo gezegt, en scoorde ook nog wel eens een belangrijke goal

    wie er ook komt het zal een verzwakking zijn voor PSV
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 19:45
    Kan Hendrix niet CVM?? En de Wijs is ook een behoorlijke verdediger toch?
    Vind ik leuk
    Molby +857
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:10
    Gewoon de speler van Jong PSV nemen. O nee, de jeugd krijg nooit een kans bij PSV, ze kopen veel liever.
    Vind ik leuk
    JOJO +1448
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:16
    Nuytinck is een hele goede verdediger en heeft een goede kop voor een verdediger. Een beetje Staap Jam, zowel uiterlijk als in zn spel.

    St. Juste is een goed talent, maar maakt nog te veel fouten. Dan zou ik kiezen voor eigen talent in de vorm van De Wijs.

    Badstuber is buiten categorie, maar zn blessures en salaris hè. Rekik zou ik niet doen, evenals Letchert en die buitenlanders.

    Luckassen zou Brands sowieso moeten halen, maar dan voor het middenveld. Zeer moderne middenvelder, maar verdedigend laat hij zo nu en dan steekjes vallen.

    Hopelijk wordt er wel iemand gehaald of krijgt De Wijs de voorkeur. Want ik houd mn hart vast voor een centrum Isi - Schwaab. Overigens was er al interesse in Isi en Arias. Dus Brands moet nu tactische keuzes maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:31
    Gewoon de wijs doorzetten, koch is niet goed genoeg naar mijn mening. De wijs heeft stappen gezet. Laat ze het maar uitvechten met swaab, isimat, de wijs en......
    Vind ik leuk
    14forever +7967
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:31
    Nou een naam zal zeker niet gebeuren en dat is Riedewald
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12518
    dinsdag 13 juni 2017 om 20:45
    Het interesseert me helemaal niks.
    Al stellen ze Berry van Aerle op.
    Vind ik leuk
    BalKon +9
    dinsdag 13 juni 2017 om 23:42
    Haal een echte spits en zet Luuk de Jong achterin. Maakt ie wellicht z'n salaris waar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Terugkeer 'Rekiki', opnieuw Mexicaan of Ajacied: 9 mogelijke Moreno-opvolgers