Update: 'Ajax verlangt 15 miljoen euro; ook belangstelling uit Rusland'

Update: 'Ajax verlangt 15 miljoen euro; ook belangstelling uit Rusland'

zaterdag 17 juni 2017 om 20:54

Torino heeft zich officieel bij Ajax gemeld voor Amin Younes. De Serie A-club hoopt de Duitse vleugelflitser met een miljoenenbod weg te kapen uit Amsterdam.

Dat meldt De Telegraaf. Torino is bereid om maar liefst twaalf miljoen euro neer te leggen voor Younes. De Duitser heeft geen topseizoen achter de rug, maar ligt mede door de indrukwekkende Europa League-campagne van Ajax en de uitverkiezing voor het Duitse nationale elftal toch goed in de markt.

Torino is echter niet de enige geïnteresseerde partij in Younes. Ook Duitse clubs hebben bij Ajax geïnformeerd naar zijn beschikbaarheid. De Telegraaf verwacht dat twaalf miljoen euro een bedrag is waar directeur spelersbeleid Marc Overmars hem voor wil laten gaan. In 2015 kocht Overmars hem voor 1,5 miljoen euro van Borussia Mönchengladbach. Het contract van Younes loopt tot de zomer van 2018, met een optie op nog een seizoen.

Update 20.54: Italiaanse media melden zaterdag dat er ook vanuit Rusland concrete belangstelling is voor Younes. Een naam van een club wordt niet genoemd. Transferwebsite Calcio Mercato heeft in de wandelgangen vernomen dat Ajax geen twaalf, maar vijftien miljoen euro verlangt voor de Duitse vleugelaanvaller. 

Poll

Moet Ajax Younes behouden?

(4703 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 07:00
Zou er niet rouwig om zijn
Vind ik leuk
Olfie +2454
zaterdag 17 juni 2017 om 07:27
Ik wel + ik denk dat Younes niet naar Torino zou gaan. Of betalen ze daar ook al 4x het ajax salaris
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:39
Die kan ook naar Duitsland nu hij international is! Mooiere competitie voor hem, salaris Al beter zijn en de transfersom voor Ajax ook!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 13:04
Maar fan krijgt hij geen training van bergkamp, waar hij van aangeeft geweldig te vinden en nog niet uitgeleerd is.
Zou Younes niet toevallig zo'n speler kunnen zijn die geld nog even een jaartje kan laten wachten ten faveure van ontwikkeling?
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 13:57
Ik denk ook dat hij niet zo in elkaar zit. Hij wil echt het beste uit zichzelf naar boven brengen en echt beter worden. Geld is leuk natuurlijk maar voor hem niet het belangrijkste.
Vind ik leuk
rpaulp50 +2328
zondag 18 juni 2017 om 09:04
Younes kan wel lekker nog op kosten van Ajax willen leren,maar het rendement van Younes is te karig en het geduld van Ajax is op, twee jaar onderpresteren is bij elke club fnuikend. Mooie winst pakken en Ajax gaat voor verbetering zorg dragen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:42
Vind het zeker geen onderpresteren. wel idd een laag rendement, maar trekt wel altijd minimaal 2 verdedigers weg
Vind ik leuk
rpaulp50 +2328
zondag 18 juni 2017 om 23:46
Natuurlijk heeft Younes zijn kwaliteiten, werkt hard en is een sympathieke jongen, goed voor het team dus.
Maar bij Ajax stellen ze terecht hoge eisen, een aanvallende buitenspeler moet er minimaal 9 scoren in de Eredivisie per seizoen. ( niet 3 dus )
Doe je dat niet ( na twee jaar ! ) dan "onder presteer' je dus aantoonbaar, naar de maatstaven van Ajax.
Jammer, maar net niet genoeg.......
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 23:50]
Vind ik leuk
gs +273
zondag 18 juni 2017 om 11:09
kan maar zo
Vind ik leuk
Ginovanni +14332
zaterdag 17 juni 2017 om 11:09
Eens....en als ie gaat dan vind ik 12 miljoen veel en veel te weinig voor nota bene een Duitse international!;-).
Vind ik leuk
Spartan +2609
zaterdag 17 juni 2017 om 07:56
Strik erom! Kluivert als vervanger.
Vind ik leuk
GaoYao +4179
zaterdag 17 juni 2017 om 10:03
Anders is Cerny er nog. Ook al is hij ook een rechtsbuiten..
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
zaterdag 17 juni 2017 om 10:34
die gaat het niet redden er komen dan zeker twee spelers bij hij mist overzicht kracht rendement gewoon te min voor de top in nl
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:22
Helemaal mee eens. 15 miljoen en laten gaan.. younnes is het gewoon net niet. Wel de dreiging maar thats it. Geen geduld en overzicht voor de top. Ik ben fan van hem maar 15 mil mag hij weg.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:06
strik er om
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:06
nee maaar 12 is te weinig, Het is ook jog een talent . Als hij net zoveel peogressie blijft maken als na de winterstop zie ik in hem een topper . Hij heeft gewoon speciale kwaliteiten, kan iedereeen voorbij.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:08
en een vervanger kost ook zoveel . cristian pavon !
Vind ik leuk
Jari +246
zaterdag 17 juni 2017 om 07:16
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:11
Als hij niet altijd binnendoor zou gaan klopt dat wel. Lekker wegdoen die jongen.
Vind ik leuk
Julio-dvd +1382
zaterdag 17 juni 2017 om 09:19
Maar heeft 0 rendement! Als je 12 miljoen kan cashen heeft ie voor het eerst rendement voor Ajax! Ik zou zeggen: strik erom! Als feyenoordsupporter hoop ik trouwens dat ie blijft ;)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:08
rendement na dr winterstop : 23 wedstrijden 5 goals 8 assists . Ik weet dat het nog niet genoeg is, maar als dat nog een Bertje omhoog gaat kan hij naar ds. echte topclubs. Hij geeft wel bewezen Hervelle verdediger moeilijk te kunnen maken .
Vind ik leuk
rpaulp50 +2328
zondag 18 juni 2017 om 08:59
"Maar als........" heeft geen prijskaartje en is gebakken lucht.
Slechts 3 doelpunten in de Eredivisie notabene over een heel seizoen is gewoon erbarmelijk slecht.
Aanvallers worden afgerekend over de doelpunten in de eerste plaats, Traoré scoorde er 9 in de Eredivisie, prijsvergelijkend is die 15 miljoen dus uitstekend voor Younes.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:47
younes geeft zoveel dreiging dat er altijd meer ruimte aan de andere kant komt. zee moet altijd dubbele dekking staan. Bovrndien speelt Ajax 9 van de 10x tegen een ploeg die zich ingraaft. Dan is het toch fijn als je een verdediging open kan breken door een individuele actie !
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:10
Want dan kan hij karsdorp weer dol draaien?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:56
dat bedoel ik veel te weinig.
volgens mij is ajax weer spotgoedkoop bezig spelers van de hand aan doen.
EL finale hoor je uit te betalen niet in te leveren.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:24
Alles en iedereen is talent bij ajax, zelfs de stoel kan nog doorgroeien in een mooie tafel
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:14
Van mij mag hij gaan, maar 12 miljoen voor een international en in de schijnwerper bij veel clubs? Niet weg voor minder dan 25 miljoen ;)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:15
Beter als dit word ie niet. 12 miljoen is een mooie prijs voor een aardige voetballer. Zou zeggen verkopen die hap
Vind ik leuk
Olfie +2454
zaterdag 17 juni 2017 om 07:24
Wat haal je ervoor terug dan?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:36
10 x elia ;)
Vind ik leuk
Ginovanni +14332
zaterdag 17 juni 2017 om 11:11
Lozano!;-).
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:23
Deze zou ik niet al te ver proberen uit te onderhandelen.
Vind ik leuk
AFFA +890
zaterdag 17 juni 2017 om 13:21
Gewoon 10 miljoen eerst bieden
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 07:24
Strik erom!
Vind ik leuk
mcmodd +10419
zaterdag 17 juni 2017 om 07:32
Van Younes denk ik direct: laten ze die maar verkopen, die komt in ieder geval de eerstkomende jaren niet op de Nederlandse velden en kan geen onheil stichten in de verdediging van andere clubs. 12 Miljoen euro is natuurlijk veel geld voor een speler die nog volop in ontwikkeling zit. Er kan nog veel misgaan ook natuurlijk.
Vind ik leuk
Jozef +19144
zaterdag 17 juni 2017 om 09:29
Beetje dubbel. Ik zie bij Younes ook te weinig assists en goals, maar zijn manier van spelen is toch erg dreigend. Passeert tegenstanders moeiteloos en mist nog net de gave om op het laatste moment rendement te geven: scoren of een goede voorzet afleveren. Als hij dat beter gaat doen dan blijf ik erbij dat hij een regelrechte sensatie kan worden. Beter dan elke concurrent bij Ajax. Zolang die ontwikkeling er niet is vind ik het gewoon vervelend dat hij ander talent in de weg zit.

Vandaar, dubbel gevoel.... Voor dit bedrag zou ik hem niet verkopen, wat moeten we met nog meer geld? Zo bezien moet je hem alleen voor de hoofdprijs laten gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:36
Vandaar, dubbel gevoel.... Voor dit bedrag zou ik hem niet verkopen, wat moeten we met nog meer geld? Zo bezien moet je hem alleen voor de hoofdprijs laten gaan.

Helemaal mee eens. Ik zou Younes ook houden. Er zit nog heel veel potentie in hem. Hij is snel, dreigend...
Als ie niet verder ontwikkeld krijg je niet meer een bod van 12 miljoen maar heb Ajax ook niet nodig atm. Laten hij en Kluivert maar lekker concureren, houd ze beide scherp en is goed voor de ontwikkeling
Vind ik leuk
AFFA +890
zaterdag 17 juni 2017 om 13:23
Meer geld ik weet kapitaal moet op het veld,al hoop ik dat ze van de beurs gaan en het stadion kopen of een nieuwe bouwen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:54
Eens. Straks wordt het een Mertens, die heb ik toentertijd ook onderschat.
Vind ik leuk
Paul1982 +6677
zaterdag 17 juni 2017 om 07:35
3 miljoen erbij en dan mag Torino hem hebben.
Vind ik leuk
Sigma +1550
zaterdag 17 juni 2017 om 08:04
Is leuk en aardig maar wordt er alleen verkocht!!!

Ik heb nog niet gehoord dat Ajax bezig is versterking te halen!

Straks moeten we weer een paniek aankoop doen eind augustus als we weer uitgespeeld zijn in CL!?

Met alleen v. Beek voor Klaassen en Kluivert voor Younes ga je het niet redden...
Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 17 juni 2017 om 08:43
Het is half juni, tot eind augustus zijn er dus nog een week of 10 te gaan.

Buiten dat is alleen Klaassen vertrokken en juist voor hem heeft Ajax al vervangers rondlopen. Vervangers halen voor spelers die er nog zijn lijkt me voorbarig.

Al moet er op links achterin wel wat bij de komende weken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:01
dat bedoel ik veel te weinig.
volgens mij is ajax weer spotgoedkoop bezig spelers van de hand aan doen.
EL finale hoor je uit te betalen niet in te leveren.Buiten klaassen is ook Traore vertrokken en Tete gaat 100% zeker weg net als westerman.
bovendien wil veltman weg en Riedewald moet je ook afwachten .
reserve doelman Boer is ook weg en Younes zal er straks ook niet neer zijn na de conferationcup
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 10:23
Ajax is weer spelers goedkoop van de hand aan het doen? Klaassen is voor 30 miljoen verkocht. Younes is nog niet verkocht. Traore was gehuurd. Westermann was gratis. Tsja en Tete heeft zich nog niet een paar seizoenen bewezen dus die zal ook niet veel opleveren...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:29
volgend mij wilt Veltman niet weg als tete weggaat. Hij heeft er gewoon genoeg van dat iedereen ( onterecht) om tete roept.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:29
volgend mij wilt Veltman niet weg als tete weggaat. Hij heeft er gewoon genoeg van dat iedereen ( onterecht) om tete roept.
Vind ik leuk
Mad Max +5863
zaterdag 17 juni 2017 om 08:53
Niks meegekregen van bv Huntelaar???
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:56
Jensen , Huntelaar ! en hier wist een dag van te voren niemand vanaf !
Vind ik leuk
Eusebio +1437
zaterdag 17 juni 2017 om 09:01
We willen voorkomen, dat we koopclub genoemd worden.
We zijn nou eenmaal VERKOOP-club!
Vind ik leuk
reggie +643
zaterdag 17 juni 2017 om 09:06
Dat is de hele eredivisie, wen er maar aan.
Vind ik leuk
Eusebio +1437
zaterdag 17 juni 2017 om 09:09
Ben er al jaren aan gewend.
Ik vertel het nog even voor de niet-weters.
Vind ik leuk
DEWEE +1579
zaterdag 17 juni 2017 om 09:05
Ben het wel met je eens...Leuk al dat geld maar Ajax is de laatste jaren wel iedere x te laat in het compleet hebben van de selectie.

En ik vind dat ze alles en iedereen ook heel makkelijk laten gaan.
Probeer eens een jaar het team zoveel mogelijk bij elkaar te houden.

Dat is voor een supporter ook weleens fijn ipv geld vangen en ieder jaar weer opnieuw bouwen aan een selectie.

Ajax heeft niet voor niets al 3 seizoenen geen prijzen.
Creer eens rust en heb in ieder geval voor de voorronde CL je selectie compleet. En zeg dan tegen clubs die zich melden voor een speler gewoon eens NEE.

Er is geen een speler die zo makkelijk in de kleine ruimte een mannetje voorbij kan. En dat creeerde ook veel mogelijkheden. Een aanval (buitenspelers) met alleen Neres, Kluivert en Cerny zie ik echt niet zitten. En een nieuwe buitenspeler is altijd weer afwachten wat die doet.

Dat Klaassen vertrekt oke maar om te zeggen dat er al vervangers zijn, is onzin. Klaassen ga je op het middenveld enorm missen.
Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 17 juni 2017 om 09:10
Natuurlijk zal hij gemist worden. Maar als je voor hem een vervanger zou halen kunnen de Toekomst beter op slot gooien.
Vind ik leuk
DEWEE +1579
zaterdag 17 juni 2017 om 13:18
Ik heb het ook niet over een vervanger kopen. Het elftal voor 1 jaar eens goed bij elkaar houden daar gaat het mij om. Dat zou ook weleens fijn zijn.

Dat Klaassen weggaat oke. Maar je moet er niet 3 of 4 verkopen en ik denk wel dat dat gaat gebeuren.

En dan moet je wel iets van buitenaf halen want dat kan de toekomst niet direct opvullen, hoeveel talent er ook rondloopt.

En dan loop je de CL weer mis, terwijl je dit jaar eens eindelijk een beschermde status hebt, lijkt het me goed om eens een selectie te hebben die goed op sterkte is rond die wedstrijden. En niet pas eind augustus.
Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 17 juni 2017 om 14:08
Sorry maar je zei toch echt dit: "Dat Klaassen vertrekt oke maar om te zeggen dat er al vervangers zijn, is onzin. Klaassen ga je op het middenveld enorm missen."

Niet gek toch dat ik daaruit opmaak dat je vindt dat die vervangers niet bij Ajax rondlopen en dus van buiten moeten worden gehaald?

Ik wil trouwens ook graag een complete ploeg bij het begin van de voorbereiding. Alleen is dat een utopie voor vrijwel iedere ploeg in Europa. Simpelweg omdat de transfertermijn nog maanden doorloopt nadat de voorbereiding is gestart.

Daarbij leurt Ajax echt niet met spelers om ze te verkopen. Men wil ze liever houden en zal daarom de hoofdprijs vragen. Maar feit is gewoon dat als er een club komt die het gevraagde bedrag wil betalen en belangrijker de speler wil daar naartoe, dan houd je dat gewoon niet tegen.

Dat is het lot van vrijwel iedere club in het voetbal.

Wat Ajax zou kunnen doen is anticiperen en spelers halen vóór een speler verkocht wordt. Maar als die speler dan alsnog bij Ajax blijft heb je weer een ander probleem, zowel financieel als sportief.
Vind ik leuk
Sigma +1550
zaterdag 17 juni 2017 om 09:11
Dit bedoel ik.....
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:27
Heeft Ajax al 3 seizoenen geen prijzen?! Hoe komen al die Ajax-fans er dan bij dat Ajax 'de beste' is?
Vind ik leuk
Jozef +19144
zaterdag 17 juni 2017 om 09:39
Misschien omdat dat gezien de Nederlandse voetalstatistieken zo is en omdat Ajax daarin eigenlijk nooit meer in te halen is?

He: ;-)

Totaal niet boeiend. Elke rechtgeaarde supporter vindt zijn eigen cluppie de mooiste, de beste, de warmste, liefste, of wat dan ook. Ik kan oprecht genieten als heel Rotterdam zingt ' niets is mooier dan, enz..'. In Brugge zinen d"engelen 'blauw-zwart'....Dat maakt me geen fan, maar moet ik me werkelijk druk gaan maken over wat supporters zeggen?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:45
Ik ben het met je betoog eens. We hebben met zijn allen onze mond vol dat er het afgelopen jaar zo fantastisch is gebouwd aan de toekomst. Dat met het behalen van de EL finale een stevig fundament bij Ajax voor de komende jaren ligt. Maar wat heb je daaraan als vervolgens de coach die de lijnen uitzet en een aantal zeer bepalende spelers vertrekken?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:32
Klaassen vertekt/ Vd beek is al ingepast. traore weg/ kluivert en neres ingepast. De rest blijft gewoon nog staan .
Vind ik leuk
AFFA +890
zaterdag 17 juni 2017 om 13:39
En Huntelaar terug dus ervaring erbij.
Vind ik leuk
robery +2092
zaterdag 17 juni 2017 om 08:14
Marktconform.
Vind ik leuk
zwollie +3152
zaterdag 17 juni 2017 om 08:17
Het geldpakhuis gaat zo weer lekker volstromen.
Vind ik leuk
inimini +1440
zaterdag 17 juni 2017 om 08:19
Younes komt op elk niveau zn man voorbij en mensen hier achter hun pc doen net of hij er niks van kan. Wanneer hij zijn overzicht en het afwerken ontwikkelt, waar je in het buitenland meer op getraind wordt, zal hij over 3 a 4 jaar de stap maken naar een grote Europese club.
Vind ik leuk
Mad Max +5863
zaterdag 17 juni 2017 om 08:54
Juist ! Of als hij eens op rechts wordt opgesteld. Dan kan hij buitenom en met zijn goede been een voorzet geven. Lijkt me een topper hoor. Zeker met goaltjesdieven Dolberg en Huntelaat erbij.
Vind ik leuk
Jozef +19144
zaterdag 17 juni 2017 om 09:44
Hèhè, ik heb dit echt vaak geopperd hier en me werkelijk verbaasd dat Bosz dit zelfs niet eens voor tien minuten probeerde.

Het schijnt ermee te maken hebben dat Younes met zijn goede rechter been makkelijker passeert op het meestal mindere linkerbeen van een rechtsachter...

Volgens mij passeert Younes op rechts net zo makkelijk, maar het is gewoon nooit fatsoenlijk geprobeerd.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:21
dat doet hij na de winterstop dus niet alleen meer als je opgelet had. Ze moeten hem houden of de hoofdprijs krijgen . younes gaat ook niet naaar de eerste de beste club , Hij begrijpt dat een club met zijn speelstijl bij hem moet passen. Aanvallend voetbal veel ballen in de voet.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:35
Zou ik meteen doen als ik ajax was
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:38
Gelijk verkopen
Vind ik leuk
darmianto +6447
zaterdag 17 juni 2017 om 08:41
25 mil en geen cent minder!
Vind ik leuk
Strijp +5539
zaterdag 17 juni 2017 om 08:43
HAHA 12 M voor Younes, ik geloof het hoor, maar dikke strik er om toch !
Vind ik leuk
Mad Max +5863
zaterdag 17 juni 2017 om 08:55
Ach jeej, geen psv nieuws dus Ajax grapjes maken? Zielig.
Vind ik leuk
Strijp +5539
zaterdag 17 juni 2017 om 09:22
Wat zeg jij nou?
Vind ik leuk
Eusebio +1437
zaterdag 17 juni 2017 om 09:05
Daar heb je Luuk, Davy, Jethro, samen, voor dat bedrag!
Vind ik leuk
Strijp +5539
zaterdag 17 juni 2017 om 09:23
Wat zielig weer
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:15
Ajax supporters zijn snel geïrriteerd,komt misschien omdat ze al 3 jaar niks hebben gewonnen. Maar wel 5x de begroting hebben dan de rest van Nederland.
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 20:07
Niet alle Ajax supporters over een kam scheren aub! ;p
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 20:07]
Vind ik leuk
Teo Smith +12433
zaterdag 17 juni 2017 om 08:47
Mensen strik er om heen. Dit is een wonder haha.
Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 17 juni 2017 om 08:51
Even wachten tot na die Confed Cup. Die jongen wordt alleen maar meer waard...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:50
niet doen!
Vind ik leuk
Teo Smith +12433
zaterdag 17 juni 2017 om 08:51
De luxe uitvoering van bilal.
Vind ik leuk
Jozef +19144
zaterdag 17 juni 2017 om 09:46
Dat is dan een onverwacht groot compliment voor Bilal uit Rotterdamse hoek.....

;-)
Vind ik leuk
Alain2708 +2522
zaterdag 17 juni 2017 om 08:55
Verkopen en Christiano Ronaldo halen! ;)
Vind ik leuk
Spartan +2609
zaterdag 17 juni 2017 om 09:04
Binnen een jaar is Kluivert 2 klassen beter dan Younes. Als Younes blijft dan houd je Kluivert tegen in zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 10:29
Je hebt sws een dubbele bezetting nodig...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:21
Met 12 miljoen moet Ajax de handjes dicht knijpen. Hij is veel te wisselvallig om echt een grote te worden. Hij heeft weinig gekost, dus: strik erom.

En mensen die denken dat hij 15 of 25 moet opleveren: wordt ajb even wakker...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:43
Gaat er niet om dat hij zoveel op moet leveren, gaat wrom dat je mensen niet te goedkoop van de hand moet doen, en dat je het elftal zoveel mogelijk bij elkaar moet houden. Niet vergeten hij is een basisspeler, en hij is nog heel jong. Vorig seizoen was niet heel goed, misschien bij vlagen, maar het seizoen daarvoor was zijn rendement hoger. Ik zou die gok nog wel een jaar nemen. Levert hij daarna niet zoveel meer op? Jammer, maar een andere speler kopen voor die positie, waar Kluivert het ook niet alleen red, moet he ook maar afwachten wat je krijgt. En met Younes weet je wat hij kan, hoe hij speelt... ik denk dat t aankomend seizoen beter word met Amin
Vind ik leuk
forzabv +182
zaterdag 17 juni 2017 om 09:32
Zo zie je maar hoe belangrijk die Europese competities zijn en hoe die weldegelijk meerwaarde hebben, en dus best serieus genomen mogen worden! Younes heeft zn vraagprijs grotendeels aan de Europa League te danken wat zo maar een verschil van vele miljoenen (!!) kan maken
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 09:32]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:33
De 2 financiële vp adviseurs van Ajax slapen vandaag zeker uit?
Vind ik leuk
jari_ +456
zaterdag 17 juni 2017 om 09:38
Is natuurlijk een mooi bedrag, maar ik zou het nog niet doen. Als je enige consistentie in de ploeg wil houden vul dan eerst die reservekeeper, linksback en extra buitenspeler maar eens in. Waarbij die laatste niet alleen maar naar binnen moet kruipen, maar Dolberg en vooral Huntelaar gewoon voorzetten moet geven. Anders hebben we niets aan die killers in de 16.

Younes heeft misschien wel een laag rendement, maar is altijd dreigend én houdt steeds vaker twee tegenstanders bezig wat weer ruimte betekent voor andere middenvelders of aanvallers.

Bij 20 miljoen kun je écht geen nee meer zeggen. Ook al blijft de spoeling met Kluivert, Cerny en Neres te dun.
Vind ik leuk
pinkelman +2510
zaterdag 17 juni 2017 om 09:42
En weer 12 miljoen voor een middelmatige vleugelspeler.
Koop die vleugelspeler van Heerenveen voor wat miljoentjes. Tel uit je winst en je hebt op zijn minst een niet mindere speler aan je selectie toegevoegd.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 12:54
younes middelmatig noemen en dan met Larsson komen! Haha
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:43
Voor 12 miljoen mag hij gaan hoor. Frustrerend vaak om naar te kijken als fan. Veel gemiste kansen, al zorgt hij ook voor zelf gecreeerde kansen. Voor 12 miljoen weg en een vervanger voor de helft halen
Vind ik leuk
Nick Kools +12145
zaterdag 17 juni 2017 om 09:43
Zo, direct verpatsen voordat ze zich bedenken :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:50
Younes lekker in Amsterdam houden. Minimaal 4 leuke buitenspelers zijn nodig. Daar komen we nu niet eens aan.
Younes is een geweldenaar en belangrijk voor Ajax.
Vind ik leuk
AFFA +890
zaterdag 17 juni 2017 om 13:42
Helemaal met je eens,
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:52
natuurlijk kan en moet Overmsrs Nee zeggen!! heerlijke onbevangen speler die het systeem inmiddels kent en groei potentie heeft. Zeker als international .. Nieuwe speler betekent daarnaast weer opbouwen en minder over van het elftal. geld hebben wel al genoeg...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:53
12 miljoen? is dat alleen voor zijn linkerbeen?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:58
Een teen ervan. Goaltje meepikken bij die Mannschaft en je hebt zo het dubbele te pakken.
Vind ik leuk
Ginovanni +14332
zaterdag 17 juni 2017 om 11:19
Yep.......daarom moet er ook nog min. 14 miljoen bij voor zijn nog sterkere rechterbeen, Harry.;-).
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 09:57
Het is te hopen dat Ajax het gogme heeft om te wachten. Speelt Younes een aardige Confed Cup kun je zo het dubbele vangen. Bundesliga bidding war kan erg leuk uitpakken...
Vind ik leuk
Bizzy +5781
zaterdag 17 juni 2017 om 10:00
Ajax en PSV worden leeggekocht. Vraag is wat ervoor terugkomt. Zaak is voor iedere speler de hfd prijs te vragen. De eredivisie is een grabbelton voor Europa. Daar zullen we voor moeten waken. Blijkt maar weer dat de successen van Ajax ook een keerzijde heeft.
Vind ik leuk
AFFA +890
zaterdag 17 juni 2017 om 13:43
Haha meen je dat nou psv ook.
Vind ik leuk
joedelie +1933
zaterdag 17 juni 2017 om 10:03
Vleugelflitser =_=
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:04
jongens nouri word de vervanger van klaassen de nieuwe iniesta
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 10:32
Die is fysiek nog veel te licht...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:10
Ik twijfel. Younes kent het systeem en hij zorgt gewoon voor veel gevaar. Maarja denk ook dat hij vervangbaar is...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 10:18]
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 10:33
Het beste is om hem gewoon nog 1 seizoen te houden.
Vind ik leuk
Ajax_DTC +1684
zaterdag 17 juni 2017 om 21:18
Idd Younes nog niet verkopen ..

Überhaupt geen uitgaande transfers meer
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 21:19]
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 21:19
Misschien Veltman.
Vind ik leuk
Ajax_DTC +1684
zaterdag 17 juni 2017 om 21:25
Ja en tete (dus hoop dat Veltman blijft) , zeefuik doorschuiven en moeten we nog een rechtsback hebben .. en linksback uiteraard nog
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 21:26
Veltman kan idd als backup als CV...
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 10:18
Een mooi bod voor Younes! Toch mag hij nog wel een seizoen blijven. Als hij de vorm aan weet te houden van de afgelopen maanden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:34
Strikkie erom ! Wie wil hem op het vliegveld brengen ?
Vind ik leuk
Kuip +2825
zaterdag 17 juni 2017 om 10:35
Strik erom. Leuk voor Kluivert of Nouri.
Vind ik leuk
flipper +839
zaterdag 17 juni 2017 om 10:40
Lekker laten gaan .Kluivert op zijn plek zetten !
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
zaterdag 17 juni 2017 om 10:46
als je hem laat gaan moet je minimaal 2 en eigenlijk 3 spelers halen
achter kluivert en neres zit niets wat mee kan
of je moet sinkgraven een laatste kans geven op de vleugel anders word ook dat verkopen want als back of centraal op middeveld komt hij te kort
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:51
Onderschatte speler.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:51
weet je wat het helaas is en dat geldt gewoon voor alle Nederlandse clubs. Nederland is een opleidingsland voor spelers. Bij clubs in het buitenland is gewoon meer te verdienen en vaak ook een betere competitie dan de eredivisie. Voetbalspelers van Nederlandse clubs hebben vaak ook een droomclub waar ze ooit voor willen spelen en geef ze eens ongelijk. Zou ik ook doen als ik in dezelfde situatie zat
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 10:53]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:58
Gelijk doen. Ajax kan er op die positie alleen op vooruit gaan op gebied van goals en assists.
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
zaterdag 17 juni 2017 om 11:00
Ik zou dit heel jammer vinden. Ik ken geen speler die makkelijker spelers passeert dan younes (geen grap).
Vind ik leuk
Vp128 +400
zondag 18 juni 2017 om 03:53
Jij kijkt verder geen voetbal?
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
zondag 18 juni 2017 om 04:47
Ohoh hahaha ik bedoelde in de eredivisie, mijn fout!
Vind ik leuk
Vp128 +400
zondag 18 juni 2017 om 15:16
Haha ik wou al zeggen! ;-)
Vind ik leuk
Johan_D +3186
zaterdag 17 juni 2017 om 11:04
Benieuwd wie er uiteindelijk allemaal verkocht gaan worden.

De transfer window is nog een tijdje open.

Straks tegen het einde worden de clubs weer nerveus en gaan ze weer gek doen.

Ik hoop dat ze in Amsterdam eens rekening houden met het op peil houden van de selectie en wanneer de voorronde CL gespeeld gaat worden er een goed elftal staat.

Niet als de laatste jaren dat er nadien nog paniek aankopen worden gedaan.

Allemaal leuk en aardig maar met de jeugd ga je het niet redden en daarbij moeten alle posities dubbel bezet zijn wil je in alle competities redelijk voor de dag willen komen.
Vind ik leuk
darmianto +6447
zaterdag 17 juni 2017 om 11:18
Ik ben bang dat de voorronde CL weer een ramp gaat worden.

Die paljas van een Bosz gebruikte het eerste de beste excuus om voor miljoenen per jaar in Dortmund te tekenen (wat ik nog wel begrijp ergens) en je raakt altijd spelers kwijt zoals Klaassen dus begin je elk seizoen weer soort van op 0.

Was bij Bosz ook zo, de eerste wedstrijden onder hem leken nergens op. Dat zal hopelijk met Keizer wel meevallen omdat hij een zelfde soort voetbal wil spelen maar het is alsnog maar afwachten.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:52
Heb het nooit echt zien zitten in Younes, rendement is veel te laag en scoort alleen maar hoog met succesvolle dribbels.
Ik heb het altijd al meer gezien in Cerny maar hij kreeg onder Bosz geen echte kans, wacht nog steeds totdat hij 15 wedstrijden oprij mag spelen!
Maar de kans bestaat ook dat hij mag vertrekken, Kluivert mooi op links zetten en Cerny rechts!
Neres heb je ook nog, moet blijkbaar nog steeds wennen want dat hij een exceptioneel talent zou zijn zie ik nu nog niet.
Vind ik leuk
JayDee +67
zaterdag 17 juni 2017 om 12:27
Lekker laten gaan .
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 14:09
Strik erom
Vind ik leuk
14forever +6717
zaterdag 17 juni 2017 om 14:27
Zo een openingsbod van 12,'dan gelijk je vraagprijs ff opschroeven. Trouwens Younes kan wel beter krijgen.dan Torino
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 16:34
Strikkk
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:34
strik erom heen en weg ermee

bedankt Younes, maar dit jaar laten zien dat je het gewoon niet hebt

eerste jaar was nog verassend, maar nu weet iedereen in de ED dat je binnen doorgaat, en krijg je geen kans meer voor je schot

Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:39
Voor 12 miljoen zou ik hem laten gaan, vooral omdat hij voor 1,5 miljoen gekocht is.
Blijft toch een beperkte speler, met af en toe een opleving.
Zet Kluivert er maar neer, en koop een ervaren vleugelspits erbij.
Vind ik leuk
Hyena +18332
zaterdag 17 juni 2017 om 20:56
Niet doen. Lekker in Amsterdam houden voordat we weer helemaal opnieuw kunnen beginnen. De brede selectie is daarnaast ook volgend seizoen hard nodig, want er moeten prijzen worden gepakt.
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 21:01
Precies laat hem nog maar 1 seizoen blijven. Kan mooi met Kluivert afwisselen en dan kan Kluivert het seizoen erop het van Younes overnemen.
Vind ik leuk
14forever +6717
zaterdag 17 juni 2017 om 21:03
15 plus doorverkoop pct
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:04
15 miljoen strik er om heen en weg er mee.
Vind ik leuk
Hammie +599
zaterdag 17 juni 2017 om 21:05
15 miljoen???

Ik wist niet eens dat hij kon voetballen.

Dat is toch die jongen die alle acties doordrijft en dan naast schiet
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:09
Na de winterstop 5 goals 8 assists, belangrijke goal in de verlenging tegen Schalke, belangrijke goal in de halve finale tegen Lyon, veel betrokken geweest bij goals door zijn vooracties, speelt heel makkelijk zijn tegenstander voorbij, ja idd die Younes....
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:05
Overmars heeft gelijk. 15 miljoen en anders blijft Younes gewoon in dienst bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:06
Strik erom en hupsakee.....
komt vast wel weer een ander talent bovendrijven...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:15
Hij heeft nog maar een jaar contract. Dat is klote.
Maar als hij ook maar een beetje wil verlengen: doen please.
Je hebt eindelijk een buitenspeler die spelers voorbij komt. Daarachter hebben we alleen wat puppies rondlopen die het hier en daar eens een helft hebben laten zien.

Zou enorm zonde zijn, mocht deze gast vertrekken.
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 21:18
Kluivert is er ook nog niet klaar voor om alleen een heel seizoen te spelen. Younes nog 1 seizoen houden lijkt me het beste en dan kan Kluivert het overnemen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:19
Precies. En die 15 miljoen hebben we nu ook niet bepaald direct nodig..
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 21:23
Zeker niet! Marc moet ook durven nee te zeggen. Younes kent het spelletje. Speelt al een tijdje bij Ajax. En als je hem dan nu verkoopt zit Ajax weer met een probleem. Daarnaast was hij de laatste maanden goed bezig. Had weer een redelijk goede vorm te pakken. Speelt nu met Duitsland mee. Hij heeft wel weer stapjes gemaakt. En hoop dat hij dat volgend seizoen laat zien.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:27
Ajax heeft een optie voor nog een jaar!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:27
Ajax heeft een optie voor nog een jaar!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:47
Is allemaal wel leuk en aardig die euries, zijn wel spelers die ze verkocht hebben of gaan verkopen die afgelopen jaar gepresteerd hebben, is altijd maar weer afwachten of de talenten al zover zijn om kwalificatie voor CL veilig te stellen, je moet als club ook rekening met je trouwe supporters of vergis ik me hierin?
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 22:07
Zeker weten! Younes moet nog 1 seizoen blijven en dan kan een Kluivert het wel overnemen. Die is hier nog niet klaar voor. Gewoon zoveel mogelijk minuten maken aankomend seizoen en dan kan Younes daarna wel verkocht worden. Het geld hebben ze ook niet nodig.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:49
Joh, lekker laten gaan. En dan Larsson van Heerenveen halen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 21:50]
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 22:07
Die is veel te wisselvallig. En Younes is de laatste maanden prima bezig. Met Larsson is dat allemaal nog maar afwachten.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:16
Strik erom en wegdoen! Zelfs de verdedigers in NL trappen er niet meer in. In de EL kende men hem niet en ging het beter. 15M pakken en wegwezen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:25
So. Lekker dan 15 mio voor deze vleugelflitser. Echt waar meteen op de trein zetten
Vind ik leuk
mcmodd +10419
zaterdag 17 juni 2017 om 22:39
Het wordt tijd dat mensen beseffen dat het kopen van buitenspelers haast onmogelijk wordt. Er wordt steeds vaker met twee spitsen gespeeld, spitsen die vaak nog maar een beetje weten hoe ze koppen moeten. Ajax heeft dat wel door, ze leiden ze zelf op. Bij andere clubs vangen ze het op met moderne backs, die ajax ook gebruikt als ze vleugelende rechtspoten op links zetten en andersom.
Vind ik leuk
Jossa +363
zaterdag 17 juni 2017 om 23:14
Hoe doet Ajax dat iedere keer toch weer? Younes gekocht voor 1,5 en gaat (waarschijnlijk) de deur uit voor het 10-voudige. Klaassen voor 30 miljoen de deur uit. Milik destijds voor 34! Daar kan Feyenoord een puntje aan zuigen.
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 17 juni 2017 om 23:28
Dat komt door de naam en het afgelopen seizoen in de Europa League! Als jullie stel nu 3 of 4 keer achter elkaar kampioen worden en of ver komen in de Europa League dan stijgt de prijs van jullie spelers ook.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:59
Ik wil hem wel brengen
Vind ik leuk
defons +1216
zondag 18 juni 2017 om 01:44
Ze beginnen nu wel erg hebberig te worden bij ajax

15 miljoen voor zo doorsnee voetballer ze zijn helemaal gek geworden in de voetballerij .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Ajax verlangt 15 miljoen euro; ook belangstelling uit Rusland'