'Wij hadden niet het hoogste budget en toch zijn we kampioen geworden'

'Wij hadden niet het hoogste budget en toch zijn we kampioen geworden'

zondag 18 juni 2017 om 17:52

VVV-Venlo verwacht aankomende week één of twee versterkingen te presenteren. De promovendus hoopt de selectie daarmee een extra impuls te geven, die lijfsbehoud in de Eredivisie kan realiseren.

"Daar zal het niet bij blijven, want wij hebben altijd gezegd welke posities wij willen versterken", zegt directeur Marco Bogers (foto) tegen L1. "Wij hopen komende week voor op groen licht voor de eerste twee spelers."

Bogers weet dat handhaving een lastige klus gaat worden. "Sportief gezien zal het het komend seizoen een hele opgave zijn ons in de Eredivisie te handhaven. Samen met Excelsior beschikken wij over het kleinste budget. Het wordt een loodzware opgave, maar het is zeker niet onmogelijk. Afgelopen jaar beschikten wij ook niet over het hoogste spelersbudget en zijn we ook kampioen geworden. Wat dat betreft kijken we met veel vertrouwen naar het nieuwe seizoen."

Lees meer over:EredivisieVVV-Venlo

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 17:54
Misschien Honda?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:10
Zeg dan niks...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:15
Met dat geld zijn ze er weer bovenop gekomen. Misschien lukt het nog een keer. Vragen mag altijd toch?
Vind ik leuk
United +23974
zondag 18 juni 2017 om 19:25
Veel te hoog salaris.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:29
Neem Elia dan als voorbeeld. Honda heeft al veel geld verdiend.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 19:30]
Vind ik leuk
United +23974
zondag 18 juni 2017 om 19:32
Denk je niet dat zijn salaris eisen te hoog zijn? Denk niet dat hij onder een miljoen wil gaan voetballen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:33
Dat kun je dus vragen. Hij kent de omgeving. 1 leuk seizoen en hij speelt in Engeland.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 19:34]
Vind ik leuk
United +23974
zondag 18 juni 2017 om 19:38
Wie weet. Daar is het voor hem wel allemaal begonnen. Daarna naar Cska!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:25
Je leest toch dat ze geen budget hebben. En wat Honda ongeveer vangt?
Vind ik leuk
14forever +3319
zondag 18 juni 2017 om 22:39
Denk Ford of misschien wel Fiat.
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 17:58
Excelsior presteert al jaren boven z'n kunnen en verdient echt een compliment, eigenlijk zouden ze hun kennis moeten delen met clubs als Roda, NEC en NAC die al jaren onder hun kunnen presteren vanwege het gebrek aan beleid!

Zo zouden Nederlandse clubs op vele manieren met elkaar moeten samenwerken om als geheel beter te worden, zoals Ajax en Feyenoord die hun kennis op gebied van jeugdopleiden zouden moeten delen!
Vind ik leuk
MM +35
zondag 18 juni 2017 om 18:12
Lijkt me voor Excelsior helemaal geen voordeel aan zitten om dat te doen. Dan worden ze voorbijgestreefd door die clubs, vanwege hun grotere budgetten. Heb je heel idealistisch je kennis gedeeld, degradeer je als beloning naar de JL.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 18:14]
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:28
Dat is dus de kortzichtige gedachte, het is echt niet zo dat die clubs dan ineens net zo efficient en effectief worden als Excelsior, de club kan nog steeds uitblinken daarin.

Het positieve is dat bij een stijgend niveau in de eredivisie alle clubs hier van profiteren.

We moeten eens af van dat onnozele idee dat we er beter van worden als de concurrent minder wordt, want dat domme gedrag heeft onze competitie weinig goed gedaan de laatste jaren.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:14
Goed punt.
Vind ik leuk
MM +35
zondag 18 juni 2017 om 21:09
Niet ineens, maar op termijn natuurlijk wel.
Ik bestrijd overigens jouw stelling dat het een onnozel idee is dat je er beter van wordt als de concurrent minder wordt. Dat is, zeker relatief gezien, natuurlijk gewoon een wetmatigheid.

Waar jij blijkbaar naartoe wil is een soort communistische utopie in een voetbalwereld die zo ongeveer het toppunt van kapitalisme is. Gaat niet werken zo. Als ik je redenatie volg dan ben je ook voorstander van een systeem als in de MLS in Amerika?
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 21:47
Je moet het verhoudingsgewijs zien, je wordt beter van concurrentie, als die concurrent weg valt wordt je dus zelf ook minder. Dat je ten opzichte van je concurrent beter wordt veranderd niets aan het feit dat je zelf minder bent geworden.

Ik ben helemaal niet voor een communistische utopie, dat is populistische terminologie die je gebruikt, omdat je niet ziet hoe ik het bedoel.

Het gaat er om dat we elkaar moeten pushen om beter te worden en op bepaalde gebieden kennis delen. Dat is niet om iedereen gelijk te maken, maar om iedereen beter te maken naar de mogelijkheden die er bij eenieder liggen.

Goede grasmatten hebben we allemaal wat aan, dus waarom zouden die gasten die de Kuip altijd een piekfijn biljart laken bezorgen niet andere clubs helpen om hun mat ook op orde te houden? Wordt Feyenoord niet minder van, sterker nog, kunnen ze alleen maar van profiteren.

Zelfde geldt het opleiden van spelers, bepaalde clubs blinken er in uit, als ze anderen helpen (door trainers op te leiden bijv) dan wordt de kwaliteit van spelers die door breken hoger, daar kan ook niemand slechter van worden.

Kortom, meer samenwerken voor het grotere belang. We kunnen niet mee met de top 5 landen, maar we staan wel te laag voor wat we zouden moeten kunnen behalen.

Wat betreft je opmerking over de MLS, ik weet niet op welk systeem van hun je doelt, dus wellicht kun je dat nader verklaren.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:57
De MLS beheert de inkomsten. Zodat elke club hetzelfde budget heeft. Het word eerlijk verdeeld.
Op zich wel gunstig. En de spelers staan onder contract van de bond. Die kunnen dus veel geld vragen, omdat de bond (MLS) geld zat heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 00:02]
Vind ik leuk
Pino61 +1591
zondag 18 juni 2017 om 19:03
Lijkt me ook niks voor NAC. Presteert idd al jaren onder kunnen, dus...... gewoon die trainert halen, die presteert dus boven gemiddeld :-)
Vind ik leuk
Santi +5132
zondag 18 juni 2017 om 18:15
Waarom zouden ze hun kennis delen aan NEC NAC en Roda? Dan zijn ze wegens hun budget weer de duidelijke underdog die ze ooit waren, en neuken ze zichzelf regelrecht de Juup in, wat nou niet echt hun beleid is!

Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:28
Zie mijn verhaal hierboven! Samen sterker, dat is het idee.
Vind ik leuk
Santi +5132
zondag 18 juni 2017 om 18:35
Ik snap je punt, maar een club graaft haar eigen graf als ze met een financiele underdogsstatus als deze de concurrenten een zetje in de rug geeft
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:37
Samenwerken betekend dat Excelsior ook iets terug moet krijgen.

Samenwerken, het toverwoord als we in Nederland vooruit willen, als we door willen aanmodderen moeten we vooral doorgaan op de huidige weg en straks nog meer Europese plekken verliezen!
Vind ik leuk
Santi +5132
zondag 18 juni 2017 om 18:44
Wat hebben roda en nec te bieden dan?
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 19:21
Clubs die weinig te bieden hebben hebben dus veel te winnen. Daarmee groeit het niveau van de eredivisie wat iedereen ten goeden komt.

Kortzichtig alleen maar aan jezelf denken is precies waarom we zo afglijden de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Santi +5132
zondag 18 juni 2017 om 19:40
Tuurlijk groeit het niveau om hen heen, maar als ze daar zelf de dupe van gaan worden gaan ze het nooit doen
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:18
Zo denkt de mens helaas. En daarom is het zo'n rotzooitje. Als de concurrentie beter word, dan moet je wel mee. En van luisteren kun je veel leren. Van schreeuwen niet. En we schreeuwen wat af met zn allen. Iedereen weet t beter. Jaja.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 19:19]
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:34
Excelsior heeft een direct voordeel met de kleine afmetingen van hun kunstgrasveld. Scheelt 10-12 punten per seizoen. Vind ik niet echt een verdienste... het spijt me.
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:39
Tja als je hun succes daarop moet gooien dan heeft het verder ook geen zin om te discussieren.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:40
Ze doen het zakelijk gezien prima, maar ze hebben er direct voordeel van. Over feiten valt inderdaad niet veel te discussiëren.
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:48
Volgens mij speelde ze op dat kleine veld Feyenoord vrij recent nog zoek...

Excelsior verdient gewoon een pluim voor hun financieel gezonde beleid en het feit dat ze met de minste middelen nooit de nummer laatsts zijn, daar heeft het veld verder weinig mee te maken.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:50
Is dat een argument of een plaagstootje?

Klopt, maar 10-12 punten door een te klein veld van plastic is even goed een negatieve pluim waard.
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 19:27
Noga vreemd om te beweren dat een veld zoveel invloed zou hebben, als dat zo is dan zouden jullie toch jaarlijks kampioen moeten worden?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:39
Ja en dan degradeert excelsior vervolgens alsnog.
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:53
Tuurlijk niet, kennis DELEN, SAMEN werken... Geven en Nemen!!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:24
Juistum. Alleen zo komen we verder. De mensheid ook trouwens. Maar ja ... geld en status staat dat in de weg.
Vind ik leuk
stollie38 +9129
zondag 18 juni 2017 om 18:04
Budget zegt vaak niks. Het gaat om geluk hebben en de juiste spelers voor een koopje te halen. De Eagles hadden ook zo een seizoen en Excelsior afgelopen seizoen,maar ligt ook aan de coach en als je er in gelooft kan je veel. Zwolle bv ook die haalde toch vaak spelers die hun beter maakten en gooide hoge ogen.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 18:06]
Vind ik leuk
Foebele +21900
zondag 18 juni 2017 om 18:35
Excelsior toont al jaren aan dat het gewoon goed beleid voert en dat het dus niet alleen maar geluk is.
Vind ik leuk
stollie38 +9129
zondag 18 juni 2017 om 18:49
Tuurlijk het is niet alleen geluk, maar als je vaak de juiste spelers vind dan kun je een hoop doen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:29
Jaren lang waren er in Volendam goede talenten. Maar ook die club is om zeep geholpen. Beleid maakt of breekt een club. En daar zou de KNVB iets op moeten bedenken. Al zou ik zelf ook zo gauw niet weten wat. Misschien een directeur die een opleiding gevolgd heeft of zoiets.
Vind ik leuk
stollie38 +9129
zondag 18 juni 2017 om 20:26
Goed idee en je hebt gelijk. Veerman en Muhren bv spelen meer niet dan wel en jarenlang was de Jupiler League een bron van spelers halen en dan zag je die club afglijden zoals Nec met ruim 100 goals promoveren en daarna je beste spitsen kwijt raken aan AZ of Engeland
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Wij hadden niet het hoogste budget en toch zijn we kampioen geworden'