Ajax-uitblinker Onana: 'Hij killt me als ik te snel reageer'

Ajax-uitblinker Onana: 'Hij killt me als ik te snel reageer'

zondag 18 juni 2017 om 20:12

Ajax-goalie André Onana toonde afgelopen seizoen aan dat hij érg sterk is in één-op-éénsituaties. Daar heeft hij met keeperstrainer Carlo L'Ami hard op getraind, vertelt hij in gesprek met magazine 1900. 

"Ik probeer zo lang mogelijk te wachten. Dat heb ik ook van Carlo geleerd. Die killt me als ik te snel reageer", aldus Onana, die sinds het vertrek van Jasper Cillessen naar FC Barcelona onder de lat staat in Amsterdam. 

"Wachten is het beste, maar soms wacht je dan weer te lang en ben je te laat. Het is een mooi spel met de aanvaller. Carlo zeg: André, je bent zo snel, je moet jezelf in toom proberen te houden. Ik probeer zo kalm mogelijk te blijven."

Kalm blijven vindt de international juist moeilijk soms. "Maar ik train nu zoals ik een wedstrijd speel. Het onrustige is er wel uit. Dat was er toen ik nog jong was."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 20:24
Hij moet nog veel leren maar nu al een goeie keeper.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:36
En hij staat er niet eens in bij Kameroen. Maar Ondoa die er nu in staat is ook echt goed tot nu toe. En die speelt niet eens competitie wedstrijden en is ook nog maar 21.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:41
Dat is jammer ja, maar zijn neef doet het ook best goed ja. Ja klopt, die speelt in de Segunda B bij Villareal en op de bank daar. Jonge talentvolle keepers hebben ze.
Vind ik leuk
Filip_FCU +4633
zondag 18 juni 2017 om 21:34
Bij Sevilla B * , Is nu blijkbaar uitgeleend aan een team uit de derde competitie. Ik denk dat hij keept omdat hij er bij was bij de AC en Onana daar niet was.
Vind ik leuk
Ginovanni +14497
zondag 18 juni 2017 om 20:27
Haha.....toen ik nog jong was.....
Wat is ie nu....net 20....

Wereldgozer onze Onana.
Wordt steeds beter, die komt er wel.

(Wereld)Toppertje in wording!
Vind ik leuk
stollie38 +11932
zondag 18 juni 2017 om 20:34
Net veronica je bent jong en je wild wat. ;-)
Vind ik leuk
Sil Meijer +10379
zondag 18 juni 2017 om 20:27
Kan echt een grote worden.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:34
Hij groeit niet meer Sil ;)

Off topic

Kameroen heb niks in te brengen tegen Chili.
Vind ik leuk
Sil Meijer +10379
zondag 18 juni 2017 om 20:35
Wat had je dan van Kameroen verwacht? Die hebben toch niks in te brengen tegen Sanchez en Vidal.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:39
Dit had ik verwacht, wat er nu gebeurd maar zeker weten doe je nooit. Maar veel druk word er gezet. Ik zeg toch niet dat ik het ander had gezien. Maar geniet van de wedstrijd, laterss
Vind ik leuk
Vaag +1567
zondag 18 juni 2017 om 20:52
Sanchez speelt helemaal niet mee.)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:53
Trouwens Sanchez speelt niet eens, blessure.
Vind ik leuk
Sil Meijer +10379
zondag 18 juni 2017 om 20:56
Kijk de wedstrijd geen eens ;)
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 21:02
Wat kan ons dat nou schelen! ;)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 21:02]
Vind ik leuk
Sil Meijer +10379
zondag 18 juni 2017 om 21:21
Haha :)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:38
Ik kijk sinds de 70e minuut pas maar heb meer van Kameroen gezien dan van Chili tot nu toe.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:43
Maar nu toch 1-0 voor en over de hele wedstrijd is Chili echt heel veel beter.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:46
Ja zie het! Vond Chili al tegenvallen maar net dan toch de 0-1. Jammer dat Onana niet keept bij Kameroen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:58
Toch 2-0 geworden, een terechte uitslag gewoon. Kameroen heeft nog een beetje aangezet maar het was niet genoeg. Al met al ben ik er blij mee, ik kijk graag naar ze en het volkslied van hun is kippenvel.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:27
Wordt een goeie denk ik. Ben alleen bang dat Ajax hem binnen 2 seizoenen kwijt is. Op één of andere manier zie ik hem geen absolute topkeeper worden.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:39
dan halen we het volgende talent weer uit de hoge hoed, of kopen er gewoon weer eentje

geen probleem in amsterdam
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:43
Het is altijd zo komisch, dat vaak de supporters van de concurrent dat soort standaard dingen zeggen: '' Ben alleen bang dat Ajax hem binnen 2 seizoenen kwijt is ''

Je kan beter zeggen dat je hoopt dat Ajax Onana verkoopt, komt wat geloofwaardiger over. Overigens zie ik Onana nog wel veel beter worden, over een jaar of twee kan Onana gewoon naar een Europese topclub.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:56
Ik hoop niet dat Ajax Onana verkoopt hoor.. xD
Zou het natuurlijk niet erg vinden maar heb wel wat beters te doen..
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:28
Als hij in de JC Arena op het veld komt, begint het publiek spontaan zijn liederen te zingen.

Het Ajax publiek is gek op Onana.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:37
What's my name?
Vind ik leuk
stollie38 +11932
zondag 18 juni 2017 om 20:41
Mooie woorden Onana en nu afwachten wie je back-up wordt. ;-)
Vind ik leuk
harryp +762
zondag 18 juni 2017 om 21:22
Stagair voor dit artikel VP?
Vind ik leuk
glenn +559
zondag 18 juni 2017 om 21:37
de openbaring van het afgelopen seizoen....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws