Zeker bij een club als Ajax, met een woud van belangen en voorkeuren

"Zeker bij een club als Ajax, met een woud van belangen en voorkeuren"

maandag 19 juni 2017 om 07:50

Aad de Mos is tevreden over de trainersaanstelling van Marcel Keizer bij Ajax. De analist verwacht wel dat de 48-jarige oefenmeester het zwaar gaat krijgen als eindverantwoordelijke van het eerste elftal.

"De eerste dagen staan ze in de rij om het stof uit je jasje te kloppen", zegt De Mos in het Algemeen Dagblad. "Dan wil iedereen complimenten uitdelen. Maar een paar dagen later kunnen diezelfde mensen je vijand zijn. Zeker bij een club als Ajax, met een woud van belangen en voorkeuren. Het belangrijkste is om dáár mee om te gaan. Laat ik het zo zeggen: je daar vooral niets van aantrekken. Maar ik heb wat dat betreft wel een positief beeld van hem."

De Mos zegt dat er veel druk komt kijken bij de nieuwe baan van Keizer. "Omdat het bij Ajax om meteen presteren gaat. Of je nu Cruijff, De Mos, Van Gaal of Keizer heet. Dat maakt niet uit. Ook voor een talentvolle trainer maken ze daar in Amsterdam geen uitzondering voor", zegt De Mos, die afsluit met een duidelijke opdracht: "Ajax moet kampioen worden. Daar valt of staat Keizers start mee."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Heeft Ajax er goed aan gedaan om Keizer als hoofdtrainer te nemen?

(473 stemmen)

Plaats een reactie

Morris +13738
maandag 19 juni 2017 om 07:52
is de Mos nu zijn vriend of vijand?
Vind ik leuk
Senn +2696
maandag 19 juni 2017 om 07:56
Zal ik je helpen?
Normaal als iemand negatief is over ajax is hij een lul! Als diezelfde persoon positief is heeft hij verstand van voetballen.
Vind ik leuk
Morris +13738
maandag 19 juni 2017 om 08:02
Wat een antwoord terwijl mijn vraag zo simpel is ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 08:02]
Vind ik leuk
Ruud40 +6575
maandag 19 juni 2017 om 08:30
Vijand.
Maar dat geeft niet, want Aad staat in het voetbalwereldje al jarenlang buitenspel.

En als Ajax de selectie maar een klein beetje in tact kan houden dan is Keizer aan het eind van het seizoen een wereldtrainer want dan staat ie gewoon met minimaal 1 prijs.

Wat mij betreft is dat een inkoppertje, maar daar durft Aad kennelijk niet aan.
Vind ik leuk
2cents +32745
maandag 19 juni 2017 om 08:52
Wat versta jij onder een klein beetje intact houden?
Vind ik leuk
Ruud40 +6575
maandag 19 juni 2017 om 09:36
Dat Onana, Ziyech blijven, Sanchez liefst ook.
Verkoop Tete, die lijkt helemaal klaar met Ajax.
Younes mag weg, Cassierra, Cerny idem evt verhuur
De nieuwe lichting blijft, hooguit 1 in de verhuur
Ivm vertrek Klaassen: Schone blijft als ervaren middenvelder

En kwalitatief goede aan- \ invulling vd selectie voor LB, RB en reservekeeper. Als Viergever en/of Veltman vertrekt een vervanger met ervaring.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 09:37]
Vind ik leuk
2cents +32745
maandag 19 juni 2017 om 09:46
Younes mag weg en Cerny verhuurd. Dan heb je nog 2 buitenspelers over!?! Beiden net nieuw bij de selectie.

Dan heb je dus ook buitenspelers nodig.

Als Veltman (of Tete) blijft heb je Zeefuik als stand-in. Een RB lijkt me dan overbodig.

LB heeft prioriteit, tenzij Keizer het ziet zitten in Sinkgraven op die plek. In dat geval heb je voorlopig nog Viergever en Riedewald voor die zone.

Als Sánchez gaat dan moet er rechtscentraal ook wat gebeuren. De Ligt is daar de aangewezen opvolger, maar wie wordt de stand-in?
Vind ik leuk
United +39600
maandag 19 juni 2017 om 10:40
Veltman?
Vind ik leuk
2cents +32745
maandag 19 juni 2017 om 10:49
Het is nu al de vraag of hij blijft, maar in de pikorde achter de Ligt?
Vind ik leuk
United +39600
maandag 19 juni 2017 om 10:51
Back up voor de CV's
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:17
Zou idd een schande zijn als Ajax geen kampioen zou worden net als eigenlijk afgelopen jaren.
Beste selectie.... hoogste begroting.....meeste geld.
Al die voorwaarden in een klein voetballandje moet je op je sloffen kampioen worden.
Vind ik leuk
Pino61 +8396
maandag 19 juni 2017 om 08:07
Een mening geven over de mening van Aad de Mos?
Gaat dus echt nergens over.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
maandag 19 juni 2017 om 08:08
Van allebei een beetje
Vind ik leuk
Johan.l +3757
maandag 19 juni 2017 om 08:13
Sorry Morris, over het algemeen kan ik je wel waarderen, maar dit is een stomme vraag
Vind ik leuk
Morris +13738
maandag 19 juni 2017 om 09:35
Stomme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden
Vind ik leuk
Beulen +920
maandag 19 juni 2017 om 08:14
De Mos is van het padje af. Hij zet zichzelf in een rijtje met cruijf en v gaal.
Vind ik leuk
2cents +32745
maandag 19 juni 2017 om 08:16
Hij klopt nu nog even het stof uit de jas van Keizer...
Vind ik leuk
Degraaf +8237
maandag 19 juni 2017 om 08:23
Ik denk dat Keizer vandaag geen jas aan heeft ;-)
Vind ik leuk
2cents +32745
maandag 19 juni 2017 om 08:42
Klopt, maar die jas hangt in de tuin van Aad en daarmee is de oud trainer nog wel even bezig...
Vind ik leuk
United +39600
maandag 19 juni 2017 om 10:38
Het ligt er aan hoe de wind waait natuurlijk...
Vind ik leuk
Bien +5943
maandag 19 juni 2017 om 07:55
Weer een topic over Keizer..
Vind ik leuk
chicken +5894
maandag 19 juni 2017 om 07:56
Heel je dag weer goed :D
Vind ik leuk
Bien +5943
maandag 19 juni 2017 om 07:58
Ja wat geweldig..
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:12
Even kijken. Dus Ajax is een slangenkuil, trainer is onervaren, nee niks nieuws slaap maar verder.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:40
en bergkamp?
Vind ik leuk
2cents +32745
maandag 19 juni 2017 om 08:53
Dat is de slangenbezweerder...
Vind ik leuk
pico323 +2962
maandag 19 juni 2017 om 08:41
Ajax word met twee vingers in de neus kampioen. PSV zeker niet en Feyenoord was een toevalstreffer. Dat duurt weer een jaar of 18 voor die weer meedoen.
Vind ik leuk
Bien +5943
maandag 19 juni 2017 om 08:51
hahahaha dat zagen we afgelopen 3 seizoenen..
Vind ik leuk
Nick Kools +12145
maandag 19 juni 2017 om 11:24
Wat kun jij dom lullen zeg.
Als je dan toch een glazen bol hebt, doe er dan wat nuttigs mee :)
Vind ik leuk
Padason +276
maandag 19 juni 2017 om 09:00
Wel behoorlijk ego als hij zichzelf opnoemt tussen Cruijff en van Gaal:P
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:06
Als de Mos het zegt zal het wel waar zijn. Het valt me al mee dat hij al door heeft dat Bosz weg is.
Vind ik leuk
United +39600
maandag 19 juni 2017 om 10:38
Aad de mos mag ook nog even z'n zegje doen... Die hadden we nog niet gehad.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Zeker bij een club als Ajax, met een woud van belangen en voorkeuren"