Gretige Klaassen hoopt Europa League-kunstje met Everton te herhalen

Gretige Klaassen hoopt Europa League-kunstje met Everton te herhalen

maandag 19 juni 2017 om 12:17

Davy Klaassen denkt dat de ervaring die hij met Ajax heeft opgedaan in de Europa League hem gaat helpen bij Everton. De kersverse aankoop van The Toffees hoopt komend seizoen opnieuw in de eindstrijd van het tweede Europese clubtoernooi te staan.

"De Europa League-finale spelen was een geweldige ervaring", begint Klaassen tegenover de officiële kanalen van de club. "In het begin van het seizoen denk je misschien nog dat de Europa League niet het grootste toernooi is, niet het hoogste niveau heeft. Maar hoe verder we kwamen, hoe mooier het werd. We hebben als jong team heel veel geleerd."

Omdat Everton komend seizoen ook Europees speelt, zou Klaassen dat kunstje kunnen herhalen. "Ja, dat zou heel mooi zijn." Maar eerst moet de vertrokken Ajax-aanvoerder maar eens wennen aan een nieuwe omgeving. "Ik kijk ernaar uit. Het is de grootste competitie. Thuis heb ik de Premier League ook altijd gevolgd. Iedereen in Nederland kijkt de Premier League, voor ons is het de mooiste competitie. Maar de Nederlandse competitie kun je er niet mee vergelijken. Er zit een groot verschil in. We zullen zien hoe ik me ga aanpassen aan de Premier League."

Plaats een reactie

huge +447
maandag 19 juni 2017 om 12:26
Toch mooi als je als doelstelling hebt om weer een finale te verliezen.
Vind ik leuk
Leedz +2744
maandag 19 juni 2017 om 12:29
Hij komt tenminste nog in een Finale wat je van vele andere niet kan zeggen
Vind ik leuk
RebelVox +3200
maandag 19 juni 2017 om 12:54
Gaat niet lukken, Everton is geen Ajax.
Als je prijzen wil halen moet je niet naar een b-clubje gaan als Everton, maar moet je gewoon bij topploeg Ajax blijven
Vind ik leuk
United +39592
maandag 19 juni 2017 om 14:12
Ik denk dat Everton beter is dan Ajax.
Vind ik leuk
RebelVox +3200
maandag 19 juni 2017 om 16:32
Je bent veel te bescheiden @United :-)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:17
Zou Everton nou geen b-clubje willen noemen. Tis niet de top 5 in Engeland, maar zullen zeker niet onder doen voor Ajax - Psv of Feyenoord.

Vind ik leuk
RebelVox +3200
maandag 19 juni 2017 om 16:33
De Nederlandse top 3 moet Everton kunnen pakken, zo spectaculair is die club ook niet.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 17:30
Heb ooit zitten kijken naar Vitesse Southampton. Southampton speelde op een kleine 75% en Vitesse had totaal niets te vertellen en in te brengen.

Ajax Psv en Feyenoord hebben een zware kluif aan Everton.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 18:10
Dat is dan voor Koeman om je dood te schamen kijk hoeveel geld er ingepompt wordt!
Vind ik leuk
huge +447
maandag 19 juni 2017 om 12:27
Ik heb m'n harnas vast aangetrokken...........
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 19 juni 2017 om 12:30
Die is dus ook al in de SKY/BT propaganda getrapt met zijn "mooiste" competitie.
Het is niet de mooiste, niet de spannendste, niet de spectaculairste competitie.
Wel de meest overschatte.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:38
Is "mooiste" in dit geval niet subjectief?
Vind ik leuk
Jozef +19266
maandag 19 juni 2017 om 12:42
Vooral met dat laatste ben ik het volledig eens.
Vind ik leuk
feyeniels +15701
maandag 19 juni 2017 om 12:51
Niet de spannendste? In welke andere competitie zijn er meer kanshebbers voor de titel dan? Normaliter strijden City, Chelsea en United voor de titel met Tottenham, Arsenal en Liverpool als gevaarlijke outsiders...
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 19 juni 2017 om 13:04
Ja.... zal best. maar behoudens die keer dat City in de laatste seconde kampioen werd, is het wel gewoon iedere keer een wedstrijdje of 3 a 4 voor het eind beslist.
Voorts heb je een 8-tal ploegen die zo rond maart eens naar boven en beneden kijken, concluderen dat het wel weer snor zit met het tv-geld voor volgend seizoen en vervolgens uitbuikend het seizoen afmaken.
Meerdere kanshebbers maakt het niet per definitie spannender. Alleen maar meer supporters hoopvol.
Spurs nooit PL kampioen. Pool nooit PL kampioen. Arsenal een eeuwigheid geleden. PL is dus ook maar gewoon een 3 horse race tegenwoordig met een Leicester als freak incident.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:10
Wat jij vindt is totaal niet relevant.Het is de best bekeken competitie ter wereld,dus zullen al die mensen er wel niks van snappen!
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 19 juni 2017 om 14:09
Klopt. Snappen er inderdaad geen klote van.
PL is niet alleen utd - liverpool, het is ook Hull - Bournemouth.
Ondergrens is daar zo verschrikkelijk laag, dat is gewoon niet leuk meer.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6143
maandag 19 juni 2017 om 14:06
Wel de meest competitieve, de clubs in Engeland domineerden ook lange tijd in Europa en er spelen hele goede voetballers.
Vind ik leuk
Pino61 +8395
maandag 19 juni 2017 om 12:43
Klaasen zich aanpassen aan de competitie. ..... Hij is pas echt de man als de tegenstander zich aanpast aan hem.
Vind ik leuk
Vaag +1863
maandag 19 juni 2017 om 12:57
Tja hij heeft al ervaren hoe kansloos hij is tegen Pogba en Fellaini..
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:24
Tegen 2x 30 cm zou iedereen kansloos zijn
Vind ik leuk
Vaag +1863
maandag 19 juni 2017 om 13:31
Ja klopt, was trouwens ook niet hatelijk bedoeld.
Vind ik leuk
United +39592
maandag 19 juni 2017 om 14:15
Wie niet sterk is moet slim zijn....
Vind ik leuk
Cappie +4974
maandag 19 juni 2017 om 13:23
"In het begin van het seizoen denk je misschien nog dat de Europa League niet het grootste toernooi is"

Klopt ook.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 16:55
Heb het gevoel dat hij onder leiding van Koeman weleens de verassing van de PL kan worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gretige Klaassen hoopt Europa League-kunstje met Everton te herhalen