Van Bronckhorst: 'Dat zie ik aan de manier waarop de jongens zijn teruggekomen'

Van Bronckhorst: 'Dat zie ik aan de manier waarop de jongens zijn teruggekomen'

zondag 16 juli 2017 om 10:02

Giovanni van Bronckhorst is tevreden over het niveau van zijn spelers na de 10-1 oefenzege op Putten. Volgens de Feyenoord-trainer is het vertrouwen toegenomen na het kampioenschap.

"Je weet dat je veel op de helft van de tegenstander speelt", zegt Van Bronckhorst op de clubsite. "Dan is het belangrijk om op het goede moment diep te gaan en een goede wisselwerking te hebben met de buitenspelers. Dat hebben we goed gedaan."

De kampioen zette dubbele cijfers op het scorebord, mede dankzij vier goals van Michiel Kramer. Ook nieuwelingen Kevin Diks en Jean-Paul Boëtius scoorden. Van Bronckhorst merkt dat het vertrouwen is gegroeid. "Dat zie ik aan de manier waarop de jongens zijn teruggekomen na de vakantie, hoe ze trainen en hoe ze op het veld staan. Bovendien passen de nieuwe jongens zich goed aan."

De spelers van Feyenoord kwamen in Putten het veld op in een shirt met daarop een steunbetuiging aan Abdelhak Nouri. Na 34 minuten werd de wedstrijd stilgelegd om te applaudisseren voor de middenvelder van Ajax. "We wilden namens Feyenoord samen met Putten een signaal geven aan Nouri, aan zijn familie en aan Ajax om te laten merken dat ze er niet alleen voor staan."

De selectie van Feyenoord reist nu af naar het Oostenrijkse Schruns voor een trainingskamp. Op 22 juli spelen de Rotterdammers een oefenwedstrijd tegen SC Freiburg.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Maxidi +2710
zondag 16 juli 2017 om 10:05
Trieste gebeurtenissen verbroederen, kon het altijd maar zo zijn...
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 10:05]
Vind ik leuk
Libero +2275
zondag 16 juli 2017 om 11:08
Klopt, en een betere wereld begint bij jezelf Maxidi.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:06
Freiburg, mooie herinneringen aan! Wat een team had Feyenoord toen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:54
Wat een goal van Pi-Air he :)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:58
Geweldig!!

Die bal kan er nooit rechtstreeks in ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:59
ik zag vanuit het uitvak zo die bal met een curve binnen vallen :)
Explosie van vreugde haha
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:04
Ja was niet normaal meer, werd helemaal gek!

Gaaf dat je erbij was!

En dan de finale in de eigen Kuip, droomscenario!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:07
Dat Europese verhaal heeft heel wat geld gekost haha.
Alle uit en thuiswedstrijden meegegaan.

Kon toen nog, niet getrouwd, geen kinderen haha
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:16
Haha! Misschien over een tijdje met jouw kinderen? ;)

Ik was nog heel jong, maar was ook bij alle thuiswedstrijden. De finale samen met mijn opa bijgewoond, maar die trok het halverwege de wedstrijd niet meer van de spanning en emotie. Dus toen zat ik als klein meisje alleen ;) Nou ja alleen....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:55
mooi verhaal. Dat hoor je vaak bij Feyenoord ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:23
Haha! Wel mooi samen met je opa :)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:59
Dat is wel een prachtige herinnering!
Vind ik leuk
T&T +9861
zondag 16 juli 2017 om 15:02
Ik wou net zeggen..."Alleen " ...je was maar met 50duizend man!
;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 20:49]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:16
Ja en iedereen omhelsde elkaar. Was geweldig!
Vind ik leuk
T&T +9861
zondag 16 juli 2017 om 16:31
Hoe was de opendag?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:44
Ben niet geweest. Was wezen lunchen met mijn zusje ;)
Vind ik leuk
T&T +9861
zondag 16 juli 2017 om 16:47
Oohh..beetje jammer dit!
;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:52
;-) En jij?
Vind ik leuk
T&T +9861
zondag 16 juli 2017 om 16:54
Auww..!
Touché...maar je had gisteren natuurlijk stiekem meegelezen.
;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:55
Inderdaad!! :-)
Vind ik leuk
PDJong +1003
zondag 16 juli 2017 om 11:08
Als Feyenoord ondanks vele vertrekken komend seizoen toch goed kan blijven presteren is dat meteen een geslaagde test voor van Bronckhorst. Al is hij natuurlijk al een held in Rdam.
Vind ik leuk
Libero +2275
zondag 16 juli 2017 om 11:09
Mooi gebaar.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:50
Gio ziet dat er vertrouwen is, dat er hard gewerkt wordt en dat de nieuwe zich moeiteloos erbij voegen,
Dat schept vertrouwen, maar er zullen zeker nog een paar jongens bij moeten komen wil je prestaties leveren.
Het doet me wel deugd dat Kramer zich een echte stand in toont en een basisplaats in sommige wedstrijden zou
me dan ook niks verbazen, iedereen doet maar negatief over hem, hij doet wat een spits behoort te doen en dat is scoren!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst: 'Dat zie ik aan de manier waarop de jongens zijn teruggekomen'