PSV schrikt van tweets en verbreekt contract van eSporter na twee dagen

PSV schrikt van tweets en verbreekt contract van eSporter na twee dagen

zondag 16 juli 2017 om 13:40

Tony Kok is niet langer eSporter van PSV. De Eindhovense club heeft het contract met de gamer met onmiddellijke ingang verbroken.

Kok en zijn management zijn volgens PSV tekortgeschoten in het delen van informatie over het verleden van de eSporter. De Eindhovense club doelt daarmee op verschillende tweets van Kok, die na zijn overstap van SC Telstar naar PSV de ronde deden op social media. Op 25 maart 2012 twitterde Kok rond het duel tussen Ajax en PSV bijvoorbeeld: 'Alle boeren zijn homo.' PSV ziet daarom geen basis om verder te gaan met de gamer.

"Vanzelfsprekend hebben we een antecedentenonderzoek gedaan", verklaart manager Marketing & Media Guus Pennings van PSV op de clubsite. "Om een goed beeld van iemand te krijgen - ook wat betreft online gedrag - is het echter noodzakelijk dat de andere partij volledig open kaart speelt. En dat is niet het geval geweest. Wij betreuren dat. Het is een vervelende ervaring op het speelveld van eSports, maar daarom ook direct een wijze les."

PSV gaat op zoek naar een vervanger van Kok, die samen met Romal Abdi het eSport-team in Eindhoven moest gaan vormen.

Blijf ook op de hoogte over alles rondom FIFA eSports via @fifaesportsnl & Instagram @FIFAesports.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 13:43
En dan ook niet VOORDAT je hem 'aanneemt' doen. Amateuristisch.
Vind ik leuk
Old Star +1635
zondag 16 juli 2017 om 13:55
T lijkt de Knvb wel....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:02
Om zo een jongen van 20 iets kwalijk te nemen wat hij op zn 15e is een keer geroepen heeft. Dat is pas zielig.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:05
Nou 'iets geroepen' heeft... gaat wel iets verder toch? Zijn tenminste teksten die ik mijn zoon meteen zou afleren... en niet omdat ik PSV fan ben...
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 14:08]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:24
Misschien had die jongen wel gelijk? Hahah
Vind ik leuk
Cfc +733
zondag 16 juli 2017 om 15:00
Wat een gezeur om niets zeg.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:34
@Werner, ben jij zo een moraalridder? Alsof jij als puber nooit iets gezegd/gedaan hebt zonder even na te denken.

Zo niet, dan was je vast een hele saaie piet.
Vind ik leuk
RebelVox +2556
zondag 16 juli 2017 om 16:24
Meeste kids rond die leeftijd roepen wel eens iets doms op soc.media, als ouder ga je dat echt niet bijhoeden. Ook de taalgebruik op voortgezet onderwijs is anders dan vroeger.

Psv had die jongen gewoon de kans moeten geven zich te verontschuldigen en lekker laten spelen.
Nu komen beide partijen er beschadigd uit. Niet slim.
Vind ik leuk
Mad Max +2943
zondag 16 juli 2017 om 14:46
Dan moeten ze maar eens leren nadenken voor ze iets doen of roepen. Opgroeien met social media is leren dat alles vastligt en altijd weer boven tafel kan komen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +10141
zondag 16 juli 2017 om 15:19
Karma is a bitch...hij verdient geen contract bij PSV.
Hoe dom kan je zijn.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:34
Beetje op het zelfde niveau zal hij zitten als jouw reactie.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:37
Is wat jaren geleden, maar als je kijkt wat hij getweet heeft gaat wel echt nergens over. Dat past gewoon niet bij PSV.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:07
juiste beslissing van PSV.
Verder niet interressant genoeg om het er over te hebben.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:44
Tja internet he.
Vind ik leuk
Gu3rilla +10172
zondag 16 juli 2017 om 13:44
Logish van PSV als je die tweets van hem hebt gezien het is niet alleen die wat VP hier noemt maar ook een flink aantal andere die ik liever niet napraat maar ze zijn op internet te vinden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:56
Ik heb gezocht en kan veel tweets vinden maar geen ene met het K woord. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar als jij zegt dat het te vinden is, geef die link dan eens.
Vind ik leuk
Gu3rilla +10172
zondag 16 juli 2017 om 13:58
Google gebruiken is niet zo moeilijk

http://www.soccernews.nl/news/397076/PSV_grijpt_keihard_in_en_ontslaat_Ajacied
Vind ik leuk
tikkietoe +1922
zondag 16 juli 2017 om 13:45
Zal me een flinke afkoopsom geweest zijn. Mijn inschatting: 1 miljoen monopolycash.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:39
Correctie: 1 miljoen FIFA points....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:45
Stoere actie en zeer terecht, op twitter wat onderzoek doen laat dat wel zien. Het ene K woord na de andere, en daar stopt het niet mee.

Jammer dat dit via supporters aan het licht heeft moeten komen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:45
....
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:51]
Vind ik leuk
potus +294
zondag 16 juli 2017 om 13:45
Inderdaad een beetje kort door de bocht van die jongen. Ik ken best wel een paar boeren die geen homo zijn, maar wellicht in zijn kennissenkring allemaal toevallig net wel.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:45
Heel slecht van PSV! Dit was algemeen bekend!
Vind ik leuk
Hyena +14575
zondag 16 juli 2017 om 13:45
Doe dat dan vooraf..
Vind ik leuk
_AJAX_ +948
zondag 16 juli 2017 om 13:46
Ach, wat sneu...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:46
Daar gaat de platte kar.

Overigens wel goed dat PSV hier optreedt al had t vooraf ook wel iets simpeler geweest. Had mijn club ook moeten doen na die walgelijke tweet van onze e-sporter toen dat ventje te Liverpool overleed.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:47]
Vind ik leuk
Gu3rilla +10172
zondag 16 juli 2017 om 13:53
Wat had die gast getweet?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:57
Dat wat Nouri is overkomen, 100 keer erger is dan het Engelse jochie Bradley wat overleden is. 1000 stappen te ver is ie gegaan met die opmerking.
Vind ik leuk
Woudo +968
zondag 16 juli 2017 om 14:08
Wat en die gast is niet ontslagen? Man man man
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:46
Wat een blunder van PSV. Overigens: tweets uit 2012 - dat is 5 jaar geleden.

Hoe zit het trouwens met die spelletjesspeler van Ajax? Die Nouri honderd keer erger vond?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:48
Precies. Die moet er ook uit.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:47
Terug naar Telstar?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:47
Voetbalclubs moeten z.s.m. stoppen met het verkwanselen van geld aan dit soort nonsens.
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 13:47
E-sporter, mensen waar gaat het in hemelsnaam nog over?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:41
Over iets wat heel erg populair is onder te jongeren.
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 18:05
Ben ook niet de oudste maar vind dit echt onzin.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:45
Ben wel van mening dat het niet op een voetbalsite hoort. Misschien kunnen we beginnen met ''FIFAprimeur'' :P
Vind ik leuk
yuuup +4080
zondag 16 juli 2017 om 13:49
Hebben die huismusjes nu ook al een management???
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:56
Bij niet e sporters heet dat moeder, maar bij hen is het management ;)
Vind ik leuk
yuuup +4080
zondag 16 juli 2017 om 13:59
Bij al die e sporters heeft het "management" dus al behoorlijk gefaald. Anders hadden ze wel een echte sport gekozen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:49
Hahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:50
Kijk je uit dat je je geen hernia lacht?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:50
Wat een ophef over iemand die computerspelletjes speelt. Het gaat werkelijk nergens over...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:52
Blijkbaar dat Tony Cock boer is, en dus automatisch homo.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:56
En Ronald en Frank ook ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:50
HAHA
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:59
hahaha wat is dit nou weer.
Vind ik leuk
Johan.l +1974
zondag 16 juli 2017 om 13:59
In deze met recht boeren, hoe kun je nu eerst iemand aannemen en dan controleren wie of wat hij is. Een Ajax supporter wel grappig hahaha
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:15
Schijnt dat Ajax-supporters oververtegenwoordigd zijn in het genre E-sport. Zijn over het algemeen nerds die 22 uur per dag met een stick in hun hand zitten en hun vrienden online scoren... ;-))
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:10
Nondeju dit komt als een donderslag binnen.... wat moeten we nu zonder.....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:12
Misschien iets voor jou?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:17
hahaha ik dacht ut nie!!!

Ten eerste ben ik zelfs voor een computerspelletje veel te lui en ten tweede heb ik geen idee wat het in houd.....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:44
Voor je eerste probleem heb ik een oplossing: gewoon lekker op de bank liggen met zo'n controller in je klauwen. En je moet gewoon op een paar knoppies rammen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:20
Het wordt al een stuk aantrekkelijker.......
Vind ik leuk
United +36495
zondag 16 juli 2017 om 15:53
Die erbij...

https://goo.gl/images/B642Qc
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:55
pure noodzaak want van wat ik ervan begrepen heb ben je als e sporter nogal druk met je handen....
Vind ik leuk
United +36495
zondag 16 juli 2017 om 15:58
Haha daarom ook de bier helm ;) Kan je drinken en spelen tegelijk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:59
da is ok wel iets voor in mijn bubbelbadje.....
Vind ik leuk
United +36495
zondag 16 juli 2017 om 17:05
Lekker makkelijk.
Vind ik leuk
Libero +1059
zondag 16 juli 2017 om 16:29
Cock heeft het dus druk met zijn handen onder de dekens.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:30]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:56
Cock Jol?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:16
Gaat Psv dan ook al die zogenaamde supporters weren uit het stadion die vreselijk dingen roepen en zingen?

Dat lijkt me dan ook geen basis om samen verder te gaan als club en zogenaamde supporter.

Vind ik leuk
Phoxy75 +168
zondag 16 juli 2017 om 14:19
Begrijp niet dat betaald voetbalclubs e-sporters aannemen. Een voetbalclub moet de jeugd motiveren om meer te bewegen en gezond te eten. In plaats daarvan worden nerds in dienst genomen die midden in de nacht nog op een computerschermpje zitten te turen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:53
Ik geef jou hierin 100% gelijk
Vind ik leuk
Libero +1059
zondag 16 juli 2017 om 16:28
Dan begrijp ke ook niets van marketing. The gamingmarkt heeft een enorme potentie en clubs willen daar zowel in financieel als qia zichtbaarheid van profiteren. Niets moeilijks aan.
Vind ik leuk
Ajax020 +141
zondag 16 juli 2017 om 14:42
Manman, volwassen mensen die fifatoernooien doen. Tis ook te treurig voor woorden.
Vind ik leuk
Toon N +40
zondag 16 juli 2017 om 14:43
amateurs en dat wil een topsport klimaat uitstralen
Vind ik leuk
Toon N +40
zondag 16 juli 2017 om 14:43
amateurs en dat wil een topsport klimaat uitstralen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:45
Selectieve verontwaardiging. Als Messi had geroepen PSV een kut club te vinden was er geen issue van gemaakt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:52
Snap die hele e-sport hype niet.
Vind ik leuk
United +36495
zondag 16 juli 2017 om 14:52
Hahahahaha!
Vind ik leuk
buck +359
zondag 16 juli 2017 om 15:29
Iedereen gelijk voor de wet dus...
Vind ik leuk
Libero +1059
zondag 16 juli 2017 om 16:23
Ik heb nog nooit een boer gelaten die homo is. Misschien omdat ik geen Diet Coke drink. :p
Vind ik leuk
United +36495
zondag 16 juli 2017 om 16:45
Light boertjes ;p
Vind ik leuk
Libero +1059
zondag 16 juli 2017 om 16:32
Als die goed genoeg is kunnen we kokkie wel voor de breedte halen als de basis e-sporter geblesseerd is aan zn duim.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:43
Op Twitter ff zoeken op #poemsbytony en je hebt een zeer vermakelijke middag
Vind ik leuk
Frenkie +513
zondag 16 juli 2017 om 20:00
Zie hier het gevaar van sociale media.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:02
Van super Homo naar super Loser en dat voor een E-gamer
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:10
Ligt het aan mij of is dat eSporter gezeik sowieso al te gek voor woorden?
Clubs die jongens een contract geven voor een potje fifa, het moet echt niet gekker worden. Nog even en het wordt zelfs "topsport" genoemd!!
En die jongens verdienen nog een goed zakcentje ook met deze onzin.
Man man man wat leven we toch in een vreemde tijd....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:00
oei das jammer voor PSV want die romal abdi kan er echt niks van......
maar wel goed van PSV had mijn cluppie ook moeten doen eigenlijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 23:08]
Vind ik leuk
Ruud1987 +1382
zondag 16 juli 2017 om 23:41
Hahhahahah beetje zielig, als tweets je voor een vak onbekwaambaar maken, wat doet Trump dan in het witte huis ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV schrikt van tweets en verbreekt contract van eSporter na twee dagen