PSV met gewijzigd elftal tegen AS Monaco: Cocu haalt drietal uit basiself

PSV met gewijzigd elftal tegen AS Monaco: Cocu haalt drietal uit basiself

zondag 16 juli 2017 om 16:05

Davy Pröpper, Luuk de Jong en Steven Bergwijn starten in het oefenduel van PSV met AS Monaco zondagmiddag. Dat maakt de club bekend via de officiële kanalen.

Door de entree van Pröpper, De Jong en Bergwijn vallen Adam Maher, Gaston Pereiro en Sam Lammers buiten de basis. Dit drietal mocht tegen FC Sion afgelopen week nog vanaf de aftrap beginnen. Verder kent de ploeg van trainer Phillip Cocu weinig verrassingen in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Monaco.

Jeroen Zoet staat zoals gebruikelijk onder de lat bij de Eindhovenaren. De defensie bestaat uit Santiago Arias, Daniel Schwaab, Nicolas Isimat-Mirin en Joshua Brenet. Op het middenveld beginnen Oranje-internationals Jorrit Hendrix, Pröpper en Bart Ramselaar. Aanvallers Bergwijn, De Jong en Jürgen Locadia maken het elftal tot slot compleet.

Bij Monaco spelen Terence Kongolo en wonderkind Kylian Mbappé. Laatstgenoemde krijgt in de voorhoede assistentie van Radamel Falcao. Verder start het Belgische talent Youri Tielemans, die deze zomer overkwam van Anderlecht, op het middenveld. Daar krijgt hij gezelschap van Marcos Lopes, Thomas Lemar en Kévin N'Doram.

Plaats een reactie

Santi +12352
zondag 16 juli 2017 om 16:16
Toch wel meer dan drie op de bank mag ik hopen ;)
Vind ik leuk
Itsese +1463
zondag 16 juli 2017 om 16:18
Mee eens, Lammers heeft een zeer matige voorbereiding, erg jammer. Maar laat gelijk zien dat hij er zeker niet klaar voor is, en de Jong op 1 en Locadia als 2e spits staat. Kunnen we allemaal wel weer zegggen dit of dat, maar Cocu heeft gewoon gelijk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:26
Over lammers heb je gelijk maar ik vind wel dat zodra lozano aansluit locadia ook een eerlijke kans in de spits verdiend.
Vind ik leuk
Itsese +1463
zondag 16 juli 2017 om 16:32
Mee eens. Krijgt die ook. Lozano en Berwijn op links, dan schuift Locadia door naar 2e spits. Ben benieuwd hoe Cocu dat gaat doen, maar heb er alle vertrouwen in dat Locadia einde seizoen 1e spits is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:44
De Jong krijgt oneerlijk veel kansen, onbegrijpelijk. Lammers mag een magere voorbereiding kennen, De Jong laat zien dat ie de draad van vorig seizoen doodleuk oppakt. En dat alles wordt met een soort van lamlendigheid gadegeslagen door hem, alsof het hem allemaal maar overkomt.

Maar hoe vaak zien we De Jong met een vies broekje van het veld komen na 45 minuten? Zelden, nooit. Geen goals oké, maar het gebrek aan actieradius an sich.. Lachwekkend voor PSV-begrippen.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:44]
Vind ik leuk
MeAgain +3283
zondag 16 juli 2017 om 16:29
Is deze wedstrijd ergens live te kijken?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:37
fox sports zendt hem uit!
Vind ik leuk
MeAgain +3283
zondag 16 juli 2017 om 16:51
Top! Moet nog beginnen. Was al aan het rond zappen.
Vind ik leuk
Noudyo. +8180
zondag 16 juli 2017 om 16:39
http://livetv.sx/enx/eventinfo/545844_monaco_psv_eindhoven/

Voor het geval je geen Fox hebt
Vind ik leuk
MeAgain +3283
zondag 16 juli 2017 om 16:52
Heb fox. Bedankt man. Was al aan het rond zappen. Ga er zo lekker voor zitten.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:07
Okee dus jij vindt een virus niet erg op je PC.
Een goede virus scanner slaat op hol van deze site !
Vind ik leuk
Dobbel +460
zondag 16 juli 2017 om 16:33
Allemaal nog jongens die er vorig jaar gewoon bij waren, minus Moreno, Guardado en van Ginkel. Dan verwacht je niet dat je een goed resultaat haalt tegen de kampioen van Frankrijk. Ik laat me echter graag verrassen...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:37
De verdediging ziet er op zich zeer matig uit. ( waar is de jonge gast nou gebleven in de verdediging). zelfs in oefenwedstrijden durft Cocu niet met die jongens te spelen.

dus voor de competitie gaat hij dat zeker niet durven.

weinig creativiteit in de verdediging

verder moet PSV toch nog wel wat meer versterking halen, want hiermee ga je geen kampioen worden. ( ook niet met van ginkel en Lozano)

Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:41
Ik zie ook liever de Wijs ipv Schwaab starten.
Vind ik leuk
Frenkie +2906
zondag 16 juli 2017 om 20:14
Ja laat dan een talent spelen in plaats van een 4e rangs duitser die je talenten alleen maar in de weg lopen. Schwaab is even slecht als Westerman.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:27
Schwaab is veel beter man.
Klets niet.
Vind ik leuk
Frenkie +2906
zondag 16 juli 2017 om 20:31
Schwaab is geen speler voor het niveau van PSV. Opbouwend is hij ook ontzettend zwak.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:40
PSV... er lijkt weinig tot niets te veranderen. Wat jammer met zo´n selectie...

En wat is de remedie?

3x raden:

Zoals al verschillende keren door mij opgemerkt hier op dit forum:
Alsjeblieft Philip Cocu, neem een sabbatical en ga in godsnaam een jaar bezinnen. Loop naar Santiago, of ergens anders... Je bent een geweldige trainer, een geweldig mens ook nog, maar de chemie is uitgewerkt.
Als PSV dit seizoen begint met Cocu, zien we rond de Kerst 2017 een trainerswissel... Let op mijn woorden... hahaha ... Read my lips...

Sorry hoor, voor alle PSV-fans, maar meer kan ik er niet van maken.

Groeten uit Helmond
Jan
Vind ik leuk
Gu3rilla +13356
zondag 16 juli 2017 om 16:50
Cocu is niet eens een geweldige trainer.
Vind ik leuk
Frenkie +2906
zondag 16 juli 2017 om 20:13
Klopt, hele slimme voetballer maar hij is gewoon niet gemaakt om trainer te zijn.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3164
zondag 16 juli 2017 om 16:45
Denken dat Lammers dit seizoen serieus toekomt aan minuten in het eerste, hij is een de Jong 1.5 :D
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:52
Ben wel enorm benieuwd naar de voorhoede met Luuk, Pereiro en Lozano straks.

Hoewel die Luuk door veel eigen fans lijkt te zijn afgeschreven, kan ie bij een goedlopend PSV zomaar topscorer worden. Zie ik Locadia eigenlijk niet zo doen.
Vind ik leuk
Harrie82 +2008
zondag 16 juli 2017 om 16:57
Heerlijk 8 Nederlandse spelers in de basis. Benieuwd waar ze staan, verwacht een overwinning voor Monaco.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:03
Dit wordt echt een lastige pot tegen de nr 1 van Frankrijk en halve finalist van de CL. Ben benieuwd of ze deze topper op gelijke hoogte kunnen houden of wellicht misschien wel te stunten.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:38
Drinkpauze ....ik doe mee
Vind ik leuk
Hyena +16955
zondag 16 juli 2017 om 17:42
Het valt nog een beetje tegen allemaal hè?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:52
smaakt net als andere dagen prima eigenlijk......
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:10
wat verwacht je trouwens van zo n oefenpotje op hoogte ?
Jij weet toch ook dat dit puur gebaseerd is op dingen uitproberen en meters maken .
Vind ik leuk
Hyena +16955
zondag 16 juli 2017 om 18:16
Ik had met name van het supertalent iets meer verwacht. Is allemaal wel erg gezapig.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:18
mbapke gaat zijn enkels niet aan gort laten schoppen die wil nog een klapper maken deze zomer
Vind ik leuk
Frenkie +2906
zondag 16 juli 2017 om 20:16
Hij moet het ook niet te rustig doen, straks is hij nog maar 90 miljoen waard
Vind ik leuk
Bien +5959
zondag 16 juli 2017 om 17:50
Water of bier?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:51
water is voor de kikkers
Vind ik leuk
Bien +5959
zondag 16 juli 2017 om 17:58
Enne San Miquel?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:58
das gemaakt voor stratum....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:52
Keurig De kampioen van Frankrijk op 0-0 gehouden, waarbij de beste kans van de wedstrijd op naam geschreven kan worden van Ramselaar die oog in oog met de doelman faalt. Helaas maar is niet anders toch knap hoe PSV de halve finalist van de CL op gelijke hoogte weet te houden de 1e helft.
Vind ik leuk
Hyena +16955
zondag 16 juli 2017 om 18:14
Keurige eerste helft inderdaad. Luuk, Pröpper, Bergwijn en Schwaab vind ik echter nog geen fantastische indruk maken. Verder vind ik het aardig staan.

Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:19
Mwah geen van allen speelt slecht zeker niet als je ziet dat dit toch een van de betere clubs van Europa is van vorig seizoen.
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 19:05
Ze zijn ook voor helft leeg gekocht ;p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:12
Mwah voor de helft niet, maar er zijn inderdaad bepalende spelers als Guardado, Moreno en Willems vertrokken.
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 19:14
Had het over Monaco.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:30
O haha nou ook wat dat betreft konden ze elkaar de handen schudden dan! :P

Des te knapper van PSV
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 19:31
Niet slecht idd. Heb de wedstrijd niet gezien. Hoe ging het?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:36
Ja redelijk gelijkopgaand tot de 60e min had PSV de twee beste kansen van de wedstrijd gehad. Net als vorig seizoen ontbrak het aan scherpte voor de goal.

Daarna werd er veel gewisseld en in de 80e min kreeg Monaco de grootste kans die op de lat belande.

Kortom verdiend gelijkspel, niet slecht tegen de nr1 van Frankrijk en halve finalist van de CL vorig seizoen.
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 19:41
Het is te hopen dat Luuk er een paar in knalt. Kan niet zo zijn dat hij weer zoveel credits van Cocu krijgt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:05
Inderdaad, maar dit maal waren het ramselaar en bergwijn die oog in oog met de doelman faalden.
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 20:08
Aah okee! Ja Bergwijn is ook nog niet beslissend genoeg. Miste vorig seizoen ook een aantal belangrijke en grote kansen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:18
Klopt het was ook niet alleen Luuk maar alle aanvallend ingestelde spelers faalden behalve van Ginkel.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:08
Zo is ut Jorrit , niet lullen mar poetsen.
Vind ik leuk
Mitchy10 +1841
zondag 16 juli 2017 om 18:09
Wat valt die Hendrix tegen zeg. Alleen maar terug spelend, veel balverlies, domme gele kaart en sluit amper aan in de rug van Ramselaar en Propper.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:15
Dat was moeilijker dan erin bergwijntje....
Vind ik leuk
Hyena +16955
zondag 16 juli 2017 om 18:18
Denk jij dat Bergwijn het dit seizoen al gaat maken of is het nog steeds te vroeg?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:20
Het is nu net ff gewisseld van flank maar wat ik er de afgelopen week van zie is dat locadia de rechterkant gaat doen en dan zal sjukkie de linkerkant pakken. dus.... Bergwijn heeft een aantal weken om te laten zien dat ie er wel vast in hoort .
Vind ik leuk
Hyena +16955
zondag 16 juli 2017 om 19:07
Lijkt een verse kracht voor de laatste 20 minuten worden dus. Tenzij Locadia naar de spits gaat verhuizen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:08
Daar zal voorlopig in het begin geen sprake van zijn dus....
Aangezien sjukkie eerst nog moet arriveren aansluiten en zich aanpassen zal de voorhoede zo zijn zoals ie vandaag was voorlopig.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:18
Inderdaad de twee beste kansen zijn voor PSV, maar wederom hetzelfde probleem als vorig seizoen kansen worden wel gecreëerd maar afmaken ho maar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV met gewijzigd elftal tegen AS Monaco: Cocu haalt drietal uit basiself