Update: 'Definitief: Newcastle ziet af van Krul en geeft 'groen' voor transfer'

Update: 'Definitief: Newcastle ziet af van Krul en geeft 'groen' voor transfer'

dinsdag 25 juli 2017 om 20:50

Voor Tim Krul is het einde verhaal bij Newcastle United. De Premier League-club gaat zonder de Nederlandse doelman (29) op trainingskamp in Ierland.

Dat blijkt uit de 27-koppige selectie die Newcastle wereldkundig heeft gemaakt. Die telt drie doelmannen: Karl Darlow, Rob Elliot en Freddie Woodman. Voor Krul is er geen plek. Hij blijft achter in Newcastle en mag hoogstwaarschijnlijk uitkijken naar een nieuwe club.

Krul keepte het afgelopen jaar op huurbasis bij Ajax en AZ, nadat een knieblessure hem bijna een jaar aan de kant hield. Hij maakte afgelopen weekend al geen deel uit van de Newcastle-selectie, die het in een vriendschappelijke wedstrijd opnam tegen Heart of Midlothian (2-1 zege).

Krul mag voorlopig wel blijven meetrainen bij Newcastle. Het is onduidelijk of de Oranje-international kan rekenen op belangstelling van andere clubs. Het Franse Montpellier lijkt zijn interesse niet door te hebben gedrukt.

Update 25/7 20:50: Tim Krul mag definitief op zoek naar een andere club. De keeper van Newcastle United heeft dat van de clubleiding te horen gekregen, meldt The Chronicle Live dinsdagavond. De doelman, die nog een contract heeft tot medio 2018 bij de club, is niet de enige die dit bericht te horen kreeg bij Newcastle. Ploeggenoten Henri Saivet en Achraf Lazaar mogen ook vertrekken bij de Premier League-club.

Poll

Is het terecht dat Krul moet vertrekken?

(663 stemmen)

Plaats een reactie

Roekoe +4408
maandag 17 juli 2017 om 08:18
Wat voor Ajax?;)
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 11:55
Haha dat is niet meer nodig.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:18
Arme Krul kan weer opnieuw beginnen!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:28
Egt jammer dat hij zo diep gezonken is.

Was ooit de man bij Newcastle, maar die status is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
maandag 17 juli 2017 om 08:45
Waar is het misgegaan? zijn blessures bij Newcastle?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:48
Ik zou het niet weten, zou zomaar kunnen.

Hij is in elk geval met het jaar slechter geworden terwijl keepers meestal met het jaar beter worden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:55
Hij lijkt inderdaad niet meer zijn oude niveau te (kunnen) halen.
Vind ik leuk
chicken +6161
maandag 17 juli 2017 om 10:16
Newcastle heeft hem groot gemaakt en hij is er ook ingekakt omdat hij nooit over gestapt is naar een grotere club.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:15
Denk eerlijk gezegd dat het aan zijn knie blessure ligt. Toen kwam plotseling de klad erin.
Vind ik leuk
orion73 +646
maandag 17 juli 2017 om 08:48
Bij Newcastle hebben ze waarschijnlijk ook de beelden bekeken van de wedstrijden die hij bij AZ heft gekeept. Daarin liet hij niet een bepaald grootse indruk achter....
Vind ik leuk
Maxidi +2729
maandag 17 juli 2017 om 08:57
Ga lekker naar Celtic, die kunnen nog wel een keeper gebruiken...
Vind ik leuk
Woudo +7542
maandag 17 juli 2017 om 09:16
Daar moest ik ook aan denken idd! Zou goeie club zijn voor hem! Ik gun hem t beste!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:07
Zonde. Ben hem nog steeds dankbaar voor de penaltyserie tegen Costa Rica.
Vind ik leuk
kevinleo +1728
maandag 17 juli 2017 om 09:15
Krul blijft voor altijd een volksheld, hij heeft mij gered van een zenuwinzinking die dag.
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 11:57
Dat was een gouden wissel van Louistje in de 119e minuut!
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:57]
Vind ik leuk
kevinleo +1728
maandag 17 juli 2017 om 09:17
Krul was de beste keeper ter wereld op 5 juli 2014.
Vind ik leuk
pinkelman +2629
maandag 17 juli 2017 om 09:18
Onder Louis werden middelmatige spelers groots denk aan Depay, Krul, Indi en in mindere mate Wijnaldum.
Vind ik leuk
Guust +3696
maandag 17 juli 2017 om 09:26
Ik heb het nooit echt een top keeper gevonden, gewoon middelmaat. Maar na zijn blessure is hij heel houterig geworden met zijn benen. Moet gewoon genoegen nemen met een veel mindere club.
Vind ik leuk
RwR070 +157
maandag 17 juli 2017 om 09:39
Optie voor Ado om te huren?!
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 17 juli 2017 om 10:29
Na zo'n seizoen is het wel te begrijpen. En dat allemaal door een klote veldje in Kazachstan, zou er nog steeds nachtmerries van krijgen als ik hem was....
Vind ik leuk
mcmodd +11448
maandag 17 juli 2017 om 10:59
Ja hij moet nu voor zichzelf kiezen. Een uitstekende keeper voor onze subtop, maar te goed voor de tweede positie. Dan kom je toch al gauw in het buitenland terecht, vermoed ik.
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 11:54
Heeft jammer genoeg na zijn blessure zijn oude niveau nog niet gehaald. Er komt vast wel een leuke club voor hem waar hij het weer kan proberen.
Vind ik leuk
LFC16 +314
maandag 17 juli 2017 om 12:52
als het goed is heeft ie het telefoon nummer van Jaap Stam toch wel..?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:16
READING...??
Vind ik leuk
dinsdag 25 juli 2017 om 21:02
misschien terug waar het allemaal begon voor krul? kom maar terug naar den Haag
Vind ik leuk
davidben +2445
dinsdag 25 juli 2017 om 21:10
Kan me nog een wedstrijd herinneren tegen Tottenham uit waarin Krul iets van 18 reddingen had en Newcastle de wedstrijd met 0-1 won. Na het eindsignaal liepen zijn medespelers direct naar Krul om hem te bedanken.
Het kan verkeren in de topsport. Misschien moeten we maar meer begrip kunnen opbrengen voor impopulaire beslissingen van sommige spelers,
Vind ik leuk
dinsdag 25 juli 2017 om 21:12
Krul.. Van held penaltykiller op het WK naar schlemiel zonder club...
Vind ik leuk
United +39423
dinsdag 25 juli 2017 om 21:17
Avontuurtje in China?
Vind ik leuk
dinsdag 25 juli 2017 om 21:24
Keep bij Az alweer timmie krul
Vind ik leuk
Quareck +2987
dinsdag 25 juli 2017 om 21:54
Kijk eens aan, de nieuwe tweede keeper van psv is bekend
Vind ik leuk
zuenie +262
dinsdag 25 juli 2017 om 22:09
Man wat was ik fan van Krul. Als ik het goed heb was hij keeper in het jaar dat Newcastle in de top 6 eindigde met de minste tegendoelpunten van de Premier League. Die gast was fenomenaal en werd toen der tijd maar niet opgeroepen voor het NL elftal.

Maarja. Bij Ajax werd er niet voor hem gekozen, bij AZ heeft hij flink geblunderd. Ik snap Newcastle wel. Hoop dat hij zijn vorm kan terugvinden ergens, dan is het naar mijn idee de beste keeper die we in Nederland hebben. Zelfde verhaal met Stekelenburg hé? Die heeft ook een knak in zijn stijgende lijn naar een dalende lijn.
Vind ik leuk
woensdag 26 juli 2017 om 00:53
misschien iets voor roda
Vind ik leuk