Eredivisionist komt met uniek initiatief: heuse jeugdopleiding voor eSporters

Eredivisionist komt met uniek initiatief: heuse jeugdopleiding voor eSporters

maandag 17 juli 2017 om 15:23

Een bijzonder initiatief van Heracles Almelo. De eredivisionist maakt maandag op de website bekend dat er een heuse een eigen jeugdopleiding voor eSporters wordt gestart. Komende vrijdag worden er zes tiener gepresenteerd door Heracles. De zogenaamde eJeugd zal worden getraind door Bryan Hessing, fulltime eSporter van de club. 

"Ik ben ervan overtuigd dat we met de Heracles eJeugd geschiedenis schrijven", wordt de achttienjarige Rik Weits - één van de zes talenten - geciteerd. "De ontwikkelingen wijzen erop dat eSports alleen maar groter wordt. Ik voel me vereerd dat ik tot de eerste lichting behoor bij Heracles Almelo. Ik ga er alles aan doen om de club, ook op toernooien, zo goed mogelijk te vertegenwoordigen."

Rob Toussaint, commercieel directeur van Heracles, is enthousiast over het initiatief. "Met de eJeugd breiden we Team Heracles eSports uit en zorgen we ervoor dat we getrainde en kwalitatieve eSpelers in huis hebben. De spelers zullen Heracles Almelo ook op het hoogste niveau vertegenwoordigen."

"Als eSpeler van Heracles Almelo vertegenwoordig ik de club in de Nederlandse E-Divisie en op nationale en internationale toernooien. Nu mag ik ook jonge talenten opleiden", zegt Hessing. Heracles schrijft dat de eJeugd als team gaat deelnemen aan FIFA-toernooien, zowel in het Polman Stadion als op externe locaties. 

Blijf ook op de hoogte over alles rondom FIFA eSports via @fifaesportsnl & Instagram @FIFAesports.

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 15:26
It's all in the game.
Gaat helemaal nergens over.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:26]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:37
Precies ze kunnen beter hun geld en energie steken in de aanleg van een acceptabel grasveld in plaats van dit soort ongein.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:44
Ze hebben waarschijnlijk eindelijk acceptabel internet in Almelo ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:39
Correctie: een stabiele acceptabele verbinding. ;)
Vind ik leuk
Olfie +2260
maandag 17 juli 2017 om 17:10
Grasvezels i.p.v. glasvezels
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:38
Precies ja!
Vind ik leuk
PredatorA +5243
maandag 17 juli 2017 om 15:58
Pleur toch op man met je opleiding voor E-sporters..

Te belachelijk voor woorden!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 22:55
Gewoon oppleuren met e-sporters.
Wat een onzin en dat daar door de sportpers aandacht aan geschonken wordt is helemaal triest.
Dat daar geld van mijn seizoenskaart heen gaat.
Vind ik leuk
Ricklek +1379
maandag 17 juli 2017 om 15:26
Ze gaan d'r toch ook niet een jeugd competitie van maken en oh nee.... Dan gaan ze zitten scouten bij andere clubs in de jeugd astjeblieft ga dan gwn op voetbal... Lekker stimulatie voor meer bewegen zeg
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:27]
Vind ik leuk
Filip_FCU +6015
maandag 17 juli 2017 om 15:31
Haha deze jongens komen ook gewoon buiten hoor
Vind ik leuk
Ricklek +1379
maandag 17 juli 2017 om 16:38
Ah vandaar dat ze d'r vaak lekker fors uitzien omdat ze zoveel bewegen, thanks voor de uitleg ;)
Vind ik leuk
Olfie +2260
maandag 17 juli 2017 om 17:11
Vergeet bleek niet
Vind ik leuk
buddha +4113
dinsdag 18 juli 2017 om 00:07
er komt zelfs een e-sport dames competitie. met mooie verslagen op de vp site ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:28
Wat een onzin
Vind ik leuk
HJR +3509
maandag 17 juli 2017 om 15:29
Ik dacht even een initiatief van PSV ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:32
leuk man! Dan kan mijn broertje van 11 jaar meedoen ;)
Vind ik leuk
Woudo +2847
maandag 17 juli 2017 om 15:33
Geef ze gelijk media training!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:37
Misschien wel handig ja ;)
Vind ik leuk
ihvmmdk +3164
maandag 17 juli 2017 om 15:34
Met z'n allen op de zolderkamer op een dieet van doritos en frisdrank :D
Vind ik leuk
JanTa48 +1360
maandag 17 juli 2017 om 15:35
Laten eerst eens met een goed plan komen over het betaald voetbal en de toekomst daarvan.
Vind ik leuk
Rodajc +1499
maandag 17 juli 2017 om 15:38
Wat een onzin
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:45
Het wordt met de dag gekker.
Cruijff courts worden ingeruild voor spelcomputers.

Waanzin ten top!!

Dat het financieel aantrekkelijk is interesseert me geen reet. Dit staat lijnrecht tegenover waar je als club mee bezig zou moeten zijn. Namelijk jeugd aan het voetballen krijgen en juist weg van die computer.

Laat ze GVD eerst maar eens een fatsoenlijke grasmat neerleggen. Maar daar is geen geld voor.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:45]
Vind ik leuk
Hyena +16955
maandag 17 juli 2017 om 15:46
Maar ze hebben geen geld voor een fatsoenlijk veld..
Vind ik leuk
666 +5079
maandag 17 juli 2017 om 15:48
"fulltime eSporter van de club"

f*cking hell........fulltime eSporter......
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:14
In mijn ogen is dit niet heel veel vreemder dan een fulltime voetballer.
Vind ik leuk
666 +5079
dinsdag 18 juli 2017 om 08:30
Wat een geluk dat we in een vrij land leven en jij dit dus mag vinden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:55
Lekker belangrijk
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:04
Ik kan me niet voor stellen dat hier een markt voor is.. Nu of in de toekomst..
Vind ik leuk
JD85 +204
maandag 17 juli 2017 om 16:18
Dan heb je echt in een grot geleefd of niet?
Voor Esports is al jaren een enorme afzet markt. Je had 10-12 jaar geleden bvb. al een CPL world tour voor Painkiller, counterstrike, etc etc.

Er was een Nederlander (Sander Kaasjager) die daar zowat miljonair mee is geworden in 1 jaar tijd. Die gast won alle Painkiller tournooien. De Esport scene is veel groter dan menigeen voor mogelijk houdt en groeit nog steeds exponentieel.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit een belachelijke en ludieke actie is, laat ze eerst eens een fatsoenlijke grasmat neerleggen en fatsoenlijke infrastructuur verzorgen.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 16:19]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:26
Ik kan mij indenken dat er mensen zijn die naar League of Legends, World of Warcraft of DOTA of iets dergelijks willen kijken, maar naar andere mensen die fifa aan het doen zijn? Nee, lijkt mij niks..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:11
Ben ik de enige die (bij het lezen van dit bericht) het muzieknummer All 'Bout The Money van Meja in zijn donder heeft?.

Ontopic wat een onzin zeg ga x-box/play-station spelen thuis met familie en/of vrienden (of nog beter echt voetballen op straat het veld of in de zaal) maar laat die onzin a.u.b uit de publiciteit en laat (betaald) voetbalclubs hier zeker ook geen geld aan uitgeven dat geld kunnen ze ook uitgeven aan stadion onderhoud jeugdopleiding vrouwenvoetbal wegwerken van tekorten nieuwe spelers voor de (1ste) selectie trainingsaccommodatie G-Voetbal enzovoort enzovoort maar niet zulke bullshit/onzin.
Vind ik leuk
John M. +2573
maandag 17 juli 2017 om 16:15
Dit is de eerste en enige keer dat ik op een eSport-topic klick en reageer. Het is maar een spelletje, niemand wordt er in het veld beter van. Dan kan men ook een leergang voor bv. schaken starten.
Vind ik leuk
tikkietoe +2329
maandag 17 juli 2017 om 16:42
Sommige van die jongens zijn al genoeg over het paard getild. Waarom als club een platform bieden als die jongens net zo makkelijk Ronaldo, Messi en Gullit?! in andere clubkleuren hijsen en elders hun betaalde spelletje afspelen?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:36
Laat die kinderen buiten gaan spelen ipv de hele dag achter zo'n computer te zitten. Kunnen ze ook nog wat beter worden in echt voetbal of wat voor een sport dan ook.
Vind ik leuk
woensdag 9 augustus 2017 om 17:05
Wat is er zo "uniek" aan? Game-organisaties, teams, opleidingclubs, bestaan al jaren.

Paar jaar terug is Feyenoord al benaderd om een Esports-tak op te zetten, zij lieten toen weten niks met Esports te maken willen hebben. Nu hebben ze een goede speler met Quinten, maar er valt veel meer uit te halen. Eigenlijk wat Ajax nu wel goed doet met Ziggo, veel reclame, veel betrokkenheid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eredivisionist komt met uniek initiatief: heuse jeugdopleiding voor eSporters